Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

آبروی مومن

قاسم جابری پور | سه شنبه, ۲ مهر ۱۳۸۷
بنام خدا- در پست مربوط به دیالوگ بین دکتر قدسی و نماینده WASJ در ایران از ریختن آبروی مومن شکایت شده بود. در نظری که آقای صابر در زمان September 21, 2008 7:16 PM ارائه کرده اند مطلب مهمی از یک مقاله مهمتر به این آدرس نقل کرده اند. توصیه اکید دارم که آن مقاله را بخوانید. در فرازی از آن بخشی از نامه 53 نهج البلاغه آمده است:
"فرمان امیرالمؤمنین (ع) به مالک اشتر درباره کارگزاران متخلف: «اگر یکی از آنان دستش را به خیانت آلوده ساخت... گریبانش را بگیر و به خاک مذلت و خواری اش بنشان. داغ خیانت را بر او بزن و قلاده بدنامی و ننگ را بر گردنش بیفکن» (نامه 53)"
پر واضح است که کارگزار مالک اشتر از خیلی از این مومنان، که نماینده محترم WASJ
نگران آبروی آنان است، مومن تر بوده است.
در حوزه کار ما دانشگاهیان آیا مقاله چاپ شده دیگران را از نو بنام خود چاپ کردن خیانت به علم و "تولید علم" نیست؟ آیا، به بهانه توصیه مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی مبنی بر تولید علم، خیانت نیست که مطالب تکه تکه از اینجا وآنجا وصله پینه کرده را به صورت مقاله ارائه کنیم؟ یا مطالب کم ارزش سرهم بندی شده، که هر دانشجوی کارشناسی رشته مربوطه را به خنده وامیدارد، را آب و رنگی داده و برای این مجله های معلوم الحال بفرستیم و پول چاپ آن را هم از محل اعتبارات پژوهشی دولتی بپردازیم؟ آیا من استاد خیانتکار نیستم اگر هر دانشجوئی مطلب خوش آب و رنگی تهیه کرد (یا کپی کرد) و نام مرا هم رویش گذاشت بدون مطالعه دقیق و تایید درستی مطلب و اصل بودن نتایج ادعا شده اجازه ارسال بدهم؟ اصلا چرا باید ارسال کننده دانشجو باشد؟ چرا استاد خودش مسئولیت ارسال را نمی پذیرد؟
به نظرم میرسد این خیانت ها نیز دز حوزه دانشگاه مشمول همان فرمان حضرت امیر باشند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۰۷/۰۲
قاسم جابری پور

نظرات (۱۱)

۲۵ مهر ۸۷ ، ۰۰:۴۱ محمد قدسی
من ادعای «بهادر»‌را چک کردم. ادعا درست است. مقالات کاملاً تقلبی اند.
با سلام
متاسفانه این روزها سرقت ادبی در کشورمان رو به گسترش گذاشته است. یک نمونه از انرا که اینجانب ضمن جستجوی مقاله ای متوجه ان شدم را خدمتتان گزارش می کنم. آقایی بنامciamak Ghazaei مقاله ای را از یک ژورنالی در برزیل کپی برداری کرده و با تغییر جزیی اعداد ان انرا بنام خود در یک ‍ژورنال معروف چاپ می نماید. ایشان حتی زحمت رسم نمودارها را هم به خود نداده و انرا از ژ‍ورنال اصلی اسکن نموده است (این مورد با اندکی دقت در مقاله قابل تشخیص می باشد). ایشان که در دانشگاه مقدس اردبیلی در اردبیل مشغول کار می باشند به همین مورد اکتفا نکرده و مقاله جعلی را در پنج ژ‍ورنال با همان عنوان یا با تغییر جزیی عنوان به چاپ رسانده است. در زیر مقاله اصلی و مقاله جعلی مذکور اورده شده است. به نظر می رسد اطلاع رسانی در این موارد ضروری است تا افرادی از این قبیل حاشیه امنی را برای تخلفات و کارهای غیر اخلاقی خود پیدا ننمایند.

با تشکر

علی س

مقاله اصلی:
Serological survey of antibodies to Toxoplasma
gondii in food animals from São Paulo state,
Brazil

Luciana Regina MEIRELES, Andrés Jimenez GALISTEO JR, Heitor Franco de ANDRADE JR.

Brazilian Journ al of Veterinary Research and Animal Science (2003) 40:267-271

مقالات جعلی
1- Serological survey of antibodies to Toxoplasma
Ciamak Ghazaei, Ardabil- Mohageg ardabili University
Nigerian Veterinary Journal Vol.25(2) 2004: 56-59
2- Serological Survey Of antibodies to Toxoplasma
Ciamak Ghazaei, D.V.M, Ardabil Iran
The Internet Journal of Veterinary Medicine TM
3- Serological survey of antibodies to Toxoplasma gondiiin Ardabil state, Iran
Ciamek Ghazaei
Tanzania Journal of Health Research > Vol. 8, No. 2 (2006)
4- Serological survey of antibodies to Toxoplasma gondii.
Ghazaei C
African Journal of Health Sciences, Vol. 13, No. 1-2, Jan-June, 2006, pp. 131-134
5- Serologic Survey of antibodies to Toxoplasma gondii in Ardabil, Iran
Ciamak Ghazaei, DVM
The Journal of Applied Research in Veterinary Medicine Vol. 3, No. 1 •
آقای عبادی

بنده جواب خود را از توضیح شما نگرفتم:

"""
نویسنده محترم ( (BDA
اما در مورداین جمله که "ظاهر امر چیز دیگری را نشان می دهد و آن هم کسب و کار علمی است نه کار علمی " با شما موافق نیستم . بنده بارها و مکرر اعلام کرده و می کنم که بسیاری از مجلات داخلی خودمان با هزینه میلیونی از اعتبارات پژوهشی چاپ می شوند و بسیاری از آنها با اینکه منابع مالی خوبی دارند وجه دریافت می کنند ولی نشریه ای که تمام هزینه ها را خود شخصا مدیریت می کند خیر . سوال من از سروران عزیز این است که آیا خود انها می توانند بصورت رایگان یک مجله را بدون استفاده از منابع دانشگاهی و با پول جیب خود چاپ کنند . بخدا نمی توانند و نخواهند کرد . حال پرداخت وجه برای چاپ مقالات از بودجه پژوهشی که در اکثر کشورهایی که این اقایان در آن درس خوانده اند رایج است ممنوع و اسراف از بیت المال است. تازه بنده اعلام کردم در صورت گرفتن آبونمان از چند دانشگاه شاید هم هیچ گونه هزینه ای دریافت نگردد بنابراین کسب و کار علمی در کار نیست .
"""

برداشت من این است که بعلت کمبود بودجه جهت سرپا نگاه داشتن مجله ناچار به اخذ وجه هستید
در اخذ وجه سوالی مطرح نیست چرا که اگر درصد مقالات مناسب به این حد پایین نبود و شما پول هم می گرفتید باز هم می توانست جنبه علمی داشته باشد.



سوال این است چرا درصد پذیرش تا این حد بالا و زمان آن کم است ؟



بنده در کار خودم اگر داوری مقاله ای را بر عهده بگیرم (که حداقل ساختار داشته باشد و قابل خواندن باشد) با در نظر گرفتن مشغله های معمولی یک انسان عادی بصورت میانگین حداقل به چند بار خواندن آن نیاز دارم تا متوجه کار طرف بشوم

لذا سوالات بعدی من از شما این است:
خواهش می کنم بجای توضیحات حاشیه ای فقط جواب بنده را بدهید چراکه مانند دو طرف بحث, بدون متهم سازی و تنها با عدد و رقم می خواهیم صحبت کنیم,

1.
معدل ماهیانه مقالات ارسالی به آن مجله چقدر است ؟

2.
تعداد داوران شامل همه ملیت ها چند نفر است ؟
(فقط داورانی که تا بحال در مجله شما داوری کرده اند)

3.
معدل زمان ارسال تا اعلام قبولی مقالات جقدر است؟

متشکر از پاسخ شما
در پاسخ قبلی به پست ۱۹ سپتامبر خواستم به بعضی از موارد این‌چینی از نهج‌البلاغه اشاره کنم ولی نگران بودم بحث به سمت بررسی متون دینی برود. به‌هرحال حالا که این اتفاق افتاده و «آقای عبادی» خواندن و درک نهج‌البلاغه را نیازمند واسطه «علما» برای «درک شرایط» می‌داند، خواستم چند نکته در این مورد بنویسم:

الف- خوب است بین حریم خصوصی انسان‌ها و مسائلِ در ارتباط با عموم جامعه تفاوت قایل شویم. فکر می‌کنم اندک توجهی به این موضوع، تناقض ظاهری که ایشان در تقابل نامه علی (ع) به مالک اشتر و مورد عمل آن زن و برخورد علی مطرح می‌کنند را پاسخ دهد.

ب- ‌در پاسخ‌های ایشان به خطاهای سهوی که همه‌ی ما داریم اشاره شده، به‌نظر می‌رسد از ابتدای بحث، همین دیدگاه در نظرات ایشان هست که مورد مثال دانشگاه گرگان هم یک خطای «سهوی» است! راستش، من نمی‌دانم ایشان چه خطایی را عمدی می‌داند.

پ- مقایسه با مورد ابن‌ملجم را هم که اصلا نمی‌فهمم ارتباطش چیست! شاید علی (ع) تاکید داشته که هویت ابن‌ملجم را هم مخفی نگه دارید که آبرویش نرود!
در پاسخ به مجتبی:
تصور نمیکنم چاپ یک نشریه در هر سطح علمی تخلف محسوب شود!!! ولو قرار دادن یک پی. دی. اف سودمند که هیچگونه داوری هم روی آن صورت نگرفته یا نوشتن در یک وبلاگ علمی هم میتواند بسیار مفید باشد. ولی اگر هدف امتیاز دهی عادلانه به اساتید با هدف ارتقا و ... است. اعتبار بر مبناهای کمی موجود و پذیرفته شده طبعا میتواند مورد استفاده قرار گیرد.

در مورد استاد دانشگاه گرگان، به نظر من برخوردهای موردی کمک طولانی مدتی نمیکند و بایستی قوانینی از سوی وزارت علوم مشخص و در تمامی موارد تخلف (نه صرفا در مورد ایشان) اجرا گردد. صحیح نیست که یک متخلف ارتقا دریافت کند در حالی که متخلف دیگری شدیدا مجازات میشود.
@عبدالغفار عبادی

خواندن عذرهای شما برای تقلب و دزدی همکارتان واقعا ناراحت کننده است.

"در زمان حضرت علی بگفته پیامبر ایشان از هر نظر اکمل و اصلح بودند"
و به این دلیل است که ما از اعمال و گفتار ایشان را حجت می دانیم

"اما ما در زمان حضرت علی نیستیم"
البته که نیستیم، و گرنه دوست شما در دانشگاه گرگان دست کم از کار بیکار می شد، در حالی که بنا بر وبسایت دانشگاهشان، ایشان هنوز معاون آموزشی و عضو تمام وقت هیئت علمی آنجا هستند.
در ضمن : آیا تقلب و تزویر دیگر تقلب نیست ؟؟؟ با انجام دهنده ای با این صمت ؟ آیا این خیانت علمی که در استرالیا آبروی بسیاری از دانشجویان ایرانی را برده، باید برای مقصران آبرویی در ایران باقی بگذارد ؟ آیاعدم مقابله ی جدی با چنین کاری از چنین صمتی علمی ای در حالی که در رسانه های ملی برای خود افتخار به دست آورده بود (منظور خبر قبولی مقاله در یک کنفرانس بین المللی در رسانه های ایران) جرات بیشتری به دزدان علمی آینده نمی دهد ؟؟؟

"جناب دکتر مگر داستان ان زن زناکار را نخونده اند که حضرت علی چندین بار از علنی شدن ان خودداری نمود . من ارتباطی با ذکر این خطابه و عمل ایشان نمی بینم . جناب دکتر ذکر هر روایت شرایط خاص خود را می خواهد . اجازه دهید علمای ما در این باره تصمیم بگیرند و شما از نظر علمی انالیز نمایید . در اذهان این سوال را پیش آید که ابن ملجم که کثیف ترین کار راانجام داد با یک ضربت قصاص شد مگر داداشی از ابن ملجم بدتر است"
و آیا شما از اینها حکمی استنباط می کنید که در مقابل نص صریح می ایستد ؟

"رخی اساتید عزیز ما حصل کار دانشجویان را براحتی آب خوردن به اسم خود تمام می کنند ایا این هم جنایت است ؟ "
این کار هم کار زشت و غیر اخلاقی است مانند کار دوست شما. البته همکار شما با فرستادن حاصل دزدی به یک کنفرانس بین المللی و انتشار معاقب آن در این همه رسانه (هنوز تعداد اخبار قبولی این مقاله به خبر دزدی بودن کارشان می چربد) آن را به کمال رسانیدند

"انسان جائز الخطا است"
ببخشید، ولی طرز استفاده ی شما از این لفظ را برای جرم های بسیار بدتر هم می توان استفاده کرد. انسان مجوز گناه که ندارد . آیا شما خطاهایی که منظور این گفته اند را به دو بار چاپ مقاله ی دزدی و فرستادن این مقاله ی دزدی به کنفرانس از کسی که حتما از زشتی این عمل خبر داشته تعمیم می دهید ؟

والسلام
۰۳ مهر ۸۷ ، ۱۲:۴۷ عبدالغفار عبادی
نویسنده محترم ( (BDA
با سلام
اظهار نظر هرشخصی محترم است زیرا که ما در یک جامعه آزاد ودارای دموکراسی زندگی می کنیم . از آنجا ئیکه شما و بسیاری از دوستان عزیز می دانید وب لاگ ها محیط خوبی برای بررسی و آنالیز این گونه مسائل نیست .علت پاسخ بنده به جناب دکتر قدسی که برخی دوستان ان را بسیار تند دانسته اند زیر سوال بردن زحمات گروهی از اساتید و دانشجویان دکترا و ارشد است . اگر مقالات خارجی را در نظر نگیریم بقیه مقالات کلا مربوط به تز های دکتری و ارشد و نیز بسیاری از اساتید تراز اول کشور است که ان شاء الله در موقع مقتضی از حقوق خود به نحو احسن دفاع خواهند کرد .

نویسنده محترم ( (BDA
من ادعا نکردم این ژورنال بهترین مجله در عرصه مهندسی و علوم است بلکه گفتم اولا با حداقل امکانات و بضاعت خود در ISI ثبت شده است و جدیدا هم در ISI web of knowledge ( World Appl Sci j ( ارجاع می یابد و این نشانگر داشتن IF است که در سال 2009 مقدار دقیق آن اعلام می شود. اما دوستان بهتر از گل من تمام ملاک های که می توان برای یک مجله تصور نمود را لیست نموده اند و هنگامیکه می بینند در اکثرموارد معیار ها صدق نمی کند بجای حذف نام مجله از لیست کذایی خود هنوز هم به این مسئله دامن می زنند . من با برخورد سلیقه ای مخالفم .

نویسنده محترم ( (BDA

اکثر مقالات ارسالی از استاندارد های بین المللی و ساختاربندی مقالات برخوردارند و تنها ضعف آنها نگارش انگلیسی ان است که این ضعف بزرگ اکثر دانشگاهیان است . در این مجموعه بجای رد عجولانه مقالات دارای کیفیت علمی خوب ولی ضعیف از نظر انگلیسی مقالات توسط 2 یا چند داور علاوه بر کارشناسی علمی ویراستاری زبانی نیز می گردد. این است که بسیاری از اساتید و دانشگاهیان تمایل به ارسال مقاله دارند.

نویسنده محترم ( (BDA
اما در مورداین جمله که "ظاهر امر چیز دیگری را نشان می دهد و آن هم کسب و کار علمی است نه کار علمی " با شما موافق نیستم . بنده بارها و مکرر اعلام کرده و می کنم که بسیاری از مجلات داخلی خودمان با هزینه میلیونی از اعتبارات پژوهشی چاپ می شوند و بسیاری از آنها با اینکه منابع مالی خوبی دارند وجه دریافت می کنند ولی نشریه ای که تمام هزینه ها را خود شخصا مدیریت می کند خیر . سوال من از سروران عزیز این است که آیا خود انها می توانند بصورت رایگان یک مجله را بدون استفاده از منابع دانشگاهی و با پول جیب خود چاپ کنند . بخدا نمی توانند و نخواهند کرد . حال پرداخت وجه برای چاپ مقالات از بودجه پژوهشی که در اکثر کشورهایی که این اقایان در آن درس خوانده اند رایج است ممنوع و اسراف از بیت المال است. تازه بنده اعلام کردم در صورت گرفتن آبونمان از چند دانشگاه شاید هم هیچ گونه هزینه ای دریافت نگردد بنابراین کسب و کار علمی در کار نیست .

و اما در خصوص همکاری با دانشگاههای داخلی بسیاری از دانشگاهها از چند سال قبل عینک بدبینی زده اند و اصولا نشریات هند – پاکستان – ترکیه و .... را قبول ندارند چه رسد به اینکه در تیم علمی آن شرکت کنند . جناب نویسنده محترم بار ها من شخصا مقالات را به دانشگاههای چون شریف – شهید بهشتی فرستادم ولی حتی پاسخ E.mail را هم ندادند . ولی باز هم نظر شما را قبول دارم و دوباره خالصانه از تمام اساتید عزیز از تمام دانشگاههای کشور برای کمک به تقویت علمی این انتشارات درخواست یاری دارم .

با سپاس
عبدالغفار عبادی
جناب آقای عبادی
قضیه‌ی تازیانه زدن حضرا امیر بر برادر ناتنی خلیفه را فراموش کرده‌اید؟
چرا برای حفظ حرمت کسی که آشکار مرتکب دزدی شده است تلاش می‌کنید؟
خواهش می‌کنم برای توجیه این گونه‌ کارهای کثیف از مقدسات مایه نگذارید
آقای جابری پور,

فکر نمی کنم شما هنوز پاسخ بنده را در پست

"وبلاگ بازبینی عملکرد اساتید"

داده باشید. در آنجا شما بنده را متهم به افشای نام استادی کرده اید.

دوباره سوال می کنم نام آن استاد را بیان کنید ؟

کجای پست نام استادی آمده بود ؟

شما خود اتهام بی مورد می زنید پس چرا باید قبول کرد نظرات تند شما را ؟

تصور می کنم اگر پستی ارسال می کنید باید مانند دکتر قدسی پاسخگوی نظرات آن پست هم باشید

فکر می کنم از برایند نظرات دکتر قدسی و سایر اساتید عطر خیرخواهی به مشام می رسد ولی از پست های شما بوی تند منافع شخصی !

دیگران همه استادند یا دانشجو, و آنهایی که شناختی دارند می توانند نظر دهند, برای مجموع پست های شما تصور نمی کنم بتوان 10 نفر را هم در کل کشور پیدا کرد.

بنده شخصا از بنیاد با اظهار نظرهای آقای عبادی موافق نیستم چراکه در اشارههای ایشان اصولا به تلاشی برای جذب اساتید برجسته داخلی اشاره نشده بود. قابل درک است که این مجله فقط چند سال است که براه افتاده است اما قابل درک نیست که چرا برای سیل مجلات ارسالی و پذیرفته شده چاره ای نمی اندیشند - یا شاید اندیشیده اند ولی ظاهر امر چیز دیگری را نشان می دهد و آن هم کسب و کار علمی است نه کار علمی. این اتهام نیست و منتظر جواب هستم.

درباره کار آقای فرد مذکور در دانشگاه گرگان و شاید افراد دیگری در دانشگاههای دیگر کشور, باید گفت که اصولا بحث در این زمینه خارج از حیطه علمی است و کاملا بزه کاری است.
و فکر می کنم تنها راه موثر هم برای برخورد با این گونه موارد این نیست که چنین بدون کنترل بر او بتازیم. شکر خدا اکثر اساتید مندرج در وبلاگ صاحب نفوذند, هر یک بنوعی.
افراد متقلب هم درجا که نمی زنند, تقلب می کنند که به اصطلاح پیشرفت کنند,
پس می توان تا جایی که امکان دارد راه ادامه فعالیت آنها را سد کرد نه اینکه نام او را سر در دانشگاه زد یا با عرض پوزش آفتابه! بر گردن او انداخت!!!

آقای جابری پور فکر نمی کنم شما و دیگر دوستان استاد, یکی از پرآوازه ترین مراکز پژوهشی کشور در تهران را نشناسید!

فکر نمی کنم از بین 5 مقاله ای که بنده نام نمی برم بیشتر از 30 درصد نتایج با نرم افزارهای مربوط بدست آمده باشد و باقی با ابزار بسیار قوی, ساده و کارای اکسل
EXCEL
استخراج شده است.

"به نظر شما نمودار من چه شکلی باشد بهتر است ؟"
۰۳ مهر ۸۷ ، ۰۰:۲۳ عبدالغفار عبادی
جناب آقای دکتر جابری
با سلام
در زمان حضرت علی بگفته پیامبر ایشان از هر نظر اکمل و اصلح بودند اما ما در زمان حضرت علی نیستیم . جناب دکتر بجای انالیز صحبت های من و دادن استناد طرفداری من از آقای داداشی بخاطر این حرکت توسط شما و چند دوست عزیز به فکر برگرداندن آبروی علمی ایران عزیز باشیم که با این حرکت از بین رفت . آیا مقدار آبروی علمی کشورهمین قدر است . محکوم کردن این حرکت وبرخی محرومیت ها که قطعا مقامات دانشگاه مربوطه اعمال خواهد شد کفایت می نماید . جناب دکتر مگر داستان ان زن زناکار را نخونده اند که حضرت علی چندین بار از علنی شدن ان خودداری نمود . من ارتباطی با ذکر این خطابه و عمل ایشان نمی بینم . جناب دکتر ذکر هر روایت شرایط خاص خود را می خواهد . اجازه دهید علمای ما در این باره تصمیم بگیرند و شما از نظر علمی انالیز نمایید . در اذهان این سوال را پیش آید که ابن ملجم که کثیف ترین کار راانجام داد با یک ضربت قصاص شد مگر داداشی از ابن ملجم بدتر است . انسان جائز الخطا است . شما و من و بسیاری از دوستان در گذشته سهوا خطاهای علمی بسیاری را انجام داده ایم آیا حاضریم که به رسانه ها کشیده شود . برخی اساتید عزیز ما حصل کار دانشجویان را براحتی آب خوردن به اسم خود تمام می کنند ایا این هم جنایت است ؟ اگر ما بدنبال جنایت و جنایتکار باشیم از قافله عقب می افتیم . بیایید فرهنگ کپی رایت علمی را به عنوان یک درس در دانشگاهها پیشنهاد کنیم . من باید از شما و دوستان و سروران عزیزم درس یاد بگیرم . من در برابر شما شاگردم ولی با تمام احترامی که برای شخصیت های علمی قائلم کاری نکنیم که از این پس دانشجویان از اساتید سلب اطمینان کنند و همواره مترصد گرفتن مچ استاد و یا تفتیش در کارهای او باشند که این مسئله پیامد های سنگینی را در پی خواهد داشت .

یا علی با تمام دانشت هیچ گاه نخواستی اقرار به ان کنی . یا علی این شهامت را به همه اندشمندان و علمای ما عنایت فرما تا به ضعف های خوداقرار داشته باشند . یا علی با اینکه در زمان خودت برترین بودی ولی هیچگاه پیش دستی نمی کردی . یا علی عنایتی نما تا انسانیت ما نیز با کسب علم کمال یابد.

یا علی مدد
عبداالعفار عبادی
کاری که آقای داداشی از دانشگاه آزاد گرگان انجام داد فقط بردن آبروی خودش نبود او آبروی جامعه علمی ایران را برد. کاش خبرنگاران یا همکاران او در اینجا بنویسند که آن دانشگاه چه عکس العملی در مقابل این کار سخیف انجام دادند.
واقعا مشکل اصلی در دانشگاههای ما اینست که همه چیز سمبل میشود و خبری از حتی یک برخورد جدی نیست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی