Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

استاد یوسی‌ال‌ا به‌خاطر تقلب در یک مقاله استعفا داد

محمد قدسی | پنجشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۸


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۲/۳۱
محمد قدسی

نظرات (۹)

آقای دکترقدسی
حدودن یازده ماهه که وبلاگ رو راه انداختین و تا حالانشده بود که اینقدر وقفه تو کارش بیافته. حدود دوماهه که آخرین پست رو راجع به آخرین تقلب توی یوسی ال ای زدین. فکرکنم که این تقلب آخری سیستم وبلاگ و خوانندهاشو هنگ کرده و موندن چی بگن. خوب یوسی ال ای همینه دیگه
این فردی که مقاله تقلبی چاپ کرده و از یوسی ال ای اخراج شده درس عبرتی میشه برای بقیه استادای اون دانشگاه. یعنی دانشگا به بقیه استادا داره میگه که دامنه تقلبی که اتفاق میافته فقط همون مقاله نیس بلکه به تمام زندگی علمی اون استاد سرایت میکنه. نمیشه که یکی فقط مقاله تقلبی چاپ کنه ولی بقیه کاراش درست باشه. بقول معروف مشت نمونه خرواره. این استاد باید از یوسی ال ای اخراج میشد.
ما همچنان منتظر برخورد جدی با اساتید در این زمینه در ایران هستیم. آیا بالاخره خانم دکتر ابتکار استعفا دادند یا نه؟
۰۶ خرداد ۸۸ ، ۲۳:۴۹ Mohammad Shams Javi
ای کاش فرهنگ "پذیرش اشتباه" و "پشیمانی از دروغ و تقلب" در جامعه دانشگاهی ما جا بیفتد.
بحث تقلب صرفا لغوی یک مقدار آزار دهنده است . خصوصا برای کسانی که انگلیسی زبان نیستند و برای نوشتن روان نیاز به الگو گرفتن از مقاله های دیگر داشته باشند. چرا که این امکان وجود دارد که مفاهیم مطرح در مقاله به مراتب با ارزش تر از مقاله هایی با متن های ارجینال باشد لیکن از آنجایی که نویسنده انگلیسی زبان نیست مقاله برای او ایجاد مشکل کند
این اتفاقات برای دانشگاهای خوبه دنیام میفته. فقط فرقش رو نگا کنین. طرف یه مقاله از نمیدونم چنتا مقالش دزدی بوده. اونم نه اینکه همشو کپ زده باشه. کارهای جدید و نوآوریم داشته. فقط یه سری از پاراگرافاشو بدون مرجع از یه مقاله دیگه اورده. بعد از یوسی ال ای بیرونش کردن. حالا تو دانشگا آزاد نمیدونم رودبار بود که مقاله طرف کاملا کپ بوده گفته بودن امتیازشو برات حساب نمیکنیم!!!! تفاوت از زمین تا آسمونه. بحث تقدس خارجیها نیس بحث اینه که چطور یوسی ال ای کیفیت رو رعایت میکنه و دانشگا آزاد چرا آزاده .
خوب است که این معضل فقط مال ما نیست و در بهترین دانشگاهها هم رخ میدهد. و حدس میزنم چون آنجا متقلبان حرفه ای تر هستند کمتر لو میرود. پس سعی نکنیم مساله را در اینجا بزرگ جلوه دهیم.

عنوان این پست غلط انداز است چرا بگوییم "به خاطر تقلب در *یک* مقاله" که سعی کنیم قداستی برای غربی ها قائل شویم. میتوان احتمال داد که حیات علمی این فرد بر پایه تقلب بوده و حال یکی از آنها لو رفته ...
مرور کامل خبر مربوطه بسیار آموزنده است. مثلا اینکه یکی از هم-نویسندگان مقاله خود را بیگناه دانسته و گفته من فقط در ویرایش مقاله کمک کرده ام و تقصیری در تقلب ندارم. به این میگن عذر بدتر از گناه.
کاش در اینجا هم به جای اینکه تقصیر را گردن دانشجو، یکدیگرو...بگذارند مسیولیت کارشان را بر عهده میگرفتند...
کاش به جای اینکه دانشجویان کل دانشگاه ازاد و پیام نور و...را غیر منصفانه زیر سوال ببریم کمی هم بیطرفانه قضاوت کنیم...
کاش این وبلاگ هم کاملا بیطرف باشد و کمی هم به شرا یط کشور،مردم و انتظارات نابجای برخی ها توجه کند...
انگار همیشه تقصیر با...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی