Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

تقلب در ثبت اتاق امن، نام مخترعان عوض شد

محمد قدسی | شنبه, ۳ مرداد ۱۳۸۸

توضیج: در 2 ماه گذشته این سایت تقریبا غیرفعال بود. یک دلیل آن عدم امکان اضافه کردن تصویر در این سایت بدلیل مشکلات بلاگر بود (این مشکل قطع و وصل میشود و هنوز حل نشده است. اگر کسی میتواند کمک دهد ممنون می شویم). و دلیل دوم مشکلات 2 ماه اخیر در کشور بود که کارایی و تمرکز خیلی ها را کم کرد. این پست برای آنست که بگوییم هنوز هستیم و به یاری خداوند و کمک دوستان با هر گونه تقلب علمی مقابله خواهیم کرد. انشاء...
امید است همکاران حامی ما را تنها نگذارند.




دادگاه عمومی تهران، با صدور حکمی ضمن تایید تقلب در ثبت اختراع اتاق امن، ‌دستور به تغییر نام مخترعان داد. به گزارش همشهری، به‌دنبال شکایت فرزاد سلیمی از موسی مظلوم و علی اکبر محرابیان(وزیر صنایع) مبنی بر ثبت اختراع او توسط این دو نامبرده به نام خودشان، دادگاه براساس شواهد تایید کرد که اختراع «اتاق امن زلزله» پیش از آنکه به نام محرابیان به ثبت برسد، توسط شاکی اختراع و طراحی شده بود و شاکی، این طرح را سال 82 به شهرداری تهران
و سال 83 به مطبوعات ارائه داده بود.

بر این اساس دادگاه نتیجه گرفت که مقامات وقت شهرداری تهران با دریافت طرح، آن را به نام خود ثبت کرده‌اند. در نهایت دادگاه حکم به بطلان ثبت اختراع به نام محرابیان و همکارش داد و حق معنوی اختراع را از آن فرزاد سلیمی و محمود حسینی دانست.

مقامات وقت شهرداری تهران، پس از ثبت اختراع سلیمی به نام خود، کتابی با همین عنوان (اتاق امن) نیز منتشر کرده و این اختراع را تحت آن معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار ما، براساس مدارک ارائه شده به دادگاه، فرزاد سلیمی سال 1382 این طرح را به شهرداری تهران و مرکز مدیریت بحران شهر تهران ارائه داد اما مقامات وقت شهرداری ظاهرا از آن استقبال نکردند و سلیمی را به مؤسساتی نظیر مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ارجاع دادند.

سلیمی و همکارش پس از آن، طرح خود را در مطبوعات منتشر کردند اما در کمال ناباوری شاهد مصادره طرح توسط مقامات وقت شهرداری تهران شدند. علی اکبر محرابیان پس از انجام آزمایش‌هایی روی طرح اتاق امن زلزله، آن را در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی به نام خود و موسی مظلوم ثبت کرد و سپس کتابی تحت همان عنوان به چاپ رساند.

فرزاد سلیمی و همکارش سرانجام برای احیای حقوق خود نسبت به این اختراع، به دادگاه عمومی شکایت کرده و خواستار لغو ثبت اختراع به نام محرابیان و مظلوم شدند و دادگاه نیز تایید کرد که طرح به ثبت رسیده توسط محرابیان، تقلیدی از طرح سلیمی بوده و هیچ نکته جدیدی نداشته است، بنابراین طرح تنها باید به نام سلیمی و همکارش ثبت شود.

در این حکم، ثبت اختراع به نام محرابیان و مظلوم باطل اعلام شد. به تازگی نیز دادگاه تجدید نظر این حکم را تایید کرد و آن را قطعی خواند.

اتاق امن زلزله، سازه‌ای است که با نصب آن در یکی از اتاق‌های منازل مسکونی، آن اتاق در برابر زلزله‌های شدید مقاوم می‌شود. سال 83 شهرداری پس از انجام آزمایش‌هایی روی این سازه، با تبلیغات وسیعی روی بیلبورد‌های شهری اعلام کرد که با طراحی و ساخت اتاق امن زلزله، به راهکاری عملی و مؤثر برای مقاوم کردن منازل مسکونی و کاهش تلفات در برابر زلزله دست یافته است.


لینک به کتاب "اتاق امن"
به نام نویسندگان توچه کنید.
(در گزارش همشهری آنلاین، نام مولف دوم تار شده است)
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۵/۰۳
محمد قدسی

نظرات (۲۷)

در مورد نیش زدن های سیاسی من نظرم را در ششمین کامنت همین پست گفته ام. در مورد "شایعه؟؟!! مخالفت با شرع" جا دارد خبر ایرنا را که لینک آن را هم گذاشته ام بخوانید تا بدانید این حکم به دلیل مخالفت با قانون باطل شده است یا مخالفت با شرع.
گویا در میان دوستان خواننده این وبلاگ، تنها جناب پیامی با «پژوهش و تدریس و مقاله» آشنایند!
اگر به دنبال گسترش فرهنگ مبارزه با تقلب باشیم، مطمئناً بررسی منطقی و علمی قضیه، مفیدتر از نیش زدن و سیاسی‌کاری خواهد بود. باز هم شایعه دیگری پخش شد و آن هم قضیه «مخالفت حکم با شرع» بود.
اعادۀ دادرسی در مواردی است که رای صادره مخالف «قانون یا شرع» باشد و جالب است که برای لوس کردن قضیه، «مخالفت با شرع» مطرح شده است.
برای مبارزه با دروغ، نمی‌توان به دروغ متوسل شد.
امروز فرصتی دست داد که نظری علمی (و نه شرعی) به این قضیه بیاندازم که البته چون در زمینه عمران تخصصی ندارم فقط به چند نکته اولیه رسیدم.
جناب آقای دکتر مظلوم در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفته اند که سه مقاله بین المللی خارجی در این مورد منتشر نموده اند.

1- اجلاس "عملکرد سازه های ایمن در ساختمان های بلند در حال تخریب" در دسامبر سال 2005 در استرالیا
در این مورد من چیزی در اینترنت پیدا نکردم

2- اجلاس "طراحی مفهومی سازه های ایمن و ایده اتاق امن" در آگوست سال 2005 در سنگاپور.
ظاهرا منظور ایشان این است
http://www.cipremier.com/announce/ow05_tech.htm
که در ظاهر نام کنفرانس با آنچه در عنوان کرده اند تفاوت دارد و مقاله ایشان هم به نظر می رسد در رابطه با اتاق امن نباشد (در این مورد مطمئن نیستم)

3- اجلاس "طراحی جزییات سازه امن از نظر ساختمانی" در استرالیا در سال 2005 که به این مورد اشاره دارد:
http://www.cipremier.com/announce/shm05_tech.htm

و اما ایشان مقاله دیگری به صورت ژورنال در مورد همین موضوع در سال 2008 در ایتالیا دارند که ظاهرا
فراموش کرده اند بدان اشاره نمایند:
4-
http://apps.isiknowledge.com/full_record.do?product=UA&search_mode=OneClickSearch&qid=2&SID=X11bdDHKN4PkFmDilma&page=1&doc=4&colname=WOS&cacheurlFromRightClick=no

از دوستان متخصص در رشته عمران تقاضا می شود سری به این مقالات بزنند و در صورتی که تشخیص دادند یکی از رفرنس ها (در مورد خلق ایده نه مطالعه و آزمایش های بعدی) جا افتاده است با ترجمه مقاله آقای سلیمی در زمین‌لرزه (نشریه‌ای تخصصی انجمن زلزله ایران) و ارسال خلاصه ماوقع به همراه ترجمه مقاله برای کنفرانس ها و ژورنال های مربوطه قدمی در راه کشف حقیقت بردارند.
معاون دادستان تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پس از جمع آوری مستندات حقوقی کافی در این زمینه، فرد خاطی احضار و با وی برخورد قضایی شد.
در این خبر از خبرگزاری ایرنا منظور از فرد مذکور مخترع اصلی یعنی آقای سلیمی است و از آنجا که دلیل این اقدام تشخیص "حکم صادره قبلی، خلاف بین شرع و مغایر با مسلمات فقه" بوده است.
منبع:
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=636860

از آنجا که که علم ما در فقط زمینه هایی مثل پژوهش و تدریس و مقاله و قدرتمان در حد تشخیص تفاوت نقد از معرفی و معنای تکنیکال ریپورت و معلوماتی از این دست است، فکر می کنم بهتر است کارهایی که نیاز به تخصص های ویژه ای دارد را به اهلش، مانند برادر حسین، واگذاریم.
۱۹ مرداد ۸۸ ، ۰۰:۰۷ محسن نوروزی
جناب دکتر قدسی در پاسخ این عبارت:
«یک دلیل آن عدم امکان اضافه کردن تصویر در این سایت بدلیل مشکلات بلاگر بود (این مشکل قطع و وصل میشود و هنوز حل نشده است. اگر کسی میتواند کمک دهد ممنون می شویم)»
من پست‌های دارای تصویر سالم و دارای تصویر مشکل دار را بررسی کردم نتیجه اولیه به شرح زیر است:
آدرس تصویری که در این پست است و نشان داده نمی‌شود: http://2.bp.blogspot.com/__L8cpeoBDUQ/SmwK6AFLhqI/AAAAAAAAAeA/qfdPm4ZmVro/s400/hamshah.JPG
آدرس تصویری که در پست قبلی است و نشان داده می‌شود: http://3.bp.blogspot.com/__L8cpeoBDUQ/ShTmxk0GY6I/AAAAAAAAAdI/m02ITL8JIN0/s400/ucla.JPG
در واقع بلاگر مشکلی ندارد و تصویر این پست ف+ی+ل+ت+ر شده است!
بررسی اینجانب نشان می‌دهد تصاویر آپلود شده در http://2.bp.blogspot.com به دلیل ف+ی+ل+ت+ر+ی+ن+گ خود این آدرس نشان داده نمی‌شود و تصاویر آپلود شده در http://3.bp.blogspot.com فعلا مشکلی ندارد!
راه‌کارهای پیش رو:
1- زدن ایمیل به filter@dci.ir و توضیح دادن شرایط
2- آپلود تصاویر در جای دیگر(کمک گرفتن از یک سرویس آپلود تصاویر که ف+ی+ل+ت+ر نباشد!)
3- نقل مکان به یک سرویس وبلاگ دیگر، مثلا یک سرویس وبلاگ ایرانی!
۱۸ مرداد ۸۸ ، ۲۳:۲۷ محسن نوروزی
جناب ghadirian دیدگاه شما قابل احترام است، با این وجود هدف من هم تنها این بود که فقط به بخشی از مصاحبه که از زبان شخص دیگری نقل شده توجه نشود چرا که در بخش دیگر نامه فرد مصاحبه شونده گفته بود که شهردار وقت چنین به من گفت،
حالا می‌توان از دیدگاه شما نگاه کرد و گفت به خاطر ترس و نردیکی انتخابت چنین کرد
و می‌توان گفت که قبلا به گوش ایشان نرسیده بوده و اطرافیان نگفته‌اند یا مثلا از اطرفیان پرس و جو میکرده یا ...
در هر صورت هر اتفاقی که افتاده باشد شخص شهردار در حوزه اختیارش مسوول است و باید پاسخ‌گوی رفتار زیر دستان خود هم باشد، و قصد من هم اصلا تبرئه این شخص نبوده و نیست، فقط نکته‌ای را خواستم متذکر شوم که جدیدا در طرفداران دو جناح سیاسی کشور به کثرت دیده می‌شود که اولا همه مسائل را با عینک جناح خود می‌بینند و ثانیا هر مسئله‌ای را به مساله دیگر ربط می‌دهند و مثلا اینجا یکی می‌خواهد این موضوع را به موضوع انتخابات فعلی ربط بدهد و یک جای دیگر یک نفر دیگر حمایت فلان کشور و سفر یک مسوول به یک کشور دیگر را دال بر تلاش او برای براندازی نظام می‌داند، بهتر است سعی کنیم هر مساله را بی طرفانه و از هر دیدگاه ممکن بررسی کنیم و فقط با عینک خودمان به مسائل نگاه نکنیم
نمی‌دانم کتاب خسی در میقات مرحوم جلال آل احمد را خوانده‌اید یا نه، اما دیدگاه ایشان بسیار جالب است ، مثلا جایی که عملکرد سنی‌ها را بیان می‌کنند سعی می‌کنند از خودشان برایش دلیل بیاورند و نه اینکه با توجه به اعتقاد خودشان، اعتقاد آنها را منکر بشوند و بعد نتیجه گیری را به خواننده واگذار می‌کنند. ما هم خیلی خوب است یک بار هم خود را بگذاریم جای شهردار وقت و ببینیم این موضوع چگونه به نظرمان می‌رسدو ...

یک دیدگاه جالب در مورد این موضوع هم این است(ظاهرا کسی بهش اشاره نکرده) که جای بسی خرسندی است که در یک دادگاه رای به شکست یک وزیر داده می‌شود و یک مخترع می‌تواند حق خود را اثبات کند، حتی اگر بعدا رای دادگاه تحت فشار تغییر کند یا اصل ماجرا چیز دیگری بوده باشد یا ... ، این موضوع که در یک دادگاه بین یک مخترع و یک وزیر ، دادگاه رای را به جانب حق داده و وزیر بودن وزیر تاثیری در نتیجه نداشته جای بسی خرسندی و مایه بسی امید است.
حرف آقا/خانم پیامی رو قبول دارم. به همین خاطر نمیخواهم که بحث سیاسی شود.
فقط در جواب آقای نوروزی باید گفت که فرد مذکور در بحبوحه انتخابات و شاید از روی ترس برملا شدن، دستور بررسی دادند. چرا قبل از آن، آن همه نامه فرستاده شده از طرف آقای سلیمی جوابی را به دنبال نداشته است. و از طرفی ادعای مطرح شدن این ایده از طرف ایشان چه بوده است؟
در مورد این نکته هم که طرح مشابه خارجی وجود داشته است باید گفت چرا این نکته توسط طرف های بازنده و پس از شکست مطرح شده است؟ قبل از آن اطلاعی نداشته اند؟
۱۸ مرداد ۸۸ ، ۱۲:۰۶ محسن نوروزی
جناب دکتر قدسی جواب شما قابل تامل است! مگر اعتماد ملی که با طرف برنده مصاحبه کرده یا سایت‌های جناح چپ صحبت‌های هر دو طرف را منتشر کرده که فرموده‌اید فارس با بازنده مصاحبه کرده و فقط صحبت‌های او را منتشر کرده است؟
هر کدام از این سایت‌ها، روزنامه‌ها یا ... فقط منافع طرف خودش را می‌بیند و خیلی انگشت شمار هستند که بی طرف باشند
در عین حال که مطلب مورد ادعا به قدر کافی تکرار شده بوده که نیازی به آوردن آن در فارس نباشد!

اقای ghadirian ، در همان لینکی که گذاشته‌اید گفته شده که آقای احمدی‌نژاد دستور بررسی دادند و گفتند اگر حق با ایشان است باید تبلیغات اصلاح شود و در تبلیغات نام ایشان بیاید
با سلام

من یک سوال دارم! در سال 2002 در فیلم اتاق وحشت (Panic Room) یا مستند فارنهایت 9/11 که مایکل مور ساخته بود، چنین اتاقهایی کاملاً به مردم لااقل آمریکا شناخته شده بود!

در اصل چطور چنین چیزی رو ثبت کردن؟
فکر میکنم بد نباشه که همه به خصوص آقای حسین این مصاحبه رو با آقای سلیمی بخوانند تا بیشتر متوجه نقش آقای احمدی نژاد بشوند:
http://aftabnews.ir/vdcbzab9.rhb88piuur.html

دزدیدن طرح دیگران به نظر من حتی از دزدیدن مال هم بدتر است.
و خداوند بر همه چیز آگاه است.
سلام. روز به خیر.امروز خبر جالبی دیدم.شما هم ببینید:
لو رفتن استاد جعلی دردانشگاه همدان
http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=58474
ثبت اختراع مراحلی دارد. صرف «یک فکر» یا «یک ایده» موجب ثبت اختراع نخواهد شد. در حقیقت، تکنیکال ریپورتی در کار نبوده، چون کل کار آقای سلیمی، یک طرح گرافیکی و یک ایده بوده است.
توضیح سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره اتاق امن را ببینید:
http://alef.ir/1388/content/view/50618/
در پاسخ جناب رشکی:
در علم حقوق قاعده ای هست که می گوید مالک هر شی کسی است که آن را در دست دارد مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.
با توجه به این اصل بعید است بتوانید حق خود را بگیرید. شما خودتان را بگذارید جای قاضی، آیا به استناد به اینکه عکس شما در تصاویر نمونه گیری هست میتوان به این نتیجه رسید که تمام کار علمی را شما انجام داده اید (از کجا میتوان مطمئن شد که فقط در نمونه گیری کمک نکرده اید و حال مدعی کل مقاله شده اید).
و اما دو کار را قبلا میتوانستید انجام دهید 1- تلاش در جهت محرمانه نگاه داشتن و حفظ دسترنج تان 2- انتشار تکنیکال ریپورت

در مورد تکنیکال ریپورت (که قبلا هم یکی از دوستان اشاره داشتند) می توانید هر از گاهی نتیجه کارتان را در اختیار گروه و یا دانشکده قرار دهید تا تنها پس از ویرایش ادبی و صفحه بندی روی وبسایت دانشگاه منتشر شود و از آنجا که هیچ داوری علمی بر روی آن انجام نمی شود امتیاز علمی به همراه ندارد ولی دو مزیت و یک عیب دارد: 1- اگر کارتان توسط دیگری به سرقت رفت می توانید ثابت کنید دستتان کاملا خالی نخواهد بود. 2- اگر بر حسب تصادف شما و دیگری بر روی موضوعی واحد و با روشی مشابه کارمی کنید، طرفی که دیرتر به نتیجه می رسد سرش کاملا بدون کلاه نخواهد ماند. 3- دیگران ممکن است با استفاده از ایده های شما کارشان را زودتر از شما به نتیجه برسانند!

در پاسخ جناب ابراهیمی:
من هم با شما موافقم. در صورتی که سایت مدتی طولانی غیر فعال بماند عملا عده زیادی از مخاطبان خود را از دست خواهد داد. اما از طرف دیگر نویسندگان هم فکرشان جای دیگری است و نیز فکر می کنند اگر مطلبی درباره تقلب علمی بنویسند آیا خوانندگان در مود خواندن آن هستند یا خیر؟ خود من پیش از وقایع اخیر در حال نگارش مطلبی نسبتا طولانی برای این سایت بودم که نزدیک دو ماه است نیمه کاره رها شده است.
ولی ما همچنان روزی یک بار به این وبلاگ سرک می کشیم امیدوارم که بروزرسانی تداوم داشته باشد
امروز راجع به مطلبی در یکی از سایتهای علمی جستجو می کردم. به مقاله ای برخورد کردم که اکثر مطالبش حاصل تحقیقات اینجانب بود ولی اسم خودم را جزء مولفین ندیدم. کنجکاو شدم و حتی متوجه شدم که حتی در قسمت تقدیر و تشکر هم از چند نفر دیگر بابت همکاریشان تشکر کرده اند و جالب این بود که در این مقاله از تصاویری استفاده شده بود که تصویر اینجانب را به وضوع در حال نمونه برداری نشان می داد. این در حالی اتفاق می افتد که اینجانب در حال آماده سازی مقاله کامل این تحقیق می باشم.
به نظر شما برای گرفتن حقوق خودم باید چه کاری انجام بدهم
جناب حسین این فرمایش شما از اون فرمایش هاست. تا جایی که ما می دانیم اختراع و کار علمی رو یک نفر انجام میدهد و بعد دیگری آن را نقد می کند نه اینکه دو نفر با همکاری هم اختراعی را ثبت کنند و بعد با همکاری نفر سوم کار خودشان را نقد کنند! از عنوان کتاب هم مشخص است که در صدد معرفی است نه نقد.
ضمنا حکم هر دو دادگاه بدوی و تجدید نظر محکومیت ثبت کننده مجدد اختراع بوده است. (که البته اگر غیر از این هم بود فرقی نمیکرد) منبع:
http://alef.ir/1388/index.php?option=com_content&task=view&id=50076&Itemid=85
آقای حسین، این حکم دادگاه تجدید نظر بوده است. اما این که فارس نیوز یک طرفه با طرف بازنده صحبت میکند اصلن برای من عجیب نیست. فارس نیوز است دیگه. اگر منصف باشد، که نیست، باید با صحبت های هر دو طرف را منتشر کند.
پاسخ مبتکر طرح «اتاق امن» درباره حکم دادگاه را بخوانید.
http://farsnews.com/newstext.php?nn=8805070001
در انتشار مطلب، این نکته نادیده گرفته شده که 2 سال قبل، دادگاه به نفع این استاد دانشگاه رأی داده ولی آن موقع این رأی مثبت بازتاب پیدا نکرده ولی الآن که رأی دیگری داده شده، با آب و تاب نقل می‌شود.
بازی‌های سیاست چه‌ها که نمی‌کند! به همین دلیله که وارد شدن در این جور مسائل سیاسی، هشیاری و دقت دو چندانی می‌خواهد.
احمدی‌نژاد در به ثبت رساندن اون نقشی نداشته، و در تألیف کتاب نقدی در مورد این موضوع مشارکت داشته.
در ضمن، این اختراع، اصلاً هم اوریجینال نیست، چرا که بیشتر به رقابت برای ثبت یک نمونه داخلی شبیه است که قبلاً در آمریکا ایجاد شده:
http://www.google.com/patents/about?id=mPsfAAAAEBAJ
در هر صورت، کسانی که اون رو ثبت کردن، باید جوابگو باشن، و این به تألیف کتاب ربطی نداره.
آیا در مورد یک اختراع، نقد و نظر ممنوعه؟
چقدر خوشحالم که استادان علیه تقلب دوباره فعال شد و خبری جدید را منتشر کرد، آنهم چه خبری!
با این حال به نظر بنده بهتر است به این دست تقلب ها هم در این وبلاگ فقط از دید دانشگاهی نگریسته شود. خود پست در اینجا کاملا واضح است، حال کامنت های احساسی چیزی در مورد این تقلب خاص به اطلاعات خواننده اضافه نمی کنند ولی ممکن است در نهایت باعث مزاحمت و اخلال در روند اطلاع رسانی سایتی شود که در یک سال اخیر بسیار خوب عمل کرده است.
این سایت ممکن است برای کامنت دهندگان با اسامی مستعار بسیار شبیه فیس بوک و ایرانیان انگلستان و بالاترین به نظر برسد ولی با آنها یک تفاوت اساسی دارد. مدیران این سایت ایرانیان شناخته شده ای هستند که در ایران زندگی می کنند و عواقب رفتار غیرمسولانه ما می تواند به ایجاد مزاحمت برای خوب سایت، مدیران آن و حتی انجمن های علمی که زیر نظر این مدیران اداره می شوند گردد.
البته منظور من این نیست که بایستی چنین اخباری سانسور شود ولی پرداختن به آنها با لحنی گزنده را مفید نمی دانم.
برخوردی که دانشگاه یوسی ال ای با یه تقلب نسبتا کوچیک کرد بسیار عبرت آموزه. وقتی که یه استاد رو به دلیل کپی کردن بخشهایی از مقاله یه نفر دیگه از دانشگاه اخراج میکنن یعنی تقلب قابل تحمل نیس. اصطلاح "مشت نمونه خرواره" و اصطلاح "تخم مرغ دزد شتر دزد میشه" بیانگر اینه که اگه کسی حاضره حق یه نفر رو بخوره حق یک میلیونم میتونه بخوره. بعضیا تقلب رو دو نوع میدونن: تقلبی که برملا شده و تقلبی که کسی خبر نداره. ولی در واقع تقلب تقلبه.
من چندین وبلاگ در بلاگر را تعقیب می کنم و خودم هم یکی دو وبلاگ در آن دارم. مشکلی با تصاویر ندارم و وبلاگهایی می شناسم که تقریبا هر روز عکس یا فیلم جدیدی دارند (همگی با سرویس بلاگر). مشکل احتمالا در قالب وبلاگ است (با IE8 پست آخر این وبلاگ را نمی توان خواند چرا که بشدت به هم ریخته).
۰۴ مرداد ۸۸ ، ۰۲:۴۰ امین میلانی فرد
http://www.adinebook.com/gp/product/9644544889
و البته در حال حاضر در انبار موجود نیست!
برای اینکه بتونید عکس بزارید، بهتره از هاست وب سایت هایی مثل tinypic استفاده کنید.
برای این کار، خیلی ساده اول باید عکسی رو که میخواید روی این سایت آپلود کنید تا بهتون یک لینک معرفی کنه . ( اولین لینکی که معرفی میکنه ) اون لینک رو توی بخش HTML هر پست، کپی کنید، کار تمومه!
من تعجب میکنم که چرا کسی به این اشاره نمیکنه که خود احمدی نژاد هم دقیقا تو این قضیه نقش داشته
http://weblogesabz.blogspot.com/2009/07/blog-post_25.html
به به! یه وزیر متقلب دیگه!
باید با تقلب در هر سطحی برخورد بشه! نباید بتونند راست راست راه برند و همچین بلایی سر حق ملت بیارن، بیچاره اون محققی که تلاش میکنه و عمر و وقت خودش رو میذاره برای نوآوری و طرح های علمی تو این مملکت! 
واقعا خیلی جالبه!! این چند سال معادلات من برای حداکثر میزانی که انسان‌ها بدون عذاب وجدان می‌تونن دروغ بگن به هم خورده! حداقل خوشحالم که آخرش خوب بوده. اگر خدا بخواد آخر اون «تقلب بزرگه» هم خوب تموم می‌شه!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی