Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

فیلترینگ ابلهانه یا کم کاری خود ما

Nader Naghshineh | چهارشنبه, ۳ شهریور ۱۳۸۹
من شخصا از اینکه این وبلاگ در میهن ما فیلتر شده است بسیار ناراحتم. برخی از عکس العملها توسط حامیان نیز در این میان طبیعی می دانم اما به همان دلایلی که ابن وبلاگ برپا شد به همان دلایل نمی توان با این مسئله احساسی برخورد کرد. اول از همه من بر این باور نیستم که مقاله استاد گرامی ام، دکتر منصوری، ماشه فیلتر شدن سایت باشد. در این سایت مطالب بسیار رادیکالتری مطرح گردبد که هیچ کدام منجر به فیلترینگ نشد. در ضمن مطلب اقای دکتر منصوری بطور کامل در سایت الف منتشر شده بود.

می بایست در صورت امکان نسبت به پیگیری مسئله فیلنرینگ اقدام قانونی صورت داد. برای اینکار خود اعضا نباید درگیر شوند و باید از طریق قانونی و وکیل این مسئله پیگیری شود. تنها کاری را در این میان می توانیم انجام دهیم ایجاد یک صندوق تامین مالی اقدامات حقوقی یا باصطلاح Legal Defense War Chest است. من نمی دانم آیا بر اساس قانون مطبوعات فیلتر شده ایم یا بر اساس قانون افترا. آیا کسی قطعا و یقینا می داند چرا فیلتر شده ایم؟ آیا دوستان مخابراتی ما نمی دانند که به لحاظ فنی این فیلترینگ فقط اقدامی وصله پینه ای (Stop-Gap) است؟ در یک مبارزه و هماوردی از نوع حقوقی نباید هوشمندی حریف را دست کم گرفت.

من پیشنهاد دارم که آقای دکتر قدسی و برخی از اعضای حامی، حسابی را برای تامین مخارج پیگیریهای حقوقی تشکیل و به سایر اعضا اعلام کنند. وقتی معلوم نیست چرا فیلتر شده ایم، نمی توانیم استراتژی قطعی را برای مقابله اتخاذ کنیم.

با تشکر

نادر نقشینه



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۶/۰۳
Nader Naghshineh

نظرات (۷)

یه وبلاگ دیگه بزنید. وکیل چیه؟ هر وبلاگی رو فیلتر کردن یکی دیگه بزنید. مگر این که اصرار داشته باشید که نشون بدید جرمی مرتکب نشدید و بخواهید حقتون رو بگیرید که در شرایط فعلی جر سرخوردگی چیزی نخواهد داشت.
بله دقیقا به همین دلایل است که بنده عرض کردم "بهتر است تلاش خود را برای باز کردن فیلتر انجام دهیم".
جناب دکتر پیامی، مساله صرفا تعداد بازدیدکنندگان نیست. عدم اعتراض و پی گیری مناسب باعث تکرار و تشدید چنین رفتارهایی می شود. اگر باور داریم که وبلاگ اساتید علیه تقلب بدون دلیل موجه فیلتر شده است باید این مساله را تا جای ممکن از طرق قانونی پی گیری کرد. وقتی ما نسبت به رفتارهای نادرست زمامداران عکس العمل مناسب نشان نمی دهیم و امر به معروف و نهی از منکر که در اسلام به شدت تاکید شده است را جدی نمی گیریم، در خطای افرادی که این رفتارهای نادرست را انجام می دهند شریک هستیم.

البته با توجه به مطالب این وبلاگ و سعی شدید اساتید محترم در برخورد تخصصی و غیر سیاسی با مسائل و وارد نشدن در مسائل جناحی اصولا با کمی پی گیری باید بتوان وبلاگ را رفع فیلتر کرد. یافتن نهادی که تصمیم به فیلتر شدن وبلاگ گرفته و دریافتن علت فیلتر شدن وبلاگ می تواند در گرفتن تصمیم در مورد نحوه پی گیری موضوع کمک کند.
این کار نیاز به پی گیری بعدی ندارد. فقط اگر یک صفحه شکایت ثبت شود کافی است (چه موثر باشد چه نباشد). اگر دانشگاه بر عهده گرفت یا وکیل داوطلب پیدا شد که چه بهتر. نشد یک وکیل معمولی با صد هزار تومان می تواند دادخواست را ثبت کند.
البته مشاهده شمارنده سایت که تقریبا هیچ تغییری را قبل و بعد از فیلتر شدن نشان نمی دهد ممکن است انگیزه پیگیری را سست کند اما در هر صورت فکر می کنم بهتر است تلاش خود را برای باز کردن فیلتر انجام دهیم.
با تشکر
بنده با دفتر حقوقی دانشگاه ص شریف تماس خواهم گرفت ببینم آیا آنها کاری میتوانند انجام دهند.
به نظر من قبل از ایجاد صندوق ببینید هزینه این کار چقدر است و یا وکیل آشنا و داوطلبی در بین خوانندگان و نزدیکانشان هست یا نیست.
http://www.economist.com/node/16886218

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی