Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

A lighter note: Professors for Plagiarism?!

Nader Naghshineh | شنبه, ۶ شهریور ۱۳۸۹
I for one do not understand why we would be concerned about this sight being subject for selective proscription by higher authorities. The government is required to protect and preserve the sovereignty and integrity of both the physical and digital domain. The Roman Censors filled a similar role, and the romans just loved it.

Plagiarism is not a scourge but rather a higher form of compliment. One of my regrets in life is that none of my students or colleagues have complimented me in this way.  Plagiarism is also an art form which is less understood. It requires courage, a flexible set of ethical standards and talent to re-construct and represent a prior work in a way that is indistinguishable from the original.

Truth shall prevail only in the eye of beholder, even if she or he are blind.

Therefore I have established a weblog called Professors for Plagiarism at the following address:
Professors for Plagiarism استادان بر له تقلب

Let us forego our misguided, western-espoused notion about truth, honor, academic honesty and ethics and embrace plagiarism as means to emancipate our creative talents from vinculum of publishing ethics and let us soar to new heights of  fame or notoriety. 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۶/۰۶
Nader Naghshineh

نظرات (۵)

http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=117902
الان که مقاله فارس را خواندم فهمیدم داستان چیست.
گاهی به عملکرد 20 ساله ثبوتی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان

بر اساس این گزارش، در حالی حکم وزیر علوم برای جابجایی رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان صادر شده است که بعد از گذشت قریب به 20 سال از ریاست وی، این دانشگاه بدون حضور و فعالیت هر نوع انجمن، کانون و تشکل دینی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علمی و پژوهشی به کار خود ادامه می‌داد.

اخبار حاکی از آن است که هرگونه فعالیت در این حوزه‌ها از سوی مسئولین دانشگاه با مخالفت شدید روبه‌رو شده است، علاوه بر این نهاد نمایندگی ولی‌فقیه نیز تاکنون اجازه تاسیس دفتر در این دانشگاه را نیافته است!
آیا این مطالب کذب در سایت آقای رسول خدابخش و خبرگزاری فارس مصداق دزدی علمی نست؟
در این جا خواندیم

http://www.urmia.ac.ir/asatid/r_khodabakhsh/default.aspx

5) افتخارات و تقدیرنامه های دریافتی :
مقام اول شدن مقاله شماره سه در امریکا و دریافت نامه از رئیـــس انجمــــن هسـته ای و دبیرمجلـــــه Fusion Technology امریکا مبنی بر گسترش مرزهای دانش در این مقاله .

بسیار خوش حال از این دست آورد مهم علمی به سختی مجله را پیدا کردیم:

http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=3759953

به دنبال imact factor این مجله گشتیم و با سختی بیشتری به عدد 0.777 رسیدیم!!!

http://www.sciencegateway.org/impact/if02f.html

و این بود داستان یک فعالیت علمی مهم در جهان:

اولین مقاله وی با عنوان " سوخت‌های پیشرفته برای نیروگاه‌های هم‌جوشی لختی " در مجله "فوشیون تکنولوژی " در سال 1992 به چاپ می‌رسد که عنوان بهترین مقاله را از آن خود می‌کند و ارزشمندی مطالب مندرج در مقاله، سبب می‌شود که سردبیر مجله که عضو انجمن هسته‌ای آمریکا است، طی نامه‌ای از وی تقدیر کند و پروفسور مایلی رئیس مرکز تحقیقات گداخت هسته‌ای آمریکا نیز در نامه‌ای دیگر خواستار ارسال مقاله جدید در این زمینه می‌شود که این مقاله نیز در سال 1993 به چاپ می‌رسد. http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8906060523
به علم نگاهی بازاری داشتن٫ به دروغ سمتی علمی برای شخصی تراشیدن هر چند او به تازه‌گی ریاست جایی را گرفته باشد٫ آشکارا نوعی تقلب است. به این مقاله‌ی فارس‌نیوز در مورد مقام علمی‌ی دکتر خدابخش نگاه کنید٫ ببینید آیا این نوعی از تقلب نیست؟
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8906060523

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی