Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

خدمات ما

پیامی | دوشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۸۹

تکالیف: روزی چند ساعت از وقت شما با سر و کله زدن با کتاب های درسی تلف می شود تا تکالیف و تحقیقات دانشگاهی را انجام دهید؟ شما با انجام تکالیف تان فقط یک کلیک فاصله دارید، از این پس لازم نیست درگیر نوشتن تکالیف شوید.

پروژه پایان ترم: گروه پروژه ما در نوشتن پروژه های پایان ترم بسیار متبحر است. از لیسانس گرفته تا فوق لیسانس و دکترا.

پایان نامه: ما درک می کنیم که دانشجویی که کارمند هم هست، دانشجوی اکابری!، چه فشاری را باید متحمل شود تا پایان نامه بنویسد. اگر شما در هر مقطعی از تحصیل چنین مشکلاتی دارید بخش پایان نامه آن لاین در خدمت شماست.

تخفیف ویژه: یک پایان نامه بخر. یک پروپوزال مجانی ببر. فقط تا مدتی محدود دانشجویانی که پایان نامه هایی با حجم بیش از پنجاه صفحه سفارش دهند یک پروپوزال مجانی -برای ثبت نام در مقطع بالاتر- دریافت خواهند کرد.

تضمین می کنیم

* کارهای ما 100% بی تقلب و دستبرد فکری است. * رضایت کامل شما را جلب می کنیم و اگر کار مورد قبول واقع نشد آنقدر آن را تغییر می دهیم تا درست شود. * پژوهش توسط تیم ما انجام خواهد شد و پس از آن بخش خدمات مشتریان همواره در خدمتتان خواهد بود. * ما هرگز اطلاعات شما را فاش نخواهیم کرد. * پژوهشی که به شما داده می شود منحصر به فرد خواهد بود و هرگز آن را به کس دیگر نخواهیم فروخت.

این مطالب نه مربوط به یک موسسه تایپ و فتوکپی و خدمات علمی روبروی دانشگاه تهران است و نه مربوط به یک وب سایت ایرانی. اینها از وب سایتی نقل شده است که دامنه آن و نیز شماره تلفن ذکر شده در آن متعلق به کشور انگلستان است. کشوری که مقر معتبرترین دانشگاه های جهان و یکی از بزرگترین مراکز تولید علم است. البته حدس زدن اینکه این مطالب منبع ایرانی ندارد چندان سخت نیست چرا که چنین مشتری مداری، که حتی برای انجام یک کار تقلبی کاملا بارز است، در ایران سابقه ندارد.

آری مشکل تقلب جهانی شده است. در گذشته ای نه چندان دور تعداد دانشجویان فوق لیسانس و دکترا در همه کشورها محدود بود و آن ها عمدتا کسانی بودند که با عشق و علاقه فراوان پای در این راه مشقت بار می گذاشتند و معمولا از نظر درسی در مقاطع قبلی نیز در سطح بالایی قرار داشتند. امروزه با استفاده از اینترنت پژوهش کار آسانتری شده است و صنعت و خود دانشگاه ها هم ظرفیت های جدید برای پذیرش دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی گشوده اند. در نتیجه تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی بالا رفته و نیز تعداد مقاله ها و پایان نامه ها. دیگر نمی توان از تمام این دانشجویان فوق لیسانس و دکترا انتظار داشت که افرادی فرهیخته باشند. دزدی علمی امروز آفت تحصیلات تکمیلی در تمام دنیاست.

Description: http://4.bp.blogspot.com/_rQRPz_vVCQ8/TOEcSjI22FI/AAAAAAAAAAM/2GmCruBzVU4/s400/New%2BPicture.jpg

گرچه این مشکلات همه جا هست ولی ابعاد و تاثیر گذاری آن همه جا یکسان نیست. جامعه ایرانی مشخصات خاص خود را دارد و در نظر بسیاری از مردم ما، هیچ بی آبرویی بدتر از بی پولی و هیچ افتخاری بالاتر از تمکن مالی نیست و چنین دیدگاهی با فلسفه جامعه آکادمیک فرسنگ ها فاصله دارد. یک فرد دانشگاهی علم می آموزد تا عطش خود را در آموختن فرو بنشاند و علم تولید می کند تا خدمتی، هر چند بسیار ناچیز، به هموطنانش و جامعه بشری کرده باشد. در هنگام ارائه یک پیشنهاد پژوهشی یکی از مهمترین بخش ها آن است که توجیه کنید انجام موفق این تحقیق چه گره ای را از مشکلات جامعه می گشاید و نه اینکه اجرای آن چند ریال سود آوری دارد.همین است که در جوامع غربی کسانی که در مسیر تاسیس کمپانی های پولساز قرار می گیرند، اولین اقدامشان ترک دانشگاه است.

مدرک گرایی بیماری کشنده ای است که جامعه دانشگاهی ما را آلوده کرده است. بسیاری از دانشجویان هدفشان از آمدن به دانشگاه این است که تنها و تنها در پایان دوره مفتخر به دریافت دانشنامه ای شوند که صرف داشتن آن برای پیدا کردن شغلی با حقوق مادام العمر، یک لقب پر طمطراق (مثل دکتر و استاد که معادل امروزی الدوله و السطنه است) و احتمالا یک ازدواج دلخواه کفایت می کند و در مقابل کم اند کسانی که هر روز صبح فقط با این انگیزه به دانشگاه می آیند که تا عصر چیزی بر معلومات خود اضافه کنند. در نتیجه اگر در دانشگاه های معتبر غربی اکثر دانشجویان اهل تحقیق و مطالعه و تعداد انگشت شماری فقط به دنبال مدرک (و مشتریان چنین سایت هایی) هستند، در ایران متاسفانه این نسبت برعکس است و از آن بدتر اینکه این اکثریت بی علاقه بر روی اقلیت دانشجویان فعال اثر منفی می گذارند و بسیاری از آنها را هم بی انگیزه می کند.

در فروشگاه های زنجیره ای، مانند شهروند و رفاه مشتری امکان تماس مستقیم با کالا ها را دارد و بدیهی است در این شرایط افرادی هستند که از این فروشگاه ها دزدی می کنند، اما چون تعداد این افراد نسبت به مشتریان واقعی بسیار کم است، ضرر آنها از طریق سود کسب شده از بقیه جبران می شود. ولی اگر روزی این نسبت برعکس شود باید در فروشگاه را تخته کرد، در دانشگاه هم دقیقا چنین شرایطی وجود دارد. تا زمانی که تعداد متقلبان اندک است می توان وجود آنها را اجتناب ناپذیر دانست و تحمل کرد ولی روزی که تعداد این افراد زیاد شد دانشگاه کارکرد خود را از دست می دهد و مدرک آن نیز در هیچ کجا قابل قبول نخواهد بود. شرایطی که در آن تفاوت یک فرد دیپلمه و یک دارنده مدرک دکترا نه در معلومات و نه در منش و نه حتی درظاهر، بلکه فقط در داشتن یک برگ کاغذ است.

برای جلوگیری از بروز چنین وضعیتی بایستی هم استادان و هم برنامه ریزان آموزش عالی کشور عزم خود را جزم کنند. استادی که راهنمایی پایان نامه ای را بر عهده دارد بایستی بر کار نظارت کاملا دقیقی داشته باشد و از دانشجویان در دوره های زمانی چند هفته ای یا حداکثر یک ماهه گزارش عملکرد مکتوب، یا به صورت ارائه شفاهی خواسته شود و نیز از درون منابع این گزارش از دانشجو سوال پرسیده شود تا اطمینان حاصل گردد که دانشجو کاملا مطلب را فهمیده و تمام کار را خودش انجام داده است. برای این منظور زمان حضور استادان در دانشگاه ها باید بیشتر باشد تا فرصت رسیدگی و مطالعه کارهای دانشجویان را داشته باشند. از دوستانی که در خارج از کشور تحصیل و تدریس کرده اند یا می کنند یک سوال دارم: در کجای دنیا دیده اید که یک عضو تمام وقت هیات علمی فقط دو روز در هفته موظف به حضور در دانشگاه باشد؟ البته پیش نیاز این امر اختصاص دفاتر مجهز و اختصاصی به تمامی اعضای هیات علمی است که متاسفانه در اکثر دانشگاه های غیر دولتی وجود ندارد. از طرف دیگر باید ساز و کارهای نظارتی بین استاد راهنما و دانشجو جدی گرفته شود: اگر استاد حس کند که دانشجو آن طور که باید و شاید کار نمی کند نباید تا روز تکمیل پایان نامه منتظر بنشیند و اگر در شرایطی استاد و دانشجو هر دو تنبلی کنند، باید آنقدر نظارت بر میزان پیشرفت کار پژوهش به قدری جدی باشد که قضیه به موقع کشف و هر دو استاد و دانشجو را توبیخ شوند.

خوب است که دانشگاه های ما نسبت به سایر کشورهای خاورمیانه سابقه طولانی تری دارند و امروز، حداقل بر روی کاغذ، از وضعیت تقریبا مطلوبی برخوردارند، البته باز هم در مقایسه با کشورهای خاورمیانه. اما بد است که دانشگاه های منطقه و جهان با سرعت غیر قابل باوری در زمینه پژوهش در حال توسعه اند و ما از این قافله در حال عقب ماندن هستیم. شاید تا مدتی کوتاه بتوانیم با بهره گیری از بودجه های بی حساب کتاب پژوهشی تعداد مقالات مان را بالا ببریم اما اگر به طور جدی در زمینه پژوهش برنامه ریزی نکنیم، آینده ای چندان روشن در انتظار دانشگاه هایمان نخواهد بود.

پی نوشت: این مطلب را که نوشتم سری به استادان علیه تقلب زدم. دیدم یکی از دوستان کامنت جدیدی گذاشته اند و یک سایت جدید التاسیس ایرانی به نام iranisi.com را که خدماتی مشابه ارائه می دهند را معرفی کرده اند. به آن سایت رفتم دیدم نوشته اند: لازم به ذکر است دانشجویان علاقمند به ادامه تحصیل در خارج از کشور با داشتن حداقل یک مقاله ISI می توانند شانس پذیرش خود را به صورت native افزایش دهند. هر چه فکر کردم چطور کسی می تواند شانس خود را به این صورت افزایش دهد نفهمیدم. یعنی اگر از ایشان مقاله بخریم و مثلا برای کنفرانسی در ژاپن بفرستیم مردم فکر می کنند دارای اصالت ژاپنی هستیم؟؟ بعد حدس زدم که طرف قصد داشته بنویسد تاثیر مثبت در پذیرش شما دارد و خواسته برای باسواد نشان دادن خود یک کلمه انگلیسی هم در متن بگنجاند ولی از شانس بد یادش رفته که دو کلمه negative, positive کدام به معنای مثبت و کدام به معنای منفی اند و ضمنا چون املای کلمه را غلط نوشته بوده از ورد خواسته که پیشنهاد اصلاح بدهد و خلاصه این اتفاق افتاده است. مهم نیست.

در بخش بعد دیدم قسمتی هست به نام "نمونه مقالات ISI" که در آن نوشته شده: برای یافتن مقالات در سایت science direct جستجو نمائید. بله! جستجو کنید! چه چیزی را! حدس زدم که شاید یادشان رفته بنویسند چه چیزی را جستجو کنیم پس این جمله را جستجو کردم:

Acknowledgements: We would like to thank “IRAN ISI Company” for their support that has made it possible to plagiarize this paper

اما متاسفانه چیزی پیدا نکردم. با خودم فکر کردم این بخش بیخود در این سایت ایجاد نشده است. فکری از ذهنم گذشت و فورا آدرس صفحه را در گوگل جستجو کردم و آن چیزی را که فکر می کردم دیدم. با اینکه محل کار من اتاق آرامی است و افرادی دیگر در سکوت مشغول کارند نتوانستم جلوی قهقهه خودم را بگیرم. فکر می کنید چه دیدم؟ ده ها مقاله مختلف منتشر شده عموما در ژورنال های الزویر و در سال های 2005 به بعد همگی در با نویسندگان ایرانی به عنوان نمونه کار این شرکت معتبر فهرست شده اند. نویسندگان از همه جا هستند از دانشگاه های آزاد دور افتاده گرفته تا دانشگاه های دولتی سرشناس تهران. به خودم می گویم کسی که آنقدر کم هوش است که نمی داند مقاله تقلبی نوشتن با نرم افزار نوشتن برای فلان اداره فرق دارد و نباید آن را به عنوان نمونه کار منتشر کرد و آبروی مشتریان بیچاره را ریخت، و کسی که نمی داند تاثیر native یعنی چه... چگونه می خواهد برای یک دانشگاهی مقاله بنویسد. نگاهی دیگر به سایت تقلب انگلیسی انداختم و بعد به مشابه ایرانی اش و از خودم پرسیدم واقعا چرا بعضی از ما هیچ کارمان به آدمیزاد نمی رود. حتی تقلب کردن مان.

برای مشاهده لیست مقالات اینجا کلیک کنید. فقط تا مدتی محدود چون ممکن است کش گوگل به روز شود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۸/۲۴
پیامی

نظرات (۱۱)

از مدیر سایت تقاضا داریم که ابتدا نظرات را مطالعه کنن. جملات بی ادبانه در شان یک سایت که مخاطبین آن از قشر علمی هستند، نیست.
ضمنا بارها مشاهده کردم که به راحتی در مورد آبروی یک شخص و یا موسسه نظر داده می شود و بدون مدرک در سایت شما منتشر می شود.

آبرو از سر راه نیامده. ممنون از توجه شما عزیزان
عبارات توهین آمیز را لطفا منتشر نکنید.
۱۴ شهریور ۹۰ ، ۱۲:۳۶ احسان ولیان
سلام-
در مورد تعداد شمار های چاپ شده در سال توسط یک ژورنال معتبر معمولا چند تا باید باشه؟
مثلا در مورد این ژورنال Applied Mathematics and Computation بیست و چهار تاست ولی IF اش الان شده 1.5-تعداد ارجاعات به خود ژورنال باید چطوری باشه؟ برای این ژورنالی که گفتم حدود 20 درصد.
در مورد رابطه مدرک با فرهیختگی، داشتن یک کاغذ فرد را فرهیخته نمی کند اما مراحلی که او برای دریافت این کاغذ طی کرده است چرا. ده سال قبل -به طور نسبی- دانشجویان تحصیلات تکمیلی افراد فرهیخته ای بودند، چهل سال قبل کسانی که لیسانس داشتند (به ویژه در رشته های مهندسی) دانشور به حساب می آمدند و شصت سال قبل کسانی که دیپلم داشتند از تحصیل کردگان و روشن فکران جامعه بودند. به هر حال من از حافظ سوال می کنم که اگر «آدمی در عالم خاکی نمی آید به دست» پس کجا «می آید به دست»؟ اگر به خداوند معتقد باشیم این عالم خاکی تنها جایی است که می توانیم در آن سرنوشت همیشگی خود را در جهان آخرت رقم بزنیم. اگر هم به خدا عقیده نداشته باشیم این عالم خاکی و این عمر محدود تنها فرصت ماست برای زندگی. این عالم خاکی یگانه زیستگاه ماست و لحظه لحظه عمر ما در آن ارزش فراوانی دارد چرا که تنها فرصتی است که می توانیم از خود «آدمی» بسازیم.
سلام، عید بر همه دوستان و همراهان مبارک

پی نوشتی کوتاه با توجه به نظرات:

اگر ایران آی اس آی خدماتی مانند این سایت ارائه می داد ایده آل بود editmyenglish.com، خوب است که همیشه با خوش بینی به مسائل نگاه کنیم ولی واقعیت این است که در این سایت حتی یک کلمه از اینکه داده ها یا پیش نویس اولیه یا حتی موضوع باید توسط سفارش دهنده تنظیم شود نیست و ظاهرا همه کارها توسط خود موسسه انجام می شود. زبان فارسی دارای ظرافت های بسیار است. زمانی که صحبت ما از گناه دیگران است از کلماتی مانند رشوه گرفتن، ربا، دروغگویی، دزدی و غیره بهره می بریم اما زمانی که خودمان قصد انجام آنها را داریم از اسامی مستعار شیرینی گرفتن، قرارداد مضاربه، مصلحت اندیشی و ناخنک زدن برای آنها استفاده می کنیم و طبیعی است که نباید انتظار داشت که در این سایت و سایت های مشابه به صراحت از کاری که قرار است انجام شود -تقلب- اسم برده شود. در مورد لیست مقالات هم چه حالات اول باشد، چه حالتی که این ها نمونه مقالات واقعی افراد قلابی نویس است (که البته بعید است چون معمولا این موسسات فقط واسطه هستند برای انتقال سفارش به مقاله نویسان حرفه ای هندی، پاکستانی و اروپای شرقی) و چه حالت مخلوط یعنی اسم اول نویسنده واقعی مقاله و اسامی بعد کسانی هستند که نویسنده به دلیل فقر مجبور شده به مقاله اضافه کند، در هر صورت اسامی نویسندگان این مقالات خیلی حرف ها برای گفتن دارند.

در مورد بازدهی دانشگاه ها بنده فکر می کنم: چه در دانشگاه های دولتی و چه آزاد، اساتید به صورت تمام وقت (پنج روز هفته صبح تا بعد از ظهر) در دانشگاه حضور ندارند. تعداد اعضای هیات علمی هم اندک است. بسیاری دانشجویان هم حس نمی کنند که باید تمام وقت خود را صرف کارهای دانشگاهی کنند. به طور خلاصه نظام دانشگاهی ما تعداد اندکی از افراد باهوش را چه به عنوان استاد و چه به عنوان دانشجوی تحصیلات تکمیلی جذب می کند اما نمی تواند آنها را به گونه ای مدیریت کند تا تمرکز و انرژی شان برای دانشگاه باشد و این در مقابل در دانشگاه های غربی است که تعداد نسبتا زیادی دانشجو و استاد را جذب می کنند (که برخی از آنها هم از نظر هوشی ضعیف اند)، ولی همه آنها توسط دانشگاه به کار گرفته می شوند به گونه ای در خوابگاه های دانشگاه تعداد زیادی دانشجو می بینید که اهل همان شهرند ولی فقط در تعطیلات آخر هفته فرصت می کنند در منزل و با خانواده شان باشند.

و اما در مورد مقاله گرایی استادان باید گفت این امر فی نفسه چیز بدی نیست. بله. اگر استاد بخواهد به هر قیمتی این کار را انجام دهد یعنی نسبت به دزدی علمی دانشجو بی تفاوت باشد یا از دانشجو بخواهد کاری کاملا بی ارزش را در یک ژورنال بی اعتبار چاپ کند این کار غلط است. اما متاسفانه برخی دانشجویان وقتی اصرار استاد را برای مقاله دادن می بینند فکر می کنند او فقط به فکر خودش است و می خواهد رزومه خودش را سنگین تر کند. این فکر درست نیست چرا که: 1- استاد دانشجویان فراوانی دارد که خواه ناخواه مقالات زیادی را همراه با آنها به نام خود ثبت می کند در ضمن خر استاد تقریبا از پل عبور کرده و نیاز حیاتی به مقاله ندارد اما این برای دانشجو فرصتی تکرار نشدنی است. مقالات منتشر شده تنها سرمایه ای است که دانشجو بعد از فارغ التحصیلی برای پذیرش گرفتن در مقطع بالاتر یا عضویت در هیات علمی دانشگاه ها در دست دارد. بسیارند کسانی که از دانشگاه های معتبر برای دکترا پذیرش گرفته اند و الان در حال طلب آمرزش برای پدر استاد حریص شان هستند. 2- بعضی از دانشجویان فکر می کنند تهیه پایان نامه فوق لیسانس یا دکترا بهانه ای است برای علم آموزی و مطالعه و این تفکر کارشان را به شکست می کشاند. در واقع بیشتر وقت این دانشجویان باید صرف علم سازی شود. یکی از موثرترین ابزارهایی که اساتید به وسیله آن دانشجو را از مطالعه گسترده و عمومی دور می کنند تا مشغول کار روی پژوهش خود شود درخواست مقاله است. 3- مقاله میوه پژوهش است. اگر پژوهش شما عالی باشد در یک ژورنال درجه یک، اگر معمولی باشد در یک ژورنال یا کنفرانس معمولی منتشر خواهد شد. اگر کارتان در هیچ کجا منتشر نشد یا فقط ژورنال های نامعتبر حاضر به قبول آن شدند بدانید که کارتان کاملا بی ارزش بوده است. به بیان دیگر درخواست مقاله یعنی درخواست انجام یک پژوهش واقعی.
«دیگر نمی توان از تمام این دانشجویان فوق لیسانس و دکترا انتظار داشت که افرادی فرهیخته باشند.»

«دیگر»؟؟ منظورتون اینه که یه زمانی درصدِ بالایی از دانشجویانِ فوق لیسانس و دکترا، افرادی فرهیخته بوده اند؟
به نظرِ من، یک تکه کاغذ که رویش نوشته «دکترا» یا یک کوله بار کتاب، یا ... ، انسانِ فرهیخته نمی سازد.

آدمی در عالمِ خاکی نمی آید به دست.
thedissertation.co.uk is a blatantly fraudulent site from Karachi, Pakistan.
جناب پیامی متن جالبی بود. راجع به حضور بیشتر استادان در دانشگاه حق با شماست. همانگونه که می دانید دانشگاه آزاد برای پرکردن لیست اساتید خود از بازنشسته های دولتی هم استفاده می کند و آنها حال درس دادن درست حسابی ندارند و فقط دو روز درهفته که عموماچهارشنبه و پنج شنبه هست در محل کار حاضر می شوند. گروه بزرگی هم از استادان به عنوان استاد نیمه وقت در دانشگاه آزاد کار می کنند که نه در محل اصلی استخدامشان درست کار می کنند و نه در دانشگاه آزاد.

متاسفانه طی چند سال گذشته فشار زیادی روی استاد و دانشجو هست که مقاله آی اس آی چاپ کنند و این تقلب ها هم از پیامدهای این مسئله هست.
راجع به لغت
native
باید بگویم که احتمالا نویسنده سایت چیزی بگوشش خورده بوده و می دانسته که این عبارت اهمیت دارد زیرا در بعضی از کشورها اگر شما از اتباع آن کشور باشید راحتتر شما را وارد دوره دکتری می کنند و بعضی می گویند که اگر مقاله معتبری چاپ کرده باشید امتیاز شما معادل این است که جزء اتباع باشید.
جناب پیامی، شما کارشناسی ارشد خودتان را در دانشگاهی با کیفیت بالا، با اساتیدی که غیر از تدریس و حضور دائمی در دفتر کارشان چیز دیگری نمی دانستند، گذراندید. حالا بجای پنج نفر ورودی کارشناسی ارشد، هر سال سی نفر دانشجو در هر رشته می گیرند. اساتید فرصت ندارند. در این شرایط ارائه کار با کیفیت خوب کاری است بسی دشوار.
با آرزوی توفیق برای همگی.
این لیستی که نوشته، ظاهرا نمونه کارای انجام شده برای مشتریان نیست. بلکه به نظر می رسه ادعا کرده اساتیدی که از این جور مقاله ها داده اند، قراره بیان واسه شما منوسکریپت بنویسن.
متاسفانه حقیقت تلخ است. اما تا به حال به آن روی سکه نگاه کرده اید؟ هدف اساتید چیست؟ من وقتی برای علاقه به علم وارد مقطع ارشد یکی از دانشگاههای مطرح پایتخت شدم با حرص اساتیدی بی دانش (به هیچ وجه عمومی سازی نمیکنم) مواجه شدم. مهمترین هدفشان مقاله بود و هست. باور کنید اگر مشکل سربازی نداشتم توهین اساتید را تحمل نمیکردم و انصراف میدادم. و حالا این منم با یک مدرک ارشد که با تمام وجود حقیر میبینمش
۲۴ آبان ۸۹ ، ۱۸:۳۵ سید امیر مرعشی
با سلام و درود فراوان،

البته بنده درست نفهمیدم این گروه ایران آی اس آی دقیقاً چه می کند. این طور که بنده متوجه شدم (شاید اشتباه می کنم)، این افراد "متن مقاله" را تهیه می کنند. یعنی، داده ها و توضیحات شما را می گیرند و به اصطلاح دست نوشته یا
manuscript
برای ارائه به ژورنال می نویسند، و البته ظاهرا تا ارسال و دریافت نتیجه نهایی هم موضوع را پیگیری می کنند. توجه کنید که این موضوع با تقلب علمی (یعنی انجام تحقیق با نام اشخاص دیگر، یا کپی کاری، یا داده سازی یا نظایر اینها) می تواند متفاوت باشد. یعنی هر چند شاید این کار از نظر اخلاقی خیلی مورد تایید نباشد، اما... شما این حالت را در نظر بگیرید که یک پژوهش خوب انجام شده، اما پژوهشگران به علت تازه کار بودن، یا عدم آشنایی با زبان انگلیسی، یا به دلایل دیگر قادر نیستند خودشان متن خوبی برای ارسال به ژورنال تهیه کنند. خوب این افراد ممکن است فکر کنند که: چه ایرادی دارد که کسی برای نوشتن یک دستنوشته خوب به آنها کمک کند؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی