Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

اشپرینگر مقاله ی دکتر رستمی را حذف کرد

محمد قدسی | سه شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۰

From: Hojabri@
Dear all:
Thanks to your contacts, Springer Publishing has withdrawn the article by Dr. Rostami from their journal , Macromolecular Research, since the article listed Emam Zaman as the co-author.

Adding the sacred name of an Emam to a scientific paper for religious or political reasons is contrary to customary publication guidelines.


http://www.springerlink.com/content/33562443211x7x54/
Regards,
Fredun Hojabri
----------------------------------
Date: 6/6/2011
From: Philipp.Kammerer@springer.com
To: HOJABRI@aol.com
Dear Fredun Hojabri,

The result of our inquiry is that the corresponding author indeed used the name of the 12th imam, which is incorrect and not acceptable.

The editor-in-chief decided to withdraw the paper. At the moment they are preparing a retraction paper, which will be published and linked with the original paper. Additionally a grey watermark will be added on the PDF of the original article, which says that the paper is retracted. And the title of the paper will be updated. It will take a little bit of time until everyting is done. (For scientific reasons, e.g. if someone has quoted the paper already, it’s not possible to remove it completely.)

Best regards,

Philipp Kammerer
philipp.kammerer@springer.com
Springer Production
Journal Production Editor
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۳/۱۷
محمد قدسی

نظرات (۴)

دوستان عجله نکنید. این ژورنال ها همانطور که چند ماه طول می کشد تا مقاله را قبول کنند، مدتی هم طول می دهند تا مقاله را پس بفرستند. در مورد تقلب های قبلی هم اگر یادتان باشد اشپرینگر چند ماهی طول داد تا مقالات تقلبی مقامات را در سایتش مردود کند.

به هر حال سوخت و سوز ندارد. الان اگر به سایت سر بزنید آنچه را باید ببینید خواهید دید:
This article has been retracted due to a dispute over authorship of the paper and ownership of the data
مقاله کماکان قابل دانلود هست و هیچ تغییری هم مشاهده نمیشود
نمی دانم چرا این قضیه من را به یاد مطلبی انداخت که چندی پیش خوانده بودم و بد ندیدم آن را با شما به اشتراک بگذارم. فقط قبل از خواندن آن به دو نکته توجه فرمایید:
1- کل این نوشته عینا از کتاب مکتب در فرآیند تکامل صفحه 141 و 142 نوشته آیت الله حسین مدرسی طباطبایی چاپ 1386 انتشارات کویر (در ایران با مجوز رسمی وزارت ارشاد به چاپ رسیده) نقل شده که تمامی مطلب هم به طور کامل با رفرنس دهی مستند شده است.
2- من فقط نوشته کتاب را نقل می کنم و تفسیری از آن ارائه نمی دهم. شما هم لطفا برداشت خود از این مطلب را نزد خود نگاه دارید و کامنتی در ادامه نگذارید.

نقل شده که جامعه شیعیان از امام [حسن عسگری] درخواست کردند که ایشان کتابی در احکام شرعی بدانان مرحمت فرمایند که در عمل بدان رجوع کنند. کتابی از ناحیه مقدسه در پاسخ آن درخواست ارسال شد(1) که بعدا معلوم شد نسخه ای از کتاب یوم ولیله یا التادیب اثر ابوجعفر احمد بن عبدالله بن مهران معروف به ابن خانیه از محدثان شیعه پیش از آن دوره است(2) این به روشنی بهترین راه برای توجه دادن و دلالت شیعیان به مواریث علمی گذشتگان خود بوده است که در آینده ای نزدیک چاره ای جر رجوع بدان نداشتند. انسان وقتی به تاریخ امامت از آغاز دوره حضرت عسگری (ع) تا پایان دوره غیبت صغری از دور نظر می افکند به خوبی می بیند که چگونه این دوره به صورت یک مرحله آماده سازی و انتقالی برای تغییرات بعدی بوده است. دوره ای که طی آن جامعه شیعه آماده و پرورش داده می شد تا مشکلات و مسائل عقیدتی خود را بدون نیاز به مراجعه به امام حاضر حل کند. این کار از راه آشنا ساختن آنان با منابع علمی که گذشتگان به یادگار گذاشته بودند به خوبی انجام پذیر شد.

(1) رساله مقنعه
(2) رجال نجاشی 346
پس چرا لینکی که تو متن پست دادین کار میکنه هنوز:
http://www.springerlink.com/content/33562443211x7x54/

مقاله با همون اسم نویسنده (مهدی موعود) حتی به صورت پی دی اف دانلود میشه. یا خبر غیر واقعیه یا یکی ایو وسط داره ملت رو میفرسته پی نخود سیاه که دیگه گیر ندن! خواهش می کنم از همون دکتر هژبری پیگیری کنید چرا خبر غیرواقعی می دن. یا شایدم خود شما دارین خبر غیر واقعی می دین، کدومش؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی