Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

جوناتان گرسل، ویراستار داوری مجله‌ی «پلنت ساینس» از طریق همکار محترمی یادداشت زیر را برای ما فرستادند. آن‌ها ۷ مقاله را به‌صورت تصادفی انتخاب کردند و با نرم‌افزارهایی تشابه‌ی آن‌ها درآوردند که گزارش آن در انتها می‌آید. به‌طور مشخص آن‌ها به ای‌ مقاله‌ برخوردند که ۸۰٪ آن با مقاله‌ی دیگری که در سال ۲۰۰۸ توسط چند مولف خارجی منتشر شده بود عیناً مشابه است.

ایمیل ایشان، این دو مقاله و نیز گزارش تشابه‌ای که ارسال کرده‌اند را در این پست می‌بینید. نظر پایانی ایشان مایه‌ی تاسف هر ایرانی است.

----- Forwarded Message -----
From: Jonathan Gressel
To: ****
Sent: Monday, December 19, 2011 9:08 PM
Subject: FW: Plagiarism of a paper published in Plant Science
Dear Prof ****,
After Prof Kumar notified me of the plagiary of his paper, I did a quick plagiary check on 7 articles chosen at random in that journal using the software that we now use to check all incoming articles. I attach the results.

I believe you have a systematically rogue journal in your midst, which is a discredit to science in your country, which has always been at a high level.

Prof. Jonathan Gressel
Review Editor - Plant Science

The book: Genetic Glass Ceilings - Transgenics for Crop Biodiversity
http://www.press.jhu.edu/books/title_pages/9174.html
"Never confuse motion with action."
--Benjamin Franklin



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۹/۲۹
محمد قدسی

نظرات (۲)

نظر ادیت شد:
مقاله تقلبی جدید توسط فردی به نام ***** نوشته شده است. نام ایشان در هیئت تحریریه مجله و مدیر داخلی هم هست. نکته جالب آن است که آدرس ایشان در مقاله در دانشگاه آزاد ولی در سایت مجله انتشار دهنده مقالات تقلبی در شعبه دانشگاه آزاد در دانشگاه هاروارد و همچنین آدرس دیگری در کمبریج آمریکا ذکر شده است. جلل الخالق. خدا به دانشجویان آن واحد با این همه اساتید متقلب رحم کند. تاسف آور است که فرزندان ما پول می دهند تا در آن مرکز به اصطلاح علمی درس تقلب بیاموزند و پولهایشان صرف تشویق اساتیدی شودکه مقالات پر از تقلب و آبروریزی منتشر می کنند. مسئولیت همه این خلافها به عهده مسولین آن واحد است
در ضمن نگاه کنید به :
http://members.nanosociety.us/abbaspourrad
حالا چرا فقط هفت مقاله. سنگ مفت، گنجشک مفت. با صرف چند ساعت وقت تمام مقالات این ژورنال را می شود بررسی کرد. البته با روند کنونی پیشرفت تکنولوژی اطلاعات احتمالا یکی دو سال دیگر در گوگل اسکولار زیر هر مقاله لینکی اضافه می شود که نشان می دهد که میزان کپی به میزان چند درصد و از کدام مقالات است. تا آنوقت هم فکر نمی کنم نه ویراستاران ژورنال بازنشسته شده باشند و نه نویسندگان مقالات.
البته منظور فقط زیر سوال بردن این ژورنال نیست و باید به بسیاری مسائل پرداخت. دیروز دانشجویی پرسید نظرم را در مورد اعتبار کنفرانس ملی انجمن کامپیوتر ایران. گفتم معتبرترین است. گفت این چه معتبرترینی است که پانزده روز به پایان مهلت ثبت مقالات آن مانده اما نه هنوز فرمت مقالات معلوم است و نه تاریخ برگزاری آن در تقویم کنفرانس ذکر شده است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی