Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

از ایمیل دریافتی
------------------
با سلام
در زیر تبلیغ فروش دو مقاله علمی توسط یک دانشجوی دکتری ایرانی در رشته مهندسی مکانیک یک دانشگاه مالزی به حضورتان ارسال می گردد. لازم به ذکر است که مشکلاتی مالی ناشی از افزایش قیمت ارز روز به روز موجب افزایش این چنین معضلاتی در جامعه دانشجویی ایران در مالزی می گردد. با توجه به حضور دانشجویان بین المللی از تمام ملیتها در برخى دانشگاهها، انتشار اینچنین اخباری به زبان انگلیسی می تواند باعث کاهش اعتبار علمی و همچنین سطح اعتماد اساتید و محققین دیگر کشورها به ایرانیان گردد. لذا اندیشیدن تمهیداتی در این زمینه به منظور حفظ آبروی جامعه علمی ایران ضروری می باشد در انتها اصل ایمیل دانشجوی مذکور جهت استحضار به حضورتان ارسال می گردد. لازم به ذکر است که این ایمیل فقط به منظور اطلاع حضرتعالی به عنوان یکی از اساتید پیشرو در زمینه مبارزه با پدیده زشت تقلب علمی به حضورتان ارسال شده و قصدی مبنی بر تخریب چهره این فرد وجود نداشته است. امید است با استفاده از خرد جمعی در این زمینه هرچه زودتر بستر مناسب برای فرهنگ سازی گسترده در مبارزه با تقلب علمی ایجاد گردد.

با آرزوی توفیق الهی
امیر رضا طلایی





----- Forwarded Message -----
From: ****
To: 
Sent: Tuesday, 17 January 2012, 22:36
Subject:  Paper for mechanical engineering students

Dear Friends,
There is two papers ready to submit in conference or journal for Mechanical Engineering students.
Each paper is cost 2500 RM and student who buy these papers could share with any of his/her friends.
The person who buy these papers can put his/her name as Corresponding Author and it makes him/her as original author.
Interested students call *** or send email to ****.

Title &; Abstract:

1- Kinematics of a 3-DOF Translational Parallel Manipulator by the Homotopy Continuation method
Abstract:
In this paper, a new three degrees of freedom (3-DOF) translational parallel manipulator (TPM) with fixed actuators called a 3-PRC TPM, which the mobility of the manipulator is analyzed. The forward kinematics is performed. A powerful analytical method, called Homotopy Continuation Method (HCM) is also introduced to obtain the exact solutions of the problem. Finally, we compare the results by other methods to show the agreement between results of methods.

2-Variational Iteration Method and Nonlinear Oscillation Problems
Abstract:
In this paper, implementation of Variational Iteration Method to some nonlinear equations was investigated and their obtained explicit approximate solutions were compared with those of numerical methods to show the accuracy and capability of VIM to solve a vast sort of linear or nonlinear differential equations without the tangible restriction of sensitivity to the degree of the nonlinearity term.

regards,
--
*****
PhD, Mechanical Eng
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۱۰/۲۹
محمد قدسی

نظرات (۸)

فقط مالزی نیست .. تو همین دانشگاههای ایران هم اساتیدی که برای ارتقا امتیاز لازم دارند حاضرن پول بدهند و به عنوان مولف اسمشان در مقاله آورده بشود. بخصوص در دانشگاه پیام نور!!!
اضافه کردن نام فردی که در مقاله کاری نکرده تقلب هست، چه افرادی که مقاله را نوشته اند راضی باشند چه نباشند.

فرق این با مقاله حاصل از پروژه ی تحقیقاتی این است که در آخر حقوق معنوی هنوز هم متعلق به انجام دهنده ی پروژه است نه موسسه یا شرکتی که از آن حمایت کرده.

در کل هر گونه رفتاری که در راستای این باشد که فردی به عنوان کسی که کاری انجام داده بیان شود در حالی که که کاری انجام نداده academic dishonesty به حساب می آید و با آن باید برخورد می شود.

اگر کسی پولی در راستای کمک به مقاله ای می دهد حداکثر می تواند در قسمت acknowledgment ذکر شود نمی تواند به عنوان کسی که در انجام تحقیق نقشی داشته معرفی شود.
خواهش می‌کنم دقتی بیشتر فرمایید و همه چیز را به افزایش قیمت دلار نسبت ندهید. من شنیده‌ام دستِ کم تا مدتی پیش وزارت آموزش عالی برای تمام دانش‌جویانی که با پول خودشان برای تحصیل به بیرون از ایران می‌رفتند سالیانه گویا مبلغی حدود ۲۴,۰۰۰ دلار با ارز دولتی به این دانشجویان پرداخت می‌کرد. برای دانشجویان که بورسیه گرفته بودند مبلغی حدود ۶۰۰۰ هزار دلار. این که چرا وزارت ارز دولتی برای این کار اختصاص داده است جای سوال دارد اما به هر حال قیمت ارز دولتی افزایش نیافته است.
این مورد به هیچ وجه دزدی ادبی محسوب نمی شود. شخصی نتیجه تحقیقاتش را بفروش گذاشته است. فرق این مورد با طرح های پژوهشی که در دانشگاه ها یا مراکز علمی در قبال دریافت وجهی جهت انجام پروژه انجام می شوند چیست؟ دزدی وقتی صورت می گیرد که نتایج تحقیقات دیگران بدون اجازه از آنها به نام شخص دیگری منتشر شود. یا ترجمه کتاب بدون کسب اجازه از مولف.
جناب پیامی اولا بهتر است مودبانه تر نظر دهید و همه را به یک چشم نگاه نکنید و اینطور عجولانه به همه دانشجویان و پژوهشگران خارج از کشور و مالزی برچسب نزنید!
همانطور که در کامنت اول هم آورده شده دانشجویان و محققان بسیار زیادی در مالزی هستند که از نظر علمی در درجات بسیار بالایی قرار دارند و به دلیل تسلط به زبان انگلیسی و دسترسی به منابع بسیار خوب و قوی توان تهیه و ارائه مقالات بسیار خوب و ارزنده ای را دارند که البته با کمی جستجو در اینترنت می توانید به درستی این ادعا پی ببرید
در ثانی در نظر داشته باشید بر خلاف تصور شما و سایر افرادی که مثل شما تنها به دنبال عیبجویی و انتقاد هستند مواردی از این دست بسیار کم و نایاب بوده و به صورت انگشت شمار قابل ارائه است و آنرا هم می توان به حساب وجود همان معدود درصدی گذاشت که در همه جای دنیا چه در ایران چه مالزی و یا در هر کشور دیگری یافت می شوند!
در ضمن بد نیست بدانید کم نیستند استادانی که در خارج از کشور از توان و ظرفیت بالای دانشجویان ایرانی با اطلاعند و از پتانسیل های آنها جهت رشد علمی جامعه آکادمیک کشورشان بهره می برند.. ای کاش به جای انتقاد بیجا و کوبنده به دنبال فراهم آوردن شرایطی جهت جذب این نیروی کارآمد در داخل بودیم و و در این صفحات مجازی بیشتر به دنبال ارائه راهکارهای اثر بخش می بودیم تا انتقادهای بی نتیجه...
جامعه دانشجویان ایرانی مثل همیشه آماده مبارزه با تقلب. واقعا آدم کیف میکنه. زمانی که این خبر داخل دانشگاه منتشر شد ده ها دانشجو از متقلب خواستند که سریعا توضیح دهد به چه جراتی آبروی دانشجویان این دانشگاه را برده و بیچاره چون چند ساعت نبود هی پیغام گذاشتند که چرا نمی آیی جواب بدهی. زمانی هم که خبر در استادان علیه تقلب درج شد هم همه از دکتر طلایی تشکر کردند و از او خواستند هر تقلب دیگری در دانشگاه دید، بدون اتلاف وقت خبر دهد. ایشان هم به دکتر قدسی ایمیل زدند که چون خیلی از این پست استقبال شده لطفا دو سه بار دیگر آن را پابلیش کنید. باور نمی کنید خودتان تماشا کنید
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=275186812542862&set=o.53823402273&type=1&theater
باعث تاسف است در خارج از کشور هم (که دلالان مقاله و پایان نامه جلوی دانشگاه تهران حضور ندارند) دانشجویان خودشان بازار عرضه مستقیم برای خودشان راه انداخته اند. کیفیت کار هم کلاملا معلوم است، کسی که در همان جمله اول، نمی داند که is مفرد و are جمع است، حالا به زبان انگلیسی مقاله می نویسد و می فروشد. و مطابق معمول با روشی کاملا ابلهانه: تمام کسانی که این ایمیل را در دانشگاه دریافت کرده اند دیگر از نام و چکیده مقاله مطلع اند و نویسنده نابغه منتظر خریداری ابله تر از خودش است تا مقاله را بخرد و تمام دانشگاه به او بخندند.
مالزی کشوری است که به سرعت خود را در مسیر توسعه علمی و اقتصادی قرار داده است. دانشجویان برخی دانشگاههای این کشور به امکانات آزمایشگاهی پیشرفته بدور از کاغذ بازی های اداری رایج در ایران دست رسی دارند. اساتید این دانشگاهها می توانند هزینه های تحقیق بیش از دویست و پنجاه هزار رینگت (هر رینگت تا ژانویه 2012 نزدیک به ششصد تومان) را در قالب گرنت از دانشگاه ها و صنایع در مدت زمانی نه چندان طولانی دریافت دارند و جهت انجام تحقیقات دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هزینه نمایند. این اساتید بدین منظور فقط نیازمند ارائه ایده می باشند که سیل پروپوزالهای متقاضیان ایرانی این مشکل را نیز به کلی مرتفع نموده است. در کنار این موارد بیشتر دانشجویان این دانشگاهها از جمله برخی دانشجویان ایرانی در طی تحصیل خود به زبان انگلیسی نیز به خوبی مسلط می گردند. مجموع این موارد منجر به امکان انجام یک تحقیق عمیق و گسترده و در نهایت نگارش مقلات زیاد و با کیفیت بالا در پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری تحت نظر برخی اساتید متبحر این دانشگاهها شده است. به گفته دکتر معماریان سرپرست علمی دانشجویان جنوب شرق آسیا در سال دو هزار و یازده تعداد مقالات ناشی از پایان نامه برخی دانشجویان نخبه دکتری در مالزی به سیزده مقاله در مجلاتی با ضریب تاثیر بالا نیز رسیده است. برخی از این آمار از طریق وب سایت رایزن علمی ایران در کوالالامپور قابل مشاهده است.
حال با گران شدن قیمت ارز در بازار و ایجاد مشکلات مالی برای اینگونه دانشجویان ایرانی، فروش مقالاتی با کیفیت مناسب که امکان چاپ در مجلات بین المللی معتبر را دارند، می تواند بازار بسیار خوبی در ایران داشته باشد. این گونه دانشجویان برای دانش آموختگی در دانشگاههای مالزی با بهترین نمره فقط نیازمند سه مقاله چاپ شده در مجلات معتبر می باشند. لذا مقالات بیش از این می تواند به عنوان منابع مالی برای یک دانشجو در نظر گرفته شود. عدم فرهنگ سازی و توجه لازم به این دانشجویان می تواند در آینده ای نزدیک بازار داغی برای خرید فروش مقالات معتبر را ایجاد نماید که این معضل با تمامی آموزه های دینی، اخلاقی، علمی و انسانی در تضاد است و نیازمند اقدامی فوری. البته تا حال حاضر تلاشهای مسئولین وزارت علوم تنها به تخریب چهره دانشگاههای مالزی و هشدارهای آنها نسبت به وجود دام های اخلاقی گستره در این کشور به منظور ترغیب متقاضیان ایرانی به عدم ادامه تحصیل در مالزی محدود شده است و خبری از تلاشهای فرهنگی ملموس در این زمینه خاص نیست. البته بزودی نیز اساتید و مسئولین دانشگاههای مالزی از این معضل آگاه خواهند شد و آن زمان دیگر برای حفظ آبروی محققین ایرانی چه در داخل کشور و چه در خارج از آن بسیار دیر خواهد بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی