Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

اقدام در خور تقدیر معاونت پژوهشی دانشگاه شریف

محمد قدسی | چهارشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۰
کنفرانس های مشابه‌ی WASET بسیارند.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۰/۱۱/۰۵
محمد قدسی

نظرات (۱۲)

سلام
لطفا در مورد اعتبار سنجی کنفرانس بی ارزشی مثل
http://acauconf.com
هم که اسم کنفرانس
"کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در عمران، معماری شهرسازی است" اعلام نظر شود. آدرس تماس کنفرانس تهران است!
دبیرخانه موسسه خصوصی!
برگزار کننده مثلا دانشگاه سراج!
محل برگزاری هم دانشگاه آزاد!
واقعا آش شله قلم کار شده است
پول درآوردن از قبل کنفرانس با مقالاتی بی ارزش!!!!
لطفا به داد دانشجویان برسید

تبریک به دانشگاه شریف
همه دانشگاه ها باید با افراد متقلب برخورد کنند.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0957417408006258
۲۸ دی ۹۴ ، ۲۲:۳۱ پاسخ به آقای راحلی
برخی از کنفرانسهای اروپایی شرکت کنندگان خود را خوب می شناسند و می دانند که آنها همان گواهی را می خواهند. در بارسلونا یک گروه کنفرانس برگزار می شود که تقریبا هفته ای یک کنفرانس در یکی از هتلهای دارد. 

سلام بنده عضو هیات علمی یکی از واحدهای دانشگاه ازاد اسلامی هستم اردیبهشت ماه امسال در یکی از کنفرانسهای WASET در پاریس شرکت کرده بودم به محض رسیدن به هتل محل کنفرانس بسته ای حاوی گواهینامه سی دی و کتابچه مقالات را به ما ارائه دادند و گفتند شما می توانید برید محل برگزاری کنفرانس نیز شبیه کلاسی با گنجایش حدود 20 نفر بود. خیلی از افراد نیز بدون ارائه مقاله خود در کنفرانس مدارک را تحویل گرفته و عازم پاریس گردی شدند.دقیقا می توانم بگم که سطح کنفرانس از سطح کنفرانس منطقه ای (نه ملی) فیزیک برگزار شده در سطح یکی از واحدهای شهرستانی دانشگاه ازاد یا پیام نور که من بارها شرکت کردم کمتر بود  

سلام
من دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران هستم

خیای باعث تاسف است که شما در این سایت فقط در مورد دانشگاه شریف میگویید
چقدر در مورد این دانشگاه صحبت میکنید
بنده رتبه دورقمی هستم و دانشگاه علوم پزشکی تهران قبول شده ام
اما در این سایت فقط در مورد خوبی های دانشگاه شریف صحبت میشود

دانشگاه شریف این کار را کرد
دانشگاه شریف اون کار را کرد

واقعا با این کارها اعتبار این دانشگاه را با مشکل روبر میکنید



با سلام و آرزوی موفقیت
همکار عزیزی http://turnitin.com را برای استفاده به منظور شناسایی تقلب معرفی کرده اند فقط خواستم موضوعی را مطرح کرده باشم که این گونه سایتها معمولا برای جمع آوری مطالب علمی و فروش آنها در سایتهای دیگری مورد استفاده گردانندگان آنها قرار می گیرد. شما برای کننرل تقلبی بودن متن بایستس همه آن را در اختیار سایت قرار دهی که این همان نیاز این سایتهاست در مورد این سایت به خصوص من اطلاع دقیقی ندارم فقط میتونم بگم که دسترسی به همه اطلاعات دانش برای چنین کنترلی آنقدر گران است که حتی خیلی از دانشگاههای اروپایی هم از داشتن آن محروم هستند.


 سلام
بنده چند تا از مجلات نامعتبر بین المللی را در زمینه کشاورزی در این سایت اشاره می کنم. در نامعتبر بودن آنها شکی ندارم و اگر لازم باشد مدارک آنها را نیز ارایه می کنم. برخی از آنها به شرح زیر هستند.
1. لیست مجلات نامعتبر بین المللی از دیدگاه دانشگاه صنعتی اصفهان نیز مورد توجه همکاران قرار گیرد
2.  International Journal of AgriScience (ISSN: 2228-6322)

3. African Journal of Biotechnology (ISSN: 1877-0428)

4. African Journal of Agricultural Research (ISSN:1877-0428
5. Journal of Food, Agriculture & Environment (JFAE) (ISSN: 1459-0255)
6. 
Annals of biological research (ISSN: 0976-1233)
با تشکر

 امیدوارم دانشگاه شریف بخصوص کمیته انظباطی آن دانشگاه نسبت به سوء استفاده های برخی دانشجویانش در فروش مقاله و بازاریابی توی این زمینه و گرفتن مبالغ زیاد (بین یکمیلیون و سیصد تا دو میلیون تومان) و در نهایت حتی انجام دادن ان نیز حساسیت بخرج داده ودر برابر شکایات وصولی در این زمینه با جدیت پیگیری . متاسفانه بنده بعلت عدم آگاهی اولیه قربانی کلاهبرداری یکی از این تیمها شدم که همگی دانشجوی شریف هستند و شکایتی تحویل دانشگاه دادم و علی رغم ارائه اسناد شفاف و تعلل مسئولی منتظر نتیجه هستم.
این نرم افزار خوبی برای شناسایی تقلب هست که در خیلی از دانشگاه ها استفاده می شود. فکر کردم برای شما نیز می تواند قابل استفاده باشد:

http://turnitin.com
http://thecostofknowledge.com/
جایی تبریک گفتن به اساتید دانشگاه شریف و به طبع تمام اساتید دیگر ایران را دارد. یعنی استادیارانی یا دانشیارانی یا استادان تمامی هستند که هنوز ناتوان از تمییز دادن کنفرانس و همایش خوب و بد از هم هستند. راستی این مطالب را نباید در دوران دانشجویی یاد می‌گرفتند؟
اینکه قدمی در این راه برداشته شده به هر حال شایسته تقدیر است ولی جای سوال دارد که چرا در میان صدها کنفرانس نامعتبر فقط نام یکی آمده است؟ به نظر اصولی تر می رسد که هر دانشکده مسئول تهیه لیستی از ژورنال ها و کنفرانس های نامعتبر شود (مشابه لیست دانشگاه آزاد) و این لیست دست کم سالی دو بار بازبینی شود.

با گذاشتن معیارهای کلی (به جای تهیه لیست دقیق) نمی توان نامعتبرها را جدا کرد، بعلاوه معیارهایی که در این نامه به آنها اشاره شده قابلیت اجرا ندارند. بند 1 و 2 در مورد هر کنفرانسی صادق است (تا به حال کنفرانسی دیده اید که اصلا کمیته نداشته باشد!) بند 3 می گوید اگر کنفرانسی توسط یک کالج دست دهم برگزار شد می تواند معتبر باشد اما کنفرانسی که Oracle متولی آن است نامعتبر است! بند 4 «ناعادلانه» است چون اگر یک کنفرانس داخلی فقط نامش بین المللی باشد (بدون حتی یک شرکت کننده خارجی)، بین المللی حساب می شود ولی کنفرانس خارجی نه. «ناصحیح» است چون کنفرانسی که در قطر برگزار می شود و نصف شرکت کنندگانش از کویت و امارات و ایران و عربستان هستند معتبر است اما کنفرانس تخصصی ای که در آمریکا برگزار می شود و 61 درصد مقاله دهندگانش آمریکایی اند بی اعتبار. «غیرقابل اجرا» است چون موقع مقاله دادن یا ثبت نام کسی چه می داند چند درصد مقاله دهنده ها از کدام کشور خواهند بود. اگر هم کنفرانس دوره ای باشد و دوره های قبل ملاک قرار گیرد ممکن است برخی دوره ها در این شرایط صدق کنند و برخی دیگر نه. بند 5 هم یک جمله بسیار کلی است.

پی نوشت: ظاهر استادان علیه تقلب از قبل زیباتر شده. از فیلتر هم درآمده. ولی یک ایراد پیدا کرده و آن این است که بر خلاف گذشته پست ها و کامنت ها دیگر در گوشی های موبایل (که تعداد کاربرانش کم هم نیست) با ظاهری مناسب دیده نمی شوند. اگر امکان دارد آدرسی جدید معرفی کنید که سایت را (ولو فیلتر شده) بتوان در ظاهر قدیم هم دید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی