Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

... و سرقت مقاله ادامه دارد

محمد قدسی | پنجشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
نقل از ایمیل دریافتی:
امروز با صحنه ای مواجه شدم که خیلی دردناک بود. آقا اینا بی فکرند ؛ از صفر تا صد مقاله بندگان خدا را کپ زده و در مجله ای دیگر به نام خود چاپ کرده اند. من که سرم گیج رفت. اینا بر چه اساسی این کار را کرده اند. این چه مجله ای هست که همچین مقالاتی چاپ می کند؟ به داد ما برسید که اوضاع روز به روز در حال بدتر شدن است. خواهشمند است این مقاله را روی سایت بگذارید تا همه ببینند و درباره این دو نفر قضاوت کنند.


موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۱/۰۱/۱۷
محمد قدسی

نظرات (۱۹)

با سلام خدمت استاد گرانقدر دکتر قدسی

لطفا به مجله Fixed Point Theory and Applications

نگاهی بندازید و ببیند چقدر ایرانها مقالات اشتباهی در این مجله چاپ کرده اندو به قول خودشان در یک مجله IF بالامقاله چاپ کرده ان و نمی گویند مقاله پولی است. البته بیشتر مقالات آنها پر اشتباه است.

ایمیل هاتون رو به آدرس زیر با عنوان دزدی مقاله بفرستید تا به زودی یکی از دزدان دریایی دنیای علم فیزیک رو بهتون معرفی کنم.

shiraz_alex@yahoo.com

 اسمشون رو سیاه نکنید تا در جامعه علمی شناخته بشوند! شاید یک عامل بازدارنده باشد!
 سلام استاد. من اسپم نیستما یه وقت منو پاک نکنید. فقط می خولستم بگم که کار ارزشمندی می کنید اما کاش کمک می کردید به تصویب قانون کپی رایت در ایران .. ارادتمندیم
۲۰ ارديبهشت ۹۱ ، ۲۳:۳۷ علی اکبر دادخواه
مطلبی که در ناشنال پست (چند مطلب پایینتر) آمده ظاهرا حاکی از آن است که این آقای هیئت علمی دانشگاه آزاد رشت اکثر مقالاتش به همین منوال است.
۲۰ ارديبهشت ۹۱ ، ۲۳:۲۳ علی اکبر دادخواه
 سلام
وضع عجیبی شده. البته بنده نگران یک موضوع دیگر هم هستم و آن اینکه در مورد مقالات دزدی که حذف می شوند از کجا بعدا مطمئن شویم که اصل خبر راست بوده است و مثلا پرونده سازی در کار نبوده. چون با این امکانات فعلی می توان به راحتی چند نام و دانشگاه را پای هر مطلبی کپی کرد و برای اطمینان از اصل بودن خبر باید جایی در همان مجله اصلی اینها ثبت شوند.
مثلا در مورد همین مقاله مورد اشاره همچنانکه در فایل نسخه کپی پیداست اولین صفحه مقاله با شماره 111 در شماره 5 سری 12 چاپ شده است ولی با مراجعه به فهرست خلاصه مقالات آخرین صفحه آن شماره از مجله شماره 110 است.
 آقای دکتر قدسی سلام و خدا قوت. خوشحالم که هنوز وبلاگ را نگه داشته اید. نیاز به وجود این وبلاگ روز به روز بیشتر می شود. 
برای شما آرزوی توفیق دارم.
به نظرم انتقال استادان علیه تقلب کار بسیار اشتباهی است چون:
1- سایت قبلی با ظاهر جدید و زیبا هیچ مشکلی نداشت و فقط برای کامنت گذاشتن نیازمند فیلترشکن بود.
2- کاربران شناخته شده سایت می توانستند با آی دی گوگل خود کامنت بگذارند. اما اینجا یوزر و پسوردی در کار نیست و هر کس می تواند به راحتی به نام شخص دیگری کامنت بگذارد.
3- احتمال اینکه دیر یا زود دوباره این سایت فیلتر شود بسیار بالاست، با این تفاوت که این بار هم فیلتر کردن آن بسیار آسانتر است (دستور حذف وبلاگ خیلی از فیلتر کردن سایت مراحل اداری اش کمتر است) 
4- در صورت فیلتر شدن وبلاگ خارجی بایگانی آن محفوظ می ماند و وبلاگ می تواند همچنان با مشکلات بیشتر به حیات خود ادامه دهد ولی دستور حذف وبلاگ به معنای حذف تمام بایگانی های گذشته و نیز توقف کامل کار سایت است.
5- ممکن است باشند کسانی که با ارسال کامنت موارد تقلب در محیط دانشگاهی خود را مورد اشاره قرار می دهند و می خواهند ناشناس بمانند. وبلاگ داخلی به هیچوجه نمی تواند ناشناس ماندن صاحبان کامنت ها را تضمین کند.
Retracted Article: A New Cluster Validity Index for Fuzzy Clustering Based on Similarity Measure, Lecture Notes in Computer Science, 2007, Volume 4482/2007, 127-135, DOI: 10.1007/978-3-540-72530-5_15

Note: This paper has been retracted as a large proportion of its contents were copied from the following paper: “A Cluster Validation Index for GK Cluster Analysis Based on Relative Degree of Sharing” by Young-Il Kim et al.
من مورد این پست رو گزارش کردم به هر دو پابلیشر و نویسنده مسئول مقاله اصلی و همگی جواب دادند و تشکر کردند و دارند پیگیری می کنند.
موردی رو هم که «ناشناس« در نظرات معرفی کرد، هفته آینده اول وقت کاری گزارش میکنم. بهتره خودمون که ایرانی هستیم گزارش بدیم، تا ببینند آدمهای مسئول هم بینمون هست.
هر کس هر مورد دیگری رو هم که در این سایت گزارش کنه، شخصا مسئولیت پیگیری و گزارشش رو به عهده می گیرم.
اگر امکان دارد اصل مقالات زیر نیز در سایت و مقایسه آنها نیز گذاشته شود


A New Cluster Validity Index for Fuzzy Clustering Based on Similarity Measure, RSFDGrC 2007, LNAI 4482, pp. 127–135, 2007.

A cluster validation index for GK cluster analysis based on relative degree of sharing, Y.-I. Kim et al. / Information Sciences 168 (2004) 225–242
پیشنهاد:

بخشی از سایت به معرفی سایت های مربوط به اخلافات در کارهای علمی اختصاص یابد
(معرفی کتاب ها و مقالات و ...)

معرفی سایت های شبیه به این سایت که با تقلب مبارزه و تقلبهای انجام شده را اعلام می کنند
مقاله زیر هم دقیقا گپی از مقاله اصلی است حتی شکل ها و جداول

و متاسفانه شخص مربوطه جندی پیش استاد تمام نیز شده اند

A New Cluster Validity Index for Fuzzy Clustering Based on Similarity Measure, RSFDGrC 2007, LNAI 4482, pp. 127–135, 2007.

A cluster validation index for GK cluster analysis based on relative degree of sharing, Y.-I. Kim et al. / Information Sciences 168 (2004) 225–242
تا چندی پیش ارسال کامنت به استادان علیه تقلب فقط از طریق اکانت google و یا openid امکانپذیر بود. اما الان امکان ارسال با نام دلخواه و نیز ارسال به صورت ناشناس باز شده است و طبیعتا افراد مختلف و زیادی به صورت ناشناس و بدون استفاده از اکانت نظر می فرستند. فکر می کنم بهتر است وضعیت را به صورت اول برگردانید.
آقا/خانم ناشناس
من روزانه یکی دو تا کامنت از شما می‌گیرم که spam هستند و من آن ها به این عنوان تگ می‌کنم به این امید که جلوی آن گرفته شود. اما تا کنون موفق نبوده ام. لطفا شما ره‌ی اکانت خود را عوض کنید و این اکانت را حذف کنید تا از ارسال اسپم از آن به این بلاگ جلوگیری شود. ممنون/
این سارق علمی پیش از این هم مقاله ای با عنوان بررسی تاثیر به کارگیری مدیریت زنجیره تامین بر رضایت مشتری در صنعت نساجی را برگردان به انگلیسی کرده و در مجله Arabian Journal of Business and Management Review چاپ کرد و در سایت استادان علیه تقلب هم انعکاس پیدا کرد ولی بعدا نمی دانم چرا این پست حذف شد؟
من به نویسنده مسئول مقاله، ادیتور ژورنال اول، و ریویوئرهای ژورنال دوم، همینطور به خود آقای کلاهبردار ایمیل زدم. بهتره این موضوع توسط یه ایرانی گزارش و پیگیری بشه تا کمتر آبرومون بره و ببینند اینجوری هم داریم و هممون دزد نیستیم، هر چند آبروی رفته سخت بر می گرده.
به ۱۰-۱۲ تا جای مختلف تا به حال ایمیل زدم، و همچنان دارم ادامه میدم. ایشون با این مقاله دزدی ها به تازگی دانشیار هم شده اند!
به دانشگاهشون و سازمانهای مختلف در داخل ایران که مرتبط با ایشون هستند، یکی یکی ایمیل زدم. دارم برای نویسنده مسئول مقاله اصلی هم ایمیل می نویسم
من همین الان ایمیل می زنم به ژورنال اول و موضوع رو اطلاع میدم. مهم هم نیست اگر آبروی ایران بره. باید تا موضوع از این بدتر نشده جلوی این دزدهای سر گردنه رو گرفت.
چرا وزارت خونه هیچ اهمیتی نمی ده به این موضوع؟
چرا توی این مملکت هر کی هر جور زورش برسه دزدی می کنه؟
چرا نمی فهمند این مردم؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی