Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

تقلبی که پس از ۴ سال به آن اعتراف شد

PaP-admin | سه شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۱

مقاله‌ی ا صلی: Troy Cross, "What is a Disposition?", Synthese, volume 144 (2005): 321-341

برای دیدن مقاله‌های کامل بر روی تصویرهای بالا کلیک کنید.

پ.ن

خواننده ی محترمی مقاله‌ی  تقلبی دوم  ایشان یافته است:

مقاله‌ی اصلی    و  مقاله‌ی تفلبی

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۱/۰۶/۰۷
PaP-admin

نظرات (۹)

در پاسخ به آقوی ب م: معمولا مجله‌های علمی مقاله‌هایی را قبول می‌کنند که نسخه کنفرانس آن قبلا چاپ شده. این در رشته کامپیوتر که من با آن آشنا هستم خیلی متداول هست. سیاست مجله‌ها عمدتا به این صورت هست که مقاله‌هایی را که بیشتر از ۳۰ درصد تغییر دارند را قبول می‌کنند و شما برای چاپ مقاله باید نسخه کنفرانس آن را به همراه نامه‌ای که تغییرات را ذکر می‌کند ارسال کنید. برای کنفرانس‌ها معمولا چنین چیزی قابل قبول نیست و فرض بر این است که عمده مطلبی که در مقاله کنفرانس بیان شده جدید هست. گرچه همیشه تکرار مطالب تقریبا اجتناب ناپذیر است ولی شما نمی‌توانید مطالب کهنه خود را صرفا کپی/پیست کنید. حتی قسمت اینتروداکشن مقاله که یک چیز تکراری به حساب می‌آید باید از اول و با جمله‌های جدید نوشته شود وگرنه تقلب از خود به حساب می‌آید.
سلام 
بنده میخواستم بپرسم معیار تقلب در مقاله ( چه کنفرانس چه ژورنال ) چه مواردی میتونه باشه؟ آیا صرفا یک مقاله را با یک عنوان یکسان در دو جا منتشر کردن تقلب است؟ 
یا اگر دو مقاله با 20 درصد تفاوت چاپ شوند هم تقلب محسوب میشه ؟؟

از یک تز ارشد اگه یک مقاله کنفرانس و یکی به علمی پژوهشی بدیم که ممکنه نتایج یکسان داشته باشن ولی دقیقا عین هم نباشن باز هم تقلبه ؟؟
دوستان لطفا راهنمایی کنن. اگر منبعی هم میشناسید بفرمایید . متشکرم.
 من با قسمتی از نظرات دوست گرامی " دوستدار تحقیق " موافقم
کسی نمیگه دوستان دانشگاه دولتی پاک هستند. بنده در دانشگاه سمنان اشخاصی را می شناسم که بیزینس مقاله به راه انداخته اند. و نتایج مقالات را کمی دستکاری می کنند و به نام خود چاپ می کنند. ولی این موارد در عزیزانی که در دانشگاه ازاد هستند بیشتر به چشم می خورد. شاید بخاطر کمبود امکانات تحقیق، ارتقاء رتبه و کمبود های پیشرفت علمی دست به تقلب می زنند.
کسی که 10 سال تحصیلات اکادمیک انجام می دهد تا مدرک دکترا بگیرد خوب می داند که تقلب چیست.
همین اواخر در اصفهان کنفرانسی بود . متاسفانه دوستان دانشگاه گیلان و فردوسی در مقالات خود عین جملات مقالات من را که در یک مجله خارجی چاپ کرده بودم کپی پیست کرده بودند . جالب اینجا بود که ان دانشجو و ان استادیار که مسئول پرزنت پوستر بودند نمی دانستند که ممکنه که من ریز بین باشم.
به ان دانشجو چیزی نگفتم
ولی به ان استادیار دانشگاه مشهد صحبت کردم. خوشبختانه من همیشه مقالاتم همراهم هست . مقاله را به ان استاد نشان دادم و گفتم شما دقیقا از مقاله من کپی برداری کردید. بنده خدا خجالت کشید و پاسخ کلیشه ای تحویل من داد و گفت این مقاله دانشجو نوشته.
ولی جا دارد که خداوند را شکر کنیم که اساتید هیچ گاه دست به قلم برای نوشتن مقاله نمی شوند و فقط داشجو مقاله می نویسد
بیچاره دانشجو یان عزیز

من موندم چه کسایی میشن استاد...اینا که حتی ای کیو اینو ندارن اینقد تابلو تقلب کنن واقعا که...

جـهـان سـوم جـایی سـت کـه هـر کـس بخـواهـد مـمـلکـتـش را آبـاد کـنـد خانـه‌اش خـراب مـی‌شـود، وهـر کـس بخـواهـد خانـه‌اش را آبـاد کـنـد بـایـد برای ویـرانی مـمـلکـتـش بکـوشـد. (مـحـمـود حـسابی)
در جواب به «دوستدار حقیقت»:اگر ایشان پست قبل را بخوانند متوجه خواهند شد که فرد مورد نظر خود اقرار به انجام سرقت کرده است، پس کسی پول نداده که مقاله‌ای به اسم ایشان چاپ کند. ضمناً ایشان از اساتید دانشگاه سراسری است.

۱۰ شهریور ۹۱ ، ۲۳:۰۹ دوستدار تحقیق
 با سلام. دوستان و سروران و همکاران عزیز، به نظر من راه  اشتباهی را در پیش گرفته اید. من آرشیو تمام مطالب را تقریباً خوانده ام. بعضی ها کاملاً به نا حق متهم شدند و از مرتبه علمی والایی برخوردارند، مگر غیر از این است که هر کسی می تواند به ناحق اسم دیگری را پای یک مقاله کپی بنویسد و با پردخت وجه آن در یک مجله به چاپ برساند؟ آیا ما واقعا از مرتبه دانشیار بودن بی  اطلاع هستیم؟ آیا واقعا تلاشی که یک فرد علمی در طول زندگی خود صرف تحصیل کرده است را باید با یک مطلب مغرضانه زیر سوال ببریم؟ آیا یک فردی که دانشیار است واقعا فرد بی سوادی است؟  چرا در این سایت این گونه القا می شود که  اساتید دانشگاه سراسری برتر هستند؟ یک آقای دکتر بسیار با بصیرت تر از این است که تنها نام خود را در بالای یک مقاله ای که قبلا چاپ شده بنویسد، بی جهت سطح علمی خود و شرافت جامعه پاک دانشگاهی را زیر سوال نبریم.
 دو مقاله ای که ایشان اقرار به تقلب در آن ها کرده اند یکی در پاییز ۲۰۰۷ و دیگری  در آگوست۲۰۰۸ چاپ شده اند. در صورتی که ایشان در اعترافشان میگوید:
وقتی به ایران بازگشتم و اوضاع اسفبار چاپ مقالات علمی پژوهشی را دیدم در اقدامی ناجوانمردانه 2 مقاله مناسب را که به زبان انگلیسی نوشته شده بودند و هردو چاپ شده بودند [را] عامدانه به دو مجله علمی پژوهشی ارسال کردم. تنها کاری که کردم دستکاری در نام مقالات و مؤلفان آنها بود. مقالات بلافاصله پذیرفته شدند و هردوی آنها به زیور طبع آراسته شدند. طرفه اینجاست که یکی از آنها بدون اطلاع رسانی و کسب اجازه مؤلف چاپ شد.
فکر کنم ایشان صادقانه اقرار نکرده اند.
می خواستم کامنتی بگذارم ولی دیدم که عنوان را عوض و حذف نام را برداشته اید. منصرف شدم اما هنوز هم معتقدم با وجود پیست زیر و کامنت های زیر آن، یک پست جدید در این مورد بی مورد است.
واقعا تاسف بار !!!  Associated Professor  چه با اعتماد هم نوشته!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی