Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۱/۰۷/۲۵
PaP-admin

نظرات (۵)

با سلام

اینجانب کاملا نوشته های نویسنده را مبنی بر اینکه تقلب یا به عبارتی دزدی علمی صورت گرفته است تصدیق ی کنم چون با شناختی که از روحیه و خصوصیات اقای دیباور دارم می دانم که هر کاری از ایشان بر می آید چون کسی است که به طور قطع دیپلم تقلبی دارند چه به رسد به بقیه کارها چه عیان است چه حاجت به بیان است

۳۱ خرداد ۹۲ ، ۲۲:۴۳ علی الهیان
سرکار خانم مینا
من ابتدا این موضوع را  خصوصی برای جناب اکبری دیباور ارسال کردم و منتطر جواب ایشان و همکارشان شدم ولی پس ار گذشت دوماه هیج خبری نشد ولی شما خودتان را جای من بگذارید اگر کسی مقاله شما رو برداشته و فقط جای نویسندگان  و دو متغیر موضوع رو عوض کند شما چه کار می کنید ؟؟؟؟؟
سلام بنده فکر نمیکنم ایشان تقلبی کرده باشند 
و شاید توهین مستقیم و به این صورت برای بک شخص کمی غیرعالانه باشد اگر ایشان برفرض مرتکب خطایی شده خوب بوده اول به شخص و بعد در سایت قرار دهید.
با احترام  بسیار

۲۶ آذر ۹۱ ، ۱۸:۳۸ علی الهیان
جناب آقای احمد اکبری دیباور
در حال مطالعه موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد خودم با عنوان سنجش هوش
سازمانی کارکنان کتابخانه های دانشگاه فردوسی مشهد و آستان قدس رضوی که
در سال 1387 در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تهران دفاع کرده
و دربهار سال  1389  مقاله آن در فصلنامه آستان قدس رضوی به چاپ رسید
بود، بودم که متوجه شدم در آذر سال1389 همایشی با این عنوان برگزار شده
است باعث تاسف بسیار بسیار بسیار فراوان بود با توجه به نو بودن موضوع
اکثر افراداز خط به خط پایان نامه اینجانب و مقاله ان استفاده کرده ولی
ده درصد ارجاع داده بودند من از این موضوع ناراحت شدم ولی موضوع به اینجا
ختم نشد خانم زهره طهماسبی و جنابعالی مقاله ای مشترک  ارسال نموده اید
که عینا تمامی مقاله  برای شما آورده و اضافه می کنم در منابع و ماخذ هیچ
نامی از مقاله یا پایان نامه  ( اینجانب)ای که کپی کرده اید نیامده .
برای شما   هردو مقاله ارسال می گردد.
شما میتوانید حتی خط به خط چکیده  ،    ......... و یافته ها کلمه به
کلمه ، کلمه  به  کلمه .....را با هم مقایسه کنید واقعا فاجعه است تا
بحال اینقدر اتش نگرفته بودم کاری که با هزار زحمت و تلاش و شب بیداری و
مسافرت های راه دور مشهد تا تهران در هر هفته به دست آمده با یک کپی
بسیار ناشیانه در یک همایش ملی با نام کسانی دیگر مطرح شده است نمیدان به
این کار میشود سرقت یا چه چیز دیگری گفت!!!!!!!!  آقای محترم فقط ده
دقیقه وقت شما را میگیرد این دو مقاله را با هم مقایسه کنید من منتظر نظر
شما هستم.
در جریان باشید که این موضوع را می خواهم از طریق جراید و روزنامه ها و
سایر منابع سمعی . بصری به اطلاع عموم برسانم.
سلام
تصویر این مطلب با مطلب قبلی (نقد بر آیین نقد کتاب) جابه جا شده است. تصویری که اینجا استفاده شده برای مطلب قبلی است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی