Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

Look out for Bogus Impact Factor Companies

PaP-admin | شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۲

From: Link

The proliferation of predatory open-access publishers has created several new and expanding markets. One of these is the market for journal rankings. Because few predatory publishers are able to earn legitimate journal rankings, companies have emerged that — for a fee — award bogus impact factors to low-quality journals.

Predatory publishers compete intensely among themselves for the article processing charges that authors pay. Authors are their customers, and they want to get as much money from them as possible. In this competitive market, publishers want to stand out from the crowd and attract the author fees. One way to effectively earn these fees is to boast high journal rankings. Many predatory publishers lie about having an impact factor, but this tactic is easily confirmed as fraudulent. These new companies will, for a fee, bestow a high and “official” impact factor on their clients’ journals. Here are three of the companies:

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۱۹
PaP-admin

نظرات (۵)

نیما همتا،  ضریب نفوذ یا IF وقتی ارزش دارد که مجله عضو سایت ISI باشد و این مطلب را همه میدانند و مجلات تقلبی از این موضوع استفاده میکنند . وقتی دنبال اعتبار یک مجله هستیم عموما نگاه میکنیم که IF دارد یا نه.  برای همین مجلات تقلبی در سایت خود به دروغ یک عبارت impact factor و یک عدد زیر یک اعلام میکنند.  اکثر مراجعه کنندگان به سایت با دیدن ضریب نفوذ دیگر خیالشان راحت میشود و به سایت Thomson مراجعه نمیکنند.  اگر مجله قصد کلاه برداری نداشته باشد میتواند ذکر کند که هنوز عضو ISI نیست ولی تا کنون ضریب نفوذ آن مثل 0.6 میباشد. 
با سلام

این تیتر نقل قولی از سایت آقای بیل است. موضوع از این قرار است که به تازگی شرکت هایی در صدد هستند همان ضریب نفوذ IF را که در حال حاضر توسط JCR و Scopus و اخیرا ISC ارائه می شود را به گونه ای دیگر ارائه کند. ناشران متعددی نیز نظیر Wiely از آن شروع به استفاده کرده اند. شاخص های آنها متفاوت است. مثلا شرکت کوپرنیکوس شاخصی بنام IC ارائه می دهد که بر مبنای معیارهای مختلف اندازه گیری می شود. آقای بیل عقیده دارد این شاخص بی ارزش است و همان طور که تیتر این سایت هم اطلاع می دهد آن را بی محتوای نامیده است.

حال من از مدیر این سایت و سایر دوستان خواهشنا تقاضا دارم کمی فکر کنیم و ببینیم آیا واقعا این شاخص ها بی معنی هستند؟ آیا این ایراد دارد که یک ژورنال قبل از آنکه به لیست آی اس آی وارد شود از این شاخص ها استفاده کند؟ بعضی ها در همان سایت آقای بیل ادعا می کنند رابطه مثبت و معنی داری بین این شاخص و IF وجود دارد و اگر این موضوع صحت داشته باشد چرا باید ما در تصمیم گیری ها خود تنها و تنها به شاخص شرکت آی اس آی نگاه کنیم؟ فکر نمی کنید پس این همه هیاهو دستی باشد که منوپولی خود را در خطر می بیند و آقای بیل را استخدام کرده باشد که بر ضد این سایت ها بنویسد؟

راستی الان که سایت اسکولار به مجلات این امکان رامی دهد که ببینید کدام ژورنال های آی اس آی به مقالات آنها به چه میزان استناد کرده چه ایرادی وجود دارد که ضریب آی اف را خودشان محاسبه کنند و ضریب محاسبه شده به علاوه لینک تمام مقالات را نیز در سایت خود قرار دهند؟

راستی اگر یک نرم افزار ساده بشود نوشت که با استناد به یک لیست جی سی آر و سایت اسکولار این کار را انجام دهد آیا کاسبی همین شرکت تامسون از رونق نخواهد افتاد ؟ 

ای کاش سرور گرامی آفای دکتر قدسی این را به عنوان یک پروژه تعریف و در همین جا به همه اطلاع رسانی کنند. 

خدا قوت

نیما
برای کسانی که ایمیل دانشگاهی دارند و در سایتهای دانشگاهها اسمشان ذکر شده است دریافت روزانه دهها ایمیل از انتشارات مختلف مطلبی عادیست. انواع مجلات و انواع کنفرانسها به صورت روزانه.   این روزها قبل از سابمیت کردن مقاله باید تحقیقات محلی کنیم و از اصل و نصب مجله اطلاعات پیدا کنیم:  شاید راجع به داوری شدن مقالات دروغ گفته باشد ، شاید راجع به ضریب نفوذ مجله دروغ گفته باشد ، آیا لیست هیات تحریره مجله واقعی است و چنین افرادی وجود خارجی دارند ....
متاسفانه بسیاری از ناشران کوچک هندی به دروغ ادعا می کنند IF دارند در لیست آی اس آی هستند ولی چنان چه عنوان ژورنال آنها را در داخل گیومه قرارداده و در گوگل اسکولار وارد کنیم متوجه می شویم که هیج کدام از مقالات آنها بیشتر از یک یا حداکثر دو بار مورد استناد قرار نگرفته و بیشتر آنها نیز اصلا مورد استناد قرار نگرفته اند. این نمونه بارز کم فروشی است. ویل المطففین 

نویسنده مقاله خود را به باور خود در جایی چاپ می کند که فاقد آن چیز است که ناشر ادعا می کند دارد. 
ناصر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی