Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

«آی اس‌ آی» زدگی شرق و برخی مسولان

PaP-admin | جمعه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۱۱
PaP-admin

نظرات (۵)

به عقیده من در شرایط کلی سیاست های دوگانه کشورهای جهان (خصوصا استعمارگران در مقابل استقلال گرایان) باید رفتار مطلوبی نشان داد.

جستجو و پیگیری میدانی من از تعدادی از افراد مطلع منجر به این اطلاع شد که بطور متوسط هر دانشگاه در ایران بیش از 2.5 میلیون دلار هزینه سالانه مقاله به منابع مختلف می دهند. که کافیست در تعداد دانشگاهها ضرب کنیم تا ببینیم چه مبلغ هنگفتی می شود.

پس از تحریم ها، تعدادی وب سایت در ایران راه اندازی شد که "مرجع مقالات  انگلیسی" شدند یعنی به شیوه هایی مانند غربی ها، زمینه تامین مقالات را فراهم کردند.

استفتاء من از چند مرجع تقلید هم نشان داد از آنجا که این تحریم ها عادلانه بر ایران وضع نشده است لذا کسب مقالات به این شیوه اشکال شرعی ندارد بنابراین سوال من این است در شرایطی که جنگ نوین به شیوه نحریم علیه کشورمان برقرار است چرا ما نباید این هزینه های میلیاردی را صرف آبادانی مملکت و صرف توسعه بنیادی پژوهش کنیم؟

کافیست بدانیم مثلا کشوری مثل فرانسه در مسائل سیاسی باج خواهی می کند تا مثلا فروش محصولات خودرویی چند سازنده فرانسوی را افزایش دهد. مسلم است دولت مستقیما از ایران پول نمی خواهد بلکه اینچنین به کار خود مشروعیت می بخشد و بعدا با همان سازنده ها تسویه حساب می کنند.

نتیجه گیری: له نظر من لازم نیست دانشگاه یا هیچ مقام رسمی در این خصوص اظهار نظر کند فقط کافیست بودجه خرید مقالات را صرف پژوهشگر یا حتی توسعه زیر ساخت ها بکنند. هم اکنون هم دانشجویان و هم اساتید می دانند چگونه مقاله های مورد نیازشان را به کمک همان وب سایت ها تامین کنند.


والسلام

بعضی از ناتوانی به ISIزدگی قلمداد کردن رو میارن.

بحثی در مشکل محوریت این مسئله در ذهن و فعل خیلی از آکادمیسین‌ها نیست ولی دوستان امروز خروجی همه‌ی تحقیقات علمی ازین کانال است و اتفاقا این کانال سابقه‌ی طولانی‌ای هم دارد.

آکادمیک بودن جنبه‌ی مهمش تحقیق کردن و منتشر کردن هست به همین خاطر هم نیوتن یا انشتین و ماکسول و فروید و ... داریم. زمان اونها ISI نبود ولی رساله و مقاله و مجله بود. و اتفاقا عیار به نسبت خوبی نسبت به باقی عیارهای آلوده به قدرت در ایران است.

ارتباطی با تیتر و روزنامه نمی‌بینم بهتر هست در مقاله‌ی جدا و نقادانه معضلات مربوط به مقاله و تحقیق رو در ایران بررسی کنید اما همچین اعمال نظرهای مبهم و خالی از شواهد و استدلال شایسته‌ی سایت شما نیست.
۱۱ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۱۱ زارعی نژاد
خیلی از مجلات معتبر دنیا هستند که در آی.اس.آی نمایه نمی شود. چرا سراغ آن ها نمی روید؟
بهتر است "آی.اس.آی زدگی اساتید" را نیز تیتر کنید.

مقاله های دروغ به چه درد می خورن؟


با سلام،
برای من درک ارتباط بین تیتر و خبر روزنامه شرق مبهم است. آیا منظور شما از "آی‌اس‌آی زدگی" این است که ما احتیاجی به آخرین مقاله‌ها و تحقیقات روز دنیا نداریم؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی