Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

پاراگراف آخر چکیده را بخوانید. بر روی تصویر کلیک کنید.


موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۲۰
PaP-admin

نظرات (۳۴)

لطفا برای مجلات انتشارات  iaeme مقاله نفرستید که فقط هدف سرکیسه کردن شماست و یکسری ایمپکت فاکتور الکی مثلا 7 را جلوی برخی مجلاتش نوشته و مربوط به کشور هند است
جناب مرتضی عزیز:

در قسمت اول پیام شما احساس میکنم که طعنه میزنید. نمیدانم برای چه.
در مورد قسمت دوم:
در مورد جرنال خیر ولی کنفرانس بله.
به نظر من، کسی که همچین چکیده مسخره ای رو میفرسته فاقد شخصیت علمی هست و باید بهش این فرصت رو داد تا آبروی علمی خودش رو جلوی جمعی بریزه. انتشار نام و مشخصات چنین شخصی به همراه چکیده اش باعث روشن شدن وضعیت علمیش خواهد شد.
آقای رضا م
اولا به شما تبریک میگم چون با درجه استادیاری در ادیتوریال دو مجله و یک کنفرانس عضو هستید.  ثانیا ، آیا در کنفرانسی که شما مسئول هستید چکیده مقالات ارسالی را کسی نمیخونه و فقط سابمیت چکیده کافیه که از نویسنده بخواند اون رو ارائه بده؟  یعنی اگه من دو تا جک بفرستم جای چکیده به من میگن بیا مقالتو ارائه بده؟ 
سلام.
من استاد (assistant professor)‌ در یکی از دانشگاههای آمریکا هستم. تمام تحصیلات لیسانس، فوق و دکترایم را هم در آمریکا به اتمام رساندم (با شرایط علمی اینجا آشنا هستم). اتفاقا در ادیتوریال بورد ۲ مجله علمی و یک کنفرانس عضو هستم.
اگر این چکیده به کنفرانس من فرستاده میشد من آنرا قبول میکردم. ملاک باید بر جدیت و درستی باشه. اون شخص بعد از قبول چکیده باید یا بییاید جلوی جمعی این کار رو ارایه بده و یا بعد از کنفرانس اسمش و چکیده اش منتشر بشوند تا آبروی علمی ایشان به خطر بیافته. 
چند سال پیش بود چندتا دانشجو بودن یک مقاله به کنفرانس خارجی دادن با عنوان الگوریتم کله پاچه که توش از شنگول و منگول هم گفته بودنن، سرچ بکنید راحت پیدا میکنید. در کل داخلی و خارجی نداره، خارجی هم خیلیاشون بدون داوری تایید میشن

آفرین
نشون دادن مجرمان و دزدانی که خود رو به لباس علم چسبوندن و یه ملت و مملکت ضربه میزنن و نگاه به دانش رو تخریب میکنن، وظیفه است...سکوت تو این موارد رو نمیشه احترام به حقوق افراد شمرد...
اینجور موردها باید پیش بیاد و رو بشه که اینا چقدر بی سوادن، و الا اگه سکوت کنی، اینا به کارشون ادامه میدن که!
بازم لایییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییک
اینکه این کنفرانس مقاله را بدون بررسی قبول کرده جای توجیح نداره. ولی اینکه تنها با همین نمونه به کوبیدن کنفرانس های داخلی روی بیاریم بی انصافی هست.
 آیا در مورد کنفرانس های خارج کشور نظیر این مساله روی نمیده؟ آیا اگر یک استاد معروف، یا یک استاد از یک دانشگاه معتبر، مقاله بی ارزش با محتویات غیر علمی را به کنفرانسی بفرستد، احتمال قبولی مقاله بالا نیست؟م
سال نو مبارک
بادر مورد   مقله ای نخستین پیوند جمجمه ی پرینت شده  توسط پرینترهای سه بعدی به روز هستم:
http://papillonnews.mihanblog.com/post/1106
همچنین:
اینکه استاد دانشگاهی با لطایف الحیل و در واقع با جعل نام! و عنوانش! جعلی بودن یک سمینار علمی را به رخ بکشد
کار زیاد شایسته ای نیست!
توصیه به نویسنده محترم: سایت طنزی راه اندازی کنید تا  نه بطور صوری و مجعول_ که واقعا_مورد استفاده ی مخاطبین قرار بگیرد
در ضمن همانطور که کار پذیرندگان این ابسترکت اشتباه محض بوده است
جعل  عنوان استادیاری دانشگاه علامه نه تنها اشتباه که می تواند"جرم" باشد.



۲۰ اسفند ۹۲ ، ۰۱:۱۶ حجت محمودی
سلام
بلی کاملا درست است. البته این مجله به طور رسمی به زبان فرانسوی در پاریس چاپ می شود. ولی این سایت به کپی و جعل از سایت اصلی که به زبان فرانسوی است طراحی شده .
http://www.espaces-marx.net/
فکر کنم این آدرس باشد. چون فرانوسی است مطمئن نیستم. به هر حال سایتی که دوستمان امیر معرفی کرده جعلی است

مشخصات یک ژورنال جعلی جدید
لطفا اطلاع رسانی بفرمایید
با سپاس


Multidisciplinary

Journal of

Pensee

Invitation to publish Original Research, Review, Short Report,

Website Address:

"www.penseejournal.com"

France, Paris

ISSN: 0031-4773

ISI indexed

Impact Factor: 0.063

Monthly

All Fields of Sciences

"In English"

Contact us:

http://www.penseejournal.com/contact.html

Office: 64 BD AUGUSTE-BLANQUI, PARIS, FRANCE, 75013

Phone: +33-(0)159823410

۰۷ اسفند ۹۲ ، ۰۰:۳۰ حجت محمودی
ادامه
راههایی جهت سنجش اعتبار مجلات:
1: از سایت زیر استعلام کنید:
http://www.scimagojr.com/journalsearch.php
2: از نویسنگان سایت زیر بپرسید و پست های این سایت را به دقت بخوانید:
http://scholarlyoa.com/
3: از سایت زیر استعلام کنید:
http://www.sherpa.ac.uk/romeo/search.php?issn=2076-3433&versions=all&showfunder=none&fIDnum=|&la=en

4: از سایت زیر استعلام کنید:
http://www.uifactor.org/SubmitJournal.aspx

5: به مجلاتی که ایملیل های فراخون می دهند شک کنید: call for papr

6:به مجلاتی که در عرض 1 ماه پذیرش می دهند شک کنید.
7: به آرشیو مقالات هر مجله رجوع و مجدد در اینترنت آنها را جستجو کنید که معمولا تقلب های کپی هستند.
8: با کسانی که مقالاتشان در این مجلات چاپ شده مکاتبه کنید.
9: اگر هزینه ی مجله بیش از 200 دلار یا یورو بود غیر منطقی است.
10: اگر مجله با برند یک دانشگاه است اعتبار بیشتری دارد.
11: معمولا برخی سایت های تقلبی برای مجلات معتبر طراحی می شود که شما از بابت مجله مطمئن هستید ولی از بایت سایت مطمئن نیستید جهت سنجش سایت اصلی از سایت زیر استعلام کنید:
http://www.researchgate.net/publication/257810242
 با تشکر
۰۶ اسفند ۹۲ ، ۲۳:۳۶ حجت محمودی
ادامه
فلسفه ی رویکرد علمی در جهان غرب ارائه تجارب و پژوهش های ناب در جهت کمک به رشد جامعه و رفع آسیب های اجتماعی و افزایش رفاه و سلامت روانی شهروندان می باشد. که تاثیرات خوبی را در جهان غرب گذاشته گذاشته است. فقط افرادی سراغ چنین حیطه ای می شوند که واقعا عشق و علاقه و استعداد داشته باشند.
حال اینکه در ایران در این چند سال اخیر به طرز شگفتی چاپ مقالات آی اس آی افزایش یافت که با قطعیت می گویم که 99 درصد این مقالات بی اعتبار هستند. از سوی دیگر اگر هم قبول کنیم معتبر هستند. پس چرا دردی از جامعه دوا نکردند؟
در شهری زادگاه من شهر یامچی از توابع مرند-تبریز با جمعیت 12000 نفر در دو سال اخیر 9 مورد خود کشی زیر 20 سال وجود داشت. آیا مقالات علمی را توانسته پاسخگوی مشکلات جامعه باشد؟ میزان طلاق ها؟ میزان قتل ها؟ میزان اعتیاد؟ و.....
این رویکرد ما را به ورطه ی خاموشی سوق خواهد داد...بهتر است نامش را بگذاریم مسخره کردن علم...
۰۶ اسفند ۹۲ ، ۲۳:۳۱ حجت محمودی
با سلام
اخیرا از یکی از مدیرگروه های روانشناسی دانشگاه علوم تحقیقات خبری شنیدم مبنی بر چاپ مقاله آی اس آی و شرط دفاع برای دانشجویان کارشناسی ارشد
جای تعجب و حیرت است چرا که بر اساس تجارب و تحقیقات کمی و کیفی که شخصا در طول چندین سال داشتم به این نتیجه نهایی رسیدم که چاپ مقاله آی اس آی حداقل برای رشته های علوم انسانی 1 سال به طول می انجامد. البته مجلات معتبرتر بیش از دو سال هم طول می کشند. اینجانب در طول مدت 12 سال کار سخت تحقیقی خودم فقط توانستم یک مقاله در اسپرینگر با ایمپکت 1 چاپ کنم. بعدا هم چندین تا مقاله ارسال کردم به همان مجلات که به دلیل تحریم ها و سخت گیر تر شدن مجلات به علت وجود تخلفات اخلاقی در مقالات ایرانی به شدت رد می شوند.
یعنی با قطعیت می توانم بگویم که نمی توان مقاله ی معتبری در عرض 1 سال چاپ کرد.
از سوی دیگر مثلا اگر ما توانستیم یعد از سال ها 1 مقاله چاپ کنیم علتش این بود که قبلا چندین تا در چاپ مقالات فارسی تجربه داشتیم. و بعد از فارغ التحصیلی مدت ها در زمینه ی نحوه تدوین و نگارش و ادبیات انگلیسی دوره های فشرده ای را گذرانده بودیم. و حتی اگر دیت ادبی یک استاد از انگلستان نبود باز هم توفیق چاپ نداشت. غرض از این ارائه تجارب رساندن این مفهوم به دوستان است که غیر ممکن است دانشجوی سال جاری آزاد بتواند قبل از دفاع مقاله ی معتبری را چاپ کند مگر اینکه در شرایط استثنایی از دوره ی کارشناسی در زمینه زبان انگلیسی و روش پژوهش فرد فعالی باشد که چنین موردی هم 1 به 100 نفر پیدا می شود.
نتیجه گیری:
متاسفانه حدود 99 درصد مقالات چاپ شده فقط و فقط اخاذی موسسات و مجلات تقلبی می باشد.
و شاید دانشگاه آزاد متاسفانه از اعمال چنین موردی هدفی مثل به طول کشیدن دوران دارد.
 

۰۵ اسفند ۹۲ ، ۱۸:۲۱ سالومه میرجلیلی
اصلا این ها به چه حقی برای محقیقن ما معیار تعیین میکنند که کدام مجله معتبر هست و کدام نیست؟  به صرف اینکه چهارتا دانشگاه الکی مثل برکلی و استنفورد و آکسفورد توی این مجله ها مقاله میدهند یا چهارتا مرکز مثل JPL و Bell Lab نتیجه کارهای خودشان را توی این مجله ها منتشر میکنند که دلیل نمیشود.  دانشگاههای معتبر هند و پاکستان و بنگلادش و مالزی و دانشگاههای بزرگ ایران مثل دانشگاه....سفلی  باید مسیر و معیار باشند. من خودم در دوران دبیرستان وقتی با دیگ زودپز فرایند شکست هسته بادام را ثابت کردم فقط یک مجله در پاکستان حاضر شد با دریافت مبلغ ناچیزی مقاله مرا در این مورد چاپ کند و Nature مقاله من را به ناحق ریجکت کرد. 

فقط یک سوال دارم:

چه کسی به تامسون وجاهت قانونی میده؟؟؟؟

اونها تووی دنیا چیکاره هستند؟؟؟

نیازی به راه اندازی مجله نیست خانم میرجلیلی

خودتون و به زحمت نندازید

جناب زارعی نژاد بنده کامل به دانسته های شما واقف هستم و نیاز به راهنمایی ندارم

بنده منظورم با خانومه سالومه جلیلی بود

که بیخودی جوسازی میکنن

آی اس آی ملاک برتری یک مجله یا یک مقاله نیست

همین

۰۳ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۳۳ سالومه میرجلیلی
آقای دکتر قدسی ، من پیشنهاد میدهم که ما بجای این سایت pap یک ژورنال به نام International Journal of Dar Peet راه بندازیم و برای هر مقاله هم فقط 100 دلار ناقابل شارژ کنیم .   ایمپکت فاکتور آنرا هم خودمان محاسبه و اعلام نماییم. من از حالا ایمپکت فاکتور 2.43 را پیشنهاد میکنم.  
۰۳ اسفند ۹۲ ، ۱۴:۴۳ زارعی نژاد
آقای سعیدی
متوجه نشدم مخاطب سوال شما کیست. به هرروی باید بگویم که در سایتی که اعلام کردم فقط ژورنالهای واقعی آی.اس.آی همراه با ایمپکت یافت میشود. در صورتی که در این سایت جستجویتان ناموفق بود یعنی اینکه ژورنال شما فاقد اعتبار است. هرچند که مجلاتی هستند که در تامسون نمایه هستند که ایمپکت ندارند و باید بدانید که آنها اساسا آی.اس.آی نیستند و در حقیقت Zoological Record هستند و قابل مقایسه با ژورنال های آی.اس.آی نیستند، پس لطفا به این امر توجه کنید. داریم ژورنال های جعلی که در Zoological Record نمایه میشوند. امید است که این تجربه به درد شما خورده باشد.

چرا بیخود جوسازی میکنید؟؟؟؟

این ایمپکت فاکتور مخصوص ژورنالهای هندی است و توسط موسسه ایسرا محاسبه میگردد...

درست نیست اظهار نظرهامون کارشناسی نباشه و  بیایم تووی این فضای فریاد بزنیم....

۰۲ اسفند ۹۲ ، ۱۸:۴۷ زارعی نژاد
خانم سالومه
بهتر از از سایت زیر مجلاتی که واقعا در ISI شاخص بندی شده اند را مشاهده کنید.
bioxbio.com/if
این مشکل به هر حال در مورد اغلب کنفرانس ها وجود دارد و مختص ایران نیست. تنها تعداد محدودی کنفرانس هستند که توانایی داوری مقالات را دارند. اغلب کنفرانسها در بیشتر نقاط دنیا صرفا به محلی برای تفریح و تازه کردن دیدارها تبدیل شده اند.
مثلا شما فکر میکنید اگر یک استاد از دانشگاهی بسیار معتبر  و معروف مقاله ای چند صفحه ای ولی گنگ و نامفهوم و بی ربط برای کنفرانسی بفرستد، آیا امکان داوری و رد شدنش وجود دارد؟ مطمئن هستم بسیاری از کنفرانس ها مقاله را قبول خواهند کرد. 
البته اینکه کنفرانس داخل صرفا بر اساس چکیده بی ربط مقاله را قبول کرده جای تامل بیشتر داره. 
۰۱ اسفند ۹۲ ، ۱۴:۰۲ سالومه میرجلیلی
ایمیلی دریافت کردم از یک ژورنال بین المللی.  در موضوع ایمیل ذکر شده است که impact factor  این ژورنال 1.2 است.  خیلی تعجب کردم که چرا ژورنالی که ایمپکت فاکتور نسبتا خوبی دارد باید برای تبلیغ ایمیل بزند و در تیتر هم روی  ضریب تاثیر تاکید کند.  نام ژورنال
International Journal of Innovative Research in Electrical, Electronics, Instrumentation  and Control Engineering (IJIREEICE)

است که همان کلمه اول یعنی عبارت international کمی شک برانگیز است زیرا مجلات معتبر عموما این عبارت را استفاده نمی کنند و بین المللی بودن جز ذات مجلات خوب است و دلیلی نیست که روی آن تاکید شود.  بهر حال نام ژورنال و عبارت impact factor را در گوگل جستجو کردم و چندین سایت ظاهر شد که اعلام میکرد ضریب تاثیر این ژورنال حتی 1.6 است.  واقعا متعجب شدم.  در سایت isi دنبال این مجله گشتم و در لیست isi نبود.  ولی جالب اینکه چندین سایت برای کلاه برداری درست شده است که لیست بزرگی از مجلات international  را ارائه میدهد و یک ستون هم برای impact factor گذاشته است. آدرس یکی از این سایت های باصطلاح علمی که فقط برای کلاه برداری طراحی شده است
http://www.israjif.org/raj.html

میباشد.  پس دقت کنید روشی که به صورت معمول استفاده میشد و نام مجله و عبارت impact factor را سرچ میکردیم و سریع معلوم میشد که ضریب تاثیر دارد یا نه ،  دیگر کارآیی ندارد و حتما به سایت اصلی isi یعنی همان http://science.thomsonreuters.com
باید رجوع کرد و از isi بودن ژورنال و ضریب تاثیر آن مطمئن شد.
۲۶ بهمن ۹۲ ، ۲۲:۲۹ زارعی نژاد
خانم احمدی
اگر یک کنفرانس معتبر باشد از این لحاظ مطوئن باشید. معمولا مجلات معتبر همیشه کنفرانس هایی را حمایت و تبلیغ میکنند. اگر آنها باشند خیالتان راحت باشد.
۲۶ بهمن ۹۲ ، ۲۲:۲۵ زارعی نژاد
آقای محمودی
به نظر شما مقصر کیست؟ آیا مسئولینی که فقط مجله آی.اس.آی را ملاک ترقی و اخذ رتبه علمی می دانند و کیفیت مقالات را ملاک نمیدانند، بی تقصیرند؟ اگر این چنین نبود فقط آن قشری که علاقمند و توانمند هستند وارد این عرصه می شوند و دیگر همچین اتفاقی نمی افتاد. روزانه 50 درخواست برای نوشتن مقاله و درج اسم افراد در قبال پول زیاد فقط برای یک ژورنال آی.اس.سی و یا آی.اس.آی، دارم. که واقعا دردآور است.
۲۵ بهمن ۹۲ ، ۲۲:۲۹ حجت محمودی
با سلام خدمت تمام عزیزانی که در راستای اخلاق علمی قدم برداشته اند
به طور تصادفی به آرشیو یکی از مجلات نامعتبر رفتم و طبق حدسم تقریبا تمام نویسندگان ایرانی هستند.
http://ijagcs.com/2013-5-5/
این البته فقط یکی از مجلات بود. اگر یک آمار سر انگشتی بگیریم این مجلات به طور میانگین 300 دلار اخذ می کنند و هزینه ی موسسات دلال هم میانگین 300 تومان و هزینه ترجمه و ادیت هم میانگین 200 تومان به ازای هر مقاله میانگین 1500000 تومان صرف می شود. معمولا این مجلات میزان نشر بالایی دارند اگر هر سال 2 بار با 15 مقاله را در نظر بگیریم و حداقل از 30 مقاله 15 تا ایرانی باشد. می شود 22500000 حال این رقم را حداقل از بین هزار مجله به 100 ضرب کنیم. می شود 2250000000 . حال این مبلغ را هر ساله و یا در هر بار انتشار یک مجله دوباره ضرب کینم. که مبلغ بسیار هنگفتی می شود.
بهترین راه و بدون خونریزی ارز مملکت خارج می شود. اونم در چنین وضع اسفناک اقتصادی. بدون هیچ گونه جنگی.
این درحالی است که مناطق زلزله زده ی آزربایجان و بم هنوز هم نیاز به کمک رسانی دارند و انواع بیماران نیازمند درمان و بسیاری از زندانیان مالی نیازمند حمایت و .....

۲۴ بهمن ۹۲ ، ۱۹:۵۹ مینو احمدی

با سلام و خسته نباشید

من یک سئوال داشتم قبالن هم نوشته بودم

اول میخواستم بدونم چطور یک همایش وقتی اعلام میکنه که  همایش در سایت تامسون ایندکس هست درست میگه یا نه؟

بعدش میخواستم بدونم من میخواهم در یک همایش مهندسی در تایلند شرکت کنم با ادرس http://www.ftcse.theired.org/index.html و میخواستم بدونم ایا این همایش که اون هم ادعا کرده در تاسون رویتر ایندکس هست یا نه دست میگه یا نه ؟

با تشکر

سلام
بنده با نظر آقای زارعی نژاد کاملا موافق هستم. متاسفانه در کنفرانس های داخلی زدو بند بسیار زیاده به گونه ای که برای دانشجوهام ارسال به کنفرانسهای داخلی رو ممنوع کردم. متاسفانه در کنفرانس های داخلی داور اسم و دانشگاه رو میبینه تا مطلب چکیده رو. البته نه همه مجلات داخلی بلکه بخض زیادی از اونها هم همین رویه رو دارن.
به نظرم حداقل در دشته تحصیلی خدوم در هیچ کنفرانسی این را حداقل تا دو سال قبل ندیدم اگر چه مطالب و مقالات سوخته عموما به همایش ها ارسال می شود. ولی بعد از دیدن این موضوع حقیقتا نارارحت شدم و برای خودم متاسفم که باید در کلاس درس افرادی بنشینم که با این کلک ها ارتقا می گیرند. اینده علمی را فاتحه اش را بخوانید.
فضای خوبی برای اظهار نظر ایجاد شده است که امیدوارم ادامه پیدا کند. در این فضا طیف وسیعی از اظهار نظرات ارائه میشود . گاهی میبینیم که اساتید قدیمی مثل بنیانگذاران این سایت که بعضا سی سال سابقه تدریس در دانشگاههای برتر ایران و آمریکا و کانادا را دارند نظر میدهند و گاهی هم افرادی که هنوز جوهر مدرک کارشناسی آنها از دانشگاه آ... قز... خشک نشده است.  بهر حال این فضا میتواند تعامل و تقابل آراء را موجب شود که قطعا مفید است.

عجب چکیده ی با حالی!!! متنش چی آشی میشه خدا می دونه... در سمینار رو باید گل گرفت و همچنین ذهن کسایی که فکر می کنن استادای دانشگاه هر چی بنویسن درسته...


۲۱ بهمن ۹۲ ، ۱۸:۰۱ زارعی نژاد
و البته قابل دفاع برای کسانی که رزومه شان پر است از این کنفرانس ها. برادر کنفرانسهای خارج کشور که معتبرند در هر کنفرانس تعداد مقالات اکسپت شده به 50 و 60 عدد محدود میشود نه 300 یا 400 و بیشتر. البته من از رشته خودم خبر دارم. به هر روی خواهشا سنگ کنفرانس های داخلی را به سنگ نزنید. همگی با زدوبند مقاله می پذیرند.
۲۱ بهمن ۹۲ ، ۱۵:۳۰ ارنواییان
ساده لوحانه ترین کار این است که یک حکم برای تمام کنفرانسهای داخلی صادر شود.  بعضی از کنفرانسها طی سالیان دراز برای خود آبرو و وجه ساخته اند. اما در این شکی نیست که کنفرانس تبدیل به محل درآمد شده است. مثلا یکی از کنفرانسها امسال برای دریافت مقاله و ارسال آن به داور 50 هزار تومان دریافت میکند که این با هزینه ثبت نام متفاوت است و هزینه ثبت نام را از مقالات پذرفته شده خواهد گرفت.  این کنفرانس که بیش از دو هزار مقاله دریافت میکند مبلغ یکصد میلیون تومان فقط برای داوری میگیرد و یک ریال هم به داور نمی پردازد.  یعنی محل درآمد برای برگزار کنندگان کنفرانس.  رد کردن هر مقاله به معنی رد کردن سیصد هزار تومان است. این مسئله فقط گریبان کنفرانسهای داخل را نگرفته است بلکه اکثر کنفرانسهای جهان این چنین است الا قلیلی از آنها.  هز متخصصی میداند که کدام کنفرانسها رده اول یا پیشتاز هستند.  همین کافیست.  در کانادا هر دانشکده فقط به تعداد انگشت شماری کنفرانس بها میدهند.  همانگونه که از بین هزاران مجله فقط به تعداد کمی مجله ارزش داده میشود.

گرچه کار این کنفرانس اصلا قابل دفاع نیست و مصداق بارز تقلب می باشد ولی کار نویسنده محترم هم اصلا قابل دفاع و جالب نیست

علم رو چرا به سخره میگیری برادر!!

۲۱ بهمن ۹۲ ، ۰۰:۴۸ زارعی نژاد
قابل توجه خیلی از افراد که کنفرانس های علمی داخلی را حمایت میکردند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی