Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

از ایمیل دریافتی یک همکار دانشگاهی

---------------------------

سلام بر همکاران معززی (به مفهوم وسیع آن یعنی نفوذناپذیر) که دغدغه نظام آموزش عالی دارند و اخبار خرید و فروش پروژه، پایان نامه، تکالیف، سوالات امتحان و مقاله ISI را پیگیری مینمایند. این فاجعه ظاهراً دیر زمانیست که به سطوح دبیرستان و شاید هم به دبستان (نظام آموزش دانی! در مقابل عالی) سرایت کرده است. امروز عصر دخترم (دانش آموز دوم دبیرستان) تقاضای ترانسفر 17000 تومان کرد تا یکی از تکالیف درس آمار .... لطفاً لینک زیر را ببینید: http://9125879258.ir/، (دفت کنید منوی غذای کله پاچه ای یا رستوران نیست) خود بخوانید حدیث مفصل از این آدرس مجمل (با شماره موبایل آدرس ثبت کردند!). واقعاً چه باید کرد؟ پیشاپیش از تصدیع اوقات شریفتان کمال اعتذار را دارم، واقعاً نمیدانستم این درد دل ( ونه دل درد) را به که بگویم. شاید آن را رسانه ای کردم، شاید هم قورتش دادم، شاید هم شقشقیه هدرت.

... و نفس وما سویها، فالهمها فجورها و تقویها ...    

موافقین ۲ مخالفین ۵ ۹۳/۰۲/۰۷
PaP-admin

نظرات (۱۴)

سلام آخه به شما چه مربوط میشه طرف داره چیکار میکنه
کی میشه سرک تو کار مردم نکنیم و سرمون به کاره خودمون باشه
شما هم که یه نوع دزدی دارید می کنید تو سایت نشریات درپیت رو دارید تبلیغ میکنید
00.
+سلام 
وقتی ارزش مدرک از ارزش سواد و کارایی بیشتر باشه و همه چیز با هم قاطی بشه همینه راه حلش هم راحته اما اراده ای براش نیست .
۱۰ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۴۵ صلاح‌الدین محمدی
بنده دوستی دارم که دکترای دانشگاه آزاد می‌خواند. خرج تحصیلش که حداقل پنجاه میلیون تومان می‌شود را با نوشتن پایان نامه در می‌اورد. من واقعا نمی‌توانم این کار وی را خیانت بنامم اگر چه حقیقتا همین است. سیستم خراب است. در آمریکا به دانشجو کار می‌دهند با حقوقی که بتواند خرج تحصیلش را دربیاورد. اصلا همین قبل انقلاب تمام ارگانهای دولتی سهمیه خاصی برای استخدام دانشجویی داشتند که به دانشگاهها اعلام می‌کردند که امسال فلان تعداد دانشجو نیاز داریم. دانشجو آنجا هم تجربه کسب می‌کرد هم پول درمی‌آورد. این را مدیر مطرح کشور شخصا شنیدم.
کار خوبیه حق دیگران از بین نمیره
۱۳ تیر ۹۳ ، ۱۹:۱۳ مهرانگیز شرفی
موردی که در درس داده کاوی ذکر شد تماما مسئولیتش با استاد درس است. اینکه دستیار استاد در کلاس چه گفته مسئول استاد درس است.
۱۳ تیر ۹۳ ، ۰۰:۲۹ روزنامه نگار آنلاین
سلام بر همه دوستان_اساتید ارجمند و دست اندرکاران این سایت بسیار مفید_
مفید، دلسوز و متعهد به جامعه ی دانشگاهی ایران
عزیزان_بزرگواران
در ترمی که گذشت، در درس"داده کاوی"( دیتا ماینینگ)_کمک مدرس درس، رسما و علنا 8 نمره از امتحان پایان ترم درس را کاملا به ترجمه!! ی 10 مقاله ی انگلیسی از کاربرد دیتا ماینینگ در صنایع مختلف تخصیص داده بود! بطور مثال کاربرد دیتا ماینینگ در پیش بینی حوادث ریلی یا جاده ای در جهان و... جالبتر اینکه این کمک مدرس رسما و علنا از دانشجویانش می خواهد تا "حتا" اگر مقالات و ترجمه ها را "می خرند"!! طوری بخرند که در زمان "ارائه" ی آن! " اقلا" !! بتوانند درست از روی آن "بخوانند"( عین جمله ی ایشان)!_ اینکه درخواست ترجمه ی مقالات از دانشجویان در قبال "نمره"( آنهم 8 نمره از بیست) بای کان نحوا از نظر وزارت علوم مردو.د و غیر قانونیست ، بماند!
مساله ی مهم این است که شکایت دانشجویانی که باین نحوه ی نمره دهی در دانشگاه معتبر و دولتی..... به هیچ جا نرسید!...مهمترین مساله نحوه ی تهیه ی این مقالات بوسیله دانشجویانی بود که از 12نمره ی برگه 4 هم نگرفته بودند ولی بدلیل ترجمه سلیس و تحقیقات عالی( بوسیله دانشجویان دکترا در موسسات موجود در میدان انقلاب) 17 یا 18 شدند!...بنده درین بین بر آن شدم تا با استفاده از تئوری های خود درس"دیتا ماینینگ" رابطه ی "معناداری"! بین میزان هزینه ای که هر دانشجو برای ترجمه ها ی خریداری شده"پرداخت" کرده بود "با" نمره ی فاینال درس بیابم! که گرچه برخی دانشجویان "داده های کثیف"! و "غیر دقیق" در اختیارم گذاشتند اما در نهایت اثبات شد که:: هر چه پول بیشتری برای ترجمه ها- جمع بندی شان و... پرداخت شده بود، نمره درخشان تر و به A نزدیکتر بود ..تمام فاجعه ی"تقلب" که امروز گریبانگیر ماست، از"دانشگاه" شروع می شود درس سه واحدی داده کاوی با نمره های درخشان متقلبین پایان یافت در عوض کسانی که نمرات خالص برگه هایشان 10 از 12 یا بیشتر هم بود و زیر بار این روش غیر شرافتمندانه( به هر دلیلی) نرفته بودند! سرشان بی کلاه ماند....اینکه یک مدرس( یا کمک اش) علنا به دانشجو بگوید که:: تهیه ترجمه ها از میدان انقلاب {که} اجتناب ناپذیر است!! ولی اقلا بتوانید از روی آن ترجمه ها بخوانید!!! خیانت است! جنایت است در حق دانشجو....دانشجوئی که در تایپ یک یا چند سطر زبان مادری اش در یک نامه ی اداری چندین غلط املائی دارد!.... ترم گذشته! در درسی بنام"داده کاوی" به مدد موسسات تقلب! مقالات دانشجویان پی.اچ.دی در بهترین دانشگاههای دنیا را چنان سلیس و زیبا، ترجمه و ارائه می داد که تصور می کردید در دکه های ترجمه ی میدان انقلاب:" می دهند جامی که بی سواد فطری را مهندس می کند!!!!"
و افسوس
و افسوس
پاینده باشید در راهی که در پیش گرفته ایید
با سلام

اما این «رسیدن دامنه» حداقل 6 سال هست که اتفاق افتاده، چیز تازه‌ای نیست... دانش‌آموز برای افزایش نمره مستمر تو موضوعی که هیچ علاقه‌ای بهش نداره، باید تحقیق بیاره، چه راهی بهتر از مراجعه به اینجور جاها؟ معلم‌ها هم کاملاً با خبرن از موضوع
مشکل اینه که به دانش‌آموز روش تحقیق یاد نمی‌دیم و موضوع رو به خودش واگذار نمی‌کنیم.
یک مشکل از کودکی است.
یک مشکل هم از علوم پایه است. مثال می‌زنم فرض کنید در کلاس سیستم عامل حضور دارید و به عنوان استاد می‌خواهید یک پروژه به دانشجوها با C بدهید. دانشجویی که دروس برنامه‌سازی پیشرفته یا طراحی الگوریتم یا ساختمان داده را شب امتحانی پاس کرده و احیاناً ده خط کد برای این‌ها ننوشته، خودش را در معرض خطر می‌بیند.

بنابراین چنین دانشجویی رو به دوستانش می‌زند و اگر امکانش به هر دلیلی نبود، دست به دامان آشنایان و در نهایت این مراکز می‌شود.

بنابراین، باید از پایه مشکلاتمان را حل کنیم. اگر دانشجویی که برایش دشوار است برنامه‌نویسی کند، ناچار شود یک درسی مثل برنامه‌سازی پیشرفته را دوبار یا سه بار بگیرد، در نهایت به خودش زحمت خواهد داد و با مقدمات آشنا خواهد شد.

این آشنایی باعث می‌شود که در نهایت در موردی که در ابتدا ذکر شد (مثال فرضی بود) شخص با ترس رو به رو نشود و خودش تن به دریا بزند.

یا حق
۲۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۳:۵۱ اعلام یک مقاله تقلبی
مقاله ای با عنوان زیر سال 2012 در یک ژورنال معتبر چاپ شده است:
Alternate Path Method in Progressive Collapse Analysis:
Variation of Dynamic and Nonlinear Load Increase Factors
همین مقاله توسط چند نفر هموطن با عنوان زیر دقیقا ترجمه شده و در اولین همایش ساختمان آینده ارائه شده است:
اصلاح روش مسیر جایگزین بار در تحلیل خرابی پیشرونده سازه های فولادی
لینک دانلود مقاله اصلی و ترجمه شده:
http://uplod.ir/irxyqdxapwru/Paper_Pap.zip.htm
لینک مقاله ترجمه شده در سایت سیویلیکا:
۱۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۲:۴۵ شاکی از سایتتون

سلام

سایت شما ادعا میکنه با تقلب و افرادی که دانشجوها رو به سمت چاپ کارهای بی کیفیت در ژورنالهای بی کیفیت تشویق میکنه مقابله میکنه ولی در عمل من که چیزی ندیدم هیچ، اسم این اقای مشوق هم در لیست حامیان شما هست این یعنی چی؟ چند بار براتون پیام گذاشتم اسم و سایتش و مقالات بی کیفیتی که چاپ کرده حتی اخیرا خودش و دانشجوهاشو به چاپ مقاله در ژورنال بی کیفیت http://www.ijar.lit.az/index.php

تشویق میکنه رو معرفی کردم اما ظاهرا دوستان برای اینکه تعداد کمّی حامیاشون زیاد باشه هیچ عکس العملی نشون ندادن متاسفانه اینجور باشه لطفا از مسئولانم انتظار نداشته باشید برای تقلب یا اینجور چیزا کاری کنن چون شما خودتون از برخی حامیای متقلبتون حمایت میکنید

مطالب ویروس 32 واقعیتی هایی است که تلنگری جدی به خود تلقی می شود راستش را بخواهید تقریبا یکسالی هست که با برخی همکاران ایرانی دانشگاه بحث مان کلی و پیرامون همین مسائل است مثلا فرهنگ ایرانی، جوانان، شغل، دانشگاه، فوق لیسانس و دکترهای بیکار! صنعت مصرف کنندگی! نابودی تولید در ایران! واردات بی برنامه، و نهایتا اینکه (با عرض شرمندگی) شده ایم نخاله ای تمام اعیار!!! یک کشور تنبل از کار فرار کن که ادعایشان گوش خلق را به درد می آورد! و مهمترین افتخارشان این است که قضیه فیثاغورس را بلد هستن!!

من همیشه معتقدم دولت باید نقطه شروع باشد؛ فرهنگ سازی و فرهنگ آفرینی کند {فرهنگ فقط آداب معاشرت نیست، فرهنگ تولید صحیح یک اثر علمی است، فرهنگ یک زندگی بی ریا است! فرهنگ مبارزه با تخلف است، فرهنگ مبارزه بادزدی و مصادیق آن است} چند نفر واقعا چند نفر اعتقاد دارند که اگر تخلفی مبرهن را به مراکز دولتی گزارش کنیم با آن مبارزه می شود؟؟؟؟ حال ببینید که در آن بلبشو ما باید نگران تقلب باشیم! باید باشیم در حقیقت این مهمترین وظیفه شهروندی ماست ولی اگر نگران تقلب باشیم چه چیزی عایدمان می شود و چه ضررهای نصیبمان می گردد؟؟

فکرش را بکنید کارمند اداره آموزش می گفت "من می بینم فلان دانشجو در حال تقلب است ولی اگر گزارش کنم بعدا روی ماشینم خط می اندازد"!! واقعا ما به کجا رفته ایم؟؟؟؟ چه بر حق میراث بوعلی و خوارزمی و خواجه نصیر و صدها دانشمند ایرانی دیگر را حفظ کردیم!

شرمنده ام بخدا؛ فقط یک سوال برام مونده؛ آیا ما نمی توانیم اینها را سامان دهیم؟ یا نمی خواهیم؟

اگر اولی، کار را بسپارید به کاردان! موجی راه بیاندازیم که در آن تخصص معیار باشد نه تعهد کذایی!! فرض ما این است همه ما مسلمانیم، ما متعهدیم و مسلما اولین تعهد آن است که نسبت به کاری که می پذیریم تخصص داشته باشیم و اگر در کارمان غفلتی سر زد تعارف نکنیم و شخص بهتری را جایگزین کنیم

و اگر دومی، اجازه دهید من سکوت کنم و فکر برگشت به کشورم را برای همیشه ....

سلام
دلیل این کارها
بی کاری
بی پولی
بی بند و باری
و هزار تا بدبختیه دیگه که شما مرفه هان عزیز هنوز ازش خبر ندارین من خودم به شخصه مقاله و پروژه تایپ میکنم و شهریه دانشگاهم و خرجی خودم رو جور میکنم دقیق همون کارهایی رو میکنم که شما بهش میگین دزدی (منم بهش میگم دزدی چون چیزی از خودم نمینویسم و همش کپیه) ولی بازم افتخار میکنم که همین شغل شریفم (دزدی) باعث شده دستم رو جلوی هر کس و ناکسی دراز نکنم.... مشکل ریشه است حاجی ،  که باداغ کردن بازارم منو حتی به چشم یه آدم حرفه ای میبینن، و این خنده داره که شما و امثال شما با یه وبلاگ قصد در اصلاح و مشکل زدایی دارین ، هرچند خودم هم تا جایی با شما موافقم ولی نمیتونم شغلم رو بخاطر واقعیت های تلخش از دست بدم چون نه شغل دیگری در پیش دارم نه بابای پولداری در پشتم ..... و میدونم امثال من خیلی زیاده .... آرزوی موفقیت برای شما ♥
این که چیزی نیست: اینجا رو ببیننید
ﺗﻬﯿﻪ رﺳﺎﻟﻪ دﮐﺘﺮا،36 ﻣﯿﻠﯿﻮن رﯾﺎل ﺑﺎ اﺣﺘﺴﺎب 2 ﻣﯿﻠﯿﻮن رﯾﺎل ﺗﺨﯿﻒ 34 ﻣﯿﻠﯿﻮن رﯾﺎل، ﻗﺎﺑﻞ ﭘﺮداﺧﺖ در 3 ﯾﺎ 
ﺣﺪاﮐﺜﺮ 4 ﻗﺴﻂ ﺑﺎ ﻓﺎﺻﻠﻪ زﻣﺎﻧﯽ 15 روز. 
http://abtinberkeh.com/%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C/

دوست عزیز ، همکار گرامی، مرقومه شما جالب و متفاوت بود.  خبر از وضعیتی میداد که در تمام عرصه ها برای دانشجویان و دانش آموزان در حال رخداد است.   برای من چند سئوال مطرح است:

1- آیا این پدیده ای گذرا است که به دلیل ظهور تنکنولوژی اطلاعات و رشد سریع آن رخ داده است و با گذشت زمان حل می شود؟

2- آیا این نوع سایت ها و انجام پروژه کارشناسی و ارشد و دکتری و نوشتن مقاله و حتی  انجام  تکلیف درسی ، مختص ایران است یا در دیگر نقاط جهان هم رخ میدهد؟

3- آیا این پدیده ای شوم است؟ ( ما در دبیرستان باید از وسیله ای به نام خطکش محاسبه استفاده می کردیم که دیگر نامی از آن نیست) آیا انجام تکالیف به صورت سنتی در حال انقراض است؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی