Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

لینک مطلب

ختصاصی همشهری آنلاین

هشدار وزارت علوم درباره «نشریات جعلی» در سطح بین‌المللی؛ اخاذی با چاپ مقاله

آموزش > عالی - همشهری آنلاین:
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به وجود نشریاتی هشدار داد که با استفاده از هویت نشریات معتبر بین‌المللی، نسبت به راه‌اندازی وب‌سایت‌هایی اختصاصی اقدام کرده و با همان مشخصات نشریات اصلی و معتبر، فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، دکتر مظفر شریفی مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نامه‌های جداگانه به معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی سراسر کشور، نسبت به وجود نشریات که تحت عنوان «نشریات جعلی» از آنها نام برده است، هشدار داد.

در این نامه‌ها درباره «نشریات جعلی» آورده شده است: «نشریات جعلی» از طریق وب‌سایت‌های خود که توسط افراد سودجو اداره می‌شوند، با همان هویت نشریات اصلی و معتبر بین‌المللی، اما در واقع بدون اطلاع نشریه اصلی و به صورتی غیرقانونی فعالیت می‌کنند و با فریب دادن نویسندگان و دریافت هزینه‌های بالا، بدون انجام فرآیند داوری و به سرعت مقاله‌های آنها را در وب‌سایت‌های جعلی خود منتشر می‌کنند.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزوده است: این «نشریات جعلی» معمولاً جعل هویت آن دسته از نشریات معتبری را در دستور کار خود قرار می‌دهند که یا دارای وب‌سایت نیستند، یا فقط در قالب چاپی منتشر می‌شوند.

مظفر شریفی از معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها خواسته است در صورت مواجهه یا شناسایی وب‌سایت‌های نشریات جعلی، نسبت به معرفی عنوان و آدرس وب‌سایت‌های جعلی به دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام لازم صورت گیرد.

بر طبق این گزارش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تا کنون معرفی نشریات نامعتبر را در دستور کار داشته و تا کنون 254 عنوان از نشریات نامعتبر بین‌المللی را به جامعه علمی کشور معرفی کرده است. اکنون علاوه بر «نشریات نامعتبر»، شناسایی دسته‌‍ای دیگر از نشریات با عنوان «نشریات جعلی» را در دستور کار قرار داده است؛ نشریاتی که با استفاده از هویت نشریات معتبر بین‌المللی، نسبت به راه‌اندازی وب‌سایت‌هایی اختصاصی اقدام کرده و با همان مشخصات نشریات اصلی و معتبر، فعالیت می‌کنند.

عناوین برخی نشریات معتبر بین‌المللی که جاعلان با سوء استفاده از نام این نشریات به اخاذی از متقاضیان چاپ مقاله می‌پردازند، عبارت هستند از:

  • PENSEE
  • NATIONALPARK-FORSCHUNG IN DER SCHWEIZ
  • JOKULL
  • Wulfenia
  • Bradleya
  • Bothalia
  • Afinidad
موافقین ۱ مخالفین ۲ ۹۳/۰۴/۱۹
PaP-admin

نظرات (۱۱)

۱۱ آبان ۹۳ ، ۱۳:۰۸ فرزاد محمودی
سلام
در خصوص ژورنال با آدرس bretj.com کسی اطلاعی نداره؟
معتبره؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
۱۱ آبان ۹۳ ، ۱۲:۱۶ سهیل مهرعلیان
سلام آقای امیر
ممنون از توضیحاتتون.
 درسته٬ ژورنال دوم هم به نظر اعتبار لازم رو نداره٬ چون در سایت journalseek با issn و انتشاراتی دیگه‌ای ثبت شده و اصلا وبسایت نداره.
http://journalseek.net/cgi-bin/journalseek/journalsearch.cgi?field=issn&query=0976-2620
سلام آقای سهیل مهر علیان

در مورد ژورنال جعلی که معرفی نمودید، درست می فرمایید.
در وب سایت، دو issn معرفی شده؛ یکی برای نسخه آنلاین و دیگری برای نسخه چاپی. هیچکدام در سایت تامسون و journalseek.net به تایید نرسید.
اما در مورد سایتی که به عنوان اصل معرفی نمودید هم جواب به همان صورت قبلی بود. یعنی اینکه بازهم issn معرفی شده تایید نشد.
اینگونه به نظر می رسد که هر دو سایت اعتبار لازم را نداشته باشند.
۰۸ آبان ۹۳ ، ۱۹:۳۷ سهیل مهرعلیان
این هم تقلبیه
http://www.ij-csa.org/

نسخه اصلی
http://www.tmrfindia.org/ijcsa/

http://www.scimagojr.com/journalsearch.php?q=17600155113&tip=sid&clean=0

با سلام و احترام
یک مورد جدید که به صورت اسپم وار و البته با هزینه های بسیار پایین به نسبت بقیه در حال رشد است (99 دلار). متن ایمیل وارده به آدرس پست الکترونیک دانشگاهی خودم رو در اینجا قرار می دهم. البته من رو هم دکتر خطاب کرده که هنوز دفاع نکردم و نیستم!



Dear Dr. .......,

I am writing to invite you to submit an article to The Open Access Journal of Science and Technology (OAJoST).
The Open Access Journal of Science and Technology (OAJoST) is an open access peer reviewed journal for original research articles, review articles, case reports, and clinical studies in all areas of science and technology.

The average review time for the OAJoST is 21 days from the point of submission until a final decision has been reached. In order to know more about the editorial workflow of our journal, you can visit the link:

http://www.oajost.com/workflow/.


About the Journal’s Publisher

AgiAl Publishing House is a fast-growing yet professional academic open access publisher with two peer-reviewed, open access journals covering a wide range of academic disciplines, for more about us please visit our website http://www.agialpress.com/.


About OAJoST

The Open Access Journal of Science and Technology is a peer-reviewed open access mega-journal that publishes original research articles, review articles, clinical studies as well as case reports in a wide range of subjects in science and technology; the journal covers wide range of scientific subject areas in the life science, however articles published in the journal may appear in multiple subjects. In order to know more about the subject areas covered by the journal, please visit the link http://www.oajost.com/toc/.

Each article published by The Open Access Journal of Science and Technology will be available on the journal's website in different formats; full-text HTML, downloadable full-text PDF, downloadable full-text ePUB, and format for Kindle device.

The journal has a distinguished editorial board composed of leading science and technology researchers from around the world. A current list of the journal's editors can be found at

http://www.oajost.com/editorialboard/ and http://www.oajost.com/advisoryboard/.


Article Processing Charges

You will pay extremely little price to publish your paper under OAJoST, for more information about the required charges per article, you can visit our APC web page here: http://www.oajost.com/apc/.

How to submit your manuscript?

Manuscripts should be submitted to the journal online via our Manuscript Managing System at http://mms.agialpress.com/submit/journals/oajost. Once a manuscript has been accepted for publication, it will undergo language copyediting, typesetting, and reference validation in order to provide the highest publication quality possible.

Please do not hesitate to contact me if you have any questions about the journal.

All the best regards,
 


Clio Aziz

OAJoST Editorial Office

AgiAl Publishing House

http://www.scientiaguaianae.org
http://www.afinidadjournal..es

درود
دوستان هر دو مجله بالا جعلی هستند وسایت اصلی آنها سایت دیگری هست. البته afinidad دو تا سایت جعلی داره

در ضمن در عرض 3 روز به مقاله زیر 1500 کلمه ای  پذیرش می دهند. فقط کافیه یکی دو تا از مقا له های چاپ شده توی این دو مجله رو چک کنید وکمی تاسف بخوریم که 99 درصد نویسندگانشون ایرانی هستند.
البته من دانشیاری رو میشناسم که با چاپ چند مقاله توی این دو مجله جعلی پژوهشگر برتر در گروه علوم انسانی شده ! افسوس
با عرض ارادت خدمت دست اندکاران وب سایت ارجمند و ارزوی موفقیت هرچه بیشتر در روشنگری و نشر حق و حقیقت در دنیای مظلوم علم و دانش

می خواستم مطلبی راکه همین یکی دوساعته و قبل از سحر به فکرم رسید را مطرح کنم:
امشب و امروز سحر خانواده باجناق بنده که اتفاقا از دوستان قدیمی دوره دبستان نیز هستیم مهمان ما بودن و از دیشب بعداز افطار مشغول بحثی بودیم که علی رغم بی ارتباطی به بحث ما نتیجه گیری جالبی برای من داشت. به طور خلاصه خواهر خانم بنده از باجناق ما قول چیزی را گرفت که هزینه ان برای شغل ایشان کمی بالا بود(ایشان فروشنده پیچ و مهره هستند). بعداز اینکه خانم ها مارا رها نموده و در آشپزخانه مشغول تهیه غذای سحر شدند به اوگفتم که: فلانی من که استاد دانشگاه هستم و در در ماه اینقدر هم حقوق ثابت دارم که دو روز بالا یا پایین به دستم می رسد، با وجود شغل تو و اینکه چنتا پیچ و مهره باید بفروشی (باخنده) تا هزینه آن را جور کنی با اطمینانی که تو به خانمت قول دادی هیچوقت من هیچوقت جرات اینطور قول دادنی را ندارم.
جواب آقای با جناق در عین جالب بودن و توکلی که داشت برای من بسیار جالب بود. در بجث توکل که شکی نیست اما بخش دوم صحبتش جالب بود که گفت من برای در اوردن این مقدار پول به مردم اطمینان دارم و مطموژئن هستم که این تعداد پیچ و مهره را از من خواهند خرید و این هزینه جور می شود به امید خدا.

این قضیه ارتباط جالبی با راه حل های پیشنهادی دوستان برای مبارزه با مبحث خرید و فروش مقالات و تقلب و کپی کردن دارد و ان اینکه در این چند وقت که من پیگیر اخبار سایت هستم همیشه پیکان حملات و اتهامات به سوی دانشجویان و موسسات فروشنده، مجلات بی اعتبار و های جک و .... بوده. اما فرض کنیم یک شب (همین فردا شب) تله گذاشته شد و همه این افراد و موسسات و مجلات را یک شب گیر انداختیم و کارشان را تخته کردیم. به نظر شما آیا همه چیز تمام است؟ خیر خیر

بسیاری از این افراد هیچ نقشی در تقلب و نگارش مقاله ندارند و جالب است که فقط به عنوان رابط مجلات خارجی، در داخل کشور جهت دریافت هزینه ها به ریال به جای دلار (جهت رفاه حال متقلبین گرامی:)) عمل می کنند و فقط مقدار ناچیزی حق دلالی بر می دارند.
به قول باجناق چون هنوز مشتری ها راست راست در خیابان می گردند فردا افراد کوسسات و مجلات دیگری راه قبلی ها را با تجربه چندبرابری برای فرار و تقلب ادامه می دهند.

وقتتان را زیاد نگیرم:
به نظر بنده بهترین کار از بین بردن بازار است. گیرم دوتا موسسه پلمپ شد. دوتا دانشجو توبیخ شدندو...
در حالیکه استادان و خریداران عزیز اسکناس بدست دنبال نویسنده و موسسات دیگر خود باعث ایجاد موسسات و متقلبین جدید می شوندو
در حالیکخ اگر استادی که مقاله می خرد واقعا یکبار به سزای عملش برسد، دیگر کسی جرات خرید و چاپ مقاله در مجله تقلبی به سرش نمیزند.
باقی بجث به عهده خود دوستان و نتیجه گیری و ادمه داستان راهرکس به سلیقه خود تمام کند

نماز و روزه همگی قبول






از ایمیل دریاقتی
==============
سلام
موردی را در خصوص یک مجله بی اعتبار که کلا توسط یک شخص در استرالیا و در وبسایت شخصی خودش منتشر میشود به اطلاع جنابعالی میرسانم. آقای هاکس وود که از بیوگرافیش بر می اید که لیسانس زیست شناسی است خودش را متخصص علوم جانوری و گیاهی میداند که 400 مقاله و 3 کتاب دارد. درحالی که ما در  گروه بسیار محدودی از حشرات باید تنها با درجه دکتری و تخصص لازم اظهار نظر نماییم اما ایشان مدعی است که دامنه تخصص وسیعی در گیاهان و جانوران دارند. خودش مجله اش را اینطور معرفی میکند:
Calodema is the name of my natural history journal which publishes all kinds of research dealing with the animals and plants of the Australian region and the Pacific but I have also recently extended this range to South America.
 
در بی اعتبار بودن این مجله همین بس که با فردی چون (Dewanand Makhan) همکاری دارد و به ان افتخار میکند. در خصوص سوابق این فرد در زیر ایمیلی از محققان برجسته خارجی را می آورم که 60 تاکسونومیست جانوری در سال 2006 علیه وی نامه ای را منتشر نموده اند. این آقای ماخان اخیرا در ایران دوستان زیادی پیدا کرده که با یکدیگر مسابقه انتشار مقاله گذاشته اند.  البته جناب ماخان خود نیز به شکار طعمه ها میپردازد و مثلا به اینجانب هم چند بار ایمیل زده که شما فرد فعالی هستید و باید با هم همکاری علمی کنیم که من جواب نداده ام.
نکته جالب تر انفجار مقالات ایرانی ها دراین مجله در 1-2 سال اخیر است که خود گویای همه چیز است.
 

بجای اینکه دنبال لیست مجلات تقلبی باشین دنبال مجلات معتبر بگردین. توی هر رشته ای بیست سی تا مجله خوب هست. خوب توی همونها مقاله بدین. 
بله 
ایا این مجله تقلبی هست
http://www.lriinc.org/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی