Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

موافقین ۱ مخالفین ۱ ۹۳/۰۴/۲۶
PaP-admin

نظرات (۶)

آقای حصیری
خودتون رو حرص ندین!
مدیر گروهی توی سن سی سالگی که خوبه
مدیر گروه خود ماتوی دوره کارشناسی 27 سالش بود! با خودمون هم کلاس داشت! برای اینکه نمی تونست درست درس بده و یک سره خرابکاری می کرد به مایی که توی بازار با تجربه بودیم کمتر از اونایی که هاج و واج بودن نمره می داد که مثلا بگه شما از من پایین تر هستین!
بد تر از این:
یه نفر که هنوز مهر مدرک فوق لیسانسش خشک نشده بود، شد رئیس دانشگاه پیام نور ...
اونم توی سن 31 سالگی
چطور شد که هیئت علمی شد و چطور شد که به این مرحله رسید مهم نیست. این مهمه که فقط اینجا از این اتفاقا میفته آخرش هم که اتفاقی که نباید افتاد و آقا تودیع شدن تا افتضاحشون بیشتر از این باعث آبروریزی نشه.
خیلی به خودتون فشار نیارین. آدم یاد داستان های باورنکردنی میفته!
۲۴ آذر ۹۳ ، ۱۱:۳۸ سیدمحمد آقاپورحصیری

سلام  خانم ابراهیمیان

تازگی‌ها اتفاقی، فقط اوایل مطلب شما -پایان‌نامه 2میلیون‌تومانی- رو خوندم!

چون بقیه‌ش -ببخشیدا- اطاله کلامه!

عالم و کالم از روند پایان‌نامه نویسی خبر دارن؛ که دانشجوها چقد تلاش می‌کنن واقعاً!

مقصر اصلی من و شمای دانشجو هستیم! و البته اون استادای "بی‌سواد" که پایان‌نامه‌ها رو ندیده امضا می‌کنن و با زد و بند، فقط به فکر این هستن که یه کد براشون خالی بشه و یه هفتصد هشتصد تومن دیگه، بدون کوچیک‌ترین زحمتی بره به حساب بانکیشون!

خواهر من!

اوضاع ازین چیزی که فکر می‌کنی بدتره و واژه‌ی "فاجعه" در برابرش زانو می‌زنه!

دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های علمی-کاربردی و پودمانی و ... سواد رو توو این مملکت به گند کشیدن!

پایان‌نامه خودمو یکی از دوستای بسیار نزدیکم که با هم رفت و آمد داشتیم، ازم دزدیده و به یه خانمی که داشته می‌رفته استرالیا فروخته 2 میلیون تومن!

چون خودم هنوز با دانشگاه تسویه‌حساب نکرده بودم، خیلی اتفاقی متوجه شدم و پیگیری کردم!

دیدم استاد راهنماش که توو دوره دبیرستان هم‌مدرسه‌ای بنده بوده و یه سال پایین‌تر بوده و حالا با 30 سال سن، شده مدیر گروه حسابداری دانشگاه آزاد واحد ... اصلاً پایان‌نامه رو نگاه نکرده!

اگه یه آدم با 10% بینایی، یه تورقی می‌کرد، متوجه می‌شد که سارق محترم! خیلی ناشیانه، تمام نمودارها رو برده توو فتوشاپ و دستکاری کرده!

طعم این قصه خیلی تلخ‌تر از این‌هاست خانم ابراهیمیان!

اصلاً این آقای استاد راهنما که رشته‌ش حسابداریه به چه حقی اومده، پایان‌نامه بازاریابی رو برداشته و راهنمایی می‌کنه؟! تخصص ایشون توو مدیریت بازاریابی چیه؟! استاد با تخصص مدیریت بازاریابی نداریم توو این شهر ...؟!

اصلاً ایشون چطوری چند ساله که عضو هیئت علمی دانشگاهه؟! (با 30 سال سن!!!) چطوری و با کدوم زد و بندی شده مدیر گروه حسابداری دانشگاه آزاد واحد ...؟!

خواهر گرامی! شما خودت بگو! وقتی یه واحد دانشگاه آزاد توو رشته مدیریت برا سال 93، 900 تا دانشجو توو مقطع ارشد پذیرش می‌کنه، جریان چه شکلی می‌شه! خودشون توش موندن که پایان نامه‌ها رو چه‌کار کنن!

 

امیدوارم این مطلب شما به‌خاطر این موجی که راه افتاده بر علیه این موسسات پایان‌نامه‌نویسی نبوده‌باشه و نخای موج‌سواری کنی!

اگه یه‌کم بیشتر جستجو کنی و پشتکار داشته‌باشی، الان دیگه راه پول درآوردن و سرکیسه کردن دانشجوها و پژوهشگرای از همه‌جا بی‌خبر عوض شده!

الآن خیلی شیک و مجلسی ازشون می‌دزدن!

خودم مورد سرقت قرار گرفتم کلی پیگیری کردم تا تونستم پولمو پس بگیرم!

چشمت به این عناوین خورده تا حالا:

اولین کنفرانس بین‌المللی ... با شرکت استاد ... از دانشگاه ...

دومین کنفرانس ملی ...

سومین سمپوزیوم بین‌المللی ...

 

اکثر قریب به اتفاق اینا نه مجوز دارن و نه به وعده‌هایی که دادن عمل می‌کنن!

کلاهبرداری به روش نوین!

خیلی هم محترمانه و با کلاس!

جالبه که هیچ نهادی هم پیگیری نمی‌کنه برا جلوگیری از رویش این قارچ‌ها!

 

اگر خواستید پیگیر بشید و کمک لازم دارید، من هستم!

 

aghapour_m6@yahoo.com

 

بخش زیادی از این معضل ناشی از بیکاری است. خیلی از این افراد اول فقط به خاطر نان وارد این کار می‌شوند و ظاهرا بیشتز از اساتید دانشگاه هم پول در می آورند.
از طرفی وقتی پایان نامه ها مثل دانشگاههای خارجی دبه صورت آنلاین در دسترس نیستند و یا وقتی در یک هفته یک استاد موظف به داوری چندین پایان نامه می‌شود امکان بررسی کپی برداری از آنها خیلی مشکل و شاید غیر ممکن می‌شود.
کلاسهای کاراته در انتهای دوره یک امتحان برگزار میکنند و کمربند به فراگیران می دهند.  کسی در پی تقلب در این کلاسها نیست.  فراگیران کمربند را میخواهند تا هم احساس قدرت کنند و هم اینکه به سطح بالاتر ارتقا پیدا کنند .  مربی را نمی توان گول زد.  کسی هم به فکر تقلب نیست.  تصور کنید که روبروی دانشگاه تهران اعلامیه ای ببینید که با دریافت مبلغی به شما کمربند سیاه کاراته می دهد.  کسی چنین اعلامیه نمی زند و کسی هم به فکر گرفتن کمربند سیاه تقلبی نیست.   کلاسهای دانشگاه چه از کلاس کاراته کم دارند؟
۲۷ تیر ۹۳ ، ۱۴:۵۸ ااا پیامی
به دلایل بدیهی از دولت قبل توقعی در این مورد نمی‌رفت، اما اکنون یکسال از عمر دولتی که مدعی باسوادی و شایسته سالاری است می‌گذرد و هنوز هیچ لایحه‌ای در این مورد تنظیم نشده است. درست است که هیچ جرمی (از قبیل دزدی، آدم‌کشی، موادمخدر، تن‌فروشی و ...) با ممنوعیت قانونی ریشه‌کن نمی‌شود اما به مراتب از شیوع آن کاسته می‌شود. عدم وجود منع قانونی برای این عمل شرم‌آور موجب شده که کم‌کم پایان‌نامه نویسان بازاری نه تنها از عمل خود شرمنده نباشند، بلکه بعضا کار خود را در رده مشاغل شرافت‌مندانه و خدماتی به حساب بیاورند !!!؟؟!!! تبلیغات آزادانه و دفتر و دستک داشتن این سوداگران جهل و حماقت معلوم نیست که هر روز چند دانشجوی پاک را به انحراف می‌کشاند.
اما طنز تلخ این مقاله تامسون رویترز است. موسسه سازنده فهرست ISI. که نامش بر روی بنر موسسه درج شده و با همان املای زیبا توسط خبرنگار شرق رونویسی و در روزنامه درج گردیده است.
من حالا بیش از یک هفته است که در حال مطالعه و نمره دهی گزارشهای پروژه یک درس ارشد در مهندسی شیمی هستم. متاسفانه با همه تاکیدی که به دانشجویان مکررا یادآوری شده ام که خودشان تحقیق کنند و کپی برداری نکنند و اصول درست ارجاع به منابع را رعایت کنند با این حال با این همه راههای مخفی کاری که متاسفانه باب شده است به سختی می‌توان اعتماد کرد که اکثر این گزارشهایی که تحویل داده اند کار خودشان باشد. حداقل چند مورد را با جستجوی بسیار متوجه شدم که عینا رونویسی از مقالات دیگران است! حالا باید چکار کرد. با این قوانین نخبه ساز و نه نخبه پرور همه ادعای نخبه بودن دارند و همه می خواهند با معدل بالای 17 بدون کنکور به دکترا وارد شوند یا کسر خدمت نخبگان شامل حالشان شود...داستانی است...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی