Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۱ ثبت شده است

... و سرقت مقاله ادامه دارد

محمد قدسی | پنجشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
نقل از ایمیل دریافتی:
امروز با صحنه ای مواجه شدم که خیلی دردناک بود. آقا اینا بی فکرند ؛ از صفر تا صد مقاله بندگان خدا را کپ زده و در مجله ای دیگر به نام خود چاپ کرده اند. من که سرم گیج رفت. اینا بر چه اساسی این کار را کرده اند. این چه مجله ای هست که همچین مقالاتی چاپ می کند؟ به داد ما برسید که اوضاع روز به روز در حال بدتر شدن است. خواهشمند است این مقاله را روی سایت بگذارید تا همه ببینند و درباره این دو نفر قضاوت کنند.


سال نو مبارک

محمد قدسی | جمعه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۱

لغو مدرک دکترای رئیس جمهور مجارستان به خاطر تقلب

محمد قدسی | جمعه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۱
جمعه 30 مارس 2012 - 11 فروردین 1391

در پی اتهام سرقت علمی علیه پال اشمیت، رئیس جمهوری مجارستان، دانشگاه سملوایز در بوداپست، پایتخت، اعلام کرده است که این دانشگاه مدرک دکترای آقای اشمیت را پس گرفته است.

به گفته رئیس این دانشگاه، بررسی رساله دکترای پال اشمیت که در سال 1992 تسلیم دانشگاه شد نشان می دهد که محتوای آن "نه با ضوابط علمی انطباق دارد و نه با موازین اخلاقی" و به همین دلیل، وی شایسته دریافت مدرک دکترا نیست.

روز سه شنبه این هفته، کمیته ای که از سوی دانشگاه سملوایز تعیین شده بود نتیجه گرفت که آقای اشمیت بخش قابل توجهی از رساله دکترای خود در مورد بازی های المپیک در عصر حاضر را از تحقیقات سایرین "نسخه برداری" کرده بود.

احزاب مخالف خواستار استعفای رئیس جمهوری شده اند.

منبع: بی‌بی‌سی فارسی

با تشکر از دکتر مهدی مقیمی زند

======================================
ادامه خبر: استعفای رئیس جمهور مجارستان به خاطر تقلب در پایان نامه دکتری
======================================
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از آنکه مدرک دکتری "پال اشمیت" رئیس‌جمهوری مجارستان به دنبال پرونده جعل پایان‌نامه دوره دکتری وی باطل شد، رئیس‌جمهوری مجارستان رسما اعلام کرد که از سمت خود استعفا می‌دهد.

بنا بر این گزارش، اشمیت در سال ۲۰۱۰ برای یک دوره ۵ ساله ریاست جمهوری در مجارستان روی کار آمده بود.

وی در توجیه دلیل استعفای خود از مقام ریاست‌جمهوری مجارستان اعلام کرد: نمی‌خوام یک مسئله شخصی کشورم را نابود کند.

پیش از این نیز به دنبال فاش شدن شواهدی مبنی بر جعلی بودن پایان‌نامه دکتری رئیس‌جمهوری مجارستان، مردم این کشور با برگزاری تظاهرات‌های گسترده‌ای درخواست کناره‌گیری وی را از قدرت مطرح کرده بودند.

بنا بر این گزارش، اشمیت مدرک دکتری خود را در سال ۱۹۹۲ گرفته بود، اما هفته گذشته تحقیقاتی که صورت گرفت نشان داد که وی پایان نامه‌ای را که برای دوره دکتری ارائه داده از روی دو نویسنده دیگر کپی کرده است.

این اتفاقات در شرایطی گزارش شده است که دولت مجارستان تلاش می کند تا به دلیل بدهی های شدید و بحران مالی که به آن مواجه است حمایت مالی وام دهندگان بین المللی را جلب کند.

پیش از این اشمیت از کناره گیری از قدرت خودداری کرده بود و قرار بود تا این موضوع در پارلمان مجارستان مطرح و در صورت موافقت دو سوم نمایندگان وی از قدرت عزل شود.

کارگاه آشنایی با سو رفتارها و تاراج علمی"

Nader Naghshineh | سه شنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۱
با سلام و تبریک سال نو
میل دارم از فرصت استفاده کنم  و برای تک تک اعضای این بلاگ و همینطور خوانندگان آرزوی بهروزی در سال نو را داشته باشم. 
در ضمن در تاریخ 23 فروردین دومین کارگاه آشنایی با "سو رفتار های علمی و تاراج علمی"  در دانشگاه تهران، آزمایشگاه پایش دیجیتالی در محل کتابخانه مرکزی برگزار خواهد شد. علاقمندان از سایر موسسات می توانند جهت شرکت با شماره
02161112784 یا رایانامه Nnaghsh(AT) ut.ac.ir  تماس بگیرند.

با تشکر
نادرنقشینه