Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

بخش نظرات

محمد قدسی | سه شنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۸۷
دوستان عزیز، لطفا در درچ نظرات خود به این نکات دقت فرمایید:

۱- نظرات هر پست را فقط محدود به موضوع آن پست نمایید.
۲- نظرات غیر مرتبط تایید نخواهند شد.
۳- نظرات کلی در خصوص اهداف این بلاگ و دیگر بحث‌های کلی را فقط در بخش نظرات همین پست بنویسید. لینکی در بخش معرفی این سایت به این نظرات گذاشته خواهد شد.
۴- چنان‌چه ذکر شد، نظری که حاوی اتهام به افراد یا گروه مشخصی باشد تایید نخواهد شد.

شعار ما رعایت همه‌ جانبه‌ی اخلاق حرفه‌ای است. امید است در بخش نظرات هم شاید رعایت آن باشیم.

با تشکر
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۰۶/۱۹
محمد قدسی

نظرات (۷۳)

سلام 
برای حل معظل تقلب و انجام کارهای رفع‌تکلیفی رویکرد خودتوانمندسازی پژوهشی را پیشنهاد کرده‌ام. اخیرا هم مطلبی درباره چگونگی تشخیص نشریات تقلبی نوشته‌ام. 
خوشحال می‌شوم به جمع حامیان «استادان علیه تقلب»‌ بپوندم. 
سپاس از زحمات شما :)
این را هم ببینید مخصوصا ردیف آخر آن را.
http://elsconf.ir/fa/page.php?rid=25
سلام من می خوا بدونم چطوری در تامسون ریسرچ مقاله خودم را جستجو کنم کسی  لینک مورد نظر را دارد  لطفا همین امشب جواب بدید
ممنون
سلام عزیز

من فارغ التحصیل دکتری ریاضی داخل کشور هستم. به نظر من جالبه کمی هم به جای مقالات تقلبی از استادان تقلبی صحبت کنیم. استادانی که امروزه تعدادشان کم نیست و مثل ماشین مقاله و دانشجوی نادرست تحویل جامعه علمی می دهند. معضلی که دیگر فضایی برای افراد باسواد باقی نمی گذارد. بنده در بسیاری از تزهای ارشد و دکتری دیده ام که استاد راهنما، مشاور و حتی داور و دانشجوی بدبخت و فلک زده و از دنیا غافل از یک موضوع نادرست دفاع می کنند. این که دیگه امروزه خیلی از تزها و پایان نامه ها خوانده نمی شود و با غلط تمام چاپ می شود. مثلا در دانشگاه امیرکبیر یک تز دکتری هست که حتی شماره صفحه ها یش هم غلط هستند. برخی فارسی برخی لاتین. یا در دانشگاه علم وصنعت که اوضاع اسف بارتر است. واقعا این اساتید برای چی بهشون پول می دهند. مقاله غلط و یا سبک چاپ کنند. بعضی از این دانشجویان تا قرنها قادر به اصلاح بلایی که سرشان امده نیستند. لطفا نظر بدهید.
با سلام.
همونطور که میدونید قیمت دلار به شدت زیاد شده (الان حدود 3000 تومن)
برای رجیستر کردن مقاله توی کنفرانس باید چه کار کنیم؟ بعضی از کنفرانسهای معتبر، بالای 500 دلار برای رجیستر کردن مقاله میگیرن.
کاری برای دسترسی به دلار ارزان نمیتوان انجام داد؟
این مشکل جدی هست. من نمیتونم واسه یه کنفرانس دو ماه حقوقم رو بدم


با سلام حدمت همکاران گرامی و دوستان

ضمن عرض تشکر از آقای دکتر قدسی پور و دیگر دوستان در راه اندازی این سایت و محکوم نمودن روشهای زودیافت چاپ مقاله.

چند نکته خدمت دوستان عرض می کنم که تجربیات شخصی اینجانب در فرایند چاپ مقالات می باشد.

1- وقتی شما کار خود را به یک مجله استخوان دار و صاحب سبک عرضه میکند کار شما واقعا به بوته نقد گذاشته می شود. اول سردبیر مقاله را ارزیابی می کند بعد شورای دبیران و سپس دو الی 5 داور متخصص کار شما را داوری میکنند. در اینجا سه نظر مطرح می شود الف) نظر داوران که ممکن است مثبت یا منفی باشند  ب) نظر سردبیر همکار (کمک سردبیر-سردبیر تخصصی) و در سرانجام نظر سردبیر اصلی مجله. ملاحظه می شود حداقل 3 نفر با سه دید مختلف کار را نقد می کنند. تا اینجای کار مشکلی وجود ندارد. همه ما خوشحال می شویم وقتی ببینیم کارمون اینقد ارزش داشته که سه داور اونو خوانده و نظر داده ومهمتر اینکه قبل از چاپ و برملا شدن اشکالات و اغلاظ علمی آن توسط داوران این مشکل مرتفع می شود.

بر فرض اینکه مقاله ما رد شود باز ضرر زیادی نکردیم چون نظرات ارزشمند داوران معتبر را اخذ کرده ایم حال می توانیم با اصلاح مقاله و فرستادن مجدد آن به مجله دیگر شانس خود را مجددا امتحان کنیم. من خودم بعد از ارسال یک مقاله به 5 مجله ، نهایتا در ششمن مجله شانس چاپ را پیدا کرد. البته باید اقرار کنم کیفیت مقاله واقعا بهتر و روانتر شد و از چاپ ان راضی هستم. باید به این فکر باشیم که ده سال بعد از چاپ همین مقاله خوشحال باشیم نه اینکه اونو از لیست مقالاتمون حذف کنیم.

اما جو تقلب و عطش چاپ سریع مقالات در ایران واقعا حیرات انگیز است. در مورد کنفرانس یا مجلات مور بحث این سایت، تردیدی ندارم و کم و بیش آنها را تایید می کنم. اما باید اذعان  کنم این بحث تقلب ایرانی ها اثر منفی خودش را گذاشته است و جدیدا در ارسال و داوری این نگرش منفی را می بینیم.

۲۷ شهریور ۹۱ ، ۱۸:۲۲ یک لینک مفید

 سلام سایت زیر به عنوان یک سایت معرفی نشریات علمی پیشنهاد می شود

http://www.ajm.ir/index.php?&slct_pg_id=31&sid=1&slc_lang=fa

با تشکر

 با عرض سلام وتشکر از همت تمامی اساتید که در این راه گام نهادند به عنوان یک دانشجو و به عنوان عضو کوچکی از جامعه دانشگاهی کشور تقاضا در کنار مطالب قرار گرفته در سایت  قسمتی را به طور جداگانه جهت راهنمایی و قرار دادن مطالب مفید در رابطه با نحوه نگارش، ویرایش مقاله  چکونگی پیدا کردن ایده های جدید از مقالات چاپ شده و مانند ان قرار دهید بدون شک بسیار ی از علاقمندان در حیطه دانشگاه هرچند علاقه زیاد به نگارش مقاله دارند ولی به خاطر عدم توانایی نمی توانند در این حیطه وارد شده ویا به خوبی وارد شوند.

 

ان شا الله با توجه به سخنان  گرانبهای مقام معظم رهبری در امر دانش و پژوهش شما نیز بتوانید در این زمینه راهنما و یاور تمامی دوستداران وعلاقمندان باشید .

با سپاس فراوان

 با سلام

من برای اولین بار میخواستم نتیجه پایان نامه خود را به یک مجله یا ژورنال ارسال کنم

در نتیجه جستجو در سایت تامسون سایت

"JOURNAL OF BASIC AND APPLIED SCIENTIFIC RESEARCH"

پیدا کردم که مربوط به کشور مصر است isi است اما if ندارد

برای اولین بار مقاله من در این مجله پذیرش و چاپ شد در ادامه در فکر ارسال مقالات خود به مجلات با درجه بالاتر هستم

ولی سوالی برایم مطرح است مقاله ای که در این مجله جاپ کردم شامل هیچ امتیازی نسیت یعنی در آینده می توانم از امتیاز آن استفاده کنم و آن را به عنوان یکیاز مقالات خود یاد کنم.

با تشکر

 

 باسلام

مقاله ای را به مجله Journal of Asian Earth Sciences فرستادم. این مجله توسط انتشارات الزویر چاپ می شود. متاسفانه بدلیل عدم اطلاع رسانی وزارت علوم هنوز نمی دانم که آیا این مقاله در صورت پذیرش مورد تایید دوستان این وزارت خانه قرار می گیرد یا نه؟
مقاله چندبار بین من و مجله رد و بدل شده است و همه اشکالات ان گرفته شده و در مرحله نهایی می باشد.
در صورت پذیرش مقاله از سوی مجله، آیا می توانم آن را به وزارت علوم ارائه دهم؟ آیا چاپ مقاله در انتشارت الزویر نمره منفی نخواهد داشت؟ آیا این انتشارات توسط وزارت علوم ایران تحریم شده است؟
متاسفانه این تنها مقاله ISI من است که پس از 3 سال تحقیق در خارج از کشور نوشته شده است؟

لطفا پاسخ سوال را در همین صفحه بنویسید تا آدرس آن برای دوستانی که این مشکل را دارند ارسال گردد.

متشکرم
پاسخ:
تعدادی از بهترین مجلات در زمینه‌ی هندسه‌ی محاسباتی و نظریه‌ی علوم کامپیوتر توسط ا لزویر چاپ می‌شوند. در دانشگاه شریف این مجلات مشکلی ندارند.
سلام یه پیشنهاد داشتم لطفا راجب این مطلبم صحبت کنین کهکه خیلی از دانشجوها و فارغ التحصیلا مقالات خیلی پیش پا افتاده رو تو همایش هاو مجله ها ی بین المللی به زور پول و یک هفته ای به چاپ می رسونن و تو مصاحبه ها و استخدامیها تو الویتند. فقط به خاطر اینکه مقاله بین المللی دارند و متاسفانه تو همه مصاحبه ها از این سری مقالات شدیدا استقبال میشه.
آفای دکتر قدسی با سلام ژورنالهائی هست که ناشر آن HINDAWI PUBLICATION هست 1200 USD دلار میگیرد مقاله چاپ میکند IMPACT FACTOR هم دارد. در سایت مبلغ را میتوانید چک کنید. لطفا اطلاع رسانی شود.
استادان عزیزی که این وبگاه رو راه انداختین،
از شما میپرسم،
نظر شما درمورده سسهم استاد در یک پایان نامه ارشد و یا دکترا چیست، اکثر استادانی که من دیده ام یا شنیده ام هیچ سهم، کمک و یا ایده ای را به دانشجو ارائه نمی کنند، اما اسمشان باید در مقاله باشد، خیلی از این استادان علیرغم این مسائل و کمبود امکانات آزمایشگاهی برای دانشجویان شرط چاپ مقالات را برای فارغ التحصیلی می گذارن، نظرتون چیه؟، آیا شما استاد عزیز حاضری اگر هیچ کمکی به دانشجوت ندادی ازش مقاله نخواهی، اگر همچین مقالاتی داری حاضری ازشون امتیاز نگیرین؟

اصولاً چند درصد استادان از زحمات خودشون و نه شاگرداشون امتیاز و رتبه میگیرن؟

واقعاً متاسفم که با این همه کمبود امکانات آزمایشگاهی و فقدان استادان با سواد در دانشگاه های جهان سومی ما در بررسی کیفیت ژورنال ها استانداردهای بالایی رو در نظر میگیرین که در شان این مجموعه نیست

من یکی از این ژورنال ها مقاله چاپ کردم، چون بدون تست آزمایشگاهی کارم ارزشی نداشت و این در حالی بود که خبری از امکانات و حتی کامپیوتر پرسرعت تو دانشگاهمون که دانشگاه تاپ دولتیه نبود، تحت فشار استادم برای چاپ مقاله یه روز تصمیم گرفته بودم که ارشد و انصراف بدم

روز دفاعم استادم دقیق نمیدونست حتی من چیکار کردم!!!!!!!!!!!!!
سلام
در مورد کنفرانسهایی که مقالات اون در isi proceedindgs ایندکس می شوند آیا اعتباری دارند یا نه؟
بیشتر این کنفرانس ها در زمینه برق و کامپیوتر در کشورهای آسیایی برگزار می شوند.
در ضمن اساتید برق و کامپیوتر توضیح بدهند که آیا مقالات ieee proceeding اعتبار دارند یا نه؟ بالاخره تکلیف چیست؟
سلام
در مورد کنفرانسهایی که مقالات اون در isi proceedindgs ایندکس می شوند آیا اعتباری دارند یا نه؟
بیشتر این کنفرانس ها در زمینه برق و کامپیوتر در کشورهای آسیایی برگزار می شوند.
در ضمن اساتید برق و کامپیوتر توضیح بدهند که آیا مقالات ieee proceeding اعتبار دارند یا نه؟ بالاخره تکلیف چیست؟
خدمت اساتید محترم سلام،
بنده ی حقیر هم پستی در وبلاگم در زمینه‌ی تقلب درج کرده‌ام. خوشحال می‌شوم که نظر شما را در این مورد بدانم.
http://www.arashfahim.com/2011/06/blog-post_14.html
استاد مملکت، به همراه «Mahdi Moeud Ajjalallah» توی Springer دوتا مقاله داده
http://www.springerlink.com/content/?Author=Mahdi+Moeud+Ajjalallah


resource weblog :مملکته داریم؟
سلام.

روی بلاگ شما که کلیک می کنید، صفحات تبلیغاتی باز می شوند. این به دلیل استفاده از کانتر motigo است. من هم این مشکل را داشتم. بعد از کلی جستجو در وب فهمیدم، مشکل از این کانتر است. کدی که شما سمت راست پایین قرار داده اید.
۲۲ آبان ۸۹ ، ۱۷:۱۰ Saeed Salehi سعید صالحی
http://www.iranisi.com
مجموعه علمی ایران ISI

بسمه تعالی

مجموعه علمی ایران ISI در راستای توسعه علمی و کمک به انتشار مقالات تحقیقی ، پژوهشی اساتید ، محققان و دانشجویان ایران اسلامی در مجلات معتبر علمی جهان ، بخصوص مجلات موسسه تحقیقات علمی ISI اقدام به تشکیل کار گروهی نموده است تا ضمن انجام کارهای مربوط به تهیه و تدوین و دریافت تاییده چاپ مقالات علمی ، پژوهشی و ISI به تحریر مقاله جهت کنفرانس های بین المللی داخل و خارج کشور اقدام نماید.

لازم به ذکر است دانشجویان علاقمند به ادامه تحصیل در خارج از کشور با داشتن حداقل یک مقاله ISI می توانند شانس پذیرش خود را به صورت Native افزایش دهند.

هزینه تهیه ، تحریر ، ترجمه ، فرمت بندی ، سابمیت ، و پذیرش نهایی جمعاً مبلغ چهارصد هزار تومان می باشد.

جهت ثبت نام در این مجموعه پس از واریز وجه به شماره حساب 1-1185714-800-321 بانک پاسارگاد و یا شماره کارت 7145-1185-4711-6393 به نام مهندس علی نژاد به قسمت ثبت عضویت در سایت ارجاع و اطلاعات خود را درج نمایید .

جهت اطلاعات بیشتر به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید.

با تشکر
رضا حسینی
مدیر بخش تحقیقات
۲۲ آبان ۸۹ ، ۱۷:۰۸ Saeed Salehi سعید صالحی
یک خبر جدید:

http://www.iranisi.com

مجموعه علمی ایران ISI در راستای توسعه علمی و کمک به انتشار مقالات تحقیقی ، پژوهشی اساتید ، محققان و دانشجویان ایران اسلامی در مجلات معتبر علمی جهان ، بخصوص مجلات موسسه تحقیقات علمی ISI اقدام به تشکیل کار گروهی نموده است تا ضمن انجام کارهای مربوط به تهیه و تدوین و دریافت تاییده چاپ مقالات علمی ، پژوهشی و ISI به تحریر مقاله جهت کنفرانس های بین المللی داخل و خارج کشور اقدام نماید.

لازم به ذکر است دانشجویان علاقمند به ادامه تحصیل در خارج از کشور با داشتن حداقل یک مقاله ISI می توانند شانس پذیرش خود را به صورت Native افزایش دهند.

هزینه تهیه ، تحریر ، ترجمه ، فرمت بندی ، سابمیت ، و پذیرش نهایی جمعاً مبلغ چهارصد هزار تومان می باشد.

جهت ثبت نام در این مجموعه پس از واریز وجه به شماره حساب 1-1185714-800-321 بانک پاسارگاد و یا شماره کارت 7145-1185-4711-6393 به نام مهندس علی نژاد به قسمت ثبت عضویت در سایت ارجاع و اطلاعات خود را درج نمایید .

جهت اطلاعات بیشتر به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید.

با تشکر
رضا حسینی
مدیر بخش تحقیقات
http://opinionator.blogs.nytimes.com/2010/08/09/plagiarism-is-not-a-big-moral-deal/?src=un&feedurl=http%3A%2F%2Fjson8.nytimes.com%2Fpages%2Fopinion%2Findex.jsonp

The problem in Iran is not limited to the scientific society. Where cheating is considered a value in your daily life; in a place that you have to bypass the laws (because they are nonsense) nothing else is anticipated. Plaigarism is not a moral sin (see the New York Times article as a good argument on this). What is needed to be taught and emphasized in the schools is that cheating others is like cheating yourself when it comes to a large scale carried by every member of the society including its scientists. This is something that should be done from elementary school years.
لطفا جمله زیر را اصلاح کنید:
مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی برخی از اعضای هیات علمی است.


اصلاح شود به
مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی برخی دانش‌جویان و چه از سوی برخی از اعضای هیات علمی است.

یا


مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه‌ها از سوی برخی دانش‌جویان و اعضای هیات علمی است.


چطوریه که برخی اعضای دانشگاهها اما از طرف همه دانشجویان بس کنید آقای دکتر قدسی این رویه یکطرفه را
Dear Professor Ghodsi,

The following news item appears to be of interest to the visitors of as well as the contributors to this website:

"Cambridge University don learns lesson in giving credit after plagiarism row"
Anil Dawar, The Guardian, Saturday, 19 June 2010

http://www.guardian.co.uk/education/2010/jun/19/cambridge-university-don-plagiarism-row

The opening paragraph of this news item reads thus:

"A senior lecturer at Cambridge has apologised to an undergraduate for writing an article quoting verbatim some of his dissertation without crediting him."

Yours sincerely,

BF.
با سلام.
کتاب «مقدمه ای بر اخلاق پژوهشی و مهندسی» توسط دکتر علی خاکی صدیق اخیراً توسط انتشارات دانشگاه خواجه نصیر منتشر شده است. لطفاً این کتاب را به بینندگان سایت معرفی نمایید.
با سلام
1. اگر برای این وبلاگ دسته بندی موضوعی ایجاد کنید بسیار مناسبتر خواهد بود.
2. تا جایی که من دیدم در بعضی دانشگاههای معتبر واحدی دارند برای آشنایی با نحوه تحقیق، مقاله نویسی، انتخاب ژورنال و کنفرانس و همچنین باید و نبایدهای مقاله نویسی. اگر استادان تعاریف دقیق تقلب علمی (بر اساس عرف جامعه علمی جهانی)و بایدها و نبایدهاش رو اینجا بیان کنند فکر میکنم بسیار سودمندتر از کشف تقلب ها خواهد بود.
لابد این استادان به نام راهنماییهای ارزنده ای رو به دانشجوهای خودشون در این موارد میدن. من این انتظار رو از فرهنگ خاص ایرانی خودمون ندارم که استادا بیان مثله MIT OCW دانششون رو به رایگان بین دانشجوهای شریفی و تهرانی و شهرستانی و آزادی (که اینجا به شدت تحقیر میشن!) به اشتراک بزارن ولی این آموزشها رو آموزشهای عمومی و فرهنگ سازی میدونم که دقیقا در راستای اهداف این وبلاگ و پایه ای تری کاریه که این وبلاگ باید بکنه. ایجاد و انتشار یک کتابچه اینترنتی/FAQ/یا یک درگاه اینترنتی مثله ویکی در این زمینه هم ایده جالبی میتونه باشه که با همت شما استادان عملی میشه. سرفصل های این کتابچه رو میشه موضوع بحث اینجا قرار داد.

با تشکر
http://ghaaf.blogfa.com/post-97.aspx
لطفا در مورد رشته های اقتصادی هم بنویسید
Dear Professor Ghodsi,

I should like hereby humbly to propose that this Website publishes a statement, in which to convey our grief and condolences (on behalf of all who in one way or another are associated with this website) for the sad and untimely loss of Professor Masoud Alimohammadi. What can be more tragic than an innocent person, a son, a husband, a father, a friend, a colleague and a teacher, be so ruthlessly deprived of life in the prime of his life? I sincerely believe that we have a moral obligation to remember him through at least a short obituary, which sets out the services that he has rendered to learning and teaching during his relatively short life.

Yours sincerely,

BF.
با سلام خدمت دوستان گرامی به نظر بنده بهتر است ابتدا به وضع اسفبار داوری های مغرضانه در کنفرانس های داخلی خود رسیدگی کنیم بعد پیرامون ژورنال های ISI نظر دهیم آیا کسانی که مسئول تعیین استاندارد ISI برای ژورنال ها هستند به اندازه ی ما متوجه تقلب نیستند؟وجود چنین وبلاگ هایی زمانی مفید است که غرض ورزی در آن حاکم نباشد چطور ژورنال هایی که در پایگاه SJR تایید می شوند از نظر شما کم اعتبارند؟متاسفانه باید گفت اساتید چشم دیدن جوان هایی را که با رتبه ی علمی مشابهشان در دانشگاه ها شروع به کار می کنند را نداشته و ازهرراهی برای مقابله استفاده می کنند اگر صادق و بیطرف هستیداز وزیر علوم بخواهید در مورد خبر منتشر شده توسط NATURE توضیح دهد واقعا چه کسی جوابگوی چنین آبروریزی های علمی است؟
۰۲ آذر ۸۸ ، ۰۶:۰۸ محمد قدسی
دوست عزیز BF
اگر کمی حوصله فرموده بودید، می‌دیدید که من کامنت‌های شما را به‌ دلیل با ارزش بودن آن به عنوان یک پست مستقل در بلاگ آوردم. چون ایمیل شما را نداشتم، نتوانستم شما را خبر کنم. با تشکر از شما.
Dear Moderator,

It is truly dumbfounding that you first published a truncated version of my comment and subsequently decided to remove even that truncated version! Truly, I am lost for words. What a courtesy one is afforded on your site! I suppose that you meant an insult to my dignity, having had spent a good deal of my time on composing a well-meaning and constructive comment for your site (every single word in my deleted comment came from depth of my heart, having felt utterly frustrated by witnessing that a university professor was so clumsily explaining some basic laws of physics to perhaps some of the brightest young minds of the land as though he were teaching some fools --- that Pouya is supposed to have been the recipient of all prizes to be had by a bright young student, and he was being given a substandard course on elementary physics; a shameful exposition of how talent is being wasted on full view of a national audience), and I can inform you that you have achieved your goal. This will be my last writing to this site, and also the last time that I shall visit this site.

May God bless you in your fight against plagiarism,


BF.
اظهارات نیچر درباره کپی کاری وزیر علوم
نیچر ادعا کرد که کامران دانشجو حاصل کار علمی دیگران را به نام خود منتشر کرده است.

به گزارش الف، نشریه علمی نیچر با انتشار مطلبی در سایت خود مدعی شد که کامران دانشجو وزیر علوم ایران مقاله‌ای را در یکی از ژورنال‌های غربی منتشر کرده که کپی برداری شده از از مقالات دیگر است.

مقاله دانشجو:
Analysis of critical ricochet angle using two space discretization methods
مقاله‌ای که از روی آن کپی شده است:
Ricochet of a tungsten heavy alloy long-rod projectile from deformable steel plates


Exclusive: Paper co-authored by Iran's science minister duplicates earlier paper - September 22, 2009

Large chunks of text, figures, and tables in a 2009 paper co-authored by Kamran Daneshjou, Iran's science minister, are identical to those of a 2002 paper published by South Korean researchers, Nature has learned. Daneshjou served as the head of the interior ministry office which ran the disputed presidential elections in June, which returned Mahmoud Ahmadinejad to power. Daneshjou is also a former governor general of Tehran.

The paper by Daneshjou and Majid Shahravi from the department of mechanical engineering at the Iran University of Science and Technology in Tehran is entitled "Analysis of critical ricochet angle using two space discretization methods", and was published in the journal Engineering with Computers in 2009. In many places the text duplicates verbatim that of an earlier paper: "Ricochet of a tungsten heavy alloy long-rod projectile from deformable steel plates", published by South Korean scientists in the Journal of Physics D: Applied Physics in 2002.

Other sentences in Daneshjou's paper are identical to those in a paper given by other researchers at a 2003 conference.

The scientific credentials of Daneshjou, who was appointed as science minister earlier this month, have been the subject of controversy, with the Los Angeles Times reporting in late August about question marks over his PhD. According to his university webpage at the time, the PhD was awarded by the 'Manchester Imperial Institute of Science and Technology.' The webpage this afternoon has changed and says that the PhD was awarded in 1989 after working at Imperial College in London, but that the defence of the thesis was held in Amirkabir University of Technology in Iran.
اظهارات نیچر درباره کپی کاری وزیر علوم
نیچر ادعا کرد که کامران دانشجو حاصل کار علمی دیگران را به نام خود منتشر کرده است.

به گزارش الف، نشریه علمی نیچر با انتشار مطلبی در سایت خود مدعی شد که کامران دانشجو وزیر علوم ایران مقاله‌ای را در یکی از ژورنال‌های غربی منتشر کرده که کپی برداری شده از از مقالات دیگر است.

مقاله دانشجو:
Analysis of critical ricochet angle using two space discretization methods
مقاله‌ای که از روی آن کپی شده است:
Ricochet of a tungsten heavy alloy long-rod projectile from deformable steel plates
آقای پیامی،
لطفا کل این نظر را یک جا به من ایمیل بزنید تا به صورت یک پست مستقل ارسال شود. اگر از فایل متنی استفاده کنید بهتر است. ممنون.
سلام
من سال گذشته یه مدار میکرواستریپ در زمینه ماکروویو با کمک یکی از دوستام طراحی کردیم واون رو برای مقاله شدن به یکی از اساتید(حق التدریس)دادیم اون بعد از مدتی ایمیل زد که مقاله تو ژورنال وایلی پذیرفته شده و ماه ژوئن چاپ میشه. اما با پیگیری من مشخص شد که این آقا مقاله رو فقط با اسم خودش چاپ کرده و مارو از اون حذف کرده؟ حالا من باید چکار کنم؟ شما چه کمکی میتونید به من بکنید؟
telectronif@gmail.com
راستی چرا تمام سختی و بدبختی مقالات مال ما دانشجوهاست بعدش شما اساتید محترم میشید صاحب مقاله و نویسنده اصلی؟
آیا این استعمار و به تاراج بردن نیست؟
آیا این زورگیری و دزدی نیست؟
ببخشید که من اینقدر تند و سیز حرف میزنم اما خواهش میکنم که درک کنید.
اگه شما هم از این دسته اساتید هستید خواهش میکنم که این کار رو ترک کنید و یا حداقل از اشتراک در این مجموعه انصراف بدید.
در مورد دانشگاه اصفهان حرف و نقل بسیار است از جمله اینکه آزمون تافل اینترنتی (که اکنون در ایران حتی در آموزشگاه های خصوصی هم برگزار می شود) در دانشگاه اصفهان به دلیل تقلب فاحش متوقف شده است.
من هم خبر دانشگاه اصفهان را خواندم و تایید می کنم که معاون اموزشی دانشگاه اصفهان با هماهنگی دانشکده ادبیات در غیاب یکی از استادان که در فرصت مطالعاتی است نمره درس منطق تطبیقی یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد به نام محمد رضا ناجیان راکه از سال 84 به دلیل مشروطی تاکنون فارغ التحصیل نشده بود را تغییر دادندو برای این کار مدیریت محترم گروه و کارشناس محترم گروه را که موافق این کار نبودند عوض کردند تا مانعی بر سر راه انها نباشد.
بر اساس خبر موثق از دانشگاه اصفهان معاون اموزشی این دانشگاه با هماهنگی رییس دانشکده ادبیات در غیاب یکی از استادان که در فرصت مطالعاتی است نمره درس منطق تطبیقی یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد به نام محمد رضا ناجیان را که به دلیل مشروط شدن از سال 84 تاکنون فارغ التحصیل نشده بود و استاد درس هم حاضر به تغییر نمره نشده بود را تغییر و دانشجوی مذکور را فارغ التحصیل اعلام کردند. کارشناس محترم اموزشی دانشکده در جریان این موضوع می باشند . جالب اینکه اقایان برای این کار مدیریت محترم گروه و کارشناس محترم گروه را که موافق این کار نبودند عوض کردند تا مانعی بر سر راه انها نباشد. تاکیددارم حتما این خبر منتشر شود تا از این پس این کار ها به رویه تبدیل نشود.
خبر مربوط به دانشگاه اصفهان را خواندم. از این موارد در این دانشگاه زیاد است. در یکی از این موارد در همین دانشکده در سال قبل اقایی به نام حامد.ن را بعنوان دانشجوی دکتری بدون کنکور پذیرفتند و بی درنگ خارج از ضوابط در امتحان جامع شرکت دادند و باز بی درنگ در همان ماه موضوع پایان نامه اش را تصویب کردند ودر همان ماه هم دفاع کرد.همه این اقدام ها در کمتر از سه ماه انجام شد.
ایا دیگر مدارک این دانشگاه اعتبار دارد.
سلام. این که اساتیدی مقاله ای که دانشجوشون کار میکرده رو به اسم خودشون ارایه بدن هم به موضوع بلاگ شما مربوط میشه؟
باسلام
اگرچه می دانم نظرم را منتشر نمی کنید ولی سوالی ازوجدانتان می کنم.اینجانب معدل فوق لیسانسم بالای 17 است و نمره پایان نامه19.75 برای استفاده از قانون دکتری بدون آزمون باید 2مقاله علمی پژوهشی داشته باشم.بعد از تحقیقات فراوان متوجه رابطه هایی که در چاپ مقالات در مجلات دارای اعتبار علمی پژوهشی کشورمان وجود دارد پی بردم.انتهای تصور من از فساد وزد وبند در این بخش حکمفرماست.با تنها فردی که در رشته من توانسته بود از این مرحله بگذرد صحبت کردم .به من گفت 5 مقاله داده ام که هنوز بعضی هاشان بعد از 1 سال ونیم هنوز اعلام نکرده اند که اصلا مقاله ام را می پذیرند یا رد می کنند.ودر انتها راه غیراخلاقی که طی کرده بود تا مقالاتش چاپ شود را بمن گفت .جالب اینجاست که اغلب استادان دوره فوق لیسانسم در دانشگاه دولتی در پایتخت مملکتم مقاله چاپ شده در مجله علمی پژوهشی ندارند!
حالا شما می گردید تا مجلاتی که درجه اعتبار بین المللی دارند ولی از نظر "شما" اعتبارندارند را لیست می کنید؟ چرا؟چون ایرانی هایی توانسته اند مقالاتشان را درآنها چاپ کنند؟ در سد کردن راه نخبگان ممللکت برای پذیرش در دوره های دکتری موفق باشید چرا که شما نیزاز اینکه فردا مجبور باشید این نخبگان را در کنار خود ببینید و با آنها رقابت کنید وحشت دارید پس بهترین راه حال همان سد کردن راه آنهاست .موفق باشید
آقای مهدی عجمی
مجله IJDF جز آی اس آی نیس. صفه ای بیس دلارم میگره که چاپ کنه. پس مجلش پولی نیس.
با سلام و احترام،
لطفا دررابطه با اینکه آیا انتشارات علمی زیر در هندوستان و نشریات آن دارای ارزش و اعتبار علمی-پژوهشی هستند یانه، راهنمایی بفرمایید؟
Research India Publications :
http://www.ripublication.com/index.htm
خصوصا مجله زیر:
http://www.ripublication.com/ijdf.htm
با تشکر فراوان
مهدی عجمی
خیلی خوب میشه اگه دوستان موارد تقلب هایی که دیده شده و ثابت شده رو اینجا بزارن ... فک کنم از جریمه های جاری وزارت علوم خیلی موثر تر باشه ...


دوم اینکه فک میکنم علت اصلی نقلب در کنفرانس های داخلی داوری های بسیار ضعیف و وقت نگزاشتن ... و پافشاری رو این موضوع که مقالات باید فارسی باشن ...
اگه مقالات و به صورت کور و انگلیسی بگیریم فک کنم سطح کنفرانسامون حداقل به سطج کنفرانس های چین میرسه و اینطوری استادان مجبور به مسافرت به چین نمیشن.
۱۴ اسفند ۸۷ ، ۲۳:۱۷ صادق صادقی
باسلام
وبلاگ شما را معرفی کردم.وظیفه داشتم به اطلاعتان برسانم
موفق باشید
صادق صادقی
http://sadeghsadeghi.blogspot.com/
http://baghbanbashi.blogspot.com/2009/02/blog-post_11.html
Dear colleagues
I would like to report you a plagiarism which is done by an Iranian scientist, who we followed.A friend from Iran introduce your site to me, but unfortunately it is very hard to make a contact with you by the present site. It will be your great kind if let me contact you by an direct email.I will be glad if you leave your comments on bonitagonzalez1978@gmail.com

Sincerely,
Dr. Gonzalez
ششصد مقاله توسط جوان بیست و پنج ساله. اختراعات عجیب و غریب توسط جوانان کمتر از بیست سال وووو
به نظر من بهتر است همان گونه که آقای دکتر قدسی در شروع کار این وبلاگ فرمودند به موارد تقلبی که جنبه سیاسی دارد پرداخته نشود دلیل این امر هر چند مسائل جانبی است که ممکن است پیش بیاید ولی دلیل اصلی تر به نظر من آن است که سطح این مباحث با سطح تفکر خوانندگان و این بلاگ که از اساتید و دانشجویان فعال دانشگاه ها هستند به هیچوجه همخوانی ندارد.
نمونه ای دیگر مطلبی است سیاسی که در سه هفته اخیر در وبلاگ منتشر شده و عدم نگارش حتی یک نظر در باره آن نشان می دهد که خوانندگان علاقه ای به این مباحث ندارند.
۱۹ آذر ۸۷ ، ۰۸:۲۱ مرکز تخصصی مدیریت دانش
اخیرا در روز دانشحو در یکی از مراسم های رسمی، از دانشجوی جوانی که دارنده 600 مقاله علمی بود به عناون برترین داشنجوی کشوری تقدیر به عمل آمد. توجه کنید!! 600 مقاله!
ظاهرا به ایشون می خورد بین 24 تا 28 سال داشته باشند.
با خودم حساب کردم اگه هفته ای 1 مقاله چاپ کرده باشه، باید حدود 12.5 سال این کارو ادامه داده باشه، یعنی هر هفته 1 مقاله!!!!
نکته دوم اینجاست که کسی که این همه مقاله داره چرا اصلا اسمش در اینترنت نیست!!
اون لحظه که مجری ایشون و با این عنوان معرفی کرد فکر کردم اشتباه کرده، ولی خوب اشتباه نبود، حتی آخر مجلس از خود نویسنده محترم هم پرسیدم. کاش آقایونی که این جایزرو اهدا کردن (که جز سران مملکتی می باشند) حداقل کمی به شعور حضار و بینندگانی که به تماشای این برنامه از شبکه 3 سیما در عید قربان می شینند... می بودند.
باتشکر از دوستان. مباحث بسیار خوبی مطرح می شود. به نظر من اینها زخمهای کهنه ی دوستاران و عاشقان علم در ایران است که امروز با کمک این سایت سر باز کرده است، امیدوارم با طرح این مباحث کمکی شود به علاج آن و پیشرفت علم در کشور. در مورد مجلات ضعیف و یا برخی تقلبها صریحا صحبت شد و امیدوارم منصفانه ادامه پیدا کند. اما اینها فقط قسمتی از مبحث اخلاق علمی است. بنده از آقای دکتر بازرگان تشکر می کنم، ایشان با ارسال آن کلیپ به مسائل زیادی اشاره کردند که برای بنده بسیار آموزنده بود. بنده پیشنهاد می کنم قدری هم به مصداقهای پارتی بازی علمی پرداخته شود و بدون اشاره مستقیم به افراد، اگر دوستان خاطراتی دارند مطرح کنند. یکی از این جایگاهها، نحوه ی انتخاب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد است که به صورت متمرکز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد انجام شده و کمیته های داوری اکثرا اساتید برجسته دانشگاههای شریف و تهران می باشند و متاسفانه به خاطر عدم نظارت دچار مشکلات و مسائل فراوانی می باشد. اینکه فارغ التحصیل شریف بدون کار علمی و بدون مصاحبه واقعی پذیرفته می شود، فارغ التحصیل دانشگاه شهرستان با کار علمی رد می شود همه مصداقهای مشمئز کننده ی پارتی بازی در ساحت مقدس علم هستند. پیشنهاد می کنم دوستان این حوزه را نیز نقد کنند... به نظر بنده این رفتارها باعث نوعی بی اعتمادی در داخل جامعه علمی شده است که به راحتی دیگر موارد تقلب را توجیه می کند. به خصوص اگر از طرف بزرگان یا هدایتگران علم باشد. این بی اعتمادی حتی باعث نوعی نگاه شک آمیز در جامعه ی اساتید به اهداف این سایت که به نظر من تاکنون خالصانه بوده است شده است.
با سلام و درود فراوان
از اقدام شما کاملا سپاسگذارم.با توجه به اینکه بنده در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستم لزوم به راه انداختن بخش انگلیسی این وبلاگ را نه فقط به خاطر اضافه کردن بخش بزرگتری از خوانندگان به این وبلاگ بلکه برای نشان دادن این موضوع به جهانیان که دانشمندان ایرانی مخالف روند رو برشد تقلب هستند را میبینم. بنده از هر جهت حاظر به همکاری هستم.
ابراهیم جهانشیری
با سلام
تلاش و کوشش شما اساتید برای جلوگیری از تقلب و همچنین رعایت اخلاق علمی و حرفه ای واقعا تحسین برانگیز است و خوشحالم این وبلاگ اطلاعات بسیار مفیدی در رابطه با مجلات کم اعتبار و بررسی کیفیت آنها در اختیار ما قرار می دهد
با تشکر
با سلام در ادامه نظر قبل و پاسخ دوست عزیز، من در کامنت تایید نشده نظر خودم را کاملتر نوشته بودم و در اینجا ظاهرا موجب سو تفاهم شده است:
فرمایش شما صحیح است و تمام واحدهای تحصیلات تکمیلی دانگاه آزاد مثل واحدهای علوم تحقیقات و قزوین و نجف آباد نیستد ولی مگر دانشگاه های دولتی چنین اند و مگر دانشگاه دولتی یک شهرستان کوچک با دانشگاه های آزاد یا دولتی شهر های بزرگ قابل مقایسه هستند؟

اما نکته اصلی عرض بنده که بدان توجه نشده این است که در اینجا بحث قدرت علمی دانشگاه ها مطرح نیست من خودم قبول دارم که دانشگاه آزاد با سابقه و بودجه کمتر از نظر علمی از دانشگاه های دولتی ضعیف تر است.
ولیکن آیا بایستی ضعیفتر دانشگاه را با متقلب بودن هیات علمی آن مترادف دانست. به نظر من بهتر است جامعه علمی ایران (حداقل در این وبلاگ) به دو گروه درستکار و متقلب تقسیم شود و نه دو گروه آزاد و دولتی. در این صورت است که میتوان مطمئن بود که مباحث این وبلاگ در کیفیت آموزش عالی کشورمان موثر خواهد بود.
با اجازه از بزرگان در جواب آقا یا خانم "پیامی " چند جمله ای می نویسم.

حدود 2 ماه قبل بود که از سایت یکی از مجلات کم اعتبار که نامش دراین وبلاگ هم هست بازدید می کردم به نکته خنده داری (یا بهتر از آن گریه دار) برخورد کردم و آن این بود که مجله ای که دارای مثلا 5 ادیتور بود، 4 نفر آن از دانشگاه آزاد و جالبتر آنکه یکی از آنها را که تا حدودی می شناختم دانشجوی دکتری آزاد ...تهران و هیات علمی یکی از واحدهای شهرستانی کوچک بود!

نکته دیگر اینکه "پیامی " عزیز شما فقط واحد علوم و تحقیقات تهران را می بینید که تقریبا از امکانات و اساتید خوبی برخوردار است اما من کم واحدی در مراکز استانها سراغ ندارم که در رشته ای خاص، دانشکده یا گروه هیات علمی دکترا حتی یک نفر ندارد اما ترمی بالغ بر 30 دانشجوی ارشد می پذیرند!! و تنها یک استاد به اصطلاح پروازی از علوم و تحقیقات به آن واحد می آید و آن یکنفر مثلا همه را پاسخگوست!!! خدا گواه است که در اکثر ترمها این استاد پروازی حداکثر 5 روز در شهرستان تشریف دارند!!! حال خود کلاهتان را قاضی کنید، آیا اینگونه نیروی فوق لیسانس و بعضا دکتری تربیت کردن خوب است؟!(لازم به ذکر است که از مهرماه دوره دکتری در واحد مزبور راه اندازی خواهد شد، چرا که یکی از همین فارغ التحصیلان ارشد آن واحد سال قبل با سهمیه در مقطع دکتری علوم و تحقیقات ادامه تحصیل می دهد و در راه اندازی دوره کمک خواهد کرد!) حال آیا این تحصیل کرده های مقطع دکتری لیاقت اینکه فردا روزی دانشیار و پروفسور شود را دارد؟؟
با سلام
من دیروز در ذیل مطلبی با عنوان اعتبار وست نظری نوشیم به این مضمون که گله کردم "من قبول دارم این مجله نامعتبر است ولی چرا داشتن هیات علمی دارای دکترا از دانشگاه آزاد را شاهد این امر می گیرید من بسیاری اساتید شرافتمند را، حتی در هیات موسس است وبلاگ، می شناسم که در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد تدریس می نمایند."
نظر من تایید نشد حال می گویم در تمامی وبلاگها رسم است که نظر موافق و مخالف را تایید می کنند و فقط نظرات توهین آمیز را حذف می کنند حال وبلاگی که فلسفه وجودی آن ترویج اخلاق علمی است چگونه می تواند اصل اخلاقی شنیدن صدای مخالف را زیر پا بگذارد.
امیدوارم این نظر تایید شود ولی اگر نشود هن من همچنان از مطالب این وبلاگ بهره میبرم و از وجود آن خوشحالم.
اگر به آدرس
ghodsi@sharif.edu
ارسال کنید، ما پس از بررسی قرار است آن‌ها را برای وزارت علوم یا بهداشت برای اثبات تقلب و سپس اقدام حقوقی بفرستیم.
سلام
اگر بخواهم یک نمونه تقلب را برای چاپ ارسال کنم به چه آدرسی باید ارسال شود؟
آقای زمانی، ما اصلا قصد مچ گیری نداریم. موارد تقلبی که دریافت می‌کنیم بسیار زیادند که انشاء.. به مراجع مربوطه ارجاع خواهیم داد. اما برخی از موارد آنقدر وقیح هستند که برای عبرت دیگران مجبوریم بر خلاف تمایل آنها را افشا کنیم.
سلام بر دوستان
پیشنهاد میکنم ضمن معرفی خطاها به راه کارها به خصوص برای آینده بیشتر توجه شود. از مچ گیری و ارائه اسم افراد پرهیز شود چون دردی را دوا نمی کند. مجلات به نوعی امتیاز بندی شوند و در صورت امکان به یک مجله ی نو پا کمک کنیم رشد کند نه اینکه تعطیل شود. فضای بحث های بیهوده که در اکثر وبلاگهای ایرانی زبان هست را در این وبلاگ رواج ندهیم و سعی کنیم در هر جمله ای که می نویسیم اطلاعاتی به خواننده اضافه کنیم. به امید خدا با این شرایط بنده هم به نوبه خود کمک می کنم. ارادتمند
بهمن زمانی
سلام
ممنون از اطلاعات مفیدی که میدهید و فضای مناسبی که برای بحث به وحود آوردید.
همانطور که میدانید تعداد زیادی از دانشحویان ایرانی در دانشگاههای خارج از کشور در حال درس خواندن هستند واز ظاهر اخبار شما به نظر میرسد که یک هجمه ای علیه ایرانیان در ژورنالهای بین المملی به وجود آمده که آنان را متهم به تقلب و مقاله دزدی های مکرر میکند.
در مقام دفاع از خودمان نیستم و بیشتر از بحث ها استفاده میکنم ولی یک چیز را خوب لمس میکنم که این تعداد کثیر از دانشجویان نیاز دارند بدانند که وضع بقیه کشورها چطور است؟
آیا واقعا ایران در تقلب مقام اول یا نزدیک به آن را دارد؟ میدانم که مخاطبین اصلی این سایت مولدان ایرانی علوم هستند تا از تقلب بپرهیزند ولی واقعا جای متقلبین ما در مقایسه با سایر کشورها کجاست؟
آمار چه میگوید؟شاید اینطور درک درستتری از این پدیده داشته باشیم و به آن به عنوان معضل جهانی نگاه کنیم نه فقط کشوری.
در عین حال هم وقتی که یکی مقاله ی نیچر را به رخمان کشید که ایرانیها فلان و بهمان بتوانیم تحلیل درستی از کل وضعیت ارایه کنیم تا زجمات طاقت فرسای این همه مولدین صادق ایرانی علوم زیر سوال نرود.
باتشکر
پوراسدی
mpourasadi@gmail.com
Hi
Thanks for your efforts

I am a student studying in New Zealand. We have a lot of research and assignments that we have to submit our articles and research and all our tasks to a website called" http://www.turnitin.com/".

The website will check the submitted documents with its huge database and will inform the university about the quality of the work in terms of refrencing and "plagiarism" of the submitted work.
I think it is a good idea to do the same in Iran as well as the first step toward reducing the negative impact of the "Plagiarism" in universities in Iran.

Regards,

Reza

H.reza74@yahoo.com
I am also agree with the comment that says "no system of grades should be used for evaluating the student theses" this is also a routine for other countries. Instead they should get "passess" or "not passed" or "passed with correction".
Thank you
Ebrahim
Two interesting links: http://invention.swmed.edu/etblast/index.shtml

http://www.nature.com/news/2008/081008/full/455715a.html?s=news_rss
با سلام و احترام
من مدتی پیش به دنبال مظالبی که در مورد نحوه انجام مصاحبه عضویت در هیات علمی دانشگاه آزاد است می گشتم که از طریق موتور جستجوی یاهو به مطلبی برخورد که بیش از یکسال پیش نوشته شده که ارزش تعمق دارد. خودتان ملاحظه کنید
http://heyatelmi.blogfa.com
سلام به همگی،
چند نکته به عنوان نظر خودم می‌خواستم بگم:
1- راه اندازی این بلاگ کار بسیار عالی و خوبیه
2- با نظر دوستان در مورد کمبود امکانات و معضل منوط بودن نمره به مقاله موافقم
3- با نظر دوستی که به سفرهای اساتید جهت تفریح و حتی برنامه ریزی قبلی برای آن نیز کاملا موافقم
4- خیلی خنده داره که (توهین به اساتید ارجمند نشود) برخی اساتید و دوستان دانشجو که اسامی انها اینجاست ظاهرا برای رفع اتهام اینجا حامی یا موسس شده‌اند!!!!
توجه کنید که تقلب لزوما در مقاله نیست، کلا کار عملی دیگران را نباید دزدید جناب آقای ... استاد ارجمند
جناب دکتر قدسی

سلام و عرض خسته نباشید

من دانشجوی کارشناسی ارشد رشته کامپیوتر هستم. راستش بعد از دو سال کار تحقیقی مستمر، از خودم می پرسم که مقاله های ما چه ارزشی داره. جز بالا بردن رتبه استادها که از نظر جهانی هم بی اهمیته. استادهایی که یک بار از خودشون نمی پرسند که این دانشجوی بدبخت مقالات IEEE یا Springer رو باید از کجا دانلود کنه تا بعدش یک مقاله براش نتیجه بشه. دانشجوهای تحصیلات تکمیلی دسترسی به این مجلات ندارند و بعد شما دارید در مورد تقلب علمی دانشجوها بحث می کنید. تا به حال دانشجوهاتون از پسوردهای توزیع شده روی اینترنت استفاده کردند؟ آیا این کار درستیه؟

شاید به نظرتون دارم حرف بی ربط می زنم، ولی واقعیت کار علمی در ایران، ما دانشجوهای کارشناسی ارشد و دکترا هستیم که از حداقل امکانات برخورداریم نه شما و دوستان اساتید. این رو خود اساتید هم به خوبی می دونند
ای کاش به جای بحث بر سر حاشیه ها، به فکر کرور کرور دانشجوهایی می بودید که از فضای علمی ایران به تنگ اومدند و دارند فرار می کنند، چون اینجا هیچ آیندی براشون وجود نداره. اینها مسائل اصلی و مهم هستند نه فلان استادی که با 10 مقاله پاکستانی استاد تمام می شه و حرص همکارانش رو در آورده

شرمنده اگر کمی عصبانی نوشتم، به هر حال اینها بغضهایی هست که گره شده

دانشجو
به نظر اینجانب اعطای نمره به پایان نامه های دانشجویان باید متوقف گردد.
اساتید محترم،حراست از ارزشهای علمی برای جامعه ایران که از دوران باستان تا کنون سردمدار علم و دانش بوده است بسیار ارزشمند و واجب است.اما بخاطرداشته باشیم وظیفه جامعه دانشگاهی تنها این نیست،فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه در دانشمندان جوان کشور جهت تولید علم و نه کپی و تکثیر ان نیاز به عزم ملی و حمایت همه جانبه داردکه متاسفانه مشهود نیست.
امیدوارم این حرکت پس از مدتی مانند بسیاری از فعالیتهای دیگر کمرنگ و فراموش شده نگردد.
با سپاس فراوان
سلام.
ممنون از تلاش مقدس شما.
اما یک ایراد در همان ابتدا که فرموده اید این سایت برای جلوگیری از عمل غیر اخلاقی دنشجویان و تعداد اندکی اساتید است.
شاید خود شما عم عضو هیات علمی هستید. و گرنه مگر رفتارهای زشت و اخلاقی بسیاری اساتید در وادار کردن دانشجویان به نوشتن مقاله< منوط کردن نمره به چاپ مقاله، بدون اندکی مشارکت یا حتی تلاش قابل مقایسه با اعمال دانشجویان می باشد. مگر همین رفتارهی دانشجویان نیز به واسطه اعمال فشارهای اساتید محترمشان نیست. پس این جمله را اصلاح کنید.
لطفاً در مورد انتشار همزمان یک مقاله در ژورنال و کنفرانس و قوانین مربوط به آن طوری که قوانین اخلاقی و علمی نقض نشود توضیح بفرمایید . ممنون
سلام
موضوع بسیار مهم دیگری که در دانشگاه های ایران در حال رواج است استفاده برخی از اساتید از منابع مالی دانشگاه برای رفتن به کنفرانس های خارجی به قصد تفریح یا بیزنس شخصی است.
لطفا در باب مذمت این موضوع نیز عنوان جدیدی ایجاد بفرمایید.
با تشکر
با سلام و درود خدمت استادان ارجمند و تشکر از کوشش شما برای جلوگیری از تقلب.
لطفا در متن و عنوان وبلاگ کلمه اساتید را به استادان اصلاح فرمایید. استاد کلمه فارسی است جمع مکسر عربی ندارد.این کلمه را که در سالهای اخیر بکار می رود حاصل عرب زدگی جامعه ایرانی است. برای اطلاع ببشتر رجوع کنید به کتابهای شیوه نگارش فارسی. با تشگر و پوزش
فرح شیرازی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی