Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

افزودن اسم به مقالات در شرف چاپ!

PaP-admin | جمعه, ۱۵ آذر ۱۳۹۲

کجا هستند مسولان؟

از ابمیل دریافتی

--------------------------------------

افزودن اسم به مقالات در شرف چاپ

مقالات زیر در ژورنال های معتبر با ضریب تاثیر بالا پذیرفته شده اند و در مرحله بازبینی نهایی هستند و مولف مقالات جهت جبران بخشی از هزینه ها اقدام به واگذاری جایگاه های نویسندگان می نماید. لذا امکان افزودن اسم به مقالات وجود دارد. علاقه مندان به درج اسم در مقالات سطح بالا می توانند از این امکان بهره مند گردند. آخرین مهلت ثبت درخواست برای مقاله شماره 1 تا 10 آذر ماه و برای مقاله شماره 2 تا 20 آذر ماه می باشد.
موضوعات مربوط به مهندسی مواد بوده، لذا دانشجویان مواد، شیمی، نانو، مهندسی شیمی، فیزیک و سایر رشته های مرتبط نیز میتوانند استفاده کنند.
همگی مقالات تا سقف حداکثر 4 نفر امکان درج اسم دارند و در همه مقالات نویسنده اول و نویسنده مسئول مولف مقالات می باشد و جایگاه های بعدی قابل انتخاب می باشند.
لیست مقالات به شرح ذیل می باشد:
 

Paper 1

 

Journal Specifications

OPTICAL MATERIALS

An International Journal on the Physics and Chemistry of Optical Materials and their

Applications, including Devices

ISSN: 0925-3467

Impact Factor: 1.918

Website: http://www.journals.elsevier.com/optical-materials

OPTICAL MATERIALS focuses on

 Optical Properties of Material Systems

 The Materials Aspects of Optical Phenomena

 The Materials Aspects of Devices and Applications

 

اطلاعات مقاله اکسپت شده در این ژورنال:

- رشته های مرتبط به ترتیب اولویت: مواد، شیمی، نانو، مهندسی شیمی، فیزیک

- این مقاله مورد پذیرش نهایی قرار گرفته و پروف آن جهت اعمال آخرین تغییرات توسط ژورنال ارسال شده و ظرف چند روز آینده لازم است توسط نویسنده تکمیل گردد.

- مقاله ارائه شده در مورد تخریب فوتوکاتالیزوری رنگ آلی متیلن بلو بوسیله نانوذرات اکسید روی دوپ شده با کادمیوم می باشد. در این مقاله پس از سنتز نانوذرات با مورفولوژی، ساختار و خواص نوری مختلف و مشخصه یابی آن ها بوسیله تکنیک های SEM، EDAX، XRD، FTIR و جذب UV-vis، فعالیت فتوکاتالیزوری نانوذرات سنتز شده با هم و با ذرات تجاری اکسید روی مقایسه گردیده است. سینتیک و ترمودینامیک واکنش فتوکاتالیز نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

In this paper, zinc oxide nanomaterials were prepared by sol-gel method. The changes in the different properties of the nanomaterials by doping with cadmium and under calcination were investigated by various characterization techniques. As potential materials for photo-catalytic degradation of organic dyes, the synthesized nanomaterials were examined for their catalytic properties in degradation of methylene blue. Comprehensive investigation of photo-catalysis reaction from both kinetic and thermodynamic points of view is another leading aspect of the paper

امکان افزودن اسامی در جایگاه دوم یا سوم و چهارم وجود دارد.   

 

Paper 2

 

Journal Specifications

ADVANCED POWDER TECHNOLOGY

International Journal of Science & Technology of Powder & Particulate Materials

ISSN: 0921-8831

Impact Factor: 1.650

Website: http://www.journals.elsevier.com/advanced-powder-technology

Advanced Powder Technology reports on research in various areas of science and technology of powder/particulate materials such as particle characterization, particle modification, computer simulations & system analysis, reactor design & powder process control, unit operations for gaseous/ liquid system, medicines & foods, ceramics, aerosol, colloid, particle motion & rheology, dynamics of powder layer, safety, storage & conveying, mixing & kneading, granulation & compaction, milling & classification, fluidized bed, drying, electrostatics, combustion & dust collection, agglomeration & dispersion, adhesion, deposition & re-entrainment, nucleation, crystallization & particle growth

 

  اطلاعات مقاله:

  • رشته های مرتبط به ترتیب اولویت: مواد، شیمی، نانو، مهندسی شیمی، فیزیک
  • در این مقاله یک بار revise جزئی انجام شده و با توجه به تجربه قبلی چاپ مقاله در این ژورنال، به احتمال قریب به یقین اکسپت خواهد شد.
  • مقاله ارائه شده در مورد تخریب فوتوکاتالیزوری رنگ آلی متیلن بلو بوسیله نانوذرات اکسید روی دوپ شده با مس می باشد. در این مقاله پس از سنتز نانوذرات، تأثیر دوپینگ و دمای پخت بر روی خواص مختلف نانوذرات به طور جامع و از طریق تکنیک های SEM، EDAX، XRD، FTIR و جذب UV-vis مورد بررسی قرار گرفته است. فعالیت فتوکاتالیزوری نانوذرات سنتز شده با هم و با ذرات تجاری اکسید روی مقایسه گردیده است. سینتیک و ترمودینامیک واکنش فتوکاتالیز نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

In this paper, after synthesis of zinc oxide nanoparticles, various techniques were employed to study the effect of copper doping and calcination on different properties of the nanoparticles. As potential materials for photo-catalytic degradation of organic dyes, the synthesized nanoparticles were examined for their catalytic properties in degradation of methylene blue. Comprehensive investigation of photo-catalysis reaction from both kinetic and thermodynamic points of view is another leading aspect of the paper

 

امکان افزودن اسامی در جایگاه دوم، سوم و چهارم وجود دارد.  

 
هزینه درج اسم بر اساس جدول ذیل محاسبه خواهد شد:
ضریب تاثیر ژورنال جایگاه اول جایگاه دوم جایگاه سوم جایگاه چهارم
قیمت ها به تومان
بیشتر از 2 --- 3,000,000 2,500,000 2,000,000
1 تا 2 --- 2,500,000 2,000,000 1,500,000
کمتر از 1 --- 2,000,000 1,500,000 1,000,000
 

نحوه سفارش

جهت سفارش در پاسخ به همین ایمیل مکاتبه فرمایید.

نحوه پرداخت هزینه و گارانتی

لازم به ذکر است هزینه پرداختی توسط مشتری به صورت امانت نزد موسسه باقی خواهد ماند و پس از چاپ مقاله و رویت اسامی و بررسی صحت کار به حساب مولف واریز خواهد شد لذا از این بابت جای نگرانی نیست و در صورت عدم حصول نتیجه هزینه پرداختی به صورت کامل عودت خواهد شد.

نگارش مقالات مشابه

اگر علاقه مند به تهیه و چاپ مقالات مشابه هستید می توانید جهت مشاهده لیست قیمت و اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید.

اخلاق در پژوهش: از حرف تا عمل

PaP-admin | جمعه, ۱۵ آذر ۱۳۹۲

دو مقاله‌ی خوب از وبلاگ پانویس

PaP-admin | جمعه, ۱۵ آذر ۱۳۹۲

دم کشمش

ااا پیامی | سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۲

کشمش با دم یا دم با کشمش


سالهاست که متصدیان وزارت علوم و کلیه متصدیان امور آنچه کرده‌اند خلاف مقصود بوده و عکس مطلوب نتیجه بخشیده است چنانچه امروز جمعیت اهل فضل از همه وقت قلیل‌تر و بازار علوم کسادتر است. همه سنگ علم به سینه می‌زنند اما پشت به دانش می‌کنند. دانش‌پروری امروز مثل وطن‌پرستی دیروز و زهد و تقوای پریروز مبتنی بر تزویر و ریا است. اگر کسی شاهد و دلیل بر این ادعا می‌خواهد امتحانش آسان است. یک نظر به رواج بازار کتابفروشان بیاندازد تا معلوم شود در تمام ایران در سال چند نسخه تازه به طبع می‌رسد و آنچه به طبع می‌رسد از چه قبیل است و از کتاب‌های قدیم و جدید چقدر به فروش می‌رود. اگر در این باب تحقیق کنند گمان دارم معلوم شود که هیچ قومی از اقوام متمدن و نیمه‌متمدن، با ملاحظه میزان جمعیت، از ایرانی عقب نیست.

علت اصلی انحطاط علوم در ایران، به عقیده بنده، تنزل اخلاقی ایرانیان است و در این مورد نظرم درست مخالف دیگرانیست که پستی اخلاقی را منسوب به محدود بودن دائره دانش می‌دانند. اگر مردم دارای مایه اخلاقی باشند و برای تحصیل جاه و مقام زیر بار ننگ و قباحت نروند و از دزدی و حیزی و کلاه‌برداری و شارلاتانی و مسخرگی و هوچیگری و دسیسه‌کاری و حقه و کلک و پارتی‌بازی عار و باک داشته باشند از کسب کمال و هنر ناگزیر خواهند بود و طبعا بازار علوم گرم می‌شود. ولیکن در دوره‌ای که اعمال فوق‌الذکر قباحت و عیب نیست، البته همه کس متوجه آنهاست زیرا که این راه کوتاه‌تر و طی آن آسان‌تر است. 

وقتی ملت مایه اخلاقی ندارد، تحصیل‌کرده‌ها هم شیوه بی‌هنران اختیار می‌کنند؛بلکه غالبا از تحصیل به همان مقدار قناعت می‌ورزند که بتوانند شارلاتانی و هوچیگری را تکمیل کنند و در این صورت بدتر از تحصیل‌نکرده‌ها هستند زیرا زنگی تیغ در کف‌اند و اعمال رزالت آمیز را بهتر انجام می‌دهند، بعلاوه علم و کمال را هم بدنام می‌سازند. درمان این درد بسیار صعب در عهده یک نفر نیست و در مدت کوتاه میسر نمی‌شود. زیرا که اشخاص و جماعات بسیار در قرون متوالی برای ایجاد این مفسده کار کرده‌اند! پس همچنین سعی جماعت کثیر و سال‌های دراز لازم است تا اصلاح شود.

بخشی از نامه ذکاالملک نخست وزیر سابق و سفیر ایران در استانبول به اعتمادالدوله وزیر جدید علوم. 1306 


تظاهر به علم قدمتی هم‌پای جامعه بشری دارد چرا که مردم عادی همواره برای کسی که بیشتر از آنها می‌دانست احترامی ویژه قائل می‌شدند و ارجی ویژه می‌گذاشتند. پس طبیعی بوده عده‌ای هم بدون تحمل زحمت و در صدد استفاده از مزایای چنین مرتبه‌ای برآیند، یعنی جماعت شیاد خود را در لباس و هیات فاخری عرضه کنند. در ادبیات کهن از این سوژه‌ها فراوان داریم، پس چیز تازه‌ای نیست. حال با این تفاوت که در قدیم چون مدرک تحصیلی در کار نبود و جوامع هم کوچک و محدود بودند، عالم مجبور بود با گذران عمر و جلوی چشم هموطنان به تدریج عالم شود. حتی اگر برای لاف زدن به نفی بلد تن می‌داد (که برای حداقل سن و سالی و قد نیمه‌خمیده‌ای لازم بود) باز هم نوع قلابی عالم به راحتی امروز جا نمی‌افتاد. اما در این روزها اگر در بیست سالگی و حتی در کودکی، به هر دلیلی و با هر روشی، یک تیتر دکترا جور کنید حداقل برای عوام، عالم می‌شوید. این جماعت نه تنها برای علم، بلکه برای جامعه هم ضرر بسیار دارند.

در زمره تغییرات شاید غیر قابل اجتناب و بنیادینی که در آستانه انقلاب به وجود آمد، یکی بحث تقابل تعهد و تخصص بود که به دلیل فضای هیجانی به نفع تعهد و ضرر تخصص پیش رفت، اما چندی که گذشت با فروکش کردن نسبی هیجانات نیاز به تخصص در کشور خودنمایی کرد و برخلاف روند کشورهای پیشرفته، تب و تاب دریافت مدارک تحصیلی بالا گرفت. آنچنان فضایی از «الطلب المدرک» ایجاد شد که برخی قسمتی از همان تعهد ادعایی را نیز زیر پا گذاشتند و بعضا تا پای حیثیت و جان خود رفتند، چرا که می‌خواستند حتما دکتر صدا زده شوند.

دفتر ریاست جمهوری  قرار بود کلیپ زیبای تبلیغاتی زیر را  که توسط توسط آقای حسین دهباشی تهیه شده بود    قبل از گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه‌ی دولت از صدا و سیما پخش کند. متاسفانه این کار الگو برداری (بدون ذکر منبع) از یک کلیپ تبلیغاتی برای رییس جمهور اوباما در کمپین سال  ۲۰۰۸  است که جایزه‌ی Emmy اون سال را برد (لینک‌). امیدواریم که دفتر دکتر روحانی نسبت به رفع این اشکال اقدام لازم را انجام دهد.  برای دیدن کلیپ ها بر روی ان ها کلیک کنید (البته با فیلتر شکن!).


پ.ن: در این لینک متن زیر در پایین آمده است که به نحوی این مشکل را جبران می‌کند:

Inspired by the "Yes We Can" video, this piece was produced by Hossein Dehbashi for the 100th day of the Government of Prudence and Hope, featuring Hassan Rouhani's first speech as President of the Islamic Republic of Iran. This video was an initiative taken by the artists (without the President's knowledge) to immortalize President Rouhani's emotional speech, where he expresses hope for peace, friendship and progress. Only at the later stages was the video shown to President Rouhani.

This melodic piece is the first time ever for a chorus to sing along with a formal speech by a prominent Shia cleric and high ranking Iranian politician. Featuring musical instruments on video and singing by women are prohibited by Iran's state television. The fact that President Rouhani's personal website decided to feature this video was a great and notable step to break this taboo and support Iranian artists. http://www.rouhani.ir/event.php?event...

To pay tribute and celebrate Iranians from all backgrounds, parts of the video are in Kurdish, Balochi, Azeri and Arabic.

  • Category

  • License

    Standard YouTube License