Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

کتاب مناسب

PaP-admin | جمعه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۶

در این چند هفته پیام‌های متعددی دریافت کردیم که چرا در مورد تز دکترای آقای حسن روحانی ، رییس جمهور منتخب، چیزی نمی‌نویسیم. در این خصوص توضیحات زیر ضروری است:

۱- این بلاگ نویسندگان متعددی دارد که ظاهرا هیجیک علاقه‌ای به درگیر شدن در این موضوع را، چند هفته قبل از انتخابات، نداشتند.

۲- اصولا سیاست این بلاگ بررسی و اعلام موضع، یا افشاگری در این موضوعات حقوقی نیست و ما در این چند سال پیش اصلا درگیر چنین موضوعاتی نشده ایم؛ آخرین مورد باز نشر ۴ سال پیش یک خبر از یک روزنامه معتبر خارجی که حاوی خبر  تقلب یک استاد ایرانی بود، با این که اصل خبر پس از چند ساعت اصلاح و منتشر شد،  اما موجب صدور حکم غیابی تخلف اداری برای این جانب گردید.

۳- بررسی ادعای یک تقلب علمی،  کاری است قضایی و وقت گیر که   باید توسط کمیته ای از افراد خبره در آن زمینه و آگاه به قوانین تقلب صورت گیرد. در این مورد خاص، بررسی ادعای وجود تقلب در تز دکترای آقای روحانی، یا باید توسط دانشگاه خارجی صادر کننده مدرک صورت گیرد (که ظاهرا این کار انجام شده ا ست) یا توسط یک کمیسیون مستقل در قوه قضاییه (که با توجه به مواضع قوه قضاییه بعید است انجام شود). به علاوه بررسی تز یا مدارک دکترای مسولین عالی مقام دیگر هم طرح خواهد شد.

۴- بنده نسبت به نیت خیر افرادی  که این کمپین وسیع را، درست قبل از انتخابات آغاز کرند، مشکوک بودم و لذا دلیلی بر درگیر شدن نمی‌دیدم.