Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات


۱- نام بردن از افراد و ذکر نکاتی که اتهامی را متوجه آنها کند

۲- شماره تلفن یا شماره حساب

۳- نام بردن و متهم کردن موسساتی که اتهام شما اثبات نشده باشد.

۴- آوردن لینک هایی که حاوی اتهام به دیگران باشد.


لطفا این نکات را خیلی جدی بگیرید و در صورت لزوم اسامی را با ***** جایگزین کنید.

اگر در نظرهای گذشته چنین مطالبی را میبینید به صورت خصوصی و با ذکر لینک نظر اطلاع دهید تا نظر ادیت شده یا حذف شود.


عدم رعایت نکات بالا موجب دردسر مدیران سایت و شرکت بیان خواهد شد.


با تشکر


موافقین ۳۳ مخالفین ۱۳ ۹۳/۰۸/۰۲
PaP-admin

نظرات (۵۸)

سلام
امروز در تلگرام, پیغام های فروش مقاله منتشر میشود که نظر شما را به یکی جلب میکنم

⁠⁠⁠کسب #افتخار چاپ مقاله در یکی از 20 مجله برتر مهندسی #کنترل #رباتیک #مکاترونیک

در بین هزاران مجله علمی مهندسی سیستم و کنترل، 250 مجله اصلی که صاحب رنکینگ هستند در لینک زیر معرفی شده اند


در بین 250 مجله صاحب رنکینگ، چاپ مقاله در یکی از 20 مجله اول افتخار بزرگی محسوب می شود

⁣⁣🌐 https://goo.gl/WCJtr5
پژوهشگران انجمن مِکاریتم، مقاله تخصصی در مورد تئوری کنترل غیر خطی و پیاده سازی بر روی ربات نوشته و به یکی از 20 مجله برتر فوق ارسال کرده اند. پاسخ بررسی مقاله توسط داوران محترم ⁣minor revision است.
نویسندگان محترم مقاله {نفر اول #پسداک مهندسی برق کنترل (با تخصص کنترل غیر خطی و رباتیک) و نفر دوم دکتری تخصصی مهندسی مکانیک (با تخصص کنترل، ربات های پزشکی و مکاترونیک)} از آمریکا و ژاپن جهت تامین بخشی از هزینه های مقاله، قصد دارند #جایگاه_سوم مقاله را به یک پژوهشگر با رزومه #خوب واگذار نمایند. (در نهایت مقاله سه نفری ارسال می گردد)


پژوهشگران با #رزومه_خوب در حوزه های معرفی شده زیر که علاقمند به کسب افتخار مقاله در مجله صاحب نامی هستند اطلاع دهند
1 - رباتیک
2 - توانبخشی
3 - کنترل
4 - مکاترونیک


⁣✳ جهت کسب جزئیات بیشتر در مورد مجله و نحوه #درخواست_خرید #جایگاه سوم به لینک زیر (خبرگزاری پرگار) مراجعه نمائید

https://t.me/joinchat/AAAAAESEhBxXBKbWB5hEvw
 با سلام و ادب خدمت تمامی خوانندگان محترم 
امروز اتفاقی که بیشتر دانشجویان کشور ایران اسلامی ممکن است با آن سر و کار داشته باشند را می خواهم بازگو و نقد نمایم
کشور ایران متأسفانه با گسترده نمودن تشکیلات پوچ و خیالی شبیه بادکنک بسیاری از ارگانها و سازمان ها و دانشگاهها را بسیار بزرگ جلوه می دهد به عنوان مثال شما اگر به سردر یکی از دانشگاههای آزاد که در یکی از شهرستانها قرار دارد نظری بیفکنید خواهید دید که هزینه ای بیش از 20 میلیون تومان و شاید تا صد میلیون تومن هزینه شده است. در حالی که خود دانشگاه تهران سردر چندان قیمتی ای ندارد و این نشان می دهد که دانشگاهها هم سعی در فریب و اغوای دانشجویان دارند دانشگاههایی که شکیل و زیبا ساخته شده اند ولی حتی یک استاد درست و حسابی ندارند. روی سخنم با اساتیدی است که به زور سفارش یک ارگان و نهاد دیگر وارد دانشگاه شده اند و توانایی هدایت دانشجو در مسیر درست را ندارند
دانشجویان بسیاری مراجعه می کنند و انتظار کمک از من دارند.
عزیزان دانشجوی کارشناسی ارشد، لطفا قبل از شروع به کار یک مطالعه کافی در زمینه موضوع تحقیق خود انجام دهید اساتید شما وقت کافی برای فهمیدن عمیق مطالب و موضوعات کافی را ندارند پس این وظیفه خود شماست که حقیقت را عمیقا درک کنید بسیاری از دانشجویان دانشگاه تبریز که گویا در آن دانشگاه تحمیل موضوع به دانشجو می شود متاسفانه از نتیجه نگرفتن کار خود شکوه می کنند در حالی که اگر مطالعه مقدماتی خوبی داشتند با دلیل و برهان، از اتلاف وقت و هزینه خودداری می کردند.
2-لطفا لازم الاجرا بودن طرح های پژوهشی خود را در ذهنتان سبک و سنگین کنید من هزاران پایان نامه را مطالعه کردم که دانشجویان در مورد ضرورت تحقیقشان نوشته بودند که به دلیل نبودن تحقیق در این زمینه این تحقیق جدید بوده و ضرورت دارند حالا من نمی دانم که دانشجوی کارشناسی ارشد زیست شناسی چرا باید بر روی بدن هشت پا تحقیق کند در حالی که در کشور ایران دسترسی به این حیوان بسیار سخت است!!!!!!!!!!
لازم نیست مطالب تئوری را دوباره بازآزمایی کنید همانطور که عرض کردم غرب آزمایشگاههای معتبرتری از ما دارد و ما نباید با خرید کیت های آزمایشگاهی خارجی و اتلاف هزینه و وقت خودمان را به آنها وابسته کنیم
3-اساتید محترم فقط بر ساخت فیزیکی و عملی سازی پروژه تأکید کنند تا مملکت پیشرفت کند اندازه گیری فلان ژن در بدن انسان از طریق خونگیری هزینه های بسیاری را تحمیل دانشجو می کند و خاطره بدی را در ذهن دانشجو ایجاد خواهد کرد
خواهشمندم برای اینکه اطلاعات بیشتری را داشته باشید به وبلاگم سری بزنید شاید جلوی ضرر بیشتر را بگیریم
عالی
۲۰ تیر ۹۶ ، ۱۶:۰۰ دانشجوی ارشد دانشگاه اصفهان
سلام به اساتید عزیز

با توجه به برخورد دوگانه شما با ماجرای سرقت علمی آقای رییس‌ جمهور، پیشنهاد می‌کنم اسم کمپینتون رو به «کمپین مضحکانه استادان علیه تقلب» تغییر بدید.
بیشتر برازنده است.


بنده دانش آموخته تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف هستم، و از ابتدا جزء حامیان وبلاگ "استادان علیه تقلب" بوده ام، و نامم در لینک حامیان گروه قابل مشاهده است. همچنین یکی-دو مطلب در سال های قبل ارسال کرده ام که به عنوان پست های وبلاگ منتشر شده است.
ولی صریحا اعلام می کنم که از رویه این وبلاگ (و البته موسس و گرداننده آن آقای دکتر قدسی) در "بایکوت" ماجرای رساله دکتری آقای روحانی ناامید شدم. متاسفانه بوی اولویت های سیاسی به مشام می رسد، که غیر قابل اغماض است. این بلاگ داعیه اخلاق علمی دارد، ولی اصول اولیه اخلاقی (بی طرفی) را زیر پا می گذارد؛ و الا مدارک متقن منتشر شده، سطحی از تقلب را نشان می دهد که اگر یک دهم آن هم می بود، تقلب علمی و سرقت ادبی(plagiarism) را محرز می نمود.
سلام ، یک افتضاح بزرگ رخ داده رئیس جمهور منتخب در تز دکترای خود سرقت علمی انجام داده است مستندات هم موجود است لطفا رسیدگی کنید چون چهره نظام و ریاست جمهوری خدشه دار می شه و موجب عدم اعتماد جامعه علمی به این فردخواهد شدهمچنین در ابعاد گسترده به دلیل عدم اعتماد به ایشان بی اعتمادی جامعه علمی کشور را به ایشان در بر خواهد داشت . چرا که وقتی شخص اول کشور این عمل را انجام داده صحبت درمورد خریدو فروش پایان نامه امری بیهوده خواهد بود .
مانا و برقرار باشید
در مورد شایعه هایی که در مورد سرقت علمی در تز دکتری یکی از مسئولین کشور پیش اومده نظری ندارین؟

به نظرم بهتره حداقل خودتون بررسی رو شروع کنین و نتایج رو اعلام بفرمایین
سلام.
لطفا نظر صریح خودتون(نفیا یا اثباتا) را در مورد ادعاهای مطرح شده در خصوص وجود برخی موارد تقلب در رساله ریاست محترم جمهور، بفرمایید؟
سلام، اگر مخالف سرقت و تقلب علمی هستید چرا پس مخالف سرقت علمی در تز دکترای روحانی نیستید؟!
سیاسیه نه؟!
۰۹ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۴۶ هادی محمدی
با سلام
ببخشید چرا درباره تز جناب حسن روحانی مطلبی نگفتید...
بررسی های دانشجویان نشون میده سرقت علمی اتفاق افتاده
شمایی که فقط اسم خودتون رو گذاشتید "علیه تقلب"! تقلب چه توسط سیاسیون باشه چه توسط یه دانشجوی بدبخت تقلبه! سرقت علمی توسط هر شخصی باشه بده. اما ظاهراً علایق جناحی شما اجازه نمیده سرقت علمی سیاسیون رو بررسی کنید!!
۰۵ اسفند ۹۵ ، ۱۳:۳۳ احسان پروانه
سلام
خداقوت
 وبلاگ خوبی دارید امیدوارم موفق باشید
اگر مایل به تبادل لینک هستید بهم خبربدید
خوشحال میشم به ما هم سر بزنید
۲۴ بهمن ۹۵ ، ۲۲:۰۱ مهدی جمشیدی
متاسفانه پدیده مقاله نویسی به شدت بدنه آموزشی کشور را تخریب می کند.
بنده مدتی تدریس در رشته حقوق داشتم متاسفانه شاهد بودم دانشجو بدون بار علمی و با ارائه پایان نامه خریداری شده سعی در ایجاد یک موقعیت آموزشی برای خود بود که جای بس تامل و تاسف دارد.

باید از خود مدیران ارشد وزارت علوم شروع بشود که سطح علمی افراد چگونه است. بنده در رشته مرتبط با خودم حاضر به مناظره هستم در هر شهری که باشد.

وقتی بزرگترین دانشگاه های کشور به سرقت علمی اعضای خود رسیدگی نمیکنند از بقیه انتظاری نیست.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0957417408006258
با سلام به نظر میرسد یک سریال دیگر از تقلب علمی بیش از 12 مقاله در یکی از دانشگاههای مطرح کشور اتفاق افتاده است بدون هرگونه داوری به لینک زیر در انتشارات معتبر سیج مراجعه نمایید
http://prf.sagepub.com/content/30/7/NP7.full
Publisher pulls 58 articles by Iranian scientists over authorship manipulation

http://www.nature.com/news/publisher-pulls-58-articles-by-iranian-
scientists-over-authorship-manipulation-1.20916
با سلام

من تو یکی از دانشگاههای آزاد هیات علمی هستم. وضعیت علمی بسیار اسفناک و در حد زیر هنرستانهای رسمی کشوره. چطور می توان با این وضعیت دانشجویی تربیت کرد که بتونه تحقیق کنه. اصلا الفبای تحقیق رو نمی دونه که بشه راهنماییش کرد.
بزرگترین مشکل برای کپی برداری و تقلب رو مسئولین ایجاد کردن که ورود به دانشگاه رو سهل کردن. اگه استاد زیاد سختگیری کنه دانشجو براحتی میره دانشگاهی که هلوئه.
بنده مدارکم رو از دانشکاههای سراسری گرفتم. بزرگترین مشکل در کپی برداری و تقلب پایاننامه و رساله رو در دانشگاههای خوب، تحمیل دانشجو به انجام تحقیق و انجام رساله ای هست که علاقه ای به اون نداره. عدم نظارت استاد و در بسیاری موارد سطح علمی پایین استاد هم دلایل دیگه برای رواج تقلب در پایاننامه است. به نظرم بهترین راه در دانشگاههای خوب اینه که
1- اساتید بر اساس گرایش تخصصی خودشون فقط کار کن. پایاننامه هایی که تعریف می کنن ادامه کار دانشجویان قبلیشون باشه.
2- جهت راهنمایی دانشجویان ارشد، از دانشجویان دکترای خودشون کمک بگیرن و خط اصلی رو به دانشجویان دکترا بدن. اونا هم در سطح پایین هر کدوه 2 نفر از دانشجویان ارشد رو راهنمایی و نظارت کنن. در حقیقت کارتیمی 2 یا 3 نفر دانشجوی ارشد و یک دانشجوی دکترا که ادامه کارهای دیگرون را پیش میبرن، میشه یک کار بسیار خوب که باعث رشد استاد و دانشجوها میشه.
3- دانشجویانی که پروژه ساخت کار میکنن میتونن از این پروسه معاف بشن. چون بالاخره سیستم باید کار کنه.
دانشگاههای آزاد رو نمیشه به این صورت بهبود بخشید و نیازمن یک تحول اساسی بسیجی وار در همه ارکان مدیریتی هستش.

ممنونم
تقلب در مجامع علمی صرفا در ارائه مطالب علمی متقلبانه نیست، بلکه اشخاص متقلب حتی در روند جذب هیات علمی با انواع ترفندهای غیر قانونی و غیر شرعی در پی ورود به محافل علمی هستند که از جمله آنها ثبت نام افراد در فراخوان های غیر مرتبط با سطح تحصیلات نامرتبط و شرکت دانشجویان دکتری در فراخوان های پیمانی و بالعکس و سوء استفاده از ضعف پالایش مرکز جذب. حضور این افراد متقلب که از ابتدا با ارائه اطلاعات دروغین و پرونده سازی در مسیر جذب پیش می روند و خدایی نکرده موفقیت آنها سبب ورود افراد ناسالم به سیستم میشود.
A Shared Task on Persian Plagiarism Detection  - PersianPlagDet 2016

Call for Participation in Persian Plagdet Competition

This is to inform you that a PAN FIRE Shared Task on Persian plagiarism detection has been raised. We invite all research groups working on text mining and Text Similarity Detection to participate in this competition. 

Persian Plagiarism Detection Shared Task

PAN Track @ FIRE on Persian Plagiarism Detection (PersianPlagDet)

At FIRE 2016, 8th - 10th December 2016

--------------------------Description -------------------------------------------------

Given a suspicious document written in Persian, does it contain plagiarism? PersianPlagDet task offers you the opportunity to evaluate your plagiarism detection method on Persian documents. This task is composed of two sub-tasks:

1 - Plagiarism Detection:
Plagiarism Detection is to identify the similarity of text fragments between the pairs of suspicious document and the sources documents. To this aim, the suspicious document should be compared to its source document pair.

2 - Text Alignment Corpus Construction:
This sub-task includes the construction of text alignment plagiarism detection corpus. The corpus would be Persian mono-lingual or bi-lingual with the compound of Persian and any other languages. The goal is to evaluate submitted corpora in order to rank them based on their quality. Also, the proposed PD systems would be run on submitted corpora in this sub-task. Validating of Persian plagiarism detection corpora is the main objective of this sub-task.
The submitted corpora should follow the standard PAN text alignment annotation structure. The corpora shall contain a source, suspicious and a XML directory which include source documents, suspicious documents and annotated xml documents, respectively. Also a text file named pairs should contain all pairs of suspicious documents and source documents to be compared. 

------------------------------ Important Notes ------------------

* Award: The first ranked team will be awarded by $700.
* Papers submission: each group should submit a paper describing the methods. The papers and work notes will be published in CEUR workshop proceedings after passing the scientific committee evaluation.
 
-------------------------- Important Dates --------------------------

July 15, 2016            :  Training data will be Released 
August 15, 2016        :  Test Data will be Released 
September 1, 2016    :  Deadline of Runs Submission 
September 15, 2016   :  Results declared 
October 15, 2016       :  Working Notes Due
December 8-10, 2016 :  FIRE 2016 (Forum For Information Retrieval Evaluation)

-------------------------- How to register -------------------------
Registration is now open. You can register on the track website: 

Contact email: plagdet@ictrc.ac.ir

---------------------------------------------------------------------------
With Regards
Organizing Committee
Persian Plagdet Shared Task
۱۲ اسفند ۹۴ ، ۲۱:۵۵ ابوالفضل ابراهیمی
وبتون عالیه...
در جواب امیر صابری
دوست عزیز آه و ناله این چنین هیچ مشکلی رو حل نمیکنه. متاسفانه این جور مسایل بارها در جامعه دانشگاهی کشور اتفاق افتاده. شما هم بهتره مدارکی که ادعاتونو ثابت میکنه جمع کنید و به هیچ وجه هم کوتاه نیاید. در عصر رسانه های اجتماعی کمتر کسی پیدا میشه جرات کنه کار علمی دیگران رو سرقت کنه. بهتره به صورت رو در رو با استاد صحبت کنید و در صورتی که کارتون راه نیافتاد از طریق رسانه های اجتماعی همه رو در جریان بگذارید و از اعلام اسم فرد خاطی هم واهمه نداشته باشید. این که این جا بدون هیچ مدرکی و بدون اشاره به اسم طرف فقط یک کامنت بگذارید هیچ مشکلی رو حل نمیکنه.
۱۳ دی ۹۴ ، ۱۳:۵۲ امیر اعلایی
سلام من میخواستم یه اساید شو در وبلاگ بیان داشته باشم دیدم تو سایت
http://mohamadi-sepehr.blog.ir/post/NojQuery
نظر دادین و واستون ساخته میشه کد رو به منم بدین اون وبلاگ دیگه جواب نمیده من تغیرش خواهم داد و تبلیغات سایت شما رو هم میزارم ممنون میشم جوابمو تو وبلاگم بدین ولی اینجا هم بدین سری میزنم ممنون اگه کد رو بدی دعات میکنم
۱۰ دی ۹۴ ، ۰۹:۱۳ امیر صابری
با سلام
اتفاقی که دیروز واسم افتاد رو میخوام بگم
حدود 4 ماه روی یه پروژه کار کردیم و تقریبا دیتاهاش تکمیل شد مقالشم نوشته شد ولی استاد ***** مقاله رو از ما گرفت و داد به یکی دیگه از دانشجو هاش که به اسم خودش سابمیت بکنه
تا وقتی از این اتفاقات داره در کشور میفته فکر نکنم بشه تحقیق و پژوهشی انجام داد.
در ضمن این اتفاق توی دانشگاه رنک زیر 5 کشور افتاد. یعنی جاییکه قاعدتا باید منبع اصلی تولید علمی کشور باشه
احسنت. در دنیایی که نام ایران و ایرانی در کنار plagiarism عجین شده من به عنوان یک دانشجوی عادی حمایت شدید اللحن خود را از این جنبش اعلام می دارم. به امید روزی که سرقت ادبی جایی در مراکز علمی کشورما نداشته باشه.
سلام مجدد آیا مجله‌ای به این نام 
International Journal of Psychology and Behavioral Research
که ظاهراً اکثر نویسندگانش در شماره‌های مختلف ایرانی هستند مجله‌ای معتبر محسوب می‌شود؟
نشانی وبسایتش: http://ijpbrjournal.com/
۰۳ آبان ۹۴ ، ۱۸:۵۸ سمیه اخوان
پاسخ به حمید.
اگر استادی هست که مقالات جعلی دارد و مدارک آنرا دارید بهتر است که برای معاون پژوهشی دانشکده ای که استاد درآنجا استخدام است ارسال کنید.  این اطلاعات باید به یک مرجع ذی صلاح مانند دانشکده فرد خاطی ارسال شود تا آنها صحت آنرا مورد ارزیابی قرار دهند .  تشخیص صحت هم کار ساده ای نیست که با یک ایمیل انجام گیرد. 
۰۳ آبان ۹۴ ، ۱۵:۳۶ سمیه اخوان
پاسخ به آرین
پستی که در آبان 93 در پایین همین صفحه هست را بخوانید تا متوجه بشوید چرا نباید اسامی ذکر شوند.  موفق باشید. 
سلام
من تعدادی مقالهٔ جعلی از استادانی کشف کردم که با آن‌ها ترقی گرفته‌اند از چه طریق می‌توان این را افشا کنم؟
این جعلی بودن مورادی است مانند این‌ها: رونویسی چندین صفحه از دیگران است یا انتشار مقالات در سایت هایی که وجود ندارند، یا ادعای انتشار مقالات در ژورنال‌های معتبر در حالی که در آن ژورنال‌اه خبری از آن‌ها نیست.
تشکر

۱- نام بردن از افراد و ذکر نکاتی که اتهامی را متوجه آنها کند

اگه قرار باشه که اسم نبریم دیگه این سایت به چه دردی میخوره. طرف دزدی کرده لابد باید مدال طلا بهش بدیم.

دستمون توی این همه دزد به جایی که نمیرسه حالا دیگه نباید اسم هم برد. خیلی خنده داره.

همکاران محترم تقلب فقط در  چاپ مقاله نیست. مواردی که اسامی اساتید به عنوان همکار در پیشنهادهای پژوهشی و قراردادها بدون اطلاع آنها ثبت می شود و به نام آنها و به کام متقلبان حق الزحمه دریافت می‌شود کم نیستند. بنده حد اقل در یک مورد آشکارا متوجه درج نام خودم در یک قرارداد شدم و جالب اینکه همکار *** بنده را هم با بهانه دیگری با خود به جلسه برده بود.
در مواردی هم همکار مجری پس از عقد قرارداد با کارفرما نام همکار خود را در سیستم دانشگاه ثبت نکرده و حق الزحمه تعیین شده در قرار داد را برای خود برداشته. اساتید جدید الاستخدام هم هیچ کاری در این موارد از دستشان بر نمی‌آید چون موجب کارشکنی و عدم تجدید قراردادشان می‌شود.
متاسفانه دانشگاهها هم در این زمینه ها کاری جدی نمی‌کنند تا جلوی این فسادها و کلاه برداری استاد از استاد گرفته شود.

ان شاالله فرصت شد بیشتر توضیح خواهم داد.

اخیرا وزارت در خصوص کنفرانسهای مجازی هشدار داده است. با توجه به ایتکه مرکز آموزش عالی فنی مهندسی بویین زهرا که زیر مجموعه وزارت علوم میباشد اخیرا اقدام به برگزاری یک کنفرانس مجازی تحت عنوان علوم مکانیک و صنعت نموده است، آیا این کنفرانس معتبر است؟!!

http://bzte.ac.ir/fa/news-view.php?nid=212

منم با تقلب مخالفم ولی با کسایی که جون بچهاتو قسم میدن چکار باید کرد
با سلام
مجله ای با نام 
Journal of Biodiversity and Environmental Sciences (JBES)
که در بنگلادش بصورت الکترونیکی چاپ می شود بدون هیچگونه داوری بعد از پرداخت پولی حدود 60 دلار مقاله را چاپ می کند جالب انجاست که اسامی اساتید مطرحی نیز در بین نویسندگان این مجله وجود دارد همچنین حدود 80 درصد نویسندگان ایرانی هستند
متاسفانه اعضای هیئت علمی به شدت از امتیازات ارسال مقاله به این مجله سود برده اند
وزارت علوم بایستی هرچه سریعتر این مجله و چهار مجله همراه ان را در لیست سیاه قرار دهد
http://www.innspub.net/journal-of-biodiversity-and-environmental-sciences-jbes/

امروز یه ایمیل واسم ارسال شده که یه موسسه غیرانتفاعی تو شهرستان به نام نیکان تو دانشگاه تهران کنفرانس بین المللی برگزار میکنه!!! تو سایت موسسه که البته اصلا سایت خوبی نیست که خبری نبود. موسسه تو استان قزوین هست و محل برگزاری دانشگاه تهران!!! هیچ رنگی هم از بین المللی بودن این کنفرانس دیده نمیشه. کاملا واضحه که قصد این کنفرانس (اگه بخواد برگزار بشه) پوله. عنوان بین اللملی واقعا چه راحت استفاده میشه. کسی هم اصلا انگار اهمیتی نمیده. لینک کنفرانس اینه
http://www.industconf.ir/fa/
با تشکر
۰۵ تیر ۹۴ ، ۱۲:۲۶ سمیه اخوان
پاسخ به physics physics
به سایت ذکر شده مراجعه کردم ولی مدام صفحات اسپم popup کرد و مجبور به ترک سایت شدم.  موفق باشید. 
سلام ، وبلاگتون عالیه من از مخالفین تقلب در دانشگاه ها و البته مدارس هستم لطفا اگر میشه مارو هم لینک کنید ---- ما هم لینکتون کردیم
خیلی خیالی متشکریم /
با نام فیزیک برای زندگی http://physics1.blog.ir
۲۴ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۰۶ حمیدرضا فاطمی
سلام

آقا خیلی کار خوبی انجام دادید.

واقعا ما هم دلمان از دست متقلب ها خون است.

موفق و پیروز باشید.

سلام

یک مجله Hijacked شده که امروز به من ایمیل زده برای چاپ مقاله

 

Kasmera

 

لطفا بررسی و  در صورت درست بودن نظر بنده اطلاع رسانی کنید تا دوستان در دام این مجله ایمپکت دار نیفتند

با تشکر

۰۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۳۳ ماندانا عابدینی
@محمد.  دعوت شده ام تا در درس سمینار دانشجویان ارشد یک جلسه راجع به تقلب علمی صحبت کنم.  کامنت شما را به عنوان یک اسلاید به دانشجویان نشان خواهم داد.  این جمله بسیار پر محتوی است و می توان آنرا از نظر روانشناسی و جامعه شناسی و فرهنگی تحلیل کرد.  1- ارائه آمار دقیق از مطالب ارائه شده در دهها رشته و چهار مقطع دانشگاهی و صدها موسسه آموزش عالی.  2- ارائه نظر قطعی و سیاه و سفید.  3- ارائه دلیل رفتار فردی مبتنی بر پدیده ها بیرونی. 
 از این دست دلایل برای تقلب در این سایت بسیار است.  مثلا یکی ذکر کرده بود که "چون درس حفظی است باید تقلب کرد".  دیگری گفته "چون همه تقلب میکنند من هم باید تقلب کنم".  دلایل زیاد است.  به آن فرافکنی هم میگویند.  در تمام عرصه ها افرادی از این نوع بهانه می آورند.  دلیل برای دروغگویی، دلیل برای غیبت کردن ، دلیل برای کم کاری، دلیل برای دزدی ، دلیل برای دریافت رشوه، دلیل برای فساد، و...... اما بسیارند که صحیح را از ناصحیح تشخیص می دهند و رفتار صحیح را وابسته به وقایع بیرونی نمی دانند و اعتقادات خود را معیار می دانند. 
شما اساتید با این سیستم اموزشی انگیزه دانشجو رو ازش میگیرید
چرا چون هیچ اهمیتی به دانشجو قائل نیستید فقط میخواهید درس بدید سرفصلاتون تموم بشه
البته بلانسبت بعضی ها
تقلب در دانشگاههایی که 80 درصد مطالب علمی ان هجو و بدرد دانشجو نمیخورد نه تنها غیر اخلاقی نیست بلکه این حرکت در خور این سیستم نادرست اموزشی است
۲۳ فروردين ۹۴ ، ۲۲:۲۹ داریوش عباسی
کاش میشد اسم برد
با سلام

کنفرانس بی نام و نشان جهت کسب درامد
نامشخص بودن برگزار کننده و عدم تایید هیچ نهاد علمی

توجه به داوران در نوع خود جالب است اساتید گوره کشاورزی کامپیوتر و
..... و همه دانشجو هستند
محورها جالب است
کنفرانس عنوان بین المللی را دارد اما وب سایت تماما فارسی است


http://www.meae.ir/fa/
سلام لینک بفرمائید
دکتر این پست را ببینید خیلی جالب بود
http://ekhteraat.persianblog.ir/post/50/
در پاسخ به عدالت

نمونه های بومی از رسوایی های علمی نیز وجود دارد.
برای نمونه می توانید به وبلاگ کنفرانسهای به اصطلاح بین المللی سری بزنید.

http://conference2014.blogfa.com/

جالب اینجاست که بارها به مسئولین طراز اول گزارش داده شده. اما هیچ اقدامی در جهت جلوگیری از این افتضاحات بعمل نیامده...
۱۰ دی ۹۳ ، ۱۸:۱۶ قناعت در پاسخ به عدالت

در سال 2013 فردی در یک اقدام حساب شده مقالاتی جعلی را به ژورنال های مختلف فرستاد تا ببیند کدامیک دارای فرایند داوری بوده و کدام یک فقط به دنبال اخذ پول و چاپ مقالات پوچ هستند. سایت زیر خلاصه فرایند کار آنها را نشان می دهد.

 

scicomm.scimagdev.org/

نقاط سبز نشان دهنده ناشرانی است که مقاله را رد نموده و با استناد پوچ بودن مقاله را گزارش نموده بودند.

نقاط قرمز نشان دهنده ناشرانی است که مقاله را قبول نموده و به دنبال چاپ مقاله پوچ بودند.

نکته حائز اهمیت این است که از کشور ما از مجموع شش ناشر سه تای آنها مقاله را رد نموده و سه تای آنها مقاله را قبول کرده اند.

کشور های نیجریه هندوستان ترکیه و پاکستان از این اقدام آبله مرغان گرفته و تقریبا تماما قرمز رنگ شده است.

این بدان معنی است که اگر ناشری در کشور نیجریه ترکیه هندوستان و یا پاکستان قرار گرفته شانس داوری سالم بسیار ناچیز است. بیشتر این ناشران فقط و فقط به دنبال گرفتن پول هستند.

 

  سال 2014 در کنار دستاوردهای علمی و فناوری فراوانش خالی از اتفاقات شرم آور در حوزه پژوهش و تولید علم نبود. از خودکشی یک دانشمند برجسته ژاپنی در پی رسوایی تقلب در مقاله جنجالی منتشر شده در مجله نیچر تا افتضاح چاپ مهملاتی در قالب مقاله در مجلات به ظاهر معتبر علمی!
 
به گزارش پایگاه خبری «تیک» (Tik.ir)، چاپ مقاله‌ای در سال 2013 در نشریه PLOS ONE نشان داد بازپس‌گیری مقالات اشتباه توسط نشریات معتبر علمی در حال افزایش‌ است و محققان هنوز قاطعانه دلیل این موضوع را نمی‌دانند. این پدیده شاید به دلیل وجود موانع کم در فرآیند انتشار باشد و به طور مثال، تعدادی از نشریات، انتشار مقالات را بدون در نظرگرفتن کیفیت آن‌ها و صرفا با دریافت هزینه‌ای مشخص‌شده انجام می‌دهند. در این گزارش مروری داریم بر رسوایی انتشار پنج پژوهش و مقاله‌ تقلبی در نشریات علمی به ظاهر معتبر که ناشران مجبور به بازپس‌گیری آنها شده اند.
 
1. مقاله‌ای که نویسندگانش شخصیت‌های کارتونی بودند!
 
در سال 2014 شخصیتی کارتونی به نام «مگی سیمپوسن» به همراه معلمش به نام «ادنا کراباپل» و شخصیتی خیالی به نان «کیم جونگ فون» نویسندگان مقاله‌ای در زمینه ریاضی با عنوان «پیکربندی‌های همگون» معرفی شدند.
 
این مقاله توسط نشریه ای به اصطلاح علمی در حوزه فناوری نانو به نام Aperito Journal of Nanoscience Technology و مجله دیگری به نام «نشریه سیستم‌های الکترونیکی و هوش محاسباتی» پذیرفته شد.
 
در واقع، «الکس اسمیلویانیتسکی» از موسسه ملی استاندارد امریکا نویسنده این مقاله بود و آن را به این خاطر به نام نویسندگان کارتونی چاپ کرده بود که نشان دهد فرآیند انتشار مقالات دانشمندان در نشریات تا چه اندازه آسان و فاقد شاخص‌های کیفی است.
 
وی ثابت کرد چنین نشریاتی نتایج تحقیقات محققان را بدون انجام داوری‌های مشروع و بدون در نظرگرفتن کیفیت آن‌ها منتشر می‌کنند. اسمیلویانیتسکی این مقاله را با «مولد متن تصادفی» نوشته بود و در چکیده آن فقط «اترنت باید کارساز باشد» را درج کرده بود!
 
2. «مرا از فهرست میلت ... خلاص کن»
 
اوایل سال 2014 «نشریه بین‌المللی فناوری رایانه‌ای پیشرفته» مقاله‌ای را توسط یک دانشمند علوم رایانه‌ استرالیایی منتشر کرد که عنوان آن «Get me off Your ...ing Mailing List » بود.
 
این مقاله 10 صفحه‌ای تنها حاوی همین عبارت بود که زیر نمودارها و گراف‌های آن نیز نوشته شده بود! این مقاله از روی سایت برداشته شد این در حالی است که «نشریه فناوری علوم نانوی Aperito» مقاله‌ چاپ‌شده‌اش به نویسندگی «سیمپسون و همکارانش» را هنوز در حالت انتشار نگه داشته است.
 
3. جراح نای مصنوعی که سر بیمارانش را به باد داد!
 
موسسه معتبر «کارولینسکا» در سوئد هنوز در تلاش برای تعیین این موضوع است که در طول فرآیندی موسوم به «جراحی نای مصنوعی رادیکال» که توسط جراحی به نام «پائولو ماچیارینی» ارائه شده، دقیقا چه رخ می‌دهد.
 
جراحی ماچیارینی بر روی سه بیمار در سال 2011 و در بیمارستان موسسه کارولینسکا، به عنوان شیوه‌ای انقلابی در صدر رسانه‌های علمی دنیا قرار گرفت. این روش شامل برداشتن نای از کارافتاده بیمار و جایگزین‌کردن آن با نمونه پلاستیکی بود که با سلول‌های بنیادی پوشیده شده بود. سپس داروهایی برای ترغیب رشد بافت جدید به نمونه مصنوعی اعمال می‌شدند.
 
دو تن از بیمارانی که به این شیوه جراحی شدند، جان باختند و سومی نیز تحت بستری مداوم است به طوری که پرستاران هر چهار ساعت یک بار باید مسیر هوایی وی را پاکسازی کنند.
 
بر اساس شکایت‌های مطرح‌شده علیه ماچیارینی، فقط یکی از سه بیمار فرم رضایت برای عمل را پر کرده بود و تاریخ این فرم نیز به دو هفته پس از جراحی باز می‌گردد.
 
همچنین مدت کوتاهی پس از انجام جراحی‌ها، یکی از مقالات ماچیارینی در نشریه «سالانه جراحی نای» به دلیل سرقت اطلاعات علمی بازپس گرفته شد و وی به اتهام کلاهبرداری و اخاذی در ایتالیا بازداشت شد.
 
ماه نوامبر 2014، نیویورک تایمز گزارشی منتشر کرد مبنی بر این که مقاله ماچیارینی درباره این جراحی‌ها در نشریه پزشکی The Lancet نیز تحت بررسی است. شکایت مطرح‌شده علیه ماچیارینی بر این مبناست که وی هیچ نوع مشکلی که بیمارانش طی پنج ماه پس از جراحی متحمل شده بودند، را فاش نکرده بود، این در حالی است که طبق بررسی‌های انجام‌شده، یک بیمار (که در نهایت جان باخت) به نوعی استنت برای بازنگه‌داشتن نای مصنوعی‌اش نیاز داشت.
 
انتظار می‌رود بازرسی‌های در حال انجام درباره این پرونده ماه ژانویه 2015 تکمیل شوند. در حال حاضر ماچیارینی در روسیه در حال جراحی است و اتهامات وارده علیه خود را کلاهبرداری و کذب محض می‌خواند.
 
4. صمغ قهوه سبز برای کاهش وزن تقلبی از آب در آمد!
 
پزشک مشهوری در امریکا به نام «دکتر مهمت اوز» بر این باور بود که صمغ قهوه سبز در کاهش وزن معجزه‌آساست و وی طی یک برنامه تلویزیونی‌ در سال 2012 ویژگی کاهش‌دهنده وزن این محصول را معجزه خوانده بود.
 
در سپتامبر سال 2014 «شرکت علوم غذایی کاربردی» واقع در تگزاس و تولیدکننده صمغ قهوه سبز توسط «کمیسیون تجارت فدرال» امریکا به پرداخت جریمه 3.5 میلیون دلار موظف شد. این جریمه به دلیل استفاده از آنچه این کمیسیون مقاله اشتباه برای ادعاهای بی‌اساس کاهش وزن، مطرح کرده بود، اعمال شد.
 
یک ماه بعد، نویسندگانی که برای نوشتن این مقاله‌ در سال 2012 از شرکت مزبور مبلغی دریافت کرده بودند، هیچ چاره‌ای جز استرداد مقاله‌شان از «نشریه دیابت، سندروم متابولیک و چاقی: اهداف و درمان» نداشنند. کمیسیون تجارت فدرال نویسنده ارشد این مقاله را به تغییردادن اندازه‌گیری‌های کلیدی وزن و دیگر مولفه‌ها بر روی داوطلبان تحت بررسی‌اش متهم کرد و این که وی مرتکب گناهان علمی متعدد دیگری نیز شده است.
 
با این حال خود «اوز» در این باره سکوت کرده و وی درباره رد مقاله‌های دیگر حاوی اطلاعات اشتباه درباره کاهش وزن، درمان‌های ضدپیری و درمان‌های معجزه‌آسا ابراز تاثر نکرده است.
 
5. واکسنی که اشتباها متهم به همدستی با اوتیسم شد
 
بر اساس خبر منتشره در وب‌سایت Natural News، «مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری» (CDC) امریکا عمدا شواهد مستندی درباره ارتباط نوعی واکسن حاوی جیوه به نام Measles-mumps-rubella یا MMR با بروز اوتیسم را سروپش نهاده‌اند و آن‌ها را حذف کرده‌اند.
 
ویلیام تامپسون، دانشمند ارشد CDC ماه اوت سال 2014 اعلام کرد وی و همکارانش در مقاله‌ای که سال 2004 در نشریه Pediatrics منتشر کردند، به طور عمد اطلاعاتی مبنی بر ارتباط بین واکسن مزبور و امکان ابتلا به اوتیسم را حذف کرده‌اند.
 
داده‌های حذ‌ف‌شده بر این مبنا بود که نوزادان پسر امریکایی-افریقایی که واکسن MMR را پیش از سن 36 ماهگی دریافت کرده بودند، در معرض خطر بالای اوتیسم بودند.
 
همزمان با اعتراف تامپسون، یک محقق ضدواکسن به نام «برایان هوکر» مقاله‌ای را در «نشریه ناتوانی عصبی تبدیلی» منتشر کرد و مدعی شد کودکان سیاهپوست پس از دریافت واکسن MMR در معرض خطر بالای اوتیسم قرار گرفته بودند.
 
عنوان این مقاله «زمانبندی واکسیناسیون Measles-mumps-rubella و اوتیسم در میان پسران افریقایی امریکایی جوان: تحلیل دوباره داده‌های CDC» بود و هوکر تنها نویسنده آن بود. ویلیام تامپسون در 27 اوت طی بیانیه‌ای عمومی اعلام کرد پیش از انتشار اعلامیه‌اش درباره مطالعات CDC و حذف اطلاعات مربوط به خطر واکسن MMR و افزایش اوتیسم در میان کودکان سیاه‌پوست با هوکر صحبت‌ کرده بود.
 
با افشای این موارد، جمعیت ضدواکسن بار دیگر اعلام کرد ثابت کرده چنین واکسن‌هایی موجب بروز اوتیسم می‌شوند. با این حال، اواخر ماه اوت، نشریه «ناتوانی عصبی تبدیلی» مقاله هوکر را از روی سایتش حذف کرد و ماه اکتبر آن را کاملا باز پس گرفت. این نشریه یکی از دلایل انجام چنین کاری را "دغدغه اعتبار شیوه‌ها و تحلیل آماری" آن عنوان کرد.
 
6. خودکشی نویسنده یک مقاله نامعتبر به دنبال رد یافته‌هایش از سوی منابع علمی
 
بالاترین ننگ بازپس‌گیری مقاله در سال 2014 مربوط به مقاله‌ای بود که ماه ژانویه در Nature منتشر شد.
 
رسوایی مربوط به این پژوهش که به توصیف راه‌هایی برای بازبرنامه‌ریزی سلول‌های بالغ به حالت اولیه جنینی می‌پردازد، در نهایت به بازپس‌گیری مقاله از مجله Nature، خودکشی یکی از محققان آن و لکه‌دارشدن شهرت تحقیقات علمی ژاپن منجر شد.
 
سلول‌های بنیادی می‌توانند به هر نوع بافتی تبدیل شوند و نوید بزرگی در علم پزشکی محسوب می‌شوند. این سلول‌ها در حال حاضر برای استفاده در ترمیم آسیب به‌وجود آمده در اثر حمله قلبی و همچنین بازیابی بینایی تحت بررسی هستند اما تولید این سلول‌ها پرهزینه و مشکل بوده و همچنین استفاده از یکی از منابع آن‌ها یعنی جنین با پرسش‌های اخلاقی زیادی روبه‌روست.
 
مقاله دکتر «هاروکو اوبوکاتا» مدعی بود که می‌توان سلول‌های بنیادی را از سلول‌های بالغ عادی و با قراردادن آنها در یک دوره شوک 30 دقیقه‌ای در اسید تولید کرد. اعلام تولید این سلول‌ها موسوم به STAP موج شوکی را در سراسر جهان به راه انداخت و این دستاورد توسط دانشمندان این حوزه به عنوان یک کشف بزرگ علمی مطرح شد.
 
اما این موفقیت خیلی زود با اعلام اینکه نتایج آن در آزمایشگاه قابل تکرار نیست به شکست تبدیل شد. بررسی‌های انجام‌شده توسط موسسه تحقیقات «ریکن» در ژاپن که اوبوکاتا در آنجا کار می‌کرد، نشان داد وی بخش‌هایی از مقاله را دستکاری و جعل کرده بود.
 
«شینیکی آیزاوا»، رئیس تیم تائید «ریکن» گفت: ما نتوانستیم پدیده STAP را در آزمایشگاه تکرار کنیم و قرار بود تلاش‌ها برای تکرار این آزمایش را تا ماه مارس سال آینده ادامه دهیم اما با این نتایج، تصمیم گرفتیم آزمایش‌ها را به پایان برسانیم.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا این تصمیم به معنی عدم وجود سلول‌های STAP است، گفت که به عنوان یک دانشمند نمی‌تواند پاسخی بدهد.
 
اوبوکاتا که قاطعانه از کشف خود از جمله در یک کنفرانس خبری دفاع کرده و گفته بود که سلول‌های STAP وجود دارند، سه ماه قبل برای تکرار نتایج خود در مرکز ریکن شروع به کار کرد. وی در بیانیه‌ای برای شکست در این کار و ایجاد مشکل در مرکز ریکن عذرخواهی کرد. وی در این بیانیه با اعلام استعفای خود گفت: من بسیار حیرت‌زده‌ام که با این نتایج به پایان کار رسیدیم.
 
این رسوایی، شهرت موسسه نیمه‌دولتی «ریکن» را که یکی از معتبرترین مراکز تحقیقاتی ژاپن است، لکه‌دار کرد و در نهایت استاد ناظر اوبوکاتا در ماه اوت پس از ماه‌ها تنش و خستگی خود را حلق‌آویز کرد.
 
محققان هنوز این پرسش را مطرح می‌کنند که نشریه Nature چگونه مقاله‌ای را که به وضوح اشتباه بود، منتشر کرد؛ این در حالی بود که نشریات Cell و Science آن را به دلیل فقدان داده‌های لازم برای حمایت از ادعاهایش رد کرده بودند.
 
سوال بحث‌برانگیزتر این است که چگونه تعدادی از دانشمندان ارشد مشتاقانه در نوشتن مقاله‌هایی همکاری می‌کنند که شیوه انجام آن‌ها زیر سوال می‌رود.
*ایسنا
۲۳ آذر ۹۳ ، ۱۹:۴۶ دانشجوی دکترا
مسائل زیادی در ایجاد این روند موثر بوده اند.
وبلاگی که اخیرا سر و صدای زیادی کرده خبری منتشر کرده بود که دکتر رهبر عضو شورای راهبردی یک کنفرانس اعلام شده. بعد از اطلاع دادن به ایشان از موضوع خبر هم نداشته. اما هیچ اقدامی هم صورت نداده و این یعنی به راحتی میتوان از عنوان و آثار افراد استفاده کرد.
تا زمانی که قانون جلوی فرد متقلب را نگیرد و یا بهتر بگویم! قانون درستی برای مقابله با متقلب وجود نداشته باشد این حال و روز ماست.
استادی مقاله دانشجو را به نام خودش میزند.
دانشجویی بدون اجازه نام استاد را در مقاله وارد می کند.
موسسه ای کنفرانس نامعتبر برگزار می کند و مقاله قهر مش مراد با برادرش را تایید می کند.
همه هم بی سر و صدا در کنار هم زندگی می کنیم...
فرآیندی که طی چند سال گذشته در دانشگاه ها شروع شده قابل برگشت نیست.  جناب دکتر دانشجو در مصاحبه ای گفته‌اند که 24 هزار استاد طی دوره وزارت ایشان و وزارت جناب دکتر زاهدی وارد دانشگاه ها شده‌اند.  شکر خدا این نیروها نگران مسایل پیش پا افتاده ای مثل تدریس و این جور چیزها نیستند و تنها به فکر دست و پا کردن مقاله هستند. تغییر در دانشگاهها بازگشت پذیر نیست. 
۱۴ آذر ۹۳ ، ۲۲:۱۳ هادی محقق
آقای رسول جعفریان راههای خوبی را ارائه داده اند ولی همه این راهها مستلزم خواست استاد راهنماست.  نقش اول را در تقلب استاد راهنما ایفا می کند.  درست است که دانشجو به دنبال پایان نامه تقلبی می رود ولی اگر استاد راهنما روی موضوع مسلط باشد و جلسات هفتگی در گروه تحقیقاتی وجود داشته باشد آنگاه تقلب تقریبا غیر ممکن می شود.  از طرف دیگر الان خیلی از اساتید انتخاب موضوع را به عهده دانشجو میگذارند و هیچ تسلطی هم روی موضوع ندارند و دانشجو را نمی بینند مگر در جلسه دفاع. در این شرایط اگر دانشجو تقلب نکند حتما به دلیل این است که پول کافی برای خرید پایان نامه نداشته است. 
در جلسه دفاع از پایان نامه ای بودم که یکی از داوران اثبات کرد که تقلب اساسی رخ داده است و دانشجو باید اخراج گردد .  استاد راهنما در حالی که داشت میوه میخورد مواضع استاد داور را تایید کرد.  درصورتی که گناه کار اصلی استاد راهنما است. این استاد راهنماست که باید اخراج شود که چرا اجازه جلسه دفاع را داده است.  اگر داور متوجه تقلب نشده بود همین جناب استاد راهنما حق التدریس خود را می گرفت و میرفت سراغ دانشجوی بعدی.  
۱۳ آذر ۹۳ ، ۰۹:۰۴ طرح دکتر جعفریان عضو هیأت علمی دانشگاه تهران
http://khabaronline.ir/detail/388219/weblog/jafarian

در لینک بالا دکتر رسول جعفریان عضو هیات علمی دانشگاه تهران ، طرح خود را برای مقابله با تقلب در پایان نامه ها ارائه داده است که در کامنت های سایت بالا حدود پنج نفر از کسانی که به شغل پایان نامه نویسی برای دیگران مشغولند هم در مورد این طرح اظهارنظر کرده اند
سلام
خسته نباشید
حدود یک ماه پیش برای وبلاگم دامنه گرفتم اما متاسفانه هنوز صفحه ی وبم باز نمیکنه و فقط از طریق دامنه ی پشتیبان میتونم ببینمش.
میشه راهنمایی کنید چه طور میشه وبلاگ رو از طریق دامنه ی اصلی که براش گرفتم ببینم؟
ممنون
۱۵ آبان ۹۳ ، ۱۰:۲۵ سمیه اخوان
چرا نام افراد را منتشر نمی کنید؟؟؟؟؟؟
جناب آقای دکتر قدسی با سلام و عرض تشکر برای تمام زحماتی که میکشید. 
در این بازار پر آشوب تقلب باید بسیار محتاط بود.  اعلام مصادیق تقلب و ارائه راهکارهای مبارزه با آن ، کار بسیار پسندیده ای است که بحمدالله سایت شما به آن مشغول است.  اما این وب سایت نباید مَحمِل و محلی برای انتقامگیری افراد از یکدیگر باشد.  خیلی ساده است که دانشجویی که نمره خوبی از یک درس نمی گیرد مدعی شود که استاد مربوطه مقالات تقلبی در مجلات و کنفرانسها چاپ کرده است.  کافیست که شما نام یک نفر را به همراه تیتر یک مقاله از وی را اعلام کنید و بار اثبات ادعا را به عهده نویسنده مقاله بگذارید.  چند روز پیش ایمیلی از یک آدرس ناشناس دریافت کردم که مدعی شده بود یکی از اساتید خوشنام دانشگاه تهران چه فجایعی مرتکب شده است و در انتهای ایمیل هم گفته بود "مدارک آن موجود است".  البته نه اینکه فقط انتقام گیری مختص دانشجو از استاد باشد ، بلکه این موضوع می تواند در مورد انتقام همکار از همکار هم صادق باشد.  حال اگر فرضا این وب سایت یا دیگر تریبونها اقدام به نشر چنین ادعاها و اتهامات کنند یا باید وظیفه دادگاه صالحه را به عهده گیرند یا خود محکوم به نشر اکاذیب شوند.
جالب این است که مدعیان خودشان در پشت پرده ابهام میایستند و نام افراد را در پست ها و ایمیلها می برند.  من مطمئنم که اگر قرار بود شرایط شفاف باشد و نام اتهام زننده و متهم، هر دو مشخص باشد من یکصدم این حجم ایمیل را در دانشکده دریافت نمی کردم.  چند روز پیش یکی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی به من مراجعه کرد و ادعا کرد که نتایج تحقیقات او را استاد راهنمای وی، بدون ذکر نام دانشجو ،چاپ کرده است و حاضر بود در هر مرجع صالحه ای در حضور استاد راهنمایش بر این موضوع شهادت بدهد و مدارک آزمایشگاهی و کدهای شبیه سازی های خودش را نیز ارائه داد.  خوب این شرایط خیلی فرق می کند تا اینکه یک ایمیل بی نام و نشان مبنی بر متهم کردن یک استاد دریافت می کنیم.
سلام.
متاسفانه یکی از نشریات ISI دارای ضریب تاثیر یک مقاله ای از بنده خواست برای چاپ و بدون حتی داوری این مقاله را چاپ کرد. الان مدعی است مقاله شما کپی برداری از یک مقاله دیگر است در حالی که همین مقاله جز رفرنس های مقاله چاپ شده است. هرچقدر با مجله مکاتبه می کنم جواب نمی دن. هیچ فرمی رو هم امضا یا پر نکردم که تعهدی داشته باشم. لطفا راهنمایی کنید به چه شکل پیگیری کنم قضیه را. 
نام و نشان من مهمه یا اتفاقاتی که افتاده؟

سلام
یه جایی
یه کسی
یه جورایی
داره از یه کسایی
یه مقداری
پول می گیره
البته شاید اونا راضی نباشن که ازشون بگیره. شایدم راضی باشن. چون تا حالا کسی جلوی اون خانم ا**م ش*******ر   و آقای م**د ش*******ر رو نگرفته.
اما خیالی نیست
شما به راهتون ادامه بدین.
هدف شما مبارزه با تقلبه
اینم که اسمش تقلب نیست
یه چیز دیگس که قراره اسمش آورده نشه. هیس! شما هم چیزی نگین.
البته شما که هیچی نمیگین!
قرار هم نیست که چیزی بگین.
جمع کنید بابا. طرف ملیاردی بالا کشید. هرچی داد زدیم آی هوار این کنفرانس مجوز نداشته. دو هزار نفر پذیرش کرده اونم بدون داوری. ژورنال معرفی کرده بدون اعتبار. تابلو شده. یه نفر از داخل دبیرخونه تمام اسناد و مدارک رو به بیرون درز داده. شما استادان علیه تقلب نیستین. شما اساتید برجسته سکوت در برابر تقلب هستین.
خجالت بکشین
شما هم یکی هستین مثل همون اسمشو نیار ها!
چطوره که یه نفر توی این مملکت تکون بخوره همه مطلب می نویسن. اما کسی نیست که از حق چندهزار دانشجو مطلبی بنویسه.
آیا فعالیت موسسه ن*ر ب***ن ا****ه مصداق همون قسمت موسسات علمی متقلب نیست که قراره باهاشون برخورد بشه؟

بنده به عنوان شخصی که موی تقلب رو از ماست بیرون میکشه و بعد از بودن در دم و دستگاهی که سراسر تقلب بوده برای خودم استادی شدم در تشخیص تقلب، شما رو هم مثل اونها می دونم.

براتون هم آرزوی موفقیت نمیکنم. چون راهتون و هدفتون مبهمه.
پاسخ:
شما چرا خودت نام و نشان اصلی ات را برملا نمی کنی؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی