Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

افزودن اسم به مقالات در شرف چاپ!

PaP-admin | جمعه, ۱۵ آذر ۱۳۹۲

کجا هستند مسولان؟

از ابمیل دریافتی

--------------------------------------

افزودن اسم به مقالات در شرف چاپ

مقالات زیر در ژورنال های معتبر با ضریب تاثیر بالا پذیرفته شده اند و در مرحله بازبینی نهایی هستند و مولف مقالات جهت جبران بخشی از هزینه ها اقدام به واگذاری جایگاه های نویسندگان می نماید. لذا امکان افزودن اسم به مقالات وجود دارد. علاقه مندان به درج اسم در مقالات سطح بالا می توانند از این امکان بهره مند گردند. آخرین مهلت ثبت درخواست برای مقاله شماره 1 تا 10 آذر ماه و برای مقاله شماره 2 تا 20 آذر ماه می باشد.
موضوعات مربوط به مهندسی مواد بوده، لذا دانشجویان مواد، شیمی، نانو، مهندسی شیمی، فیزیک و سایر رشته های مرتبط نیز میتوانند استفاده کنند.
همگی مقالات تا سقف حداکثر 4 نفر امکان درج اسم دارند و در همه مقالات نویسنده اول و نویسنده مسئول مولف مقالات می باشد و جایگاه های بعدی قابل انتخاب می باشند.
لیست مقالات به شرح ذیل می باشد:
 

Paper 1

 

Journal Specifications

OPTICAL MATERIALS

An International Journal on the Physics and Chemistry of Optical Materials and their

Applications, including Devices

ISSN: 0925-3467

Impact Factor: 1.918

Website: http://www.journals.elsevier.com/optical-materials

OPTICAL MATERIALS focuses on

 Optical Properties of Material Systems

 The Materials Aspects of Optical Phenomena

 The Materials Aspects of Devices and Applications

 

اطلاعات مقاله اکسپت شده در این ژورنال:

- رشته های مرتبط به ترتیب اولویت: مواد، شیمی، نانو، مهندسی شیمی، فیزیک

- این مقاله مورد پذیرش نهایی قرار گرفته و پروف آن جهت اعمال آخرین تغییرات توسط ژورنال ارسال شده و ظرف چند روز آینده لازم است توسط نویسنده تکمیل گردد.

- مقاله ارائه شده در مورد تخریب فوتوکاتالیزوری رنگ آلی متیلن بلو بوسیله نانوذرات اکسید روی دوپ شده با کادمیوم می باشد. در این مقاله پس از سنتز نانوذرات با مورفولوژی، ساختار و خواص نوری مختلف و مشخصه یابی آن ها بوسیله تکنیک های SEM، EDAX، XRD، FTIR و جذب UV-vis، فعالیت فتوکاتالیزوری نانوذرات سنتز شده با هم و با ذرات تجاری اکسید روی مقایسه گردیده است. سینتیک و ترمودینامیک واکنش فتوکاتالیز نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

In this paper, zinc oxide nanomaterials were prepared by sol-gel method. The changes in the different properties of the nanomaterials by doping with cadmium and under calcination were investigated by various characterization techniques. As potential materials for photo-catalytic degradation of organic dyes, the synthesized nanomaterials were examined for their catalytic properties in degradation of methylene blue. Comprehensive investigation of photo-catalysis reaction from both kinetic and thermodynamic points of view is another leading aspect of the paper

امکان افزودن اسامی در جایگاه دوم یا سوم و چهارم وجود دارد.   

 

Paper 2

 

Journal Specifications

ADVANCED POWDER TECHNOLOGY

International Journal of Science & Technology of Powder & Particulate Materials

ISSN: 0921-8831

Impact Factor: 1.650

Website: http://www.journals.elsevier.com/advanced-powder-technology

Advanced Powder Technology reports on research in various areas of science and technology of powder/particulate materials such as particle characterization, particle modification, computer simulations & system analysis, reactor design & powder process control, unit operations for gaseous/ liquid system, medicines & foods, ceramics, aerosol, colloid, particle motion & rheology, dynamics of powder layer, safety, storage & conveying, mixing & kneading, granulation & compaction, milling & classification, fluidized bed, drying, electrostatics, combustion & dust collection, agglomeration & dispersion, adhesion, deposition & re-entrainment, nucleation, crystallization & particle growth

 

  اطلاعات مقاله:

  • رشته های مرتبط به ترتیب اولویت: مواد، شیمی، نانو، مهندسی شیمی، فیزیک
  • در این مقاله یک بار revise جزئی انجام شده و با توجه به تجربه قبلی چاپ مقاله در این ژورنال، به احتمال قریب به یقین اکسپت خواهد شد.
  • مقاله ارائه شده در مورد تخریب فوتوکاتالیزوری رنگ آلی متیلن بلو بوسیله نانوذرات اکسید روی دوپ شده با مس می باشد. در این مقاله پس از سنتز نانوذرات، تأثیر دوپینگ و دمای پخت بر روی خواص مختلف نانوذرات به طور جامع و از طریق تکنیک های SEM، EDAX، XRD، FTIR و جذب UV-vis مورد بررسی قرار گرفته است. فعالیت فتوکاتالیزوری نانوذرات سنتز شده با هم و با ذرات تجاری اکسید روی مقایسه گردیده است. سینتیک و ترمودینامیک واکنش فتوکاتالیز نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

In this paper, after synthesis of zinc oxide nanoparticles, various techniques were employed to study the effect of copper doping and calcination on different properties of the nanoparticles. As potential materials for photo-catalytic degradation of organic dyes, the synthesized nanoparticles were examined for their catalytic properties in degradation of methylene blue. Comprehensive investigation of photo-catalysis reaction from both kinetic and thermodynamic points of view is another leading aspect of the paper

 

امکان افزودن اسامی در جایگاه دوم، سوم و چهارم وجود دارد.  

 
هزینه درج اسم بر اساس جدول ذیل محاسبه خواهد شد:
ضریب تاثیر ژورنال جایگاه اول جایگاه دوم جایگاه سوم جایگاه چهارم
قیمت ها به تومان
بیشتر از 2 --- 3,000,000 2,500,000 2,000,000
1 تا 2 --- 2,500,000 2,000,000 1,500,000
کمتر از 1 --- 2,000,000 1,500,000 1,000,000
 

نحوه سفارش

جهت سفارش در پاسخ به همین ایمیل مکاتبه فرمایید.

نحوه پرداخت هزینه و گارانتی

لازم به ذکر است هزینه پرداختی توسط مشتری به صورت امانت نزد موسسه باقی خواهد ماند و پس از چاپ مقاله و رویت اسامی و بررسی صحت کار به حساب مولف واریز خواهد شد لذا از این بابت جای نگرانی نیست و در صورت عدم حصول نتیجه هزینه پرداختی به صورت کامل عودت خواهد شد.

نگارش مقالات مشابه

اگر علاقه مند به تهیه و چاپ مقالات مشابه هستید می توانید جهت مشاهده لیست قیمت و اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید.

موافقین ۰ مخالفین ۱ ۹۲/۰۹/۱۵
PaP-admin

نظرات (۱۳)

واقعا باعث شرمندگی و افسوس است.
 بایسته است تا یک تیم متخصص برای پی گیری اینکه چرا با وجود تعدد مقالات علمی چاپ شده ی ایرانیان داخل در مجلات علمی خارج از کشور
در عمل تا کنون نتیجه ای از آنهمه تعداد( کمیت بالا) نصیبمان در محصولات دانش و تکنولوژی( کیفیت) نشده است تشکیل شود
تا طول و عرض خیابان انقلاب را به تصویر بکشند
تا سایتهای سرقت علنی را مطرح کنند
و در پایان  نتایجی را که لازم الاجرا باشند و دستگاههای حقوقی و قضائی کشور آنرا لازم الاجرا بدانند اعلام کنند.
چشم و گوش خود را به اینهمه سرقت علنی بستن_ توانفرساست.
من فایل اکسلی داشتم که خواستم برایتان ارسال نمایم
شاید از محتوای ستونها و سطرهایش بتوان ریشه ی این فساد را در بهترین دانشگاههای کشور جستجو نمود
ولی متاسفانه نتوانستم آنرا اینجا_آپلود کنم
موفق باشید
این شیوه بیشتر مربوط به اساتید رشتههای انسلنی و علوم پایه هست
آقای «زارعی نژاد» عزیز:

از جمله عوامل موفقیت در امور پژوهشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

(1) دانستن حداقل یکی از زبانهای بین المللی 

(2) مسلط بودن و به روز بودن در امور وابسته به کامپیوتر، نرم افزارها و اینترنت

(3) داشتن اطلاعات تخصصی در یک رشته خاص و تحقیق و مطالعه مداوم
 
البته با شما و سایر دوستان هم عقیده خواهم بود که موارد دیگری نیز وجود دارند. با اطمینان خاطر عرض می کنم چنانچه یکی از سه مورد فوق حذف شود و یا برای یک محقق کمرنگ جلوه کند، وی با مشکلات عدیده ای در امور پژوهشی مواجه خواهد شد. بنابراین توصیه بنده به حضرتعالی این است که تمام تلاش و مساعی خود را برای احراز سه شرط فوق بکارگیرید. چنانچه در این مهم موفق شوید (که ما هم آرزو می کنیم)  درهای دنیایی نو در مقابل شما گشوده خواهد شد. 

در ارتباط با مراجعه به مؤسسات و بنیاد های پژوهشی و تحقیقاتی، شتابزده عمل نکنید. آنها نیز تابع یک سری قوانین و مصوباتی هستند که گاهی موجب می شود بسیاری از جوانان باهوش و با استعداد را نا امید کنند. در واقع  بعضی افراد که در این مؤسسات و بنیادهای مشغول فعالیت هستند، دلایل بسیاری برای رفتارهای خود دارند (که در بسیاری از موارد خشنود افراد مراجعه کننده نیست). حتی از این هم بیشتر در بسیاری از موارد دیده می شود که رفتارهای کاملا غیر علمی از این افراد سر می زند، که یا ریشه در حسادت دارد و یا در مسایل شخصی و غیر علمی. بگذارید با یک خاطره نه چندان خوب موضوع را روشن کنم:

«در طی سالهای 1385 تا 1391، دو دانشجو به نام های سید نیما صالحی و سید نوید صالحی (برادرهای دوقلو!)، در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته ریاضی، در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، مشغول تحصیل بودند. آنها افرادی بسیار مودب، خوش اخلاق و در عین حال بسیار باهوش بودند.  از جمله آنها موفق شدند در این فاصله زمانی با اینجانب 10 مقاله علمی در مجلات معتبر بین المللی به چاپ برسانند. با توجه به سن پایین آنها و با توجه به مجلاتی که مقاله های آنها را به چاپ رسانده بودند،
انتظار می رفت مؤسسات، بنیادها و باشگاه های تحقیقاتی و حمایت کننده آنها را مورد تشویق و حمایت قرار دهند. متاسفانه در مراجعه این دو دانشجو به این مؤسسات نه تنها از آنها حمایت و تشویقی به عمل نیامد،  بلکه ذهن باهوش آنها را متوجه این مساله کرد که این مؤسسات قدرت تمییز ندارند و .... لذا آنها تصمیم گرفتند، برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری به آمریکا مهاجرت نمایند. در حال حاضر نیز آنها در Florida State University  مشغول تحصیل می باشند.» 

رفتارهای ناخوشایندی نظیر آنچه سایر افراد با آن مواجه می شوند و در نهایت پس از تحمل مدتها هیچ راهی را بجز ترک وطن برای رسیدن به حقوق خود نمی بینند، در جامعه به کرات دیده می شود و حتی چنانچه مبالغه تلقی نشود بایستی بگویم در سالهای اخیر در جامعه و کشور ما نهادینه شده است. این موارد منحصر به تحقیقات، پژوهش و مراکز علمی نیست، بلکه در تمام جامعه خود نمایی می کند، نمونه کاملا مشهود آن فوتبال و مسایل حاشیه ای آن می باشد. 

به هر حال در عنوان این پست این سؤال مطرح شده است: «کجا هستند مسؤلان؟» هر چند این سؤال در کشور ما به یک طنز شبیه است، چراکه که تا وقتی یک فرد در مسند قدرت است، پاسخگوی کوچکترین انتقاد و بازخواست نیست، وقتی هم که از قدرت کنار می رود با ترفند «من دیگر هیچ مسؤلیتی ندارم» بازهم پاسخگوی فجایعی که به بار آورده نیست. بسیاری از آنهایی که ما نامشان را به اشتباه «مسؤلان»  نامیده ایم:
(1) در حال احقاق حقوق از دست رفته شان می باشند که در مدت قبل از مسؤلیت شان متقبل شده اند، 
(2) در حال حساب و کتاب برای بهره بردن بیشتر از بیت المال هستند (حق مدیریت، حق جلسه، حق ماموریت، حق ... پاداش های بی حساب و کتاب، امتیازهای مدیران، ... !!!!)،  
(3)  ...

بنده بر این باورم چنانچه به افرادی نظیر ذکاالملک فرصت داده شود تا بار دیگر به جامعه کنونی ما برگردند و این وضعیت تاسف بار و فاجعه آمیز را ملاحظه کنند، به این نکته پی خواهند برد که آنها جزو قدیسین بوده اند. 
۲۷ آذر ۹۲ ، ۰۵:۳۴ زارعی نژاد
استاد مقدم عزیز
سلام
باید عرض کنم که به دلیل اینکه هیچ ساپورت مالی از یکی مثل من نمیشه که بتوانم هزینه ترجمه های تخصصی و ویرایش نی تیو را که کم هم نیست بپردازم ناخداگاه به این سمت سوق داده می شوم. چرا وضع کشور ما این باشد که به علت نداشتن شرایط مالی خوب نتوانیم در یک ژورنال نسبتا تاپ مقاله بدهیم و به این سمت هدایت شویم. من خودم در این شرایط گیر افتاده ام. باشگاه پژوهشگران به من می گوید که شما مقاله را چاپ کنید و بعدا 1میلیون تومان به شما داده می شود که معلوم نیست چه زمان طول بکشد. آیا به نظر شما من راه دیگری دارم؟ 
با سلام
وقتی در هر زمینه ای که می بینی یک گند و افتضاح به بار میاد حالت مشکلات اقتصادی و ...  که نمیدانم چیا هستن باعث میشه این افتضاح رو تو علم ببینیم.
 چیز که بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک.
ولی من به شخصه حاضرم بدبخت ترین وضعیت رو تو زندگی باشم ولی علم نفروشم. 
اشکم درمیاد وقتی می بینم این بی وجدانی در عرصه علم و از کسانی که ادای علم می کنند نشأت میگیرند.
ای کاش بدانیم 
علمی که اخلاق و انسانیت در آن نباشد به درد ....
ای کاش در آنکسی که به علم آموخت، قبل از آن معرفت واخلاق را می آموخت.
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=176257

خبر بالا بسیار جالبه
به نظر یک شیوه جدید تقلب علمی برای دوبرابر کردن مقالات است که توسط یک استاد ایرانی اختراع شده است !
خیلی از مجلات اجازه اضافه کردن اسم را بعد از سابمیت کردن مقاله و داوری اول نمیدهند. عجیب هست که بعضی مجلات این اجازه را میدهند. روشن است که دادن این اجازه، امکان تقلب را فراهم میکند.

به نام خدا

عذرخواهی می کنم اگر مثال خوبی نیست:

در کشور نروژ که حدود نیمی از اعضای مجلس آن را خانم ها تشکیل می دهند، اگر شخصی (غیر از زن و شوهر) به خانمی (حتی با رضایت وی) تجاوز جنسی نماید، خانم به مرکز مشاوره ارجاع می شود و مرد محکوم به قوانین آنجاست (اگر اشتباه نکنم زندان و جریمه)/

درد پژوهش در کشور ما عمیق است و من به شخصه نمی دانم از کجا باید شروع کرد که درست ترین نقطه باشد، اساتید؟ دانشجویان؟ وزارت؟

اما آنچه بوضوح می دانم اینکه باید یک چارچوب صحیح بعنوان الگو وجود داشته باشد نا بتوانیم آن را معیار بگیریم، قصد دفاع از این کار را ندارم (لطفا در این باره بحث نکنید) همه میدانیم این کار صحیح نیست ولی سوال این است چرا یک دانشجوی احتمالا دکتری حاضر است عناوینی را در کنار نام خود قرار دهد تا پولی دریافت کند؟ آیا وی حریص است؟ آیا وی ثروت اندوزی می کند؟ یا اینکه آرزوی های خود را پس از 30 سال سن و پس از حداقل 20 سال تحصیل بربادرفته می داند؟ آیا براستی خودمان را در مقابل چنین دانشجویانی متعهد نمی دانیم؟ آیا ما هم در به وجود آمدن چنین کور راههایی مشارکت نداشتیم؟

حکایت ما حکایت همان کشتی است که شخصی می خواست جای خودش را سوراخ کند! آیا ما در قبال این دسته دانشجویان که احتمالا با فقر مالی هم دست و پنجه نرم می کنند و عنوان دانشجوی دکتری را هم یدک می کشند مسئولیتی نداشتیم؟ داشتیم و داریم.

آمار خودکشی دانشجویان ما در دانشگاهها دردناک است.

مجدد تاکید می کنم من رفتار چنین دانشجویی را که حاضر است نام دیگران در مقاله اش ثبت شود را نمی پسندم ولی می خواهم بگویم ما هم یک جاهایی را کم کاری کردیم. بهتر است به آن هم توجه شود.

ای کاش روزی برسد که اینقدر شجاعت داشته باشیم که بپذیریم بخشی از این قصور به عهده ما بوده است تا شاید راه صحیح رفع آن را زودتر پیدا کنیم.

آقای «مسعود ریسمانچی» عزیز:

آنهایی را که شما توصیف فرمودید «استاد» نیستند. چراکه هر شئ با صفات خودش توصیف می شود. هر چند ما به «اشتباه» آنها را استاد خطاب می کنیم، معهذا همان طور که در پست های قبلی دیدیم (نامه ذکاالملک) آنها تعبیر دیگری دارند. به هر حال با تمام گفته های شما (به استثناء لفظ استاد!!) موافقم، و کاملا با شما در این موارد و بسیاری موارد دیگر از این قسم اتفاق نظر دارم. از حقایق تلخی که به رشته تحریر در آوردید تشکر و قدردانی می کنم، باشد تا این افراد بدانند اذهان هوشمندی هستند که خطاهای آنها را به وضوح می بینند و روزی باید پاسخگوی اعمالشان باشند. آن روز دیر نیست برای آنهایی که چشم بینا، گوش شنوا و ضمیر آگاه دارند.     
۱۹ آذر ۹۲ ، ۱۵:۵۱ مسعود ریسمانچی

آقای مقدم عزیز

وقتی استادا توی جلسه شورای موارد خاص میشینن و پروندههای متقاضیای دکتری رو بررسی میکنن و وقتی میرسه به پرونده یه متقاضی تبدیل خارج به داخل همه میخندن و میگن این از اون چهل میلیونیاست و همه میگن قبولش کنین ، این بد نیس؟  وقتی استادا  به دانشجوی دکتری به عنوان 20 واحد حق التدریس نگا میکنن و براشون مهم نیس چند تا از این 20 واحدیا میگیرن و چه بلایی سر اون دانشجوی بدبخت میاد ، این بد نیس؟ وقتی هدف استاد ارتقای مرتبه و ترفیع سالانه و این حرفاست و براش علم و تربیت دانشجو و ....مهم نیس این بد نیس؟ وقتی استاد جزوی دوره دانشجوییش رو هنوز میاره سر کلاس این فروختن انسانیت به چند ریال نیس ؟  وقتی استاد بیست ساله یه سری امتحان از دانشجوا میگیره این تقلب نیس؟  وقتی استاد از کلاس که میاد بیرون میره شرکت خودش این تقلب حساب نمیشه؟  تقلب  فقط محدود به مقاله س؟  

چیزایی که توی این سایت گفته خیلی فاجعه س که مقاله و جای نویسنده  رو میفروشه.  شکی نیس. ولی اخلاق علمی محدود به مقاله و تقلب توی اون نیس.   کاش یه چیزی شبیه به منشور اخلاق آکادمیک بود که استادا باید رعایت میکردن و انسانیت و به چند ریال نمیفروختن.  

آقای «فرهاد» عزیز:

نفر اول مقاله با این کار اتوماتیک به قیمت ناچیزی خودش را انسانیتش را شخصیت علمی اش را و .... فروخته است. افرادی که در چنین اعمال غیر علمی، غیر اخلاقی، غیر قانونی و ... دخیل هستند، بایستی منتظر روزی باشند که افرادی از همین قسم با راه یافتن به مناسب خطیر  با زندگی شان و نیز با زندگی عزیزانشان با لبخند بازی کنند. در زندگی مدرن امروز (نسبت به دیروز!) مواجه شدن با چنین پدیده های شومی قابل پیش بینی است، ولی آنچه مهم است این است که ما در دنیای فانی زندگی می کنیم نه در دنیای باقی. بنابراین این اعمال نیز چند صباحی بر پرده روزگار نقش خواهند بست و سپس به فراموشی سپرده خواهند شد، ولی متاسفانه تا ابد با شخص خاطی خواهند ماند تا از وی به عنوان اشرف مخلوقات سوال شود «انسانیتت را به چند ریال!!! فروختی!».  
این سایتی که معرفی کردین اصن بدرد نمیخوره.  با نفر دوم مقاله که نمیشه از رساله دکتری دفاع کرد.  فقط بدرد ارتقای استادا میخوره.  کاش یه جایی رو معرفی میکردین که نفر اول مقاله رو بفروشه. 
یک راه‌کار جدی مقابله با چنین مواردی، الزام محققین به انتشار مقالات ارسالی به ژورنال‌ها به صورت Working Paper در وب‌سایت دانشگاه یا سیستم‌های مدیریت پژوهشی دانشگاه هست. علاوه بر مزایای معمول این نوع مقالات (گسترش نشر علم و ثبت نمودن ایده‌ها به نام خود)،‌ در صورت انجام چنین کاری، به راحتی می‌توان رد پای محققین را در مقالات دنبال کرد و چنانچه فردی بیش از حد متعارف مقالاتی برای ارتقا یا هر امر دیگری ارائه نمود که از ابتدای ارسال مقاله در سیستم ثبت نشده بود، می‌توان آنها را از فرد قبول ننمود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی