Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

مقاله‌ای تقلبی از یک مقام دانشگاهی

PaP-admin | پنجشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۱

برای دیدن کل مقاله‌ی تقلبی بر روی تصویر کلیک کنید

مقاله‌ی اصلی را از اینجا ببینید

مقاله‌ی تقلبی تک نویسنده است و نمی‌توان مسولیت آن را به دوش یک دانش‌جو انداخت.


با تشکر از فردی که این اطلاعات را برای ما ارسال کرد.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۱/۰۴/۲۲
PaP-admin

نظرات (۱۰)

بالاخره پس از پیگیری فراوان استاد (؟) مربوطه مقاله مذکور و نسخه هایی از اون رو از سایتشون حذف کردند و هر چند مجله ای که این مقاله رو چاپ کرده بود هرگز حاضر به پیگیری قضیه نشد اما بالاخره زحمت کشیدند (!) و پس از نامه نگاری های مختلف مقاله رو از سایتشون حذف کردند
حال تنها اثری که مقاله مورد نظر داشت این بود که اون استاد (؟) ازش برای ارتقاشون به درجه بالاتر استفاده کردند و شاید هم هزینه ای از دانشگاهشون برای شرکت در کنفرانس گرفته باشند که این دو هرگز مسترد نمی شود
نهایت پیگیری تقلب یک استاد پاک کردن صورت مساله می شود و اگر چنین قضیه ای از سوی دانشجو باشد تا پای اخراج او پیش خواهند رفت. هنوز پس از یک سال همان فرد مقام مسئول دانشگاهی حساب می شود و آب از آب تکان نمی خورد
شاید به همین دلیل باشد که او و افراد مشابه او بی هیچ واهمه ای می توانند رسرقت علمی را ادامه دهند. حداکثر آن خواهد بود که رزومه شان را ویرایش می کنند و سرقت ها را حذف می کنند. اما اعتباری که از این سرقت گرفتند هرگز مسترد نمی شود و این آیروی محیط آکادمیک کشور است که خواهد رفت
میشه دلیل اینکه چرا  دو مقاله تقلبی را در سایت نمی گدارید بگویید
عنوان دو مقاله را در  ۰۹ مرداد ۹۱ ، ۱۳:۵۹  اعلام  کرده ام 

با تشکر
من از دانشجویان سابق این دانشگاه هستم و ایشان رو میشناسم. بدیهیه که کار ایشون بسیار زشت بوده و توجیه ایشون هم غیرمنطقی به نظر میرسه. آقای دکتر قدسی لطفا در صورتی که خبر جدیدی در این مورد دارید منتشر کنید.  
۲۴ شهریور ۹۱ ، ۱۶:۳۹ دانشجوی بدبخت
 با سلام



آقای م.م.م. مقاله دانشجوی ارشد خود را که تماما کار خود دانشجو بود و ربات آن هم با هزینه شخصی خود دانشجو ساخته شده بود به عنوان یک فصل از یک کتاب چاپ کردند. ولی!!!!: 1- در این کتاب هیچ نامی از دانشجو نبرده اند 2- متن چاپ شده در  کتاب کاملا کپی از مقاله دانشحو در محله Autonomous Robot است و تنها یک مقدمه به آن اضافه شده است 3- نام یک استاد دانشگاه کانادا به کار اضافه شده است که هیچ نقشی در کار نداشته است و به دلیل آنکه فرصت مطالعاتی کانادا را برای م.م.م. تسهیل کرده اسم او اضافه شده است.



مقاله اصلی دانشجو:

Stair Climber Smart Mobile Robot (MSRox)

فصل کتاب چاپ شده:

Bioinspiration and Robotics: Walking and Climbing Robots, Editor: Aleksandar Lazinica
 آقا محمد آشکارسازی نام این افراد چندان هم مفید نیست جز آن که باعث می شود که فرد متقلب از هر کانال ممکن برای نابودی این سایت و بانیان آن اقدام کند! موارد مشابه اون چندین بار اتفاق افتاد  و مساله به دادگاه هم کشید که شخصا نمی دانم نتیجه دادگاه چه شد اما شدیدا علاقه دارم آن را بدانم
در مملکت ما برای تقلب دانشجو هزاران ابزار وجود دارد تا با او برخورد شود و حتی پای اخراج او پیش می روند که باید چنین نیز باشد اما برای برخورد با اساتید هیچ کانال مشخصی وجود ندارد. در چنین شرایطی باید چنین سایت هایی را غنیمت دانست و سعی کنیم در راستای حفظ آنها و کمک به آنها تلاش کنیم
برخلاف آنچه که هزاران کانال نظارتی علی الظاهر می بینیم اگر موردی را شخصا پیگیر باشید خواهید دید که کسی پاسخگو نیست
 فکر کنم هویت این افراد باید مشخص بشه...
اگر امکان دارد اصل مقالات زیر نیز در سایت و مقایسه آنها نیز گذاشته شود
و آنها نیز به عنوان تلقب معرفی بشوند

A New Cluster Validity Index for Fuzzy Clustering Based on Similarity Measure, RSFDGrC 2007, LNAI 4482, pp. 127–135, 2007.

A cluster validation index for GK cluster analysis based on relative degree of sharing, Y.-I. Kim et al. / Information Sciences 168 (2004) 225–242

قبلا نیز این درخواست را داده ام 
لطفا در این سایت حداقل سلیقه ای عمل نکینم
۳۱ تیر ۹۱ ، ۱۶:۴۲ محمد قدسی
    یک کپی از نامه نگاری‌ها در رابطه با این مقاله. برای نامشخص ماندن هویت افراد بخش‌هایی از آن ستاره شده است:

Dear Dr
. ********,
Thank you for your reply but I have some questions,
1. Your major is ******* engineering but the subject of this paper is something different. Did you have a student who was working on education methods?

2. This paper is also published in the following conference and so you published it two times.
        *********, " Increasing Feedback Systems for Teaching Enhancement", *** Symposia on Internet related research(***SI),IPSI Conferences, ****, *****, Amifi, Italy.

3. You said that this paper is similar to the original paper but as it is clear we see that it is word by word a copy of the original paper. You presented this paper in the above conference but you preferred not to change even a word!

4. We know that credits of writing a paper is not limited to add it in your resume. What do you do with other credits?

5. If a paper is written by a student and you forget his name, why did you publish it? Is this illegal to publish papers that their authors are not known?

Sincerely yours
*****************
--- پیام اصلی ---
به: roym@nu.ac.th
عنوان: The Paper

> Dear Dr Morien
>
> My of my name is Dr ***************. I recently received an
> email indicating that one of my papers published in a Journal is very
> similar with your paper that was presented and published in a
> conference at Curtin University of Technology.
>
> I checked the paper and recognized that many parts of that were from
> your paper. I was surprised as this paper was prepared by one of my
> students in 2005. The detail is as follow:
>
> In 2005, when I was in Malaysia, I had a Chinese student. He prepared
> this paper but we did not send it for any conference at that time.
> Later in 2007, when I came back to Iran, a local Journal asked me to
> send them a paper. I sent the paper for them and as I did not have the
> name of Chinese students and his details, I did not put his name in
> the paper. It was accepted and published.
>
> I really shocked about the paper and deeply regret the carelessness
> that resulted in this issue.
> I am extremely sorry and apologize for that and remove the paper from
> my resume and papers list.
>
> Regards
> Dr *******************
> Professor in **** Engineering
> *****************************,
> ********************,
> ************, Tehran- Iran
 جناب آقای دکتر ... هیچ کار اشتباهی انجام نداده اند و احتمالا یکی از موارد زیر رخ داده است:
1- دانشجوی ایشان این مقاله را به سرقت برده است و در روز معلم به ایشان هدیه کرده است و جناب دکتر بی خبر از همه جا آنرا چاپ کرده اند. این کار سابقه دارد و با مشابه چیدن گل از فضای سبز دانشگاه است که در روز معلم بعضا انجام می شود.
2- جناب آقای دکتر .... در سال 2003 برای فرصت مطالعاتی به دانشگاه Curtin رفته بوده اند و ایده مقاله مال ایشان است ولی اساتید نامرد آن دانشگاه بدون ذکر نام ایشان مقاله چاپ کرده اند.  در اصل سارقین همان اساتید دانشگاه استرالیا هستند.  آقای دکتر هم در سال 2009 همین کار را در حق آنها انجام داده و بدون ذکر نام آنها مقاله را چاپ کرده اند.
3- اگر چیدمان لغات یک مقاله را فرآیندی تصادفی فرض کنیم احتمال این وجود دارد که دو مقاله را دو نفر مختلف بنویسند و دقیقا مثل هم باشد. شاید احتمال کمی داشته باشد ولی بهر حال محتمل است.
4- احتمالا یک نفر که می خواسته آقای دکتر .... را بدنام کند مقاله را به سرقت برده است و به نام ایشان چاپ کرده است و تمام ایمیلهایی هم که به نام آقای دکتر بین مجله و نویسنده رد و بدل شده است جعلی می باشد.
 نمی توان؟؟! مگر در ایران هیچ کاری نشد ندارد. مگر خانم قهرمان زمین نبودند که کار را گردن دانشجویی که اصلا اسمش در مقاله نبود انداختند، یا رییس فرهنگستان علوم که ظاهرا دانشجویی نداشتند و انداختند گردند منشی دفترشان!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی