Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

لایحه مقابله با پایان نامه های تقلبی روی میز دولت

تهران- ایرنا- معاون پارلمانی و حقوقی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری از تدوین لایحه مقابله با پایان نامه های تقلبی خبر داد و گفت: این لایحه 31 تیرماه تقدیم معاون اول رییس جمهوری شده و هم اکنون در کمیسیون های دولت در دست بررسی است

سعدالله نصیری قیداری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا افزود: در بحث پایان نامه های تقلبی و جعلی دو بخش مصرف کننده و تولید کننده داریم.

وی دانشجویان متخلف را مصرف کننده پایان نامه های تقلبی و شرکت ها، افراد و موسسات را تولید کننده این پایان نامه ها عنوان کرد و گفت: دانشجویان متخلف در درون آموزش عالی و تولیدکنندگان در بیرون از آموزش عالی هستند.

معاون وزیرعلوم درباره نحوه برخورد با دانشجویان متخلف نیز توضیح داد: کمیته های انضباطی درون دانشگاه ها می توانند با این دانشجویان و همچنین استادانی که نظارت لازم را در زمان ارائه پایان نامه های نمی کنند، برخورد کنند.

به گزارش ایرنا ، سه شنبه هفته گذشته، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از آنچه که تحت عنوان «پایان نامه فروشی» و یا «کپی برداری متون علمی» از آن یاد می شود، گفته بود: شان علمی کشور به هیچ وجه نباید زیر علامت سوال قرار گیرد و لذا دستگاه های مرتبط باید برای مقابله با این گونه اقدامات فعال شوند.

قیداری مشکل اصلی درباره پایان نامه های تقلبی را متوجه بیرون از آموزش عالی و شرکت ها، افراد و موسساتی دانست و گفت: آنها با درج آگهی و تبلیغات مشغول این کار هستند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد پایان نامه فروشی نوعی از سرقت علمی و تخلف است که باید با آن برخورد شود.

معاون پارلمانی وزیر علوم ابراز امیدواری کرد لایحه مقابله با پایان نامه های تقلبی هرچه سریع تر در کمیسیون های مربوطه دولت بررسی و برای تبدیل شدن به قانون به مجلس شورای اسلامی فرستاده شود.


موافقین ۴ مخالفین ۱ ۹۳/۰۷/۲۶
PaP-admin

نظرات (۱۶)

۱۲ آبان ۹۳ ، ۱۵:۲۴ معلوم الحال
ضمن احترام به خوانندگان محترم وبلاگ اعلام می گردد:
شخصی که با نام جعلی افشین زارعی اقدام به ارسال نظر نموده سازنده دو وبلاگ
http://conference2013.blogfa.com

http://conference20144.blogfa.com

می باشد.
این شخص با دستکاری تصاویر و عناوین قصد دارد تا حاشیه را از اطراف خود دور کند و وبلاگ کنفرانسهای به اصطلاح بین المللی را بی اعتبار جلوه دهد.
وبلاگ کنفرانسهای به اصطلاح بین المللی تنها با آدرس :

http://conference2014.blogfa.com

مطالب خود را منتشر میکند.

۱۲ آبان ۹۳ ، ۱۱:۱۱ معلوم الحال
خطاب به آقای افشین زارعی

چرا اسم واقعی خودت رو نمی نویسی تا همه بدونن کی هستی؟
من معلوم الحالم یا شما؟ با افشاگری های همون وبلاگ چندصد نفر از دام کنفرانس های بی در و پیکر شما نجات پیدا کردن. کارای من فتوشاپه؟ نه خیر! درسته که من در فتوشاپ خبره هستم، اما اینا فتوشاپ نیست. واقعیت محضه. ایمیل های کنفرانس ها هم موجوده. چند تا مقاله دیگه هم براشون فرستادیم که هنوز رو نکردیم.
پارسال آبروی خودت رو هم بردند. مقاله فرستادن با مقدمه ای پر از چرت و پرت. حالا هم که ژورنال جعلی جدید راه انداختی و دستت رو شد و نتونستی کلاه دانشجوی بیچاره رو برداری به هر راهی متوسل شدی.
میای توی وبلاگ تهدید می کنی که ازتون شکایت کردیم. و ...
دوست عزیزی هست که شدیدا پیگیر کارهای شماست و لحظه به لحظه با شما مکاتبه میکنه. با نامهای مختلف. و اخبار شما رو به دست میاره.
نگذارید بیشتر از این افشاگری بشه.
دست بردارید.
۱۱ آبان ۹۳ ، ۲۰:۳۴ افشین زارعی
نکته بسیار جالبی چند روز هست ذهن بنده رو به خودش مشغول کرده و اون هم فتوشاپ های فرد معلوم الحالی هست که چندین وبلاگ در سطح اینترنت و دنیای مجازی درست کرده و مثلا اقدام به افشاگری کرده !!!

فردی که مثلا یک مقاله رو به چندین همایش و کنفرانس ارسال میکنه و همایش ها هم اینقدر ناشی هستن به قول ایشون که بخاطر پول مقالات رو با اینکه پر از غلط و غلوط هست منتشر میکنن ...

نکته بسیار جالب در وبلاگ های زیر مشخص هست
http://conference2013.blogfa.com
http://conference2014.blogfa.com
http://conference20144.blogfa.com

لطفا همه سایت ها رو مشاهده کنید !!!
واقعا مزخرف و مسخره هست
آدم اینقدر .... !!!!!! اینها رو بنده با یه سرچ مختصر پیدا کردم
معلوم نیست واقعا چند تا سایت دیگه به این شکل ایجاد شده!

مسلما کسی نمیاد برای یه مقاله 10-12 صفحه ای که خوندنش 5 دیقه هم وقت نمیبره اعتبار و آبروی خودش رو خراب کنه!!!
خیلی دوست دارم یکی بیاد بگه الان ما به عنوان یه دانشجو باید حرف های شما رو باور کنیم یا ...!

واقعا بعضی وقت ها از ایرانی بودن خودم ....... بی خیال
پارسال هم توی کنفرانس علوم رفتاری کیش مقاله ای پذیرش شد که در مورد قهر مش مراد و برادرش بود
به نظرم دانشگاهها باید به کنفرانس هایی امتیاز بدن که از طرف نهادهای با اعتبار برگزار میشن
موسسه خصوصی برای در آمد زایی کنفرانس برگزار میکنه. تا جایی هم که میتونه از سر و ته هزینه ها میزنه
وزارت علومی هم وجود خارجی نداره و فقط یه اسمه.
سلام
متاسفانه کنفرانس های کم اعتبار وارد فاز جدیدی شده اند.
اولین کنفرانس ملی اقتصاد، مدیریت و حسابداری – اولین کنفرانس ملی مهندسی، علوم اجتماعی و محیط زیست (hamayesh1404.ir) یکی از این کنفرانها است که اقدام جالبی انجام داده اند
شخصی با ارسال یک مقاله پر از ایراد و کلمات و جملات بی ربط به این کنفرانس قصد محک زدن هیئت علمی این کنفرانس را داشته که ناباورانه مورد پذیرش قرار گرفته! آن هم به صورت سخنرانی
برای بار دوم هم اقدام کرده که باز هم مقاله بی ربط مورد پذیرش قرار گرفته
این اتفاق در وبلاگ کنفرانسهای به اصطلاح بین المللی (conference2014.blogfa.com)اطلاع رسانی شد. پس از این افشاگری، مسئولان کنفرانس اقدام به پاک کردن مقالات نموده و قصد پوشاندن اشتباهات خود را داشتند. غافل از اینکه با پذیرش مقالات ایمیلی برای نویسنده ارسال می شود.
ماجرا زمانی جالب تر می شود لیستی بلند بالا از اسامی اساتید بلند مرتبه به عنوان شورای راهبردی کنفرانس در سایت خود نمایی می کند. همچنین در سایت این کنفرانس آرم چند وزارت خانه و دانشگاه معتبر و ... به عنوان حامی علمی به چشم میخورد.
به راستی چه کسی متولی رسیدگی به این اپیدمی است؟
دانشگاه صنعتی اصفهان در جدیدترین اطلاعیه خود در مورد چگونگی محاسبه نمره پایان نامه، ذکر کرده است که در صورتی که دانشجویان برای کسب نمره پایان نامه مقالات خود را به کنفرانسها و ژورنالهای نامعتبر ارسال کنند، از نمره پایان نامه آنها کسر خواهد شد. 



۰۲ آبان ۹۳ ، ۱۰:۲۶ مدرس دانشگاه آزاد
سلام بر آقا یا خانم دکتر که فرموده اند:
"سلام دوست گرامی
مدرس دانشگاه آزاد مواظب خودت باش سکته میکنی اون وقت هیچ کس نیست از همین دانشگاه آزاد بیاد عیادتت"

بله به احتمال زیاد سکته خواهم کرد. زمانی که دولت قبلی دانشگاه علوم پزشکی ایران و حذف کرد من آخرش یک روز تو بیمارستان بستری شدم.


این نابسامانی ها برای افراد سود جو خیلی خوبه. ولی وقتی مملکت نا امن شد و ملت ما هویت خودش و از دست داد اونوقت متوجه می شی که چه به سر خودت آوردی. تا ملت نباشی دولت نخواهی شد جناب.


تو مملکت ما الان همه چیز شده مسخره بازی. فقط عرصه ی علمی نیست.

ولی من که خودم در  زمینه ی علمی فعالیت دارم این زمینه برام مهم تره.

برای من این مهمه که مثلا  دانشگاه های خوب کشور نابود نشن و هر روز هم بهتر بشن.

برای من این مهمه که تو کشور مکانهایی باشه که افراد داخل اون حق کشی نکنن و به ناحق به کسی حق ندن و فقط از جنبه ی علمی به مسایل نگاه کنن.

واحد دانشگاهی ما امسال بالاتر از 110 نفر کارشناسی عمران-سازه برداشته!

فردی که رشته ی کارشناسی اون روانشناسی بوده، اومده در رشته ی فنی مدرک ارشد گرفته!

نمی دونم کجای اینکار درسته؟

من ادم بخیلی نیستم. ولی این کارها مدرک و بی اعتبار و بی ارزش می کنه. دیگه نمیشه به کسی در زمینه ی تخصص اعتماد کرد.

سر کلاس بودم، مساله ی مطرح کردم، دانشجو اومد حل کرد، اشتباه گرفتم،
دانشجو پافشاری می کرد که راه حل اون درسته! مساله هم در حد این بود که بهش بگم ماست سفیده یا سیاه اونم می گفت سیاه! چه انتظاری داری دیگه؟؟؟

سکوت سکوت تا کی؟ تا زمانی که سکته بزنیم انشالله و الرحمان الرحیم


سلام دوست گرامی
مدرس دانشگاه آزاد مواظب خودت باش سکته میکنی اون وقت هیچ کس نیست از همین دانشگاه آزاد بیاد عیادتت
سلام
متاسفانه آثار کنفرانس بدون اعتبار جدیدی پیدا شده است.
لطفا مراقب باشید.
برای مشاهده خبر به وبلاگ:

conference2014.blogfa.com

مراجعه کنید.

در یک گزارش کارشناسی اعلام شد که اگر همه چیز به همین صورت ادامه یابد ایران تبدیل به سومالی می شود. با اندکی توجه و فکر می توان عمق فاجعه را دریافت. اگر به اطراف خود، به دانشگاه خود، به کشور خود، به آب و خاک خود نظری بیاندازیم متوجه می شویم که مدیران نادان ممکن است چه بلایی برسر این کشور بیاورند و تعداد این مدیران در حال افزایش است.


دانشجویانی را می شناسم که در خارج از کشور در حال تلاش هستند و با سختی های بسیار در دوره فوق لیسانس و و دکتری درس می خوانند. زمانی که خبر شگفت انگیز پذیرش در ارشد و دکتری را شنیدم به این دانشجویان چیزی نگفتم. امید چیزی است که باید زنده باشد و اگر این خبر را می شنیدند کاملا ناامید می شدند.


آنچه که دشمنان ایران در قالب دوست و مدیر برسر ما می اوردند برابری می کند با کاری که مغول انجام داد. ویرانی امروز برابر با ویرانی آن روز است و من بدنبال شاهنامه ای که برگیرم و فرار کنم. شاید زمانی دیگر برگشتم و همه چیز را ساختم و دوباره ستون به سقف زدم.

 

۲۹ مهر ۹۳ ، ۱۰:۴۳ دانشیار دانشگاه باهنر کرمان
اینکه وزارت علوم پس از سالها به فکر برخورد با این نوع تقلب (که البته دامنه آن بسیار وسیع است) افتاده، البته قابل تقدیر است. اما سؤال اینست که با چه ابزاری وزارتخانه می خواهد با این مسئله مقابله کند؟ آیا می تواند جلوی رشد بی رویه و بی قاعده تحصیلات تکمیلی را بگیرد؟ آیا می تواند سیستم گزینش علمی دانشجویان تحصیلات تکمیلی را تغییر دهد؟ آیا می تواند با استادانی که به دانشجویان دکتری به مثابه یک طعمه 20-24 واحدی نگاه می کنند برخورد نماید؟ اصولا سهم استادانی که بدون داشتن کمترین تخصص و انگیزه، براساس پیشنهاد یا فشار دانشجو، پایان نامه تعریف می کنند در این ماجرا چیست؟ با استادانی که پس از 3-4 سال براساس چند مقاله بی ارزش دانشجو، بدون خواندن حتی یک خط از پایان نامه دانشجو، مجوز دفاع به دانشجوی خود می دهند چه برخوردی صورت خواهد گرفت؟ و درنهایت با آن دسته از دکترهایی که با همین پایان نامه های تقلبی و مقالات تقلبی به دانشگاهها راه یافته اند و عنوان استاد را یدک می کشند چه برخوردی صورت خواهد گرفت؟ در پایان باید گفت: "از کوزه همان تراود که در اوست"  
۲۸ مهر ۹۳ ، ۱۹:۳۱ مدرس دانشگاه آزاد
سلام اقا مجید

اتفاقا اونایی که متولی این امر هستند به هر چه دوست دارید من قسم یاد می کنم که خوب می دونند دارند چکار می کنند.

همون افراد، ابدا دخترها و پسرهای خودشونو  اونطرف هایی که شما درس می خونید نمی فرستند.

خواهش می کنم سری به اقازاده ها بزنید ببینید تو کجاهای دنیا تحصیل می کنند البته با پول من و شما.

بجای تئاترو بازی فوتبال و اینها، گرفتن مدرک تقلبی شده سرگرمی.یش نیست.

جلسات دفاع از پایان نامه ها شده جلسه ی دفاع از بیسوادی.

هیات علمی دانشگاهها تبدیل به هیات بدون علم شدند و ... خسته شدم چقدر بنویسم والله

من قبلا هم کامنتهای بسیار زیادی گذاشتم که با مخالفت های بسیاری مواجه شد. ولی اخرش همینه که می بینید.


مدرک دکتری 1393 مساوی مدرک دیپلم 1375 و به پایین


زمانی بود که هرکس دیپلم می گرفت مساوی بود با قبولی در دانشگاه





من دانشجوی دانشگاه آزاد هستم. این ترم، ترم اول من است.
ورودی های این ترم 65 نفر هستند. یعنی در یک گرایش مهندسی 65 نفر دانشجوی ارشد وجود دارد. زمانی در گذشته اگر تعداد دانشجویان ارشد کل کشور را جمع می زدی 65 نفر نمی شد. الان در یک گرایش و فقط در یک دانشگاه 65 نفر نشسته است.

درها باز شده است.نه به سمت دانایی بلکه به سمت نادانی و عقب افتادگی. در این کلاس من کوچک ترین فرد از نظر سن هستم. همه دانشجویان از 5 تا 30 سال از تحصیل دور بوده اند و الان که درهای نادانی را گشودند آمدند تا مدرکی بگیرند و به افتخارات دانشگاه آزاد بیافزایند.
فرق دانشگاه ما با دانشگاه ها دیگر این است که ما هر هفته در روز پنجشنبه باید در کلاس درس حضور یابیم اما در دانشگاه های دیگر یک هفته در میان به دانشگاه می آیند. تا تحصیل علم باعث نشود که چرخ اقتصاد کند شود.

نگرانم، نگران آینده ای که همه مدرک دکتری دارند. آینده ای که برنامه ریزی و مدیریت آن برعهده نادانانی است که امروز در کنار من نشسته اند.

۲۸ مهر ۹۳ ، ۱۰:۱۱ دانشجو علمی کاربردی همدان

با سلام

من  از دانشجوهای ارشد علمی کاربردی همدان هستم

دوستانمون تجربه تحصیلات تکمیلی داشتن و میدونن چقدر باید دقیق و با نظم کار و پیش برد

 تا به حالا اینطور دانشگاهی ندیده بودم به خدااااااااااااااا

رئیس مرکز اصلا نمیدونه پروپوزال یعنی چی، استاد اصلا وجود خارجی نداره...

خودش معلوم نیست مدرکش لیسانسه، دیپلمه.، سیکله....

با رئیس دانشگاه استان حرف میزنیم درمورده وضعیت دانشگاه و...

میبینیم اصلا تو باغ نیست..اصلا نمیدونه حرف ما چی هست

یکی به فریاده ما برسه تو رو خدا

۲۸ مهر ۹۳ ، ۰۸:۴۳ سمیه اخوان
گفته شده است که : برای رسیدن به مدرک دکتری ، به تعداد دانشجویان ، راههای تقلب وجود دارد (مطمئن نیستم که این نقل قول از کیست). 
دانشگاه آزاد امسال چیزی را شروع کرده است به نام دکتری پژوهش محور.  یعنی در این دوره هیچ نوع درسی اخذ نمی شود.  کلاس و مدرس و حق التدریس و تخته وایت بورد و دفتر کار و آزمایشگاه و ... نیاز نیست.  هیچ امکاناتی را دانشگاه آزاد صرف نمی کند. فقط دانشگاه شهریه می گیرد و دانشجو خودش استاد راهنما را باید پیدا کند و قبل از ثبت نام موضوع تز دکتری را اعلام نماید. 
یک جناب مهندس  از یکی از ارگانها به من رجوع کرد و گفت که میخواهد من استاد راهنمای تز دکتری او باشم و پیشنهاد جالبی هم داشت: گفت که یک پروژه ..... میلیونی از ارگان محل کارش برای من می آورد و قرار است که من و دانشجوهایم در دانشکده این پروژه را اجرا کنیم و بعد از سه سال دستگاهی بسازیم و طرح آن و نتایج شبیه سازی و مدل سازی و گزارش  و مقالات حاصله را به او تحویل دهیم و طی یک جلسه دفاع از رساله دکتری نتایج پروژه بشود نتیجه کار دکتری وی.  هم او راضی خواهد بود و هم ارگان مربوطه و هم استاد راهنما. 
راهها را برای رسیدن به مدرک دکتری باز کرده اند و من می بینم روزی را که نیروهای خدماتی ادارات مدرک دکتری داشته باشند.
۲۷ مهر ۹۳ ، ۱۹:۲۶ مدرس دانشگاه آزاد
من مدرس دانشگاه آزاد به اصطلاح اسلامی واحد ....آباد هستم.

در داخل این دغل خانه تازه بخشنامه شده که حق مدیریت افزایش پیداکنه که از مبلغ 500000 تومان هست تا 4000000 تومان بسته به نوع پست و واحد.

حکم اینجانب که استادیار پایه 7 هستم چیزی در حدود 3500000 هستش.
حکم دوست صمیمی اینجانب که ریسس واحد هستش 7100000 تومان.

بنده در استانه ی دانشیار شدن هستم. طبق جدول های موجود پس از دانشیار شدن 280000 تومان به حقوق بنده اضافه میشه.

حالا شما حساب کنید دوست اینجانب هر ماه تقریبا 13 برابر بیشتر از حق دانشیاری رو دریافت می کنه. یعنی کسی اگر یکسال رییس باشه انگار 13 ساله دانشیاره.

حالا این بخشنامه چگونه معنی می ده؟

ساده است:

معنی این بخشنامه اینه که اساتید محترم دنبال پست و مقام باشند نه دنبال ارتقا و کشفیات علمی.

وقتی داخل سیستم خرابه چه به بازار آزاد.

یک مقداری در حد 0.01 درصد اگر واقع بینانه به مساله نگاه کنیم می بینیم که متولی فساد در آموزش عالی خود وزارت علوم هستش و بیشتر از اون دانشگاه به اصطلاح آزاد اسلامی!

طرفدارهای مدارک جعلی ناراحت نشید. به قول یکی از دوستام چرا خودت و ناراحت می کنی یک سفره ای باز شده باهم داریم می خوریم.
۲۷ مهر ۹۳ ، ۱۰:۰۱ مدرس دانشگاه آزاد
با سلام
به نظر من باید:
1- راه کارهای پذیرش دانشجو باید عوض بشه.
2-درب موسسات به اصطلاح اموزش عالی بسته بشه.
3-اموزش عالی فقط توسط دانشگاههای معتبر اداره بشه.
4-بازنشستگی آموزشی و پژوهشی به معنای واقعی کلمه اجرا بشه.
5-راه کارهایی برای جذب افراد نخبه نه پخمه به خاطر حفظ هویت علمی کشور بر گزیده بشه.

جالبه تاریخ ایران از وجود افرادی مانند ابوعلی سینا، امیر کبیر، پورفسور حسابی و.. در راس امور دلالت می کنه. ولی الان روسای دانشگاهها و وزرای علوم و
آموزش و پرورش از افرادی انتخاب می شوند که یا جنبه ی نسبی با مقامات دارند یا در چیزهایی به غیر از علم و فن، وفاداری خودشونو به سیستم اثبات کردند. اصلا در کل امروزه افراد مسوول اهمیتی به مسایل علمی نمی دهند. جای تعجب هم نیست از کوزه همان طراوت که در اوست.
حضرات عالی و عالیه باید متوجه این نکته باشند که واقعا یک انقلاب فرهنگی دیگه در دانشگاهها لازم است تا متاسفانه به جرات می توانم بگویم بالای 70 درصد استادهای جذب شده در سال های 85 به بعد حتی سواد خواندن و نوشتن به اندازه ی کافی ندارند.
 (ببخشید حالم بهم خورد).
6-سیستم ارتقا اساتید باید عوض بشه و نباید انتظار داشته باشیم افراد متخصص در رشته ی خودشون نخود هر آشی بشن و بجای تلاش علمی، تلاش در فعالیت های به اصطلاح فرهنگی که آن هم معلوم نیست متولی آن چه کسانی با چه اهدافی است، بشه. و به قول آنها امتیاز فرهنگی حق وتویی دارد. ( البته خود کلمه ی وتویی نمی دونم چه ربطی به فرهنگ ما دارد!!!!!!)

ولی تمام این حرف ها فقط روی میز کار دولت هستش. پس چرا دولت اجازه داده که مثلا فلان واحد دانشگاهی آزاد اسلامی در  یک ماه مجوز برگزاری 20 رشته ی دکتری تخصصی را داشته باشه؟ (من که گوساله نیستم).

تمام شد، تیشه به علم کشور هم زده شد. دیگه نمیشه جمعش کرد.
وقتی معاون آموزشی ما می ره وزارت علوم با دادن یک سکه رشته ارشد و دکتری می گیره دیگه میشه چه انتظاری داشت؟

دولت جان از خیر این مساله بگذر که قبلا گندش از جاهای دیگه در اومده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی