Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

از: خبرآنلاین لینک

کمیت تولید مقالات‌علمی در سال ۹۳ بازهم از کیفیت سبقت گرفت/ تولید علم ایران بالاخره امسال کیفی می‌شود؟

جامعه > آموزش - ایران رشد عجیبی در تولید علم داشته است. درواقع میزان مقالات ایرانی ثبت شده در پایگاه آی‌اس‌آی، به شدت رشد کرده است. اما نگرانی همچنان ادامه دار، درباره کیفیت این مقالات است. بالاخره امسال مقالات علمی ایران کیفی می شوند؟

محمدحسین نجاتی: کمیت گرایی بخش های زیادی از آموزش عالی در ایران را به خود درگیر کرده است. کار به جایی رسیده که ایران از نظر کمیت مقالات علمی در دنیا رتبه 15 را به خود اختصاص داده است اما از نظر کیفیت رتبه دارای رتبه 36 است. به همین دلیل مسئولان وزارت علوم در دولت یازدهم به دنبال افزایش کیفیت آموزش عالی در کشور هستند.

آنها برای قدم برداشتن در این خصوص در ابتدا تعداد رشته واحد های بدون مجوز را متوقف کردند، سعی در کاهش رشته های کمتر مورد استقبال قرار گرفته را دارند و با اهرم های همچون اقتصاد دانش بینان به دنبال افزایش سهم دانشگاه ها در تولیدات اقتصادی هستند. اما یکی از مهم ترین قدم های وزارت علوم در این رابطه افزایش کیفیت در تولید مقالات علمی است. این مسئله حتی با تایید و تاکید رئیس جمهور هم همراه بود.

دکتر حسن روحانی، در ابتدای سال تحصیلی 1393-94 خطاب به روسای دانشگاه ها، با تاکید بر اینکه، کمیت با کیفیت در دانشگاه‌ها توازن داشته باشد، گفت: "امروز بیاید در هر استان‌تان جهانی بیاندیشید و ملّی و محلّی حل کنید. در استان خودتان، دانشگاه خودتان، دانشگاه استان نمی‌خواهد به مسایل استان بپردازد. برایش راه‌حل پیشنهاد کند، تحقیقاتش را در آن مسیر قرار دهد. مدام به فکر «ای اس ای» نباشیم، به فکر امتیاز نباشیم؛ رها کنیم این شرک‌ها را و به فکر کشورمان و ملتمان باشیم."

اشاره او به توازن کمیت و کیفیت در دانشگاه ها و اعتراض به توجه اساتید به ارسال مقاله به پایگاه علمی در شرایطی است که دانشگاه ها و مراکز علمی ایران چندسالی میزان ارسال مقالات علمی به پایگاه «آی اس آی» را افزایش دادند. مسئله ای که باعث شده، کارشناس عطش حاضر برای ارسال مقالات علمی را "توروم علمی " بخوانند. تورمی که تنها باعث افزایش آمار های کمی می شود و کمکی به کیفیت و تولید علم نافع در کشور نمی کند.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، میزان مقالات علمی ایران در سال ۲۰۱۴ در پایگاه استنادی «آی اس آی» با احتساب مجموع مقالات کنفرانس ها و مقالات مجلات به ۲۶ هزار و ۴۹۴ مدرک رسید.

رتبه ایران در کیفیت مقالات «آی اس آس» چگونه است؟

آمارهای اشاره شده در بالا نشان دهنده کمیت مقالات منتشر شده ایرانی ها در پایگاه است و حاکی از رتبه 18 ایران در تعداد مقالات ارسالی است. اما رتبه ایران در کیفیت مقالات علمی چگونه است؟

بر اساس بررسی های صورت گرفته، جایگاه ایران در زمینه ارجاع دانشمندان جهان به مقالات ایرانی (مصداق کیفیت مقالات علمی ، در رتبه 36 دنیا و در جایگاه های پایین تر از کشورهایی همچون رژیم اشغالگر قدس، سنگاپور، آفریقای جنوبی، عربستان سعودی، مصر و ترکیه است. البته مطرح کردن تنها بخشی از واقعیت از سوی وزارت علوم تنها به اینجا نیز ختم نمی شود. هم اکنون معیارهای مختلفی برای تولید علم یک کشور مطرح می شود.

براساس معیارهای شناخته شده در دنیا که هرساله در برنامه توسعه انسانی سازمان ملل متحد نیز به آن اشاره می شود، معیارهایی نظیر: تعداد مقالات ارسالی به پایگاه های علمی، تعداد ارجاع به مقالات، تعداد محققان هر کشور به ازای هر یک میلیون نفر، درصد تولید علم هر کشور از کل تولیدات، میزان تولید ناخالص ملی به ازای هر نفر، نسبت تولید علم به تولید ناخالص داخلی و سهم رشته های فنی، مهندسی از کل رشته های تحصیلی از جمله معیارهای اصلی در سنجش تولید علم هر کشور است.

بر این اساس ، کارشناسان نشریه معتبر نیچر، براساس آمار مقالات منتشرشده از ژانویه تا اکتبر 2012 / دی 1390 تا مهر 1391 برای کشورهایی که بیش از شش هزار مقاله منتشر کرده اند، 39 کشور جهان پیشرو در تولید علم را مرتب کرده اند.

براساس اطلاعات مندرج در این نشریه معتبر جایگاه ایران درزمینه ارجاع به مقالات علمی در میان 39 کشور مورد بررسی قرارگرفته 36 است. به طوری که در منطقه خاورمیانه بررسی کیفیت مقالات تولیدشده در نشریه «نیچر» نشان دهنده آن است که در عربستان سعودی کیفیت مقالاتی بالاتر از ایران دارد.

در حال حاضر سهم عربستان در پرارجاع ترین مقالات جهان 0.89 درصد و سهم ایران نصف آن یعنی 0.44 درصد است. از نظر سهم ارجاع، کشور ایران پس از رژیم اشغالگر قدس (1.3 درصد)، عربستان سعودی (0.89 درصد)، ترکیه (0.47 درصد)، مصر (0.46 درصد) در جایگاه پنجم منطقه خاورمیانه قرار گرفته است.

وضعیت تولید علم در دولت یازدهم

بر اساس آمارهای رسمی میزان تولید علم کشور بر اساس تعداد مقالات پایگاه «ای‌اس‌اس»، «اسکوپوس» و «ای‌اس‌سی» که هر سه این پایگاه‌ها مورد تایید مراکز علمی کشور هستند نشان از تسریع روند تولید علم کشور در دولت یازدهم دارد؛ ایران در آخرین ماه از سال ٢٠١٢ همزمان با آخرین روزهای فعالیت دولت دهم بیش از ٢٤هزار مقاله علمی در پایگاه‌های علمی را نمایه کرده است که این رقم در شش‌ماه نخست فعالیت دولت یازدهم مصادف با آخرین ماه سال ٢٠١٣ به ٢٥هزارو ٩٦ مقاله علمی رسیده که نشان از رشد قابل‌توجهی در تعداد مقالات علمی است، پس از آن ایران در سال ۲۰۱۴ به گفته سرپرست پایگاه استنادی وزارت علوم، موفق به ارسال ۲۹ هزار مقاله علمی شده است که ۲۶ هزار عنوان مقاله به پایگاه آی اس آی ارسال شده است.

همچنین مجموعه مدارکی که در جمهوری اسلامی ایران در ISI از ابتدا تا کنون ثبت و نمایه سازی شده است به 223549 مدرک بالغ می شود. اما نکته حایز اهمیت بازهم کیفیت مقالات علمی است که هنوز کارنامه دولت یازدهم در این رابطه مشخص نیست و کشور کماکان در زمینه های کمی رو به پیشرفت است.

در تصویر زیر همچنین آمار تولید علم ایران در دوماه ابتدایی سال 2015 را ببینید؛

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۱۷
PaP-admin

نظرات (۱۷)

Ijrls.com ( وبسایت جعلی )

و http://pharmascope.org/ijrls/  (وبسایت اصلی)

International Journal of Review in Life Sciences (IJRLS) می باشد.

 

با کلیک بر روی لینک های زیر به سادگی می بینید که http://ijrls.com/ وبسایت جعلی می باشد و در سال 2015 ساخته شده است و مجموعه مجلات https://pharmascope.org/  وبسایتشان در سال 2008 ساخته و ثبت گردیده اند و سایت اصلی مجله International Journal of Review in Life Sciences (IJRLS) که یکی از چند مجله زیر مجموعه https://pharmascope.org/  می باشد http://pharmascope.org/ijrls/ است .

لینک whois مجله قلابی  http://ijrls.com/

http://www.whoismind.com/whois/ijrls.com.html

 

لینک whois مجله اصلی   https://pharmascope.org/ijrls/

http://www.whoismind.com/whois/pharmascope.org.html

 

همچنین دلیل قاطع دیگر که می توان تشخیص داد http://ijrls.com/ قلابی است آن است که مجله International Journal of Review in Life Sciences (IJRLS) چندین نمایه دیگر مانند نمایه مهم کیمیکال ابسترکت را دارد و از سایت کیمیکال ابسترکت به وبسایت اصلی مجله لینک  https://pharmascope.org/ijrls/ داده شده است.

 

همچنین دلیل قاطع دیگر که می توان تشخیص داد http://ijrls.com/ قلابی است آن است که JK WELFARE & PHARMASCOPE FOUNDATION  چندین مجله مهم دیگر نیز دارد که دارای ایندکس های مهم مانند  CABI  و Chemical Abstract می باشند و کاملا مشخص است که وبسایت http://ijrls.com/ جعلی می باشد. و وبسایت اصلی تمام این مجلات https://pharmascope.org/ می باشد . که از پروتکل امنیتی https  نیز برخوردار می باشد.

 

 

هشدار
ِِژورنال جعلی و نامعتبر با عنوان

REVUE INTERNATIONALE DE PSYCHOLOGIE SOCIALE-INTERNATIONAL REVIEW OF SOCIAL PSYCHOLOGY (REV INT PSYCHOL SOC) ISSN: 0992-986X

با آدرس سایت


http://www.psychologyterms.com/

کاملا جعلی می باشد
این نشریه در سایتش مدعی شده که از سال 2008 اقدام به پذیرش مقاله کرده اماجالب است که وب سایت در سال 2014 جهت فروش آگهی شده!!!

در این آدرس میتوانید تاریخچه این سایت را ببینید:

http://web.archive.org/web/20140114104918/http://psychologyterms.com/


وب سایت اصلی ژورنال:
http://www.pug.fr/collection/69/Revue%20internationale%20de%20psychologie%20sociale

لینک معرفی سایت ژورنال سیک

http://journalseek.net/cgi-bin/journalseek/journalsearch.cgi?query=0992-986X&field=title&editorID=&send=Search+Title%2FISSN+Only

موضوع اصلی این نشریه علوم ارتباطی است.
۲۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۵۰ ماندانا عابدینی
آقای دکتر قدسی خسته نباشید. من دوست دارم در هر کامنتی که مینویسم یک خسته نباشید به شما بگویم.  وب سایتی که مخالف تقلب آکادمیک است و در پی کیفیت آموزش دانشگاهی است شنا کردن در خلاف جهت آب است.  داستان غم انگیز آگهی استخدام که منشی با مدرک دکتری را خواسته است را حتما شنیده اید.  این داستان غم انگیز ، واقعی است. 
به شما و تمام حامیان این وب سایت مجددا خسته نباشید و خدا قوت می گویم.
با سلام و تشکر از وبسایت خوبتان
دوست دارم این کامنت من به عنوان یه پست مستقل منتشر بشه (با عنوان در لبه ی پرتگاه). پیشاپیش از مساعدتتان ممنونم
اینجانب دانشجوی دکترا در یکی از دانشگاههای تاپ کشور بودم و بخاطر مقالات ISI سنواتم بالا رفت و دیر دفاع کردم. بهرحال برخی از پست های دیگر وبسایتتونو خوندم و تا حدی دغدغه های شما را می شناسم. به نظر اینجانب برای درمان یک مشکل تکیه بر علت و معلول هر دو ضروری است اما تکیه بر علت بهتره. اما برخی علت ها :
1-متاسفانه سیستم اقتصادی ما دولتی است و همین باعث شده که بخش خصوصی کمتر رشد کند و بسیاری از بیکاران بجای یافتن شغل به خواندن درس رو بیارن به امید آنکه مدرکی بالاتر و در اداره ای دولتی استخدام شن. در این میان قطعا انگیزه های اصیل قطعا پایمال و نادیده گرفته میشن و آدم های بی علاقه زیاد تر.
2-خود وزارت علوم با گسترده کردن دانشگاههای بی کیفیت (مانند پیام نور و آزاد) بر آتش این تنور افزود. الان خیلی ها که پول و نفوذ دارن (مانند مدیران و کارمندان عالی رتبه دولتی) در ازای ثروت، علم را خریداری میکنن و فردا به ناحق بر کرسی هایی تکیه میزنن که مال آدم های اصیل است
3-بدتر آنکه وزارت علوم ظرفیت پذیرش ها رو بیشتر کرده و الان دکترا هم کنکوری شده. بماند که سیستم قبلی هم مشکلاتی داشت اما باز بهتر بود و شاید با اندکی اصلاح می توانستند جلوی برخی پارتی بازی ها در پذیرش دانشجو را بگیرن، البته تا حدی هم باید به اساتید حق داد که دانشجویی را که بیشتر میشناسن وردارن و...
4-در سیستم ما هرکس که زودتر به نان و نوایی رسید دیگر آسوده خیال است. استادی که قبلا بخاطر کمبود رقابت و متقاضی به راحتی دکترا قبول شده و حتی بعضا بورس برای کشورهای دیگر گرفته بود، به راحتی و بدون استرس فارغ التحصیل و سپس استخدام شد. الان هم که ازش مقاله میخوان، این فشار کاری رو روی دوش دانشجوهای دکترا میندازه و خودش روی صندلی راحتی لم داده و بیشترین زحمتی که میکشد ادیت املایی مقالات است! کمتر استادی هست که مقاله ی تکی داشته باشد.
5-قوانین پژوهشی و آموزشی سخت گیرانه رو با اندکی شرایط سخت زندگی وتحریم های علمی بیامیزید آنوقت میدانید که دانشجوی دکترای بخت برگشته در ایران چه زجری میکشد!: بهترین سالهای جوانی اش را برای یه مدرکی که معلوم نیست باهاش کار پیدا کند صرف میکند؛ مصرف کننده ی صرف است و البته اساتید با کارکردنش مخالفن؛ دانشگاه هم که بهش حقوق نمیده؛ پول خوابگاه هم باید هر ترم بده؛ پول سنوات اضافی را باید بده (بستگی به سال ورود از ماهی 1 میلیون تا 3 میلیون متغیره!)؛ باید برای خونواده ش هم درآمدی داشته باشه؛ فشار درس و امتحان جامع و فشار مقاله روشه؛ خیلی از مجلات بخاطری ایرانی بودن مولف ها مقالات را رد میکنن مورد داشتیم ایمیل زده مقاله شو بعد از یک سال ونیم پی گیری کنه متاسفانه بدون دلیل ردش کردن؛ سنوات تحصیلی اش محدوده و تک و تنها بدون یاری استاد راهنما باید پژوهش کنه؛ بیرون بیاد تازه باید بره سربازی و...خلاصه درخوشبینانه ترین حالت در سن (35 سالگی) تازه باید برای استخدام رقابت کنه و اگر شانس آورد و استخدام شد باید تازه قرضها را پس بدهد حالا ماجراهای دیگه ش بماند..........................از آن طرف بچه پولداره راحت سربازی و مدارک فوق لیسانسشو میخره میره اروپایی، فیلیپینی و...راحت بعد از سه سال بدون درس پاس کردنی، آزمون جامعی، مقاله ای، استرسی و...مدرکی میگیره تازه هر ماه هم بهش 2هزار دلار حقوق میدن. فردا هم میگن خارج درس خونده و خیلی راحت تر جذب هیات علمی میشه.
همه ی اینها دیگ بخار هستن و ازش این خروجی ها رو میبینیم.
لازم به ذکر است اینجانب به خاطر ترس از اخراج دو تا مقالات خوبم را مجبور شدم در مجلات بی کیفیت و پولی چاپ کنم، و این دقیقا مصادف بود با زمانی که بعد از سه سال تازه سه تا مقالات ISI ام اکسپت گرفتن(نوشدارو بعد از مرگ سهراب). گاهی مواقع خود سیستم به شما فشار میاره که برین سراغ چیزای بی کیفیت چون می بینی کسی که دقیقا دو سال بعد از شما شروع به پژوهش کرده در عرض دوماه، مقاله میده و یه ماه بعدش دفاع میکنه یعنی پروسه ی پژوهشی اش کلا سه ماه طول میکشه و فردا هم میره جای شما استخدام میشه و شما هاج و واج میمانین و تقاص درستکاری تون میشه به لبه ی پرتگاه رسیدن.
۱۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۴۰ گوهر الشریفه دستغیب

این مطلب از سایت های دیگر باز پخش می شود. من فکر می کنم مسئولین وزارت علوم بهتر است این مطلب را با دقت مطالعه کنند.


یکی از دلایل افت مقالات منتشر شده در نمایه های اسکوپوس و آی اس آی در هدایت مقالات محققین ایرانی به سمت نمایه آی اس سی  طی سال های اخیر است. اگر نیم نگاهی به آمار مقالات منتشر شده در سایت آی اس سی بیندازیم متوجه این موضوع خواهیم شد. طی سال های اخیر وزارت علوم سعی فراوانی در ایجاد یک پایگاه استنادی به نام جهان اسلام نمود. این نمایه ظاهرا در کار خود دچار مشکلات فراوانی شده است:

اولا مجلات علمی پژوهشی تحت پوشش وزارت علوم با دریافت این نمایه ظاهرا تمایلی به ارتقای علمی خود نداشته و این خود باعث گردیده طیف وسیعی از محققین به دلایل مختلف تنها به سمت مجلات نمایه شده در این پایگاه رو بیاورند. وقتی مجله ای عنوان بین المللی به خود اختصاص داد پایگاه های معتبر جهان نظیر اسکوپوس و آی اس آی میزان مشارکت مقالات از تمامی نقاط دنیا را در آن مجله به عنوان محک اولیه در اعطای امتیاز نمایه در نظر می گیرد. با یک نگاه ساده متوجه می شویم که بیشتر مجلات منتشر شده توسط دانشگاه های کشور تنها از محققین کشور ایران مقاله قبول می کنند و همین دلیل ساده باعث می شود تا این مجلات نتوانند در نمایه های معتبر جایی پیدا کنند.

اعضای هیئت تحریره مجلات بین المللی داخل کشور که توسط وزارت علوم نمایه می شوند غالبا از دانشگاه های داخل کشور هستند این خود عملا ایده بین المللی بودن را زیر سئوال برده و نمایه های معتبر نظیر اسکوپوس و آی اس آی در اعطای هر گونه امتیازی دچار تردید خواهند شد.

اعضای هئیت تحریره بسیاری از مجلات علمی پژوهشی داخل کشور که مورد تایید وزارت علوم هستند درصد قابل توجهی از مقالات خود را در همان مجلات به چاپ می رسانند. این خود فرایند داوری مجلات داخلی را مورد خدشه قرار خواهد داد.

اخیرا نمایه آی اس سی در یک اقدام شتابزده تعداد قابل توجهی از مجلات را صرفا به خاطر چاپ مقالات محققین ایرانی از لیست خود خارج نموده است. این در حالی است که بسیاری از مجلات دیگر که تنها طی چند سال گذشته توسط دانشگاه های کشور های اسلامی منتشر شده اند در این نمایه باقی مانده اند. با یک نگاه ساده می توان دریافت که مدیریت مجلات معتبر نمایه شده در ایندکس هایی نظیر اسکوپوس و آی اس آی در کشور های اسلامی از این ایندکس استقبال نکرده و تنها مجلات فاقد هر گونه نام و نشان به این ایندکس اقبال نشان داده اند. مثلا در کشور مالزی 82 مجله در نمایه اسکوپوس پذیرفته شده اند و سایت جهان اسلام حدود 13 مجله را از این کشور به نمایه خود اضافه نموده است که تنها 2 مورد ان در نمایه اسکوپوس قرار گرفته است. مضافا بر اینکه هیچ کدام از این 13 مجله در نمایه ای اس ای نمایه نشده اند. مشابه این مسئله در مجلات نمایه شده از کشورهای ترکیه اردن و لبنان نیز مشاهده می شود.

در یک کلام نمایه آی اس سی به یک پایگاه کم اعتبار و جایگاهیی برای مجلات کشور های اسلامی که به هیچ نمایه  معتبر راه پیدا نمی کنند تبدیل شده است. آنها که با رمز و رموز نمایه اشنا هستند خوب می دانند که با نوشتن یک برنامه ساده می توان استنادات کلیه مجلات کشورهای اسلامی را از طریق سایت های معروف مانند گوگل اسکولار با هزینه بسیار کم استخراج نمود. نمایه ای اس سی منشا تمامی مشکلات سال های اخیر است. در حال حاضر مجلات داخل کشور از این رانت استفاده می کنند و هیچ انگیزه ای برای ارتقای سطح علمی خود نمی بینند. وزارت علوم هم با دادن امتیاز علمی پژوهشی هر گونه انگیزه برای ارتقای این مجلات را ازبین برده است. اساتید دانشگاه ها برای ارتقای خود مجبورند در نمایه ای اس سی مقاله چاپ کنند و این دور باطل باعث شده تا آمار مقالات منتشر شده طی سال های اخیر دچار افت گردد. یک راه ساده برای سامان دادن به این موضوع قطع بودجه موسسه آی اس سی از سوی وزارت علوم و مراجع ذی صلاح و تشویق مجلات داخل در دریافت نمایه های معتبر اسکوپوس و آی اس آی است. 

وزیر علوم: لایحه “مقابله با تقلب در تدوین پایان‌نامه” به مجلس می‌رود

امروز خبری با مضمون مقابله با تقلب علمی در خروجی رسانه ها قرار گرفته است که آن را از قول وزیر علوم بیان کرده اند.

متن خبر به شرح ذیل می باشد:

وزیر علوم، از تدوین لایحه‌ای با هدف جلوگیری از خرید و فروش پایان‌نامه و دزدی‌های علمی خبر داد و گفت: با تصویب این لایحه حاشیه امن از اساتید٬ دانشجویان و اصناف متخلف در زمینه سرقت‌های علمی سلب می‌شود

‌ رضا فرجی‌دانا از تدوین لایحه‌ای با هدف جلوگیری از خرید و فروش پایان‌نامه و دزدی‌های علمی در وزارت علوم خبر داد و گفت: با توجه به وجود خلاء قانونی در برخورد با دزدی‌های علمی، تدوین این لایحه در دستور کار دولت قرار گرفته است.

او با انتقاد از خلاء قانونی موجود در برخورد با اصناف متخلف در بحث فروش پایان‌نامه و مقالات علمی گفت: در حالی که قوانین انضباطی برای استاد و دانشجوی متخلف در زمینه علمی از سوی وزارت علوم وجود دارد و با مکانیزم‌های آموزش عالی با آن‌ها برخورد می‌شود، اما قانونی برای برخورد با اصناف متخلفی که اقدام به فروش پایان‌نامه و معامله مقالات علمی می‌کنند، وجود ندارد.
وزیر علوم ادامه داد: تدوین لایحه برخورد با تقلب در پایان‌نامه‌ها، برای مقابله با جعل مقاله٬ تز و پایان‌نامه و اصلاح شرایط موجود صورت می‌گیرد.

فرجی‌دانا با بیان اینکه باید با کسانی که در جامعه از مکان کسب‌شان برای خرید و فروش پایان‌نامه یا جعل مقاله سوء استفاده می‌کنند، برخورد قاطع صورت بگیرد٬ گفت: این ضعف قانونی در برخورد با متخلفان علمی در وزارت علوم مطالعه و ماده‌ واحده‌ای تدوین شده است که اگر سیر قانونی خود را طی کند، برای تصویب نهایی به مجلس ارجاع خواهیم کرد.
او یادآور شد:‌ با قانونی شدن لایحه برخورد با تقلب در پایان‌نامه‌ها، از تخلفات علمی در محیط دانشگاه و خارج آن جلوگیری می‌شود.

به نقل از سایت زیر:

http://isi-isc.com/



با سلام. ضمن آنکه کیفیت یک اصل است، به یک نکته هم توجه کنیم که رشد یا نزول سرانه تولید به ازای هر محقق چقدر بوده است. استحضار دارید که به دلیل نبود سیاست اشتغال مؤثر، جوانان به تحصیلات عالیه سوق داده شده اند و لذا تعداد تولیدکنندگان مقاله (اگر فرض کنیم همگی پژوهشگرهایی به خوبی یا در اندازه های پژوهشگرهای کم تعداد در سالهای قبل تر هستند)، به صورت انفجاری بیشتر شده اند. آیا کسی آماری از این تولید سرانه به ازای هر فرد دارد که مقایسه بهتری صورت گیرد؟

لیستی از شرکتهای انتشاراتی نامعتبر

 

Wudpecker Research Journals 

شما سایت معتبری دارید
اما دو تا پیشنهاد دارم
1- مطالب و اخبار جدید بگذارید-زیرا خیلی دیر به دیر خبرهای جدید می گذارید
2- در فرومها نگذارید که افراد به یکدیگر پیام بدهند که طول فروم از طول خبر بیشتر می شود
3- مانند بسیاری از وبسایت های معتبر نظرات نویسندگان را نهایتا 2 یا 3 روز بر وبسایت بگذارید و بعد پاک کنید به دو علت
اول اینکه در سزچ گوگل مطالب پرت سرچ می شود
دوم اینکه اگر مطلب ناشایستی قرار گیرد پس از مدتی پاک می گردد
با زهم ممنون و موفق و پیروز و شادکام باشید
پاسخ به خانم کاتوزیان.  ببعی و رساله دکتری نوشتن او را به طنز ننوشتم . بلکه این موضوع خیلی هم به انتشار مقاله و افزایش تعداد مقالات ربط دارد. حدود 27 هزار مقاله آی اس آی در سال گذشته انتشار یافته است .  اگر دست کم برای هر مقاله یک ماه (که مسلما بیشتر وقت نیاز است) وقت صرف شده باشد، یعنی نزدیک به 2500 سال وقت جوانان این کشور در این جهت مصرف شده تا این بیست و هفت هزار مقاله چاپ شود. بازدهی اقتصادی این حرکت و بازدهی صرف این زمان عظیم چه بوده است؟ بله ، شاید بازدهی چند شرکت تولید مقاله و یا چند ساعت حق التدریس اساتید یا چند پایه ارتقاء و از این دست نتایج را بتوان به عنوان بازدهی ذکر کرد.  ولی با این مقدار تلاش میشد دستاوردهای بهتری داشت. در بسیاری از کشورهای جهان دانشگاه و دانشجو به عنوان مهره های صنعت عمل می کنند ولی ما به دنبال چاپ مقاله هستیم و فقط  چاپ مقالات به هر نحوی و به هر قیمتی و در هر مجله ای .  آش شور است و نیاز مبرم به بازنگری دارد. 
چشمها را باید شست جور دیگر باید دید.  
سلام
این فراخوان امروز واسم اومده

Call for Paper: List of ISC INDEXED Journals, Submissions open for April, 2015 ( Fast processing of submitted articles )

List of International Journal's

Submissions are open for Mar. - April, 2015 ( Fast processing of submitted articles  )

(Journals with Impact Factor and ICV)


Dear Researchers,
We would like to invite you to submit your valuable research paper to the following journal's of your interest.


IJECCE (ISC INDEXED)
International Journal of Electronics Communication and Computer Engineering
IJECCE Impact Factor(UIF) :1.0909 , IJECCE ICV : 6.03
ISSN(Online): 2249 - 071X
URL : www.ijecce.org
Submissions open for Volume 6, Issue 2,Mar. - April, 2015
Send your paper at E-mail:submit2ijecce@yahoo.in , submit@ijecce.org


IJECCE is an international academic journal which gains a foothold in India, Asia and opens to the world and approved by National Science Library (NSL), National Institute of Science Communication And Information Resources (NISCAIR), Council of Scientific and Industrial Research, New Delhi, India. It aims to promote the integration of Electronics Communication and Computer Engineering. The focus is to publish papers on state-of-the-art Electronic Communication and Computer Engineering. Submitted papers will be reviewed by technical committees of the Journal and Association. All submitted articles should report original, previously unpublished research results, experimental or theoretical, and will be peer-reviewed. Articles submitted to the journal should meet these criteria and must not be under consideration for publication elsewhere. Manuscripts should follow the style of the journal and are subject to both review and editing. [Read More>>]


   
IJAIR (ISC INDEXED)
International Journal of Agriculture Innovations and Research
IJAIR ICV : 5.82 , IJAIR Impact Factor(UIF) :1.1260
ISSN(Online) : 2319 – 1473
URL : www.ijair.org
Submissions open for Volume 3, Issue 5,Mar. - April, 2015
Send your paper at E-mail:submit2ijair@yahoo.in , submit@ijair.org


IJAIR ( ICV : 5.82 ) is an international academic online journal which gains a foothold in India, Asia and opens to the world and approved by National Science Library (NSL), National Institute of Science Communication And Information Resources (NISCAIR), Council of Scientific and Industrial Research, New Delhi, India . It aims to promote the research in the feild of agriculture. The focus is to publish quality papers on state-of-the-art of Agriculture. Submitted papers will be reviewed by technical committees of the Journal and Association. All submitted articles should report original, previously unpublished research results, experimental or theoretical, and will be peer-reviewed. Articles submitted to the journal should meet these criteria and must not be under consideration for publication elsewhere. Manuscripts should follow the style of the journal and are subject to both review and editing.[Read More>>]

   
IJISM
International Journal of Innovation in Science and Mathematics
ISSN : 2347 – 9051
URL : www.ijism.org
Submissions open for Volume 3, Issue 2,Mar. - April, 2015
Send your paper at E-mail: submit2ijism@yahoo.com , submit@ijism.org


IJSIM is an international academic journal which gains a foothold in India, Asia and opens to the world and approved by National Science Library (NSL), National Institute of Science Communication And Information Resources (NISCAIR), Council of Scientific and Industrial Research, New Delhi, India. It aims to promote the research in area of Science and Mathematics. The focus is to publish papers on state-of-the-art Science and Mathematics. Submitted papers will be reviewed by technical committees of the Journal and Association. All submitted articles should report original, previously unpublished research results, experimental or theoretical, and will be peer-reviewed. Articles submitted to the journal should meet these criteria and must not be under consideration for publication elsewhere. Manuscripts should follow the style of the journal and are subject to both review and editing.[Read More>>]



IJEIR (ISC INDEXED)
International Journal of Engineering Innovations and Research
SJIF = 3.121 , UIF : 1.1094
ISSN(Online) : 2277 – 5668
URL : www.ijeir.org
Submissions open for Volume 4, Issue 2,Mar. - April, 2015
Send your paper at E-mail: submit2ijeir@yahoo.in , submit@ijeir.org


IJEIR is an international academic online journal which gains a foothold in India, Asia and opens to the world and approved by National Science Library (NSL), National Institute of Science Communication And Information Resources (NISCAIR), Council of Scientific and Industrial Research, New Delhi, India .It aims to promote the integration Engineering. The focus is to publish papers on state-of-the-art in feild of Engineering and Research. Submitted papers will be reviewed by technical committees of the Journal and Association. All submitted articles should report original, previously unpublished research results, experimental or theoretical, and will be peer-reviewed. Articles submitted to the journal should meet these criteria and must not be under consideration for publication elsewhere. Manuscripts should follow the style of the journal and are subject to both review and editing.[Read More>>]



IJAIM (ISC INDEXED)
International Journal of Artificial Intelligence and Mechatronics
IJAIM ICV: 5.46
ISSN(Online) : 2320 – 5121
URL : www.ijaim.org
Submissions open for Volume 3,Issue 5,Mar. - April, 2015
Send your paper at E-mail: submit2ijaim@yahoo.in , submit@ijaim.org


IJAIM is concerned with the concepts and techniques of Engineering and artificial intelligence needed for the design of machines with advanced intelligent behavior. It explores the topics of pattern recognition, neural networks, scheduling, reasoning, fuzzy logic, rule-based systems, machine learning, control and computer and so on.Mechatronics is the fusion of mechanics and electronics in the design of intelligent machines. Mechatronics forms a crucial part in integration of electronic engineering, electrical engineering, Mechanical engineering, computer technology, control engineering, manufacture and maintenance of a wide range of engineering products and processes. Mechatronics has evolved into a way of life in engineering practice, and it pervades virtually every aspect of the modern world.[Read More>>]


   
IJRAS
International Journal of Research in Agricultural Sciences
ISSN(Online):2348–3997
URL : www.ijras.org
Submissions open for Volume 2,Issue 2,Mar. - April, 2015
Send your paper at E-mail: submit2ijras@yahoo.in , submit@ijras.org

IJRAS is an international academic online journal which gains a foothold in India, Asia and opens to the world and approved by National Science Library (NSL), National Institute of Science Communication And Information Resources (NISCAIR), Council of Scientific and Industrial Research, New Delhi, India . It aims to promote the research in the feild of agriculture. The focus is to publish quality papers on state-of-the-art of Agriculture. Submitted papers will be reviewed by technical committees of the Journal and Association. All submitted articles should report original, previously unpublished research results, experimental or theoretical, and will be peer-reviewed. Articles submitted to the journal should meet these criteria and must not be under consideration for publication elsewhere. Manuscripts should follow the style of the journal and are subject to both review and editing.[Read More>>]



IJIRES
International Journal of Innovation and Research in Educational Sciences
ISSN(Online) : 2349 - 5219
URL : www.ijires.org
Submissions open for Volume 2,Issue 2, Mar. - April, 2015
Send your paper at E-mail: submit2ijires@yahoo.in , submit@ijires.org

IJIRES is multidisciplinary journal of educational research and innovation. It is an bi -monthly journal that publishes research outcomes with significant contributions to the understanding and improvement of the educational processes. IJIRES is not only collects research results from different disciplines and methodological approaches, but also research carried out by interdisciplinary research teams. In this line, disciplinary and interdisciplinary works related to educational research are welcome in areas including education, sociology, psychology, anthropology, history, philosophy, economics, linguistics, geography or political science.[Read More>>]



IJRIES
International Journal of Research And Innovations in Earth Science
ISSN(Online) : 2394-1375
URL : www.ijries.org
Submissions open for Volume 2,Issue 2,Mar. - April, 2015
Send your paper at E-mail: submit2ijries@yahoo.in , submit@ijries.org

It aims to promote the research, innovations and different ideas in the various feilds of Earth Science.The focus is to publish papers on state-of-the-art on different areas of Earth Science. Submitted papers will be reviewed by technical committees of the Journal and Association. All submitted articles should report original, previously unpublished research results, experimental or theoretical, and will be peer-reviewed. Articles submitted to the journal should meet these criteria and must not be under consideration for publication elsewhere. Manuscripts should follow the style of the journal and are subject to both review and editing.[Read More>>]



IJASM
International Journal of Applied Sciences and Mathematics
ISSN(Online) : 2349 - 5219
URL : www.ijasm.org
Submissions open for Volume 2,Issue 2,Mar. - April, 2015
Send your paper at E-mail: submit2ijasm@yahoo.in , submit@ijasm.org


It aims to promote the research in area of Science and Mathematics. The focus is to publish papers on state-of-the-art Science and Mathematics. Submitted papers will be reviewed by technical committees of the Journal and Association. All submitted articles should report original, previously unpublished research results, experimental or theoretical, and will be peer-reviewed. Articles submitted to the journal should meet these criteria and must not be under consideration for publication elsewhere. Manuscripts should follow the style of the journal and are subject to both review and editing.[Read More>>]

 

نظرتون چیه؟
۲۷ فروردين ۹۴ ، ۲۲:۳۹ سالومه کاتوزیان
پاسخ به پارسا.  اولا ببعی در ازای هر فصل سه کاهو گرفت و نباید ارزش کار را کم کرد.  بعد هم کتاب غدد هاریسون (غدد و متابولیسم) کتاب سنگینیه و نباید انتظار داشت که هرکسی بتونه اونه راحت بخونه.   بهر حال اگر آدرس یا تلفن ببعی را دارید ما را هم مطلع کنید.
یه کنفرانس قراره توی ترکیه برگزار بشه، مقالات زبان فارسی هم ساپورت می کنه، اما تمامی کمیته علمی و داورهاش ترکیه ای هستند
میخواستم ببینم چه جوریاست؟ توی ترکیه زبان فارسی تدریس میشه یا داوران مقالات رو میدن گوگل واسشون ترجمه کنه؟

لینک کمیته علمیشون

http://icmeh.com/index.php?module=htmlpages&func=display&pid=6&newlang=far
در کلاه قرمزی امروز،  جناب ببعی در ازای گرفتن سه تا کاهو سه فصل از رساله دکتری یکنفر را نوشت.  آقای مجری هم خیلی او را سرزنش کرد !!  خبر از شوری آش می دهد. 
کمیت از کیفیت پیش افتاده است!   به کجا چنین شتابان؟
فقط در یک واحد دانشگاه... ورودی ارشد مهندسی الکترونیک 80 نفر است.  البته از نظر هیات علمی هم دیگر مشکلی در کار نیست .  همین واحد دور افتاده سالانه دهها دکتر مهندسی الکترونیک فارغ التحصیل میکند که همه متقاضی تدریس هستند.  و این حکایت یکی از رشته های خاص و مشکل و های تک و .... است.    داستان مقالات آی اس آی هم داستانی قدیمی است. کیفیت و فایده آخرین نگرانی نویسندگان است.  در حضور یکی از مشهورترین اساتید بودم که به دانشجوی دکتری خود میگفت "فعلا یه مقاله آی اس آی هرجور شده چاپ کن تا خیالمون برای تزت راحت بشه".  یعنی نگران ارزش کار و مفید بودن آن برای جامعه علمی نیست.   و تازه این گفتگوی یکی از با کیفیت ترین اساتید در یکی از بهترین دانشگاهها است.  تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل. 
فروش پایان نامه در روز روشن:
http://djkalaa.ir
۱۸ فروردين ۹۴ ، ۲۳:۲۰ علم را به تجارت نفروشیم
با سلام
ایمیل زیر از طرف یک مجله کلاهبردار و تجارت محور برای اینجانب به صورت زیر ارسال شده است:

 
Message Body



----- Forwarded Message -----
From: "ijapbs.ads@gmail.com" <ijapbs.ads@gmail.com>

Sent: Tuesday, 7 April 2015, 9:16:13
Subject: فراخوان مقاله

فراخوان مقاله

IJAPBS
       
International Journal of Analytical, Pharmaceutical and Biomedical Sciences (IJAPBS)
ISSN: 2278-0246         
WWW.IJAPBS.COM
CAS Source Index (CASSI) –Chemical Abstract
( ISC 
معتبرتر از )
 

International Journal of Analytical, Pharmaceutical and Biomedical Sciences برای تکمیل شماره مارس 2015 خود مقالات تخصصی شما را در کمتر از 7 روز داوری و در صورت پذیرش منتشر می نماید.

لطفاً مقالات خود را به ایمیل مجله
submit.ijapbs@yahoo.com
 
ویا
 
submit.ijapbs1@gmail.com 
ارسال نمایید.
هزینه انتشار مقاله در مجله 28 دلار

( 90هزار تومان ) می باشد.


امکان پرداخت وجه به ریال 


این مجله دارای
 ISSN: 2278-0246 
از کشور هند
 می باشد و در پایگاه معتبر
 Chemical Abstract نمایه می گردد
(معتبرتر از
 ISC)


 

International Journal of Analytical, Pharmaceutical and Biomedical Sciences (IJAPBS)
E-mail: submit.ijapbs@yahoo.com  and  submit.ijapbs1@gmail.com
www.ijapbs.com
Address: Centre for Info Bio Technology Opp to rythu bazaar, Near reliance fresh Vanasthalipuram, Hyderabad, Andhra Pradesh, India.
 
نکته : لطفا مقالات را به ایمیل های مجله ارسال نمایید ،روی این ایمیل پاسخ ندهید
(این ایمیل صرفا جهت معرفی مجله می باشد )




جالب اینجاست که این مجله خود را هندی معرفی می کند ولی کلا توسط ایرانیان کنترل و مدیریت می شود و حتی هاست خریدلری شده از ایران است.

azaronline.com

 



ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی