Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

اصل مقاله از «واشنگتن پست»

سایت درست شده


با   تشکر  از مهدی دادخواه


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۳
PaP-admin

نظرات (۷)

۱۹ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۲۴ امیدرضا عباسی
این خانم در واقع صاحب وبسایت sci-hub.org است که با شکایت الزویر از آن از روی اینترنت حذف شد و در حال حاضر با آدرس www.sci-hub.ac به فعالیت خود ادامه میدهد.
سلام
کار جالبی است ایجاد این وبلاگ
متاسفانه لینک قبلی به اشتباه درج شده. لینک صحیح:
http://panevis.ir/?p=1658
ترجمه آزادی از این مقاله واشینگتن‌پست رو همراه با مقداری توضیح روی وبلاگ گذاشتم:
http://panevis.ir/?p=165
اگه مجله ها مقاله چاپ نکنن که قضیه تقلب هم حله.  الان میتونی یه بلاگ درست کنی و توش هرچی دلت بخواد دروغ بنویسی و خالی بندی کنی و کسی هم سراغ بلاگت نمیره. مقاله تقلبی و دروغ هم میتونی منتشر کنی ولی کسی سراغش نمیره. پیشنهاد خوبی بود. 
۱۷ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۴۴ قلندر در پاسخ به ناصری
دوران مجلات علمی به آن صورت که شما تشریح می کنید نخواهد شد ولی سیستم های سنتی دیگر نخواهند توانست مبلغ گزاقی از دانشگاه ها دریافت کنند زیرا مقالات آنها از طریق سیستم ها مختلف به صورت مجانی در اختیار محققین قرار خواهد گرفت. آنها نیز باید به سیستم اوپن تکست رو بیاورند و در عرصه رقابت آن کسی برنده است که با کیفیت مطلوب مقالات را در کمترین زمان و هزینه داوری نموده و آنلاین نماید. 
احتمالا دوران مجلات علمی و چاپ مقاله به این صورت که ما میدانیم در آینده نزدیک از بین برود.  همین الان سایت arXiv.org مقالات را ذخیره و ارائه میدهد.  یعنی اگر بخواهید می توانید مقاله ای را که نوشته اید و جایی هم هنوز آنرا چاپ نکرده اید ، در این سایت در معرض دید عام قرار دهید. حتی می توانید به مقالات این سایت رجوع دهید.  یا سایت researchgate.org نیز محلی برای قرار دادن مجانی مقالات است.  منظورم این است که شرایط نسبت به گذشته تغییر کرده است. قبلا مثلا در رشته مهندسی کامپیوتر چند مجله علمی با هزینه زیاد چاپ میشد. تعداد محدودی هم مقاله را می توانست در هر شماره ارائه دهد چون هزینه کاغذ و چاپ باید در نظر گرفته میشد. موضوعاتی هم که متخصصین با آن مواجه بودند کم بود پس می شد مثلا در سال صد مقاله در مجلات پیدا کرد. آخرین اطلاعات را این مقالات در اختیار خواننده میگذاشتند و کتابخانه ها و اشخاص حقیقی هم عضو این مجلات بودند و در سال مثلا شش شماره مجله برای آنها می آمد.  در دفتر همه اساتید هم می دیدید که مثلا تمام شماره های مجلات ده سال گذشته را گذاشته است.  
الان این طور نیست. نمی توان با کاغذ و چند مجله از پس  ارائه ایده های جدید بر آمد. از طرف دیگر فرایند داوری هم احتمالا از بین خواهد رفت. همانطور که wikipedia داوری ندارد ولی محل خوبی برای دریافت اطلاعات است.
  القصه این که این جوان که 50 میلیون مقاله را مجانی در اختیار عام قرار داده است احتمالا به روند تغییر ساختار چاپ و ارائه مقالات کمک خواهد کرد. بهتر است که جماعت علما مقالات خود را بدون داوری در سایت ها مختلف قرار دهند و یک فرآیند طبیعی، آن مقالاتی که بهتر است را بیشتر نشر خواهد کرد.  این اتفاقی است که برای مطالب جالب در تلگرام و شبکه های اجتماعی هم می افتد.  همه مینویسند ، ولی فقط بعضی از پست ها دست به دست می شود و بقیه پستها نابود میگردند.  

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی