Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

قالب جدید و نظرات شما

EAG | يكشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۰
پس انتقال بلاگ به دامنه جدید و مستقل و رفع انسداد آن در داخل ایران، قالب جدید این بلاگ طراحی و نصب شد. چند صفحه نیز به سایت اضافه شده اند که هر کدام کارایی خاصی خواهند داشت.

این تغییرات در نسخه بتا قرار دارند و مراحل آزمایشی را طی می کنند. لطفاً نظرات خود را در مورد این تغییرات جدید و نیز پیشنهادات برای امکانات بیشتر در همین پست بیان نمایید.


برای دیدن نظرات بر روی عناوین پست ها کلیک کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۹/۲۰
EAG

نظرات (۱)

تبریک به خاطر تیپ جدید و امکانات تازه استادان علیه تقلب که حالا دیگر یک وب سایت تمام عیار است. حال که این وب سایت پویا شده بنده هم پیشنهاداتی دارم:
1- افزودن فرم موارد تخلف بسیار خوب است اما دو مورد آخر یعنی استفاده از منبع بدون ارجاع دهی و نیز داده سازی نیاز به کارشناسی بسیار دقیق دارد و فکر نمی کنم بتوان چنین گزارشاتی را اینجا منتشر نمود.
2- گزارش دیگری اختصاص داده شود به ژورنال ها و کنفرانس هایی که به نظر کم اعتبار می آیند. البته ما در جایگاهی نیستیم که بتوانیم به طور قطع چیزی را از اعتبار ساقط کنیم اما میتوان دلایل کسانی که فکر می کنند ژورنالی کم اعتبار است و نیز کسانی که مخالف این فکر اند را شنید.
3- گزارش دیگری اختصاص داده شود به نقل تجربیات و خاطرات همکاران از انواع تقلب در دانشگاه ها. این وب سایت از ابتدا قرار بود هم به تقلب های استادان بپردازد هم دانشجویان اما به دلایلی که بحث قبلا آن رفت به دانشجویان پرداخته نشده است با وجود اینکه همه می دانیم همین دانششجویان متقلب امروزند که به استادان، مهندسان، پزشکان و مدیران متقلب آینده تبدیل می شوند.
4- در صورت امکان (ضمن اینکه همه پست ها در صفحه اصلی می آیند) بایگانی های جداگانه برای دزدی های علمی، نشریات کم ارزش، تقلبات دانشجویی و مطالب متفرقه (مثل کارگاه های آموزشی در این زمینه) تشکیل شود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی