Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

نویسنده: علی شریفی زارچی

----------------------------------

دریافت کل مطلب


موافقین ۱ مخالفین ۳ ۹۳/۰۳/۱۹
PaP-admin

نظرات (۶)

۰۷ تیر ۹۳ ، ۱۰:۳۸ دانشجوی دکطری بی سواط
ولی اکثر ایرانیها این طور نبوده اند....   در این مدت تعداد زیادی دانشجوی دکتری کم سواد وارد دانشگاههای خوب شده ...  تعمیم دیدگاههای شخصی به تمام جامعه وسیع و متنوع ایرانی کار هوشمندانه ای نیست.
یادمون باشد که علم  یک پدیده داینامیک هست و نه استاتیک ...به فرض اگر کسی از بک دانشگاه خوب فارغ التحصیل شد ...علم رو برای همیشه اکتساب کرده...
بیان اظهار بدون سنجش و تحلیل به نظرم یکی از هزاران مشکل جامعه علمی ماست.چه فرق میکند که قبل از سال ذکر شده خاص باشد یا نه.
در مثالم در مورد پرفسور گرامی عرض کردم دانشگاه اول ایران هست ...ایشون نه یک دفتر کار که یک مجموعه رو رهبری میکنند ..
نه اون پرفسور گرامی بی سواد هست(عذر خواهی میکنم ولی تا کنون متراژی برای سنجش با سوادی در جهان اختراع نشده) نه دوستان جدیدالورد ...
در مثل مناقشه نیست 
متاسفانه وضعیت بد مالی عده ای دانشجویان نخبه این بازار رو گرم تر میکنه و این دانشجویان رای دراوردن خرجی روزانه خود تن به این کار میدهند
۲۹ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۴۹ سمیه اخوان
عموما تعمیم جز به کل در مسائل اجتماعی کار صحیحی نیست و متخصصین علوم اجتماعی از آن پرهیز میکنند.  طی سالیان درازی که در آمریکا بودم ، دیده ام ایرانیهایی را که ضعف زبان خود را به طرف مقابل منعکس کرده اند ولی اکثر ایرانیها این طور نبوده اند. طی سالیان زیادی که به بانک مراجعه کرده ام به ندرت دیده ام مراجعینی را که مسائل و کاستیهای خود را به کارمند بانک منعکس کرده اند و او را مقصر دانسته اند ولی نه اکثرا. 
تعمیم دیدگاههای شخصی به تمام جامعه وسیع و متنوع ایرانی کار هوشمندانه ای نیست. 
حال برگردیم به واقعیات دانشگاهی.  حد اقل در دانشگاه دولتی ای که من حضور دارم که جزء دانشگاههای برتر کشور محسوب می شود  طی سه سال گذشته به اندازه بیست سال قبل از آن دانشجوی تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) گرفته شده است. این تصمیم بدون در نظر گرفتن امکانات و نیروی انسانی صورت گرفت و تبعاتی تخریبی آن مد نظر نبود.  در این مدت تعداد زیادی دانشجوی دکتری کم سواد وارد دانشگاههای خوب شده اند که قبلا به هیچ وجه قادر به ورود به دانشگاه نبودند. حال  دو راه حل می توان متصور شد: اول اینکه وزارت عتف و دیگر مراجعی که سهمیه ها را افزایش دادند کاری نکنند و مسئولیت را به عهده همین دانشجویان کم سواد و اساتید آنها قرار دهیم.  دوم اینکه کار را از مبدا تصحیح کنیم و وزارت عتف سهیمه ها را به سالهای قبل از 89 بازگرداند. 
۲۸ خرداد ۹۳ ، ۱۶:۰۸ دانشجوی دکطری بی سواط
خانم اخوان بگذارید یک خصوصیت که فقط و فقط و فقط مختص ما ایرانی هاست رو عرض کنم:
اگر دقت کرده باشید در احوال ما ایرانی ها هر مشکلی که هست مربوط به دیگران است وما مشکلی نداریم ..تا حالا بانک تشریف بردید ؟؟ دیدید که کارمند بانک بنده خدا چه اگه اشتباهی مرتکب بشه یا نه ما همه مشکلات رو گردن اونا میندازیم و هیچ بخشی از خرابی کار رو برای خودمون نمیپذیریم ...همش میگیم این کارمندای بانک فلان هستن بهمان هستن اما در خودمون مشکلی نمیبینیم ...وقتی پا مون به خارج کشور باز میشه با اون زبان انگلیسیمون میخوایم دو کلمه صحبت کنیم اما نمیتونیم ولی باز میگیم این خارجی های زبون نابلد هیچی نمیفهمن ...
وقتی وارد یک اتاق میشم که هیج موجو جانداری نیست یکدفعه پامون گیرمیکون به صندلی یا  چیزی ...دادمون در میاد ... به زمین و زمان فحش میدیم ...باز سهم خودمون نادیدیده میگیریم.
من یه مطلب از یه به اصطلاح پروفسور دانشگاه تهران گذاشتم چند وقت پیش در مورد پذیرش یه مقاله بدون خوندن اون مقاله ...
داستان دیگه اینه که در سایت یکی از دانشگاهی علوم تحقیقات یکی از مراکز استان نوشته خانم ....دکتری ... سال اخذ دکتری 1386...میدونید اون خانوم الان که سال 1393 هست تازه دانشجوی سال 3 دکتری است/؟.
کاش شهامت داشتیم ...سهم خودمون از خطا میپذیرفتیم



۲۳ خرداد ۹۳ ، ۱۳:۱۰ سمیه اخوان
جناب شریفی زارچی،  من در کامنتی که در 2 آبان 92 اعلام کردم وضعیت تلقب را به لانه موریانه و مبارزه با آنرا کاری عبث خواندم.  اگرچه در این سایت کار دیگری از دستمان بر نمی آید جز نالیدن ولی گل آلود بودن آب از سرچشمه است.  در جلسات دفاع دکتری در چند دانشگاه برتر فریاد وامصیبتا سرمی دهیم و در کمیته هیات ممیزه دانشگاه جلوی ارتقا چهار نفر با مقالات بی ارزش را میگیریم ولی حیف که کار خرابتر از اینهاست.  تا زمانی که این تعداد دانشجوی دکتری داریم و تا زمانی که سواد ملاک و معیار نیست و تا زمانی که صنعت به کار تحقیقاتی نیازی ندارد (اگر صنعتی باقی مانده باشد) و تا زمانی که به مسئولین وزارت عتف و وزارت بهداشت فرصتی نمی دهند تا فکر کنند و هزاران تای دیگر ، ما را در این دیار، راهی نیست جز نابودی علم و نابودی دانشگاه  .  
موریانه به جان بدنه دانشگاهها افتاده است و کسی را جرات رویارویی با آن نیست.  یکی دو تا از موریانه ها را می کشیم ، بی خبر از آنکه لانه آنها در اعماق زمین در حال بسط است و آنها در حال تکثیر و تخم گذاری هستند.  فقط از نمایندگان مجلس ( اگر دانشجوی دکتری نباشند) و از مسئولین وزارت عتف و بهداشت و آموزش پزشکی  بر می آید که بتوانند با بازنگری در تعداد دانشجویان دکتری و وضع قوانین جلوی "اشتیاق" به تقلب را بگیرند .  اگر تقاضا برای تقلب و مقالات پولی نباشد عرضه آن نیز از بین خواهد رفت. 
۲۰ خرداد ۹۳ ، ۰۹:۵۰ دانشجوی دکطری بی سوط
حیف اینو بخون ...بیبن بچه های مقاله فروش دور میدون اتقلاب یا رویروی دانشگاه چه کولاکی کردن.

بعد از اینکه بچه ها از جام جهانی 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی