Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

داستان کوتاهی از یک مجله ی تقلبی

محمد قدسی | يكشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۸

با تشکر از دکتر رضا ملک زاده

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۲/۲۷
محمد قدسی

نظرات (۹۰)

ایندکس جهان اسلام

اواسط دهه 80 هجری شمسی بود که دو نمایه اسکوپوس و جهان اسلام با اختلاف یکی و دو سال شروع به فعالیت نمودند. هدف نمایه اسکوپوس این بود که به منبع جامعی از تمامی استنادات معتبر در دنیا تبدیل شود. از طرفی این نمایه قصد شکستن انحصار نمایه معروف به آی اس آی شد. نمایه جهان اسلام نیز به دنبال گردآوری منابع علمی منتشر شده از سوی کشورهای اسلامی بود. اکنون حدود یک دهه از این شروع به کار این دو نمایه گذشته و جا دارد در این سایت تحلیلی بر این دو داشته باشیم.

نمایه اسکوپوس در حال حاضر به یکی از معتبرترین پایگاه های جستجوی منابع علمی تبدیل شده است به طوری که حتی موسسات دولتی کشور ایالات متحده در ارزیابی های خود از این پایگاه استفاده می کنند. در حال حاضر بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا محققین خود را تشویق به انتشار مقالات در مجلاتی می کنند که حداقل در این پایگاه نمایه شده باشد. در این میان مجلاتی که بر مبنای رتبه بندی سیماگو که اطلاعات خود را از این پایگاه دریافت می کند در چارک اول و دوم قرار گرفته باشند از اولویت بیشتری نزد محققین برخوردار هستند. طیف گسترده ای از مجلاتی که در نمایه آی اس آی قرار گرفته اند در این پایگاه نیز نمایه شده اند و ارتباط تنگاتنگی بین ضریب نفوذ منتشر شده توسط شاخص سایتسکور متعلق به نمایه اسکوپوس با ضریب ای اف منتشر شده از طرف موسسه آی اس آی وجود دارد.

نمایه جهان اسلام ظاهرا بیش از یک هزار مجله را در نمایه خود قرار داده ولی آیا بیشتر این مجلات در نمایه اسکوپوس و یا آی اس آی قرار دارند؟ یک مطالعه ساده می تواند نشان دهد که تقریبا بیش از 95 درصد مجلات نمایه شده در این ایندکس آی اس سی در نمایه آی اس آی قرار ندارند. همچنین بیش از 85 درصد از مجلات نمایه شده در این پایگاه جزو مجلات نمایه شده در پایگاه اسکوپوس قرار ندارند. راستی چرا این طور است؟ مگر کشورهای اسلامی مجلات منتشر شده اشان در پایگاه های اسکوپوس و آی اس آی نمایه نمی شوند؟ با یک جستجوی ساده می توان دریافت که کشور ایران به عنوان مثال دارای بیش از 50 مجله نمایه شده در پایگاه آی اس آی و حدود 140 مجله نمایه شده در پایگاه اسکوپوس است. این اطلاعات به صورت مشابه در کشورهای ترکیه مالزی و یا سایر کشورها نیز وجود دارد. مع الوصف چرا مجلات نمایه شده در این کشورهای اسلامی در ایندکس جهان اسلام غالبا وجود ندارند؟ پاسخ ساده است: این نمایه ارزشی برای مجلات آنها ایجاد نکرده تا به مدیران آنها انگیزه لازم بدهد تا برای ورود اطلاعات مجلات خود به این پایگاه خود را به دردسر بیندازد.

پایگاه های نمایه اسکوپوس و آی اس آی جهت نمایه سازی مقالات مجلات خودشان به سایت مجلات سرمی زنند و اطلاعات لازم را خودشان در پایگاه اطلاعاتی خود بارگذاری می کنند. این در حالی است که برای بارگذاری اطلاعات در سایت جهان اسلام مسولین مجلات خود باید اقدام کنند.

بنابراین بسیاری از مجلات نوپا در کشورهایی نظیر پاکستان ترکیه مالزی و غیره که هیچ کدام از دو نمایه معتبر آی اس آی و اسکوپوس مایل به نمایه کردن انها نیستند اقدام به نمایه سازی مجلات خود در ایندکس جهان اسلام نموده اند. به عبارت دیگر مجلات معتبر منتشر شده از سوی کشورهای اسلامی ایندکس جهان اسلام را غالبا به حساب نیاورده و این ایندکس مملو از مجلات کم اعتبار از سوی کشورهای اسلامی شده است. این مجلات این نمایه را پلی برای ترقی خود در نظر گرفته و دلالان کشورهای منطقه و کشور خودمان (خیابان انقلاب و ... ) نیز برای این مجلات مشغول بازاریابی هستند.

نتیجه آنکه بیشتر دانشگاه های داخل مجله نمایه شده در این ایندکس را تنها در صورتی برایش ارزش قایل می شوند که آن مجله قبلا از طریق وزارت علوم ایران علمی پژوهشی تلقی شده باشد. دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور مصداق این نوع تصمیم هستند.

سوال اینجاست که چرا مدیران مجلات بسیار معتبر کشورهای اسلامی این ایندکس را غالبا به حساب نیاوردند؟ چرا هیچ دانشگاه اسلامی در دنیا این ایندکس را برای ارتقا اساتید خود معیار قرار نمی دهد؟

سوال اساسی تر اینکه چرا پایگاه اسکوپوس اینقدر معروف شد به طوری که معیار رتبه بندی کشور ها دانشگاه ها و حتی برای مسولین کشور ایران شده  ولی ایندکس جهان اسلام از این قافله عقب ماند؟

در حال حاضر با مراجعه به پایگاه جهان اسلام به راحتی مجلاتی را می توان پیدا نمود که از تاریخ شروع به فعالیت آنها یک یا دو سال بیشتر نمی گذرد. هیئت تحریریه آنها کمتر از انگشتان یک دست است. مقالات آنها غالبا متعلق به یک کشور است. ولی نام مجله با کلمه بین المللی شروع می شود.

به نظر می رسد ایندکس به اصطلاح جهان اسلام به زباله دان مجلات کم اعتبار سایر کشور اسلامی درآمده باشد که بیش از هر چیز وجهه مجلات علمی پژوهشی داخلی که نام انها کنار نام این مجلات است را خدشه دار می کنند.

برآیند یک موسسه معتبر به نام السویر ایندکس های بسیار معتبر نظیر اسکوپوس و کامپندیکس شده و برآیند یک نظام اسلامی یک نمایه شده که در هیچ جای دنیا اعتباری کسب نکرده است و حتی در داخل کشور به عنوان یک مبنای پایه برای فارغ التحصیلی دانشجویان دکترای داخل توسط دانشگاه های سطح دو یا سه کشور نیز قرار نمی گیرد.

آیا وقت آن نرسیده است که مسولین کشور فکری به حال این نمایه بنمایند؟ 

دوستان تا می توانید این مطلب را نشر دهید تا به دست مسولین نظام برسد و فکری به حال این موضوع بکنند.

حتی به لیست نشریات آی اس سی هم نمیشه اعتماد کرد. بعضی از نشریات ای اس سی در دنیا بی اعتبار شناخته میشن.
این لینک را ببینید:
https://scholarlyoa.com/
حدود دو سال پیش بعد از شرکت در کنفرانسی برای چاپ مقاله خارجی الزویر با ترجمه نزدیک به یک میلیون و نیم به یک موسسه کلاهبردار پول دادم. رییس کنفرانس خودش رو استاد و هیئت علمی معرفی کرد و بعد از چند وقت که مقاله های ما رو چاپ نکرد حاضر به پس دادن پول ما هم نشد. بعد از گذشت یک سال و نیم برای ما یک اکسپت ارسال کردن که مربوط به سال ۲۰۱۶ هست. و برای ژورنال mjltm.org که اصلا اعتبار نداره و بلک لیست شده. تو رو خدا چطور میتونیم پولمون رو پس بگیریم؟

۰۹ مرداد ۹۶ ، ۰۲:۳۱ پاسخ با آقای عباسی
مجله نامبرده در اینکدس 
  • Zoological Record
  • قرار دارد. موسسه آی اس ای برای این ایندکس ضریب ایمپکت محاسبه نمی کند. بنابراین ادعای مجله مبنی بر داشتن IF دروغی بیش نیست
۰۷ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۴۵ مصطفی عباسی
باسلام وعرض ادب خدمت آقای دکتر
ببخشیداین سایت ومجله معتبرند یا خیر؟
اگراعتباردارد،هزینه؟
اگراعتبارندارد،دلیل؟
http://denisia-journal.com


Denisia

ISSN: 1608-8700

Land Oberoesterreich, Biologiezentrum-Oberoesterreichisches Landesmuseum, Johann-Wilhelm-Klein-Strasse 73, Linz, Austria 
online ISSN:  1608-8700
Frequency:  Irregular
Impact Factor 2016:  1.419
Impact Factor 5 year:  2.103
۲۷ خرداد ۹۶ ، ۱۰:۵۴ محمد عوض زاده
سلام
نشریه با عنوان :
Modern journal of language teaching methods
یک نشریه نامعبر داخلی است
سلام آیا این ژورنال معتبر هست؟؟
F D:
International Journal of Computer Science and Network Security
سلام آیا مجله Modern journal of language teaching methods جعلی است یا نه؟
۱۴ دی ۹۵ ، ۰۴:۰۴ ژورنال تقلبی DENISIA ISSN: 1608-8700
ژور نال
DENISIA 
ISSN: 1608-8700

با سایت

http://denisia-journal.com

تقلبیست
۱۴ دی ۹۵ ، ۰۴:۰۲ ژورنال تقلبی
سلام  ژورنال ponte با سایت www.pontejournal.org و      www.pontejournal.net هر دو تقلبی هستند .
۱۶ مهر ۹۵ ، ۱۲:۴۷ عفت سادات
در سایت مجله مدول پذیرش گرفتم ولی نمیدونم هزینه رو چطور براشون واریز کنم
medwell



سلام وستات ژورنال ponte با سایت www.pontejournal.org جعلی میباشد ادرس اصلی و صحیح ژورنال www.pontejournal.net هست .

ایا این لینک تقلبیه؟

http://www.sciencepub.net/nature

باسلام 
ضمن عرض تشکر از نویسندگان محترم عزیز
بدون شک هر روز مجلات زیاد ویا سایت های جعلی زیادی به وجود میان به نظرتون بهتر نیست به جاس استادان علیه تقلب ، مجلات و نشریات معتبر و روش یافتن اونها رو در سایت قرار بدین .

باسپاس
برای من جالب است که اکثر دوستان فکر میکنند که مجله خوب مجله ای است که رایگان باشد در حالیکه خیلی از مجلات فوق معتر دنیا پولهای کلان یمیگیرند BMC BMJ از گروه مجلاتی هستند که تا 8-9 هم ایمپکت فکتور دارند و حتی در  مجلات بدون ایمپکتش مقاله چاپ کنید وزارت بهداشت کلی تحویلتون میگیره روند داوری سختی هم دارن اما بین 1000-3000 دلار پول میگیرن 
با دوستانی که معتقدند مجلات داخلی افتضاحن و باعث شدن ما به مجلات خارجی نامعتبر متوسل بشیم موافقم من اقلا ده مقاله تا حالا داخل ایران ارسال کردم که در طی یک سال حتی ریجکت هم نکردن 
با سلام 
لطفا درباره ی ژورنال زیر راهنماییی کنید
لطفا قیمت چاپ رو هم بگید
International Journal of Life science and Pharma Research
ISSN: 2250-0480 JCR IF = 0.672

ایندکس شده در : Emerging Sources Citation Index/ Web of Science و ... وب سایت 
www.ijlpr.com               

۰۴ خرداد ۹۵ ، ۰۷:۱۰ andamios.org تقلبیه
اینم ایمیل سردبیر ژورنال


Revista Andamios <andamios@admin.uacm.edu.mx>


Dear  :
 THIS SITE IS HAIJACKED

México, CDMX., a 1 de marzo de 2016
 Estimadas y estimados colegas
 
Como ustedes saben Andamios, Revista de Investigación Social es una publicación cuatrimestral del Colegio de Humanidades y Ciencias Sociales de la Universidad Autónoma de la Ciudad de México. El reconocimiento nacional e internacional de la revista es resultado del esfuerzo conjunto de autores, dictaminadores, comité editorial, equipo de redacción, las diferentes áreas de la UACM y del seguimiento puntual de las reglas que regulan los procesos de recepción, dictaminación y publicación de los artículos de investigación. Además, como muchas otras revistas de América Latina, es de acceso abierto y no cobra por la recepción y publicación de artículos.
Hoy nos percatamos que existe una página en la internet, registrada con el dominio, andamios.org, que utiliza indebidamente el nombre Andamios, los contenidos de la revista y el logotipo de la Universidad Autónoma de la Ciudad de México. La página fraudulenta utiliza una plataforma que da la impresión de navegar en el Open Journal System, tiene un enlace a la página oficial de Andamios, Revista de Investigación Social  con el que se pueden visualizar y descargar los números anteriores, lo que da la impresión de que es la página oficial. Utiliza como correo de contacto andamiosjournal@gmail.com y cobra 480 dólares por la recepción de artículos y si el autor requiere una decisión rápida, una semana, el cobro es de 650 dólares.
Lo anterior es grave no sólo porque daña la imagen de la revista y de la UACM, sino que además muestra la vulnerabilidad a la que están expuestos los autores, ya que para la aceptación de los artículos es necesario llenar un formulario con datos personales.
Ya se notificó de la situación a las autoridades de la Universidad. En breve estarán publicando un comunicado en la página de la Universidad y de la revista. No obstante les pido que  tomen las precauciones necesarias para evitar ser víctimas de una extorsión.
 Incluyo el vínculo de la página fraudulenta para que la compartan con sus contactos.
Saludos cordiales.
Comité Editorial
Andamios. Revista de Investigación Social
۰۴ خرداد ۹۵ ، ۰۷:۰۶ ژورنال تقلبی یاب !!!
http://www.pontejournal.net/

این ژورنال جعلی هست  نفرستید تقلبیه !!!!!!!!!!

ponte

ISSN: 0032-423X
E-ISSN: 0032-6356

Impact Factor: 0.724



چرا  تقلبیه ؟

http://www.pontejournal.net/archive.php?volume=69&issue=7

برید تو این آدرس :

رفتید میتونید فایل رو دانلود کنید !!! نه ..... خوب یعنی تقلبیه  چطور اپن اکسس و پولی هست  و نمیذاره فایل رو دانلود کنید ...



اینم یه لینک دیگه که اثبات میکنه این ژورنال اصلا سایت نداره

http://journalseek.net/cgi-bin/journalseek/journalsearch.cgi?query=0032-423X&field=title&editorID=&send=Search+Title%2FISSN+Only


اگه بازم میخواید سرتون کلاه بره  پول رو بفرستید

اقا ایمپکتدار زیر 3000000 تومان نمیشه !!!!!!

ایمپکتدار یا 1000000 - 1500000 نمیزنن ....  بعضی از موسسات که ناشین و هنوز  زیاد سر در نمیارن... میفرستن به این  ژورنالها!!!!

۰۴ خرداد ۹۵ ، ۰۶:۵۸ ژورنال تقلبی یاب !!!
با سلام مجدد


http://andamios.org


این ژورنال هم تقلبیه نفرستید سرتون کلاه نره
 سایت اصلی مجله ... به ایمیل زدیم  گفتند هایجک شده پدر سوخته ها !!!! فایل نفرستید

http://www.uacm.edu.mx/andamios
چطور بدونم این مجله اعتبار داره؟
International Journal of Biology, Pharmacy and Allied Sciences (IJBPAS)

با سلام

دوست عزیزی که فرمودین مجله ponte جعلیه ممنون میشم اگر دلایلش رو بفرمایید چون استاد من این مجله رو پیشنهاد دادن و اگر صحبت شما درست باشه من با دلیل میتونم قانعشون کنم که مقالمون رو به اینجا نفرستیم.

۰۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۰۷ ژورنال جعلی پونته ponte
http://www.pontejournal.net/

این ژورنال جعلی هست  نفرستید تقلبیه !!!!!!!!!!

ponte

ISSN: 0032-423X
E-ISSN: 0032-6356
Impact Factor: 0.724

لطفا در مورد اعتبار مجله

International Journal of Engineering and Science Invention (IJESI)

راهنمایی کنید

۲۸ دی ۹۴ ، ۱۳:۰۶ علمی کاربردی همدان
با سلام
این ایمیل هفته پیش به دستم رسید
جعللللللللللللللللللللللللللللللللللل
خواهشمند است اطلاع رسانی کنید

Dear  ahmad .....

We are very pleased to invite you to join us in the following conference

2nd International Conference on Pure and Applied Sciences 

Yildiz Technical University, Turkey, June 1-5, 2016

http://icpam-04.naturalspublishing.com/

with my best wishes

yours

Suzan

NSP Office
سلام بچه ها. خواهشا و عاجزانه کسی جواب سولمو بده. من وقت بسار کمی دارم که مقاله isi  چاپ کنم اما متاسفانه زیاد از مجلات سر در نمیارم. اگر امکان داره راهنماییم کنید
۱. من در کنفرانس بین المللی مقاله ام تایید نهایی شده اما الن گفتن برای چاپ در الزویر ۹۳۰ هزار باید پرداخت بشه. ایا میشه من خودم شخصا به الزویر بفرستم؟ با این کار هزینه چقده؟ 
۲. کسی اطلاعات از مجله 
Scientific Journal داره؟(sjournal) و ایمپکت فاکتورش چنده و چند روزه چاپ میکنن؟
سلام با تشکر از این وبلاگ
لطفا اگر کسی راجع به این مجله اطلاعی داره توضیح بده .من اسمش را جزو لیست سیاه وزارت ندیدم
سلام ایا این مجله معتبره؟
ENVIRONMENT CONSERVATION JOURNAL
سلام.در مورد مجله Journal of Biodiversity and Environmental Sciences لطفا توضیح بدهید.آیا معتبر است؟
طریقه فرستادن مقاله و اکسپت گرفتن چجوریه؟
هزینش چقدره؟
Journal of Biodiversity and Environmental Sciences یک مجله بنگلادشی بی اعتبار است که کاملا بدون مراحل داوری با 65 دلار مقاله شماررا چاپ می نمایند. از نظر بنده به این کار دورزدن علم و تقلب در علم میگویند. اگر مقاله ای که برای نوشتن ان زحمت کشیده شده از لحاظ علمی دارای اعتبار درستی است بایستی حتما مراحل داوری را طی نماید
Journal of Biodiversity and Environmental Sciences  فاقد اعتبار گزارش می شود شما می توانید از طریق SJR موضوع را پیگیری کنید
سلام 
میشه من را راهنمایی کنین. میخوام بدونم کنفرانس Conference of the International Journal of Arts and Sciences معتبر هست یا نه؟
مقاله ای فرستادم اکسپت شده واسه ارایه شفاهی...اما الان موندم این کنفرانس معتبر هست یا نه که هزینه بکنم برم.
با سپاس
مجله ای که فرمودید

international journal of review in life science
جعلی است . این مجله اصلا سایت ندارد . هر سایتی که برایش ساخته شده باشد جعلی است...

۲۷ مهر ۹۴ ، ۱۳:۰۱ دکتر محسن علیپور
با سلام

لطفا در مورد اعتبار ژورنال
International Journal of Review in Life Sciences

بنده را راهنمائی فرمایید.

آیا این ژورنال جعلی است یا خیر؟

در جواب سارا

دوست عزیز
science international lahore تو بلک لیست وزارت علوم  در شهریور 94 هست ....

هههههه
 دوستان جالبه یکی ناراحت شده نوشته اسم موسسه ما رو نبرید و فورا پاک کنید و الا به درد سر میوفتید ...
باید بهش گفت دوست عزیز اینجا جای ازادی بیانه.. ناراحتی شد؟ 
خب دوستان حداقل یک موسسه ای رو پیشنهاد کنید که امتحان کردید و دروغین نبوده. :|
الان من در مقطع کارشناسی مقاله ام رو میخوام بدم برای چاپ، برای استادی هم نمره نمیخوام بگیرم. 
کسی در مورد اعتبار science international lahore  اطلاعی داره؟

این هم لینکشه:
http://sci-int.com/
مخصوصا برام مهمه اگر مقاله تونو تو ای مجله چاپ کردید بهم بگید راضی هستید و رزومه خوبی شده براتون یا از این مجلاته که بعد 5 ماه میره تو بلک لیست و نفسای اخرشه؟
تشکر اگر زود جواب بدید
درمورد مجله Journal of Biodiversity and Environmental Sciences
دوست عزیز درسته من واقعا عذر میخوام که گفته بودم جایی نمایه نشده اشتباه کردم  اسم مجله رو اشتباه سرچ کرده بودم .این مجله تامسون و خیلی عالیه که مستقیم لینک سایتش رو هم گذاشتن تو تامسون و 12 بار در سال هم پابلیش داره...
این مجله معتبر هست فقط حواست باشه از لینک خودش تو تامسون بری داخل سایت مجله .

موسسه رو کاری ندارم .

ولی مجله که نام بردی تامسونه و سابمیتشم خیلی راحته یعنی خیلی راحت مقاله تو  از لینک زیر:
http://www.cwejournal.org/submission/online-submission/
اپلود میکنی.
... لازم نیست به موسسه پول بدی...بعد یک ماه هم اکسپت میاد حدود 120 دلار هم هزینه چاپ میگیره.خودت کارت رو انجام بده....
۰۹ مهر ۹۴ ، ۱۶:۴۴ حسین شریفی
درباره اعتبار کنفرانسی که دوست عزیز پرسیده بود به نام:11th International Conference on the Arts in Society and the Arts in Society knowledge community
و همون آدرس سایتی که داده بودن:
پاسخ: بله بسیار معتبره. بعد از کنفرانس هم داوری مجدد صورت می گیره و مقالات در ژورنالی که انتشارات cg دارد چاپ خواهند شد. تبریکات فراوان آقا یا خانوم عزیز

مجله Journal of Biodiversity and Environmental Sciences در سایت تامسون رویترز نمایه شده:

http://science.thomsonreuters.com/cgi-bin/jrnlst/jlresults.cgi?PC=MASTER&ISSN=2220-6663
پاسخ به کیمیا

سلام
این سایت مربوط به موسسه ای است که در میدان انقلاب فعالیت دارند: سایت موسسه مشکلی نداره و باز میشه:
تیم تخصصی مقالات پیشگامان دانش
http://www.isiscjournals.com/

ایا این موسسه معتب هست؟
 مجله زیر رو بهم معرفی کردند که برای اخذ پذیرش می توانند اقدام کنن:

Current World Environment

سایت زورنال: http://www.cwejournal.org/

لینک نمایه تامسون:

http://science.thomsonreuters.com/cgi-bin/jrnlst/jlresults.cgi?PC=MASTER&Full=Current%20World%20Environment
دوست عزیز که از مجله Journal of Biodiversity and Environmental Sciences
 پرسیدی
 این مجله به هیچ وجه ای اس ای نیست(هیچ نمایه ای) .مجله ای است که ادعای دروغ نمایه بودن در تامسون رو در صفحه اولش با لوگوی تامسون داره. ولی نیست.
این لینک http://www.isicjournal.com/ که گذاشتی مشکل داره اصلا باز نمیشه
اگر میتونی اسم مجله و issn ان رو بذار ببینم بهت بگم و سایت درستشو پیدا کنم راه ارسال مقاله رو هم بهت بگم که خودت بفرستی.
سلام ایا این سایت معتبره؟ با توجه به مقاله ای که داشتم تقریبا محله مناسبی رو  پیششنهاد دادن البته چندان معتبر شاید نباشه ولی خب نسبت به مقاله ای که نوشتم خوبه
دوستان لطفا راهنماییم کنید. چاره ای جز اعتما. به چنین موسساتی ندارم. چون نه مسیر مکاتبه با مجلات را میدانم نه زمان و فرصت انجام انرا دارم
Www.isicjournal.com

پیشگامان دانش
۰۶ مهر ۹۴ ، ۱۹:۲۱ هیات علمی
با سلام در کنفرانسی با این عنوان شرکت کردم نمی دانم معتبر است یا نه لطفا هرچه سریعتر کمکم کنید:
عنوان کنفرانس: 11th International Conference on the Arts in Society and the Arts in Society knowledge community

و سایت آن: http://artsinsociety.com/2016-conference
۰۵ مهر ۹۴ ، ۲۰:۲۷ شهابی نژاد
اینجا محلی برای بیان تخلفات است به نظرم سانسور جایز نیست اگر موسسه ای کلاهبرداری میکند چه اشکال دارد که همه از نام ان با خبر باشند و به دام آن نیوفتند؟؟ 

همگی می دانیم که فرایند اثبات جرم زمان بر است... تو این مدت چرا ده ها نفر دانشجو ی ساده باید گیر چنین موسساتی بیوفتند...
اگر در این وبلاگ ها که ادعای ازادی بیان و حرکت به سوی جلوگیری از تخلف دارند نیز سانسور باشد این امر کاملا تضاد با هدف اصلی این بلاگ دارد و ان وقت یکم خنده دار می شود.
پس یا اجازه ازادی بیان مطلق باید باشد (بدون سانسور) یا سایت باید انچه را ادعا دارد تغییر دهد...

اگر ما خودمان به  خودمان رحم نداشته باشیم و باز سانسور کنیم انوقت نباید انتظار داشته باشیم جعل و تقلب افراد حقیقی و حقوقی مشخص شود.
به نوبه خودم از همه تشکر می کنم از این سایت چیزای خوبی یاد گرفتم
دوستان عزیز

عالیه که به هم اطلاع رسانی می کنید . من هم به سهم خودم تجربه ام رو در اختیار شما قرار میدم  : به موسسه ای میدان انقلاب مراجعه کردم (البته از سایتشون جذب شدم چون کلی تو سایتشون نظرات مثبت از مشتری ها درج کرده بودن من هم گفتم خوب تو این سایت نوشته از نخبگان و برترین های دانشگاه های تهران تشکیل شده اعتماد کردم و به ادرسون سر زدم سفارش مقاله دادم که هم نوشته بشه و هم پذیرش . بعد از مدتی از استادم مجله ای از انتشارات الزویر گرفتم و گفتم به موسسه که برام از همین مجله پذیرش بگیرید اونا هم نه نگفتن و با اعتماد به نفس کامل گفتن اشکال نداره پیش پرداخت بده بعد که پول رو براشون ریختم بهم از یه مجله پولی پذیرش گرفتن به نام (Research Journal of Applied Sciences, Engineering and Technology) ;i که الان تو بلک لیست هست (بعد 2 ماه از پذیرش )هرچقدر گفتم شما گفتید از الزویر پذیرش میگیرید و من بخاطر همین به شما پول دادم اما به خرجشون نرفت گفتم مقاله رو هم خودتون نوشتید و گفتید کیفیتش تضمینه اما اخرش کار خودشون رو کردن و نصف دیگه پول رو هم ناچار شدم بدم . 

تنها شانسی که اوردم هزینه چاپ مجله رو نتونسته بودم جور کنم که تا جور شد فهمیدم رفته تو بلک لیست وزارت علوم...
به استادم گفتم ایشون هم گفت اگر به من گفته بودی نمیذاشتم به این موسسات اعتماد کنی درست هم میگفت . امید وارم نتونن این پولا رو بخورن . استاد مقاله ام رو که موسسه نوشته بود (البته من به استادم نگفته بودم این مطلب رو) به الزویر فرستاد اما به علت کیفیت  پایین علمی و دزدی ادبی(چون تمام مقاله ام رو هایلایت قرمز کرده بودن و گفته بودن این ها کپی پیست هست) مقاله ریجکت شد. خلاصه نه مقاله به دردم خورد نه پذیرش جعلی. الان دوباره دارم با استادم رو یه مقاله کار میکنم تا ایشالا از یه اتشارات معتبر پذیرش بگیرم....دوستان یادتون باشه مجلات معتبر هزینه چاپ ندارند.
اسم این مجله رو به خاطر داشته باشید و بهش مقاله ندید.
ا
دوستی که در مورد اعتبار 

nternational Journal of Review in Life Sciences

Cumhuriyet Science Journa

سوال کرده بودی متاسفانه هردو اینها جعلی هستند و هنوز هم موسسات دارن با این دو کار میکنن همین 2 ماه قبل برای همسر من از ژرنال اول که مال کشور ند هست پذیرش گرفتن اما بردیم که 2 نمره پایان نامه اش رو بگیریم دانشگاه گفت جعلیه .

احتیاط کن

خیلی خوشحالم که همچین وبلاگ هایی ایجاد شده است...

عالی هست .فرصتی ایجاد شده که مردم با هم اطلاعاتشان را رد و بدل کنند.

تشکر بابت اطلاعاتی که گذاشتید .
خواستم به دوستان خبر بدم که مجله 
european journal of social science به بلک لیست رفته برای من از یکی از موسسات انقلاب از این مجله پذیرش گرفته شد که 300 دلار هم دادم اما الان یه مجله بلک لیستی تو رزومه ام هست...

مراقب باشید شما این اتفاق براتون نیوفته.

دوستان عزیز
دلیل اینکه 
همه بیشتر از مجلات خارجی صحبت میکنن کوتاه بودن زمان داوری مجلات خارجی (البته با اعتبار لب مرز هشتار) هست . وضع مجلات داخلی هم چندان روبراه نیست با این که داوریشون طولانی هست اما این طولانی بودن بخاطر بررسی دقیق مقاله شما نیست بخاطر بی نظمی و نابسامانی حاکم براین مجلات است که این باعث میشود افراد به مجلات خارجی جذب بشن و جذب شدن همانا و مشکلات جعل و تقلب همان
اگر باز کسی بخاد مقالش زود چاپ بشه کنفرانس داخلی رو انتخاب میکنه که  100 درصد مقالات رو چاپ میکنن  در ازای دریافت پول.....ببینید جامعه داره رو به کجا میره؟؟

اصلا این مقاله نویسی چیه باب شده؟ چرا باب شده؟ اگر هدف درامد زایی هست که بله وضع اینجوری میشه اما اگر تولید علم هست پس
در مورد مجلات خارجی  اگر راست میگن باید پذیرش از مجلات با ایمپکت بالای 1 گرفته بشه ...
و مجلات داخلی هم باید ساماندهی بشن .
برید رزومه اساتید دانشگاه رو ببینید...یا رزومه شون خالیه یا چند تا مقاله کنفرانسی گذاشتن و  مجلاتی که تحت عنوان isi  گذاشتن خودم اساتید بهترین دانشگاه های رشته خودم رو بررسی کردم  متاسفانه isi نبود علمی پژوهشی بود و تازه چند تا از اساتید دیگه هم مجلات تقلبی isi داشتن .

خیلی بده!!!!


سلام خدمت دوستان گرامی...

اگر موسسه ای اعلام کرد که تضمینی برای چاپ مقاله شما بخصوص از مجلات دارای ایمپکت فکتور زیر نیم(0.5) پذیرش می گیره بهش شک کنید.
من کارمند یکی از این موسسات در انقلاب بودم  و برای دلسوزی نکاتی رو خدمتتون عرض میکنم  تا بدونید .معمولا قراردادی که  مشتری امضا میکنه با موسسه پذیرش isi  یک قرارداد 100 درصد یک طرفه به نفع موسسه هست و در اون عباراتی مثل (وظیفه ما تحویل مستندات اکسپت به مشتری است و ما فقط مسئولیم که در لحظه تحویل ژرنال در بلک لیست نباشد و بعد از ان اگر در بلک لیست برود هیچ مسئولیتی به عهده ما نیست/ ما فقط از ژرنال های خودمان تضمین پذیرش داریم و....) . اصولا به مجله ای که حداقل زیر 5 ماه پذیرش میده باید شک کرد بخصوص که هزینه چاپ هم داشته باشه......همچین قرار دادی رو میدم مشتری امضا میکنه... 
یادتون باشه اخذ پذیرش چیزی هست که از خود شما هم برمیاد فقط به یکم دانش انگلیسی و یکم مهارت ورد نیاز هست و اینکه مجله ای رو انتخاب کنید از انتشارات معتبر که معمولا داوریشون بالای 3 ماه طول میکشه بعدش هم 2 تا داور کلی از مقالتون ایراد میگیرن تا برطرفشون کنید.  به نظر شما یه موسسه میاد 3 ماه زمان بذاره برای شما بعد تازه ایرادات علمی(نه ساختاری) رو برای شما برطرف کنه؟ خیر این موسسات اصلا خودشون رو درگیر این مسائل نمیکنند. 

من خودم مقالات استخراجی از پایان نامه ام رو فرستادام به ژرنال هایی که موسسه ای که براش کار میکردم  به اونا مقالات مشتری ها رو میفرستاد...الان 5 ماه میگذره همشون رفتن تو بلک لیست حالا خوبه من هزینه چاپ پرداخت نکردم والا خیلی میسوختم....اما شما اگر قرار داد رو با اون جمله ای که بالا عرض کردم امضا کردید بعد چند ماه دیگه دستتون جایی بند نیست. به امید خدا اگاه شدم و الان حاصل زحماتم (مقالاتم) رو به مجلات خوب و معتبر فرستادم و ایرادات داورا رو دیدم و دارم برطرف میکنم به زودی در مجلات  عالی برای خودم پذیرش میگیرم... امیدوارم شما هم تجاربتون رو در اختیار بقیه دوستان بذارید تا گمراه نشن .....
مراقب خودتون باشید عمر این موسسات کوتاه هست به امید خدا. باز هم گفتم دانشجویی که یکم ورد و انگلیسی بدونه خودش قادره برای خودش پذیرش بگیره حداقلش اینه که میفرسته به ژرنال ایرادات مقاله ش براش میاد و اونارو بر طرف میکنه....و مقاله ش با کیفیت تر میشه و مجددا توسط داورا بررسی و این بار پذیرش میشه.

کار موسسات چه برای نوشتن مقاله و چه پذیرش ان چیزی نیست که شما خودتون نتونید انجامش بدید (یک کم فقط باید وقت بذارید  ///این جمله ای بود که مشتری ها میگفتن   بندگان خدا میگفتن ما وقت نداریم والا انجام میدادیم) همون وقت کم  رو یکی در ازای پول براشون میذاشت کپی پیست میکرد میداد بهشون!!! متاسفم



با سلام
لطفا مجله JOURNAL OF BIODIVERSITY AND ENVIRONMENTAL SCIENCE را مورد ارزیابی قرار می دهید؟ در صورت ISI نبودن میزان ارزش آن را بیان می فرمایید. بسیار متشکرم

چندی پیش درخواستی مبنی بر حذف نظرات توام با تهمت و افترا از وبلاگ شما را داشتم. ولی متاسفانه همچنان مدیر سایت چنین اقدامی را صورت نداده است. این اتفاق نمونه بارز نقض حریم خصوصی افراد و خلاف قواعد سایت شما می باشد. از اینکه اساتید بزرگوار این سایت یک طرفه به قاضی می روند و هر نظر  بی پروایی را تایید می کنند ابزاز تاسف می کنم. من دو سال پیش از سایت شما لذت می بردم ولی الان این سایت به محلی برای تسویه حساب برخی از افراد و بی ادبی و بی حرمتی تبدیل شده است. پیشنهاد بنده این است کل نظرات سایت را بازمهندسی فرمایید و فقط نظراتی را نگه دارید که جنبه آموزشی دارد و نه تهمت، افترا و بی پروایی. با این سایت شما بی ادبی، بی حرمتی و یاوه گویی را ترویج می دهید تا عدم تقلب؛ کارهای مفیدتری هم می توان انجام داد می تونید بحث ها و نظرات را به سمت اصول صحیح رفرنس نویسی، اصول شناخت مجلات ، اصول صحیح نگارش علمی و غیره هدایت فرمایید. باز اساتید بزرگوار تاکید می کنم حق الناسی که شما با این وبلاگ ضایع می کنید بر گردن شما خواهد ماند. بی اخلاقی که در این سایت رخ داده است بسیار اثار زیانبارش بیشتر از تقلب علمی است. این سایت به عنوان نماینده افراد تحصیل کرده، مرجع رفتار بسیاری از جوانان خواهد بود. اگر شما بدون هیچ محکمه ای اجازه می دهید افراد به هر کسی تهمت بزنند بدانید در اشتباه هستید و مسلما سر پل صراط به افراد زیادی باید پاسخ بدهید. لطفا در خصوص انتشار نظرات تجدید نظر فرمایید. 

۱- نام بردن از افراد و ذکر نکاتی که اتهامی را متوجه آنها کند

۲- شماره تلفن یا شماره حساب

۳- نام بردن و متهم کردن موسساتی که اتهام شما اثبات نشده باشد.

۴- آوردن لینک هایی که حاوی اتهام به دیگران باشد.


لطفا این نکات را خیلی جدی بگیرید و در صورت لزوم اسامی را با ***** جایگزین کنید.

اگر در نظرهای گذشته چنین مطالبی را میبینید به صورت خصوصی و با ذکر لینک نظر اطلاع دهید تا نظر ادیت شده یا حذف شود. 


عدم رعایت نکات بالا موجب دردسر مدیران سایت و شرکت بیان خواهد شد.


با تشکر

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
عرض سلام و ادب خدمت مدیر محترم سایت
احتراما در خصوص کامنت زیر درخواست حذف عنوان و نام موسسه از پس ارسالی هستیم. مسلما بدون احراز قانونی جرمی را به شخص یا مجموعه ای نمی توان نسبت داد و درج عناوین در این کامنت مصداق بارز عدم رعایت حریم خصوصی افراد می باشد. این سایت نباید محلی برای فحاشی و تهمت باشد بلکه برعکس باید زمینه ساز رشد و تعالی کشور گردد. لذا با نهایت احترام تقاضا می شود بدون احراز جرمی، مواردی بخ شخص یا اشخاص خاصی نسبت پیدا نکند
سلام ....هیچ ابایی ندارم اعلام کنم موسسه ا**** م**** و م** تو کار مجلات تقلبی هستن ...و مجلاتی که دقیقه 90 بلک لیست رفتن هستن ....برید از کسایی که ایران مشاور براشون از ژرنال قلابی سوئیسی
Cahiers Des Sciences Naturelles Journal 
پذیرش گرفت بپرسید خودم شاهد اشکشون بودم جالبه بدونین تو ایران مشاور حتی با نام های واقعی شون کار نمی کنن (اقای محمدی و **** ***** *** *** **** ** ***** * *****   ** *** **** **** * *مین نثری هست  البته اگر این دومی رو راست گفته باشن که صاحب موسسه  هستن) این موسسه در هفته حداقل 2 مورد شکایتی 110 داره چه از بخش پذیرش مقالات و چه از بخش پایان نامه فروشی به نظر شما کسی که هویتشو پنهان کنه ریگی به کفشش نیست؟؟؟
خودم بارها اشک دانشجو های بدبخت رو دیدم که بعد شکایت به دلیل تهدید شدن توسط موسسه  ایران مشاور مبنی بر اطلاع دادن نام دانشجو به وزارت علوم بخاطر برون سپاری نگارش پاین نامشون مجبور شدن شکایتشونو ادامه ندن و قید پولو بزنن.  من گفتم حالا تصمیم با خودتون   
سلام
ممنون میشوم در مورد اعتبار مجلات زیر بنده رو راهنمایی بفرمایید

International Journal of Review in Life Sciences

Cumhuriyet Science Journal

International Research Journal of Management Sciences

UCT Journal of Management and Accounting Studies

Turkish Journal of Engineering and Technology

 

 


بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام ....هیچ ابایی ندارم اعلام کنم موسسه ا**** م**** و م** تو کار مجلات تقلبی هستن ...و مجلاتی که دقیقه 90 بلک لیست رفتن هستن ....برید از کسایی که ایران مشاور براشون از ژرنال قلابی سوئیسی
Cahiers Des Sciences Naturelles Journal 
پذیرش گرفت بپرسید خودم شاهد اشکشون بودم جالبه بدونین تو ایران مشاور حتی با نام های واقعی شون کار نمی کنن (اقای محمدی و خانم امینی نام های جعلی یک خواهر و برادر   به نام ش*** **** و امی* **** هست  البته اگر این دومی رو راست گفته باشن که صاحب موسسه  هستن) این موسسه در هفته حداقل 2 مورد شکایتی 110 داره چه از بخش پذیرش مقالات و چه از بخش پایان نامه فروشی به نظر شما کسی که هویتشو پنهان کنه ریگی به کفشش نیست؟؟؟
خودم بارها اشک دانشجو های بدبخت رو دیدم که بعد شکایت به دلیل تهدید شدن توسط موسسه  ایران مشاور مبنی بر اطلاع دادن نام دانشجو به وزارت علوم بخاطر برون سپاری نگارش پاین نامشون مجبور شدن شکایتشونو ادامه ندن و قید پولو بزنن.  من گفتم حالا تصمیم با خودتون  



با سلام و احترام

مقاله من در مجله زیر پذیرش شده است. ممنون می شوم درباره اعتبار این ژورنال توضیحاتی دهید. 

 International Journal of Computer Science and Information Security

آیا دو ژورنال زیر دارای اعتبار هستند؟ به لحاظ اعتبار کدام یک از این سه ژورنال بهتر است؟

(International Journal of Engineering (IJE

     Journal of Telecommunication, Electronic and Computer Engineering (JTEC
جالب اینجاست که بعضی سایتها در ایران مثل ایران مشاور که خدمات پذیرش و اکسپت انجام می دهند ...هنوز از نریات و ژورنالهای تقلبی مثل medwell استفاده میکنند و سرشان رو مثل کبک در برف فرو برده اند.....
۱۹ تیر ۹۴ ، ۰۰:۲۵ یک بنده خدا
ما هم گول این gmp reviwe  را خوردیم ..... و الان واقعا متاسفم و ناراحت شدم..... آخه اون روزی که ما داشتیم چکمی کردیم حتی تو تامسون هم لینکش بود

عنوان مجله : International Journal of Life Sciences نمایه ISI کشور:هند آدرس سایت مجله:http://nepjol.info/index.php/IJLS/index 600000 عنوان مجله : GMP Review نمایه ISI در اروپا آدرس سایت مجله:http://www.euromed.uk.com/ 650000 عنوان مجله : Cumhuriyet Science Journal نمایه ISI کشور:ترکیه آدرس سایت مجله:http://dergipark.ulakbim.gov.tr/cumuscij/ 700000 عنوان مجله : JOURNAL OF NATURAL SCIENCES نمایه ISI کشور:هند آدرس سایت مجله:www.tnsroindia.org 650000 عنوان مجله : APPLIED ENVIRONMENTAL نمایه ISI کشور:مصر آدرس سایت مجله:www.textroad.com 650000 عنوان مجله : Bulletin of Environment,Pharmacology and Life Sciences نمایه ISI کشور:هند آدرس سایت مجله: عنوان مجله : International Journal of Life Sciences نمایه ISI کشور:هند آدرس سایت مجله:http://nepjol.info/index.php/IJLS/index 600000 عنوان مجله : GMP Review نمایه ISI در اروپا آدرس سایت مجله:http://www.euromed.uk.com/ 650000 عنوان مجله : Cumhuriyet Science Journal نمایه ISI کشور:ترکیه آدرس سایت مجله:http://dergipark.ulakbim.gov.tr/cumuscij/ 700000 عنوان مجله : JOURNAL OF NATURAL SCIENCES نمایه ISI کشور:هند آدرس سایت مجله:www.tnsroindia.org 650000 عنوان مجله : APPLIED ENVIRONMENTAL نمایه ISI کشور:مصر آدرس سایت مجله:www.textroad.com 650000 عنوان مجله : Bulletin of Environment,Pharmacology and Life Sciences نمایه ISI کشور:هند آدرس سایت مجله:باسلام

دبیرخانه یکی از همایشهای ملی که مقاله بنده هم در اون پذیرش شده

اسم و لینک مجلات زیر رو جهت چاپ مقاله برام ارسال کرده و ادعا کرده این مجلات نمایه ISI دارن و معتبر هستند. ضمنا مبلغی بین 600-700.000 تومن هم درخواست کرده.

لطفا در خصوص اعتبار این نشریات و همچنین انتخاب یک مورد از بین این موارد جهت چاپ مقاله رشته شهرسازی و برنامه ریزی شهری و محیطی راهنمایی بفرمایید.

عنوان مجله : International Journal of Life Sciences نمایه ISI کشور:هند آدرس سایت مجله:http://nepjol.info/index.php/IJLS/index

عنوان مجله : GMP Review نمایه ISI در اروپا آدرس سایت مجله:http://www.euromed.uk.com/

عنوان مجله : Cumhuriyet Science Journal نمایه ISI کشور:ترکیه آدرس سایت مجله:http://dergipark.ulakbim.gov.tr/cumuscij/

عنوان مجله : JOURNAL OF NATURAL SCIENCES نمایه ISI کشور:هند آدرس سایت مجله:www.tnsroindia.org

عنوان مجله : APPLIED ENVIRONMENTAL نمایه ISI کشور:مصر آدرس سایت مجله:www.textroad.com

عنوان مجله : Bulletin of Environment,Pharmacology and Life Sciences نمایه ISI کشور:هند آدرس سایت مجله: http://bepls.com

 

در پاسخ به استاد باید گفت

بیتشر مجلات به اصطلاح علمی پژوهشی منتشر شده توسط دانشگاه های دولتی ایران را باید گربه های اشرافی نامید زیرا:

چاپ مقالات با محتوای پایین منجر به کسب امتیاز برای اساتید و دانشجویان کشور می شود. این مجلات به هیچ وجه نگران بلک لیست شدن نیستند بنابراین هر چیزی را که در آن یکی از نویسندگان مقاله جزو اعضای هیئت تحریره باشند را به احتمال زیاد چاپ می کنند. سایت جهان اسلام هم آنها را نمایه می کند بدون آنکه مقالات آنها امتیاز استناد داشته باشند. اگر به ضریب نفوذ مجلات نمایه شده در این ایندکس نگاهی بیندازد اعداد و ارقام خود گویای این واقعیت است.

راستی دولت های چند کشور دنیا اقدام به دادن امتیاز به اصطلاح علمی پژوهشی به مجلات داخل کشور خود می کند؟ تا آنجا که به عقل من می رسد غیر از کشور ایران هیچ کشور دیگری به این روش مجلات علمی را توسعه نمی دهد. کشور استرالیا برای خود لیست سفید درست کرده و مجلات خوب دنیا را در ان قرار می دهد. بسیاری از کشورهای دنیا مجلات علمی را که در لیست های زیر باشند را معتبر فرض می کنند:

PubMed and PubMed Central

Scopus

ISI web of knowledge

کشور ایران مثلا در طرح آمایش خود چنین قانون گذاشته که در هر زمینه فقط باید یک مورد مجله باشد و به مجلات جدید نیز اعتباری نخواهد داد. این خود یعنی توسعه رانت و پرورش گربه های اشرافی در سیستم علمی کشور. آن شیر خام خورده ای که این قوانین را بنا گذاشت خبر نداشت که چه به روز آینده علمی کشور خواهد گذاشت.

به نظر من تقسیم بندی سیماگو که اطلاعات خود را از بانک اطلاعاتی اسکوپوس گرفته و مجلات را با یک روش علمی به چهار دسته درجه یک تا درجه چهار تقسیم می کنند بهترین محک برای ارزش گذاری مجلات است. براین اساس دانشگاه ها می توانند تشویق مقالات خود را بر اساس چاپ مقالات در مجلات درجه یک و دو قرار داده و زمینه انتشار مقالات با کیفیت بهتر را محقق سازند. وزارت علوم هم باید گربه های اشرافی خود را ملزم به الحاق به ایندکس اسکوپوس و رتبه شدن در نمایه سیماگو نمایند تا زمینه رقابت سالم  و انتشار مقالات پر محتوای محیا شود.

سلام به همه دوستاران علم و اساتید گرامی
برای من جای تعجب که عزیزان فقط نگران مجلات خارجی نامعتبر هستند. هر کس به مجلات داخلی رشته خودش سر بزند متوجه میشه که اسامی خاصی زیاد تکرار شدند و حتی مقالاتی چاپ شدند که اشکالات علمی و نگارشی دارند. تعجب می کنم چرا کسی کار به کار اون مجلات ندارد. اگر مجلات داخلی پوششی مناسبی برای چاپ مقالات اساتید و دانشجویان دکتری می دادند، فکر نمی کنم دیگه کسی حاضر میشد در مجلات خارجی مقاله چاپ کند.
ضمنا ملاک بی اعتباری مجلات چیست؟! برخی مجلات داخلی هم همان مشکلات رو دارند ولی چون نظارت نیست معتبر هستند!
از ماست که بر ماست!
واقعا برای خودم متاسفم.مقاله ندیم راحت تریم

با سلام و خسته نباشید

 

 لطفا در مورد این مجله توضیحاتی بفرمایید

 

بنده مقاله فرستادم پول هم پرداخت کردم ولی از چاپ مقاله ام خبری نیست ؟Asian journal of management research

ممنون

۰۸ اسفند ۹۳ ، ۲۰:۰۷ نصراصفهانی
پاسخ به آقای شیروانی
آدرسهایی که نوشته اید که ربطی به رشته مدیریت ندارد.  آدرس http://www.efita.org/ هم که اصلا سایتی است که لیست مجلات علوم تغذیه و کشاورزی و علوم دامی را دارد. مجله biosciences biotechnology research هم در لیست تامسون وجود ندارد و فکر کنم آی اس آی نیست ولی بهر حال به مدیریت ربطی ندارد و مربوط به علوم زیستی است. 
۰۸ اسفند ۹۳ ، ۱۱:۰۷ شهرام شیروانی

باسلام و احترام

مدتی قبل برای انجام امور دو مقاله استخراج شده از پایان نامه (رشته مدیریت) از طریق یکی از موسسات اقدام کردم دیروز پیام زیر را ارسال کرده اند:

درود جناب شیروانی
دو ژورنال زیر برای مقالات شما در نظر گرفته شده اند. لطفا ملاحظه بفرمایید که پس از تایید شما برای گرفتن اکسپت اقدام شود.

www.efita.org


www.biotech-asia.org
 آیا این دو ژورنال برای مقاله حوزه مدیریت معتبر هستند و اگر بله ضریب تاثیر دارند
جناب حسین خانی و جناب قناری! سلام
این هم یک لینک مضحک دیگر. شمارهای پایانی سال 2013 و نسخه های انتشار یافته از سال 2014 را ملاحظه بفرمایید! فقط مقالات ایرانی قابل دریافت می باشند و مقالات افراد غیر ایرانی دارای کد کاربریو رمز عبور هستند.

http://behaviorsciences.com/archives/

این هم لینکی از مدارک جعلی بودن ژورنال فوق

http://conference2014.blogfa.com/post/23
با سلام

آقای حسینخانی:

اگر چه این ژورنال از لیست آی اس آی خارج شده ولی ایرانی ها هم اکنون می توانند ادعا کنند که رکورد دار چاپ بیشترین مقاله در یک ماه و در یک ژورنال نمایه شده در سایت کذایی آی اس ای هستند. 

ایرانی ها در ماه اکتبر  سال قبل به تنهایی بیش از 500 مقاله در این مجله 
به  چاپ رسانده اند که در نوع خود بی نظیر است و می توانند در کتاب گینس آن را به چاپ برسانند. آیا این خود یک موفقیت بزرگ نیست؟ دست مریضا به تمام آن غیور مردان و زنانی که با همت والای خود توانستند سیستم آموزش عالی کشور را به سخره کشانده و نشان دهند که یک هندی, پاکستانی و یا چینی می تواند به تنهایی تمامی مردم کشور ایران را سرکار بگذارد. این هم لینک سایت در ماه اکتبر

http://bretj.com/journals/view/ijcls?tab=tab2&issue=2014-09&per_page=500

 
سلام با افتخار به تمامی کسانی که در نشریه International Journal of Current Life Sciences  مقاله چاپ کردند بگویم که این نشریه از پایگاه تامسون رویترز اخراج و دیگر لینک ان در پایگاه isi موجود نمیباشد و در مورد نشریات جعلی هم میتوانید با پست الکترونیک اینجانب manoto0251@gmail.com  مکاتبه نمایید تا در مورد اعتبار نشریات واقعی و جعلی با مدارک مستند خدمتتان عرض کنم باتشکر
international journal of current life sciences آیا این ژورنال اعتبار دارد؟
درود و سلام
سایت اصلی ژورنال Research-Technology Management Res Tech Managرا امکانش هست اینجا بذارین.

من رفتم این سایت دیدم مقالات تماماایرانی اند!! وقاحت تا چه اندازه.کسی  هم پیگیری نمیکنه

خوب بود سیاست گذاری های نادرست وزارت علوم در خصوص نیاز به چاپ چنین مقالاتی نیز صحبت میشد و اینکه:
اساسا مقالات چاپ شده معتبر چه نقشی در بهبود اوضای صنعتی، کشاورزی و پزشکی داشته است؟
آیا اصلا ارتباطی بین چاپ مقالات و افزایش سطح بکارگیری علمی د ر کشور وجود دارد؟
چقدر متخصصین در بهبود اوضای کشور نقش دارند؟
آیا مدیران ما افراد متخصص یا دارای دیدگاه تخصصی اند؟
آیا در کشور ما ملاک گزینش افراد اصولا میزان علم آنهاست؟!

۱۱ آذر ۹۳ ، ۱۹:۴۴ دانشجویان علمی کاربردی بهزیستی همدان
با سلام
خواهش میکنیم اگر به مقامات بالاتر دسترسی دارین کمکمون کنید
وضعیت ما دانشجویان ارشد افتضاحه اینجا به خدا
یکی نیست به داد ما برسه
سلام 
سوال من از شما در واقع دو تا ست: 
بسیاری از ژورنالهایی که در لیست شما اومده در لیست وزارت علوم نیومده ایا صرفا بخاطر پولی بودن می شه گفت ژورنال نامعتبر است. 
مثلا international journal of language learning and applied linguistics worldاصلا در لیست وزارت علوم نیمده 
ممنون
سلام
کسی راجع به اعتبار این ژورنال چیزی میدونه؟

International Journal of Scientific Research & Management Studies




خاک بر سر هممون با این وضعیت 

۰۵ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۱۰ استاد مجلات تقلبی
سلام این مجله دارای سایت واقعی ولی سایت اصلی هایجک شده است فرایند داوری این مجله کمتر از یکسال نمیباشد و مجله برای کشور امریکا میباشد چطور است که این کنگره علوم اسلامی توانایی پذیرش وچاپ چند صد ایرانی  در این مجله که دارای ضریب تاتیر بالایی از پایگاه تامسون رویترز برخوردار است را دارد در قسمت چاپ این مجله در سایت اصلی بروید یک ایرانی هم مشاهده نمیکنید اگر کسی توانایی اکسپت در سایت واقعی این مجله را دارد من بالای صد معرف که حاضرن چند میلیون بابت اکسپت در این مجله را بدهند  را دارم واین ایمیل جعلی iriinc.submit@gmail.com  جهت سابمیت مقاله برای مجله تقلبی میباشد از پلیس فتا خواستار پیگیری این موضوع هستم
تقلبیییییییییییییییییی است
RESEARCH-TECHNOLOGY MANAGEMENT (RTM) 
با ادرس www.lriinc.org اصلیه است یا تقلبیه
چه اختلافی 
این مجله تقلبیه و خودشون راه اندازی کردند 

با سلام خدمت دوستان
کنگره بین المللی علوم اسلامی به ما هم همین پیشنهاد را دادند ولی چند روز پیش تماس گرفتند و کاررا کنسل کردند و عنوان کردند که در قراردادشان با مجله دچار اختلاف شده اند و رابط آنها هزینه بیشتری درخواست کرده و ازاین حرف ها .... و در نهایت کار کنسل شد. ولی فکر کنم اختلاف برسر هزینه نبوده و همین قضایا دلیل کنسل شدن بوده. 
سلام.کنگره سراسری علوم اسلامی وانسانی به ما گفتن مقالات پذیرش شده تونو اتفاقا تو همین ژورنالی که ازش نام بردید و گفتید ایمیل زدن چاپ میکنن. البته لینکی که کنگره به ما داده بالای سربرگش iriinc.org نوشته حالا ما چیکار کنیم؟
سلام
خدمت دست اندرکاران عزیز و خستگی ناپذیر سایت
ینده چند سال است که پیگیر سایت شما هستم و از حق نگذریم به اندازه تمام کمک ها و راهنمایی های نکرده استادهایم :) از خدمات و اطلاع رسانی شما استفاده کرده ام و حق استادی به گردن بنده دارند
در اینجا وظیفه خود دانستم که نکته جالبی را مطرح نمایم:
جالب است که چندین سایت که خود آشکارا و بدون پنهان کاری و با استفاده از سایت های پرقدرت و دارای تبلیغ اشکار در این زمینه حتی در کشور سرامد و جزو غول های عرصه خرید و فروش و تجارت مقالات و پایان نامه هستند مانند موسساتی همچون افرا، ایران مشاور، گروه پژوهش و ترجمه آریا و وب سایت هایی مانند جناب آقای مستطاب دکتر م ج و ...، و ... با قیافه حق به جانب و در عین حال در کمال پررویی در پوستر و صفحه اول خود تبلیغ خرید و فروش مثلا ارائه خدمت(آقاجان چه خدمتی خدمت به کی خدمت چطوری)( یک خدمت بزرگ که فروش کامل مقاله است را به چندین خدمت ریز تقسیم و در قالب بخش های جدا به صورت شتر گاو یوزپلنگ به خورد ملت استاد و دانشجو می دهند و در نهایت نتیجه همان می شود که می خواهند) (هرکدام تحت عنوانی ، یکی کاملا آشکار و دیگری تحت عنوان خدمات فلان و بهمان که قطعات پازل این خدمات خود یک مقاله کامل از ابتدا تا انتها می شود، در زمینه مقاله (در صورت نیاز نگاهی چند ثانیه ای فقط و فقط به صفحه اول وبسایت های این موسسات و دوستان گرام بیندازید و نیازی به جستجوی مفصل در سایت های آ نها نیست)  روش جالبی را در پیش گرفته اند.
و آن روش این است که به عنوان مثال از بین لیست مجلات غیر معتبر چند عنوان را انتخاب و مثلا در مورد آن اطلاع رسانی می کنند و در مقابل خود با تعدادی دیگر از این مجلات که بعضی هم اکنون در بلک لیست و بعضی دیگر به تدریج در لیست قرار میگیرن همکاری دارند(حاصل تجربه پیگیری و تماس و کسب اطلاعات چند ماهه اینجانب: همراه با داشتن ایمیل ها ی ارسالی و صدای مشاوران) قصد فرافکنی و تطهیر خود را دارند.
به نظر اینجانب بد نیست با توجه به تعداد بسیار زیاد مجلات و عدم امکان پیگیری کامل آن ها، بخشی از سایت نیز به معرفی موسسات فعال در این زمینه اختصاص یابد، چراکه این غول ها و امکانات و تبلیغات آن ها مبدا اصلی انتشار مجلات در داخل کشور هستند. جالب است که خود همین موسسات یا در گذشته ای نه چندان دور با اکثریت قریب به اتفاق مجلات بلک لیست شده و کم اعتبار  
آقا شما فقط تو گوگل سرچ کن موسسه افرا و دیگه هیچ.
فقط تو سرچ باکس گوگل بنویس ایران مشاور 
یعنی خود گوگل تعجب می کنه از این سئو از این اپتیمیزیشن از این پشتکار.


با سلام و تشکر از هشدار

مجله اصلی دارای آدرس iriinc.org در سربرگ آدرس خود و مجله جعلی دارای عنوان Research-Technology Management Journal یا Res-Techy Man Journal در سربرگه آدرس است.

با سلام

متن ایمیلی که امروز برام اومد

مراقب باشید مجله زیر کاملا جعلی است و خیلی حرفه ای عمل کرده

*Dear Authors*


*RESEARCH-TECHNOLOGY MANAGEMENT JOURNAL*

*Started its online version of publication (United States of America).*

*The Journal of RESEARCH-TECHNOLOGY MANAGEMENT is an open access journal
that publishes high-quality solicited and unsolicited articles, in English
with open access policy***. *

*We are pleased to inform you that this journal Indexed in ISI web of
science (Journal Citation Reports®) (Thomson Reuters pioneered citation
indexing and analysis).*



*http://ip-science.thomsonreuters.com/cgi-bin/jrnlst/jlresults.cgi?PC=MASTER&ISSN=0895-6308
<http://ip-science.thomsonreuters.com/cgi-bin/jrnlst/jlresults.cgi?PC=MASTER&ISSN=0895-6308>
*


*2014 Impact Factor: **0.712*

*5-Year Impact Factor: **0.882*

*Your articles will announce for Accept or rejection within 10-14 working
days and we will publish accepted article within 14-28 working days. If you
agree, please send us your papers by: *

*Online submission system at
**http://www.lriinc.org/index.php/article-processing
<http://www.lriinc.org/index.php/article-processing>*


*Or by Email to: **iriinc.submit@gmail.com <iriinc.submit@gmail.com>*


*Online Paper Submission recommended but if you have problem with
submission system, submit your manuscript along with covering letter by
email attachment **only** to **iriinc.submit@gmail.com
<iriinc.submit@gmail.com>*


*Feel free for any question or query by* *Email:iriinc.info@gmail.com
<iriinc.info@gmail.com>*


*Web address: WWW.iriinc.org <http://lriinc.org/>*



*BEST REGARDS*

*RESEARCH-TECHNOLOGY MANAGEMENT JOURNAL*



***** *Also, The publication fee by** Res Tech Manag
<http://www.lriinc.org/index.php/publishing/73-loved-by-over-200-000-people-world-wide>*
* is
350 $(USD) per paper. This fee should be paid after acceptance of paper.*

سلام.
خیلی از مجلات داخلی (چه علمی پژوهشی و چه مجلات نمایه شده در ISC) هم برای چاپ مقاله پول دریافت می کنند، پس همه آنها بی اعتبارند؟
۲۰ بهمن ۹۲ ، ۰۹:۲۹ سعید آزادبخت

لیستی از شرکتهای انتشاراتی نامعتبر در زیر است:
همه این ژورنالها پولی هستند و عموما حدود یکماه بعد از دریافت پول (اصل قضیه) و مقاله ، آنرا چاپ می کنند:‌

 

Wudpecker Research Journals 

۲۸ ارديبهشت ۸۸ ، ۱۱:۱۵ حمید رضا صادق محمدی
در پاسخ به Mechatronic Man می توانم بگویم این موضوع تا حد زیادی در بخش آخر blog-post_13 با عنوان "یادداشتهای یک سردبیر، یادداشت هشتم: مقاله تقلبی، کنفرانس تقلبی و مجله تقلبی" توضیح داده شده که لینکهای آن قابل دسترسی است.
سلام

متاسفانه فیلتر می باشد !!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی