Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

کلاهت را محکم بچسب

ااا پیامی | چهارشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
موافقین ۹ مخالفین ۱ ۹۲/۰۳/۱۵
ااا پیامی

نظرات (۶)

با سلام
اخیرا وب سایتی به آدرس زیر در حال دریافت مقاله از ایرانی ها می باشد؛ این وب سایت کاملا تقلبی بوده و جالب است بدانید که ژورنال مورد نظر بدون ایمپکت فکتور می باشد اما در وب سایت، ایمپکت هفت دهم آورده است.
http://www.europeanjournalofscientificresearch.com/
لطفاً اطلاع رسانی کنید.
اقدامی عجیب از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان
لینک زیر را مشاهده نمایید:
http://conf.tiau.ac.ir/

این دانشگاه می خواهد مقالات کنفرانس را به مجلات بی اعتبار زیر ارسال نماید:
JOF American science
Life science journal

این دو مجله در بخشنامه 21 اردیبهشت 92 توسط خود دانشگاه آزاد بی اعتبار اعلام شده است.
خانم سمیرا، مشکل شما نگرانی چندانی ندارد. اگر مقاله را بر اساس اسلوب نوشته باشید و عدم رفرنس دهی در بخش تاریخچه (و نه متدولوژی و نتایج) انجام شده باشد بی دقتی و عدم تعمد آشکار و عذرتان پذیرفته است، خصوصا که به علت داخلی بودن کنفرانس احتمال کشف موضوع هم ناچیز است. به هر حال اگر کار را ادامه می دهید می توانید در مقالات جدیدتان همان مطلب را با رفرنس دهی درست منتشر کنید تا هرگونه شبه ای از بین برود.
اما در مورد جناب کریم فکر نمی کنم کار به این راحتی ها باشد. مقالاتی که منتشر کرده اید تا همیشه به شما وصل هستند و کارفرمایان، همکاران و دانشجویان آینده تان با کنکاش می توانند به موضوع پی ببرند. به هر حال اگر بعد ها مقالات متعدد و پر ارجاع و غیر تقلبی داشته باشید شاید به زحمت این دو مقاله هم فراموش شوند. البته می توانید مانند یکی از اساتیدی که در این سایت اعتراف کردند عمل کنید اما این ریسکی است که جرات فراوان می خواهد.
سمیرا جان من هم بر خلاف میلم مرتکب تقلب شده ام. یک مدت با اساتید متقلب دوست بودم. در آن دوره 2 مقاله ی تقلبی دادیم. الان در پیشگاه خدا توبه کرده ام و رابطه ام را با اساتید متقلب که همچنان به تقلب خود ادامه میدهند قطع کرده ام. الان مانند قبلها یک محقق واقعی هستم. ولی نمیدانم چکار کنم که از شر آن دو فقره تقلب رهایی یابم. اگر میتوانید راهنمایی کنید.

یک کنفرانس داخلی دارم ( سال 90!!!) که اشتباه احمقانه ای رو در اون مرتکب شدم. دو تا رابطه از یک مقاله رو فراموش کردم رفرنس بدم!!!!!!! دیر متوجه شدم که این کار چقدر میتونه واسه اینده ام بد باشه ( سرقت علمی. هر چند غیر عمدی و از روی نا اگاهی). البته سعی کردم مقاله رو ویرایش کنم و جایگزین قبلی کنم ولی نشد. با دبیر خونه تماس گرفتم ولی...الان خیلی نگران این مسئله هستم و با توجه به این که در وب سایت انجمن این مقالات در دسترس هست.

اشتباه من بود. البته از روی نا اگاهی و بی دقتی بود. الان چی کار باید بکنم. من سعی کردم جبران کنم ولی نشد.  

 

چه جالب...........

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی