Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

تعیین مجازات برای خرید و فروش پایان‌نامه

علی شریفی زارچی | چهارشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۶

منبع: ایسنا

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از مصوبه این کمیسیون خبر داد که بر اساس آن برای خرید و فروش پایان‌نامه مجازات در نظر گرفته می‌شود.

حسن نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: لایحه پیشگیری از تقلب در آثار علمی که در پنج ماده و هفت تبصره به مجلس ارائه شده بود، در جلسه امروز کمیسیون قضایی و حقوقی مورد بررسی قرار گرفت و پنج ماده آن تصویب شد و بررسی تبصره‌ها به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.

وی افزود: به موجب مصوبه کمیسیون از این به بعد افراد یا شرکت‌هایی که بخواهند نسبت به فروش پایان‌نامه، رساله و مقاله اقدام کنند، مجرم شناخته می‌شوند و به مجازات درجه سه و پلمب موسسه مربوطه محکوم می‌شوند.

نوروزی خاطرنشان کرد: در مصوبه کمیسیون به هیأت تخلفات دانشگاه اجازه داده شده که نسبت به رسیدگی به تخلفات دانشجویان، اساتید یا اعضای هیات علمی دراین رابطه رسیدگی کنند و آن‌ها را به اخراج در دانشگاه، فسخ قرارداد یا مجازات دیگری محکوم کنند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس با بیان این که طبق مصوبه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس فروش پایانه‌نامه از این به بعد ممنوع خواهد شد، افزود، به موجب این مصوبه هم کسانی که آثار علمی را می‌فروشند و هم کسانی که آن را می‌خرند و یا موسساتی که در فضای مجازی اقدام به این کار می‌کنند مشمول مجازات خواهند شد.

نوروزی اضافه کرد: بر این اساس روسای دانشگاه‌های مربوطه یا دادستان به عنوان مدعی العموم می‌توانند در این زمینه ورود کنند و ضابطان نیز دوره‌های خاصی خواهند دید تا طبق دستور دادستان نسبت به کشف جرم اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، مصوبات کمیسیون‌های تخصصی مجلس پس از تصویب نهایی در صحن علنی مجلس و تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون خواهند شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۱۶
علی شریفی زارچی

نظرات (۴)

سلام بر دوستان عزیز
جالب است بدانید:
همکلاسی دوره دکتری ما دارد در روز روشن پروپزال و پایان نامه میخرد تازه برایش مقاله هم میدهند با ایمپکت بالا. جالبش اینجاست همه اساتید گروه ما میدونن. تازه اساتید میگن هر کار میکنی صداش رو در نیار!! 
شما اساتید عزیز که این قدر ناراحتید، یه بار از خودتون پرسیدین اون دانشجویی که پایان نامه میفروشه چرا این کار رو میکنه؟ شد یه بار بخشی از حق التشویق دانشگاه برای مقاله ای که دانشجو نوشته رو باهاش تقسیم کنید؟ شده تا حالا یه بخشی از گرنت رو برا دانشجو خرج کنید. چه انتظاری دارید؟ آخه بی انصافها یه دانشجوی دکترا یا ارشد باید از باباش پول تو جیبی بگیره. خودتون بودید غرورتون خرد نمیشد.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
الان چند ماه هست که پرگار "وابسته به وبسایت اپلای *****" اقدام به فروش جایگاه و پایان نامه نویسی و فروش پایان نامه میکنه...
هیچکس هم باهاشون برخورد نمیکنه!
اپلای ابرود وبسایت 100 ای پی بازدید نیست، سایتی هست ک روزانه هزاران بازدید داره و کانالش هزاران عضو! 
به کانال های پرگار بپیوندید و اقدام به خرید جایگااه مقاله یا پایان نامه کنید.
ایمیل زیر امروز به دستم رسید. با شما به اشتراک می گذارم:



با سلام خدمت شما؛

 

من یه سوال داشتم از خدمتتون. من در یکی از دانشگاه های خارج از کشور مشغول تحصیل هستم و هدفم چاپ مقاله نیستش و می خوام به مقاله هایی که چاپ کردم رفرنس داده بشه به طوری که "گوگل اسکالر" اون رفرنس رو به حساب بیاره. می خواستم بدونم موسسه شما سفارشات این قبیل رو قبول می کنه یا خیر؟ در واقع من میخوام در مقالاتی که شما برای دانشجویان چاپ می کنید به مقاله های من رفرنس بدید به طوری که توسط گوگل شمرده بشه. البته این موضوع رو متوجه هستم که اضافه کردن چند خط به مقاله جهت رفرنس دادن به کارهای من ممکنه کار سختی باشه براتون به همین دلیل حتی اگر شما وقت این کار رو ندارید خودم می تونم به متن مقاله ای که شما برای من میفرستید چند جمله ای اضافه کنم تا به کار من رفرنس داده بشه. 

 

اگر این کار رو انجام میدید لطفا به من اطلاع بدید تا در مورد هزینه و سایر موارد با هم صحبت کنیم و کار رو شروع کنیم. ممنون میشم اگر سریع تر پاسخ بدید چون من محدودیت زمانی دارم. 

 

رشته من :عمران - سازه و مقالات من در زمینه سازه های فلزی ، طراحی ساختمان در برابر زلزله، مدل سازی المان محدود و ... هستش.

 

با تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی