Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

مقاله‌ی چاپ شده




همان مقاله برای یک مجله‌ی دیگر




نامه‌ی سردبیر مجله‌ی دوم
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۱/۰۲/۳۱
محمد قدسی

نظرات (۱۱۶)

سلام
من یک مقاله را در مجلۀ ایرانی که هنوز علمی‌پژوهشی نیست (دقت کنید!) چاپ کردم. همان مقاله را به یک مجلۀ بین‌المللی آی اس آی فرستادم و پذیرفته شد.

آیا تخلفی صورت گرفته است؟

با تشکر
با سلام
من در سالهای گذشته حدود 4 مقاله توی یک مجله معتبر آی اس آی چاپ کردم. این مجله از سال گذشته open access شد و متاسفانه به تازگی دیدم که برای چاپ مقالات هزینه داوری و چاپ می گیرد. البته هنوز ISI معتبر هست و حتی impact factor آن افزایش هم یافته است. سوال من این هست که در زمان بررسی پرونده ارتقا اساتید آیا مجلات پولی مشکل ایجاد نمی کنند. ضمنا من احساس می کنم منکه با تلاش فراوان در این مجله یا مجلات دیگر ISI مقاله چاپ کرده ام از لحاظ علمی مورد قضاوت و کم کاری قرار نخواهم گرفت؟
متشکرم

سلام
من یک مقاله از پایان نامه استخراج کردم . میخام برای همایش بفرستم ایا بعد از اون هم میتونم تو مجله پزشکی چاپ کنم. چون در ارتباط با بیماران پوستی است.
ممنون
سلام وقت بخیر.  من از طریق موسع ای بعلت عجله ای که داشتم با هزینه زیاد اکسپت از یک مجله درپیتی پولی گرفتم. ( البته بعدش فهمیدم درپیتی هست.)  تو نامه اکسپتنس نوشته بعد ار واریز پول ژورنال،  مقاله چاپ خواهد شد. و هیچ کد یا تاریخ قطعی چاپ هم ننوشته.  من ک برای کارم زحمت زیادی کشیدم و احتمال میدم این مجله بزودی بره توی لیست سیاه وزارت علوم،  میتونم پولشان رو ندم  و چاپ نشه اونجا و تو یک ژورنال دیگه چاپ کنم؟  راهی برای پس گرفتن پذیرش هست؟  
در پاسخ به ساجده

هز مقاله که در یک نشریه خوب مورد قبول واقع شود قبل از آنلاین شدن ناشر بررسی می کند که آیا تمامی مراجع در متن مورد ارجاع قرار گرفته اند یا خیر و در صورت عدم ارجاع به نویسنده اطلاع داده تا نسبت به حذف و یا تعیین محل ارجاع اقدام نماید. 

مجلات داخل کشور خصوصا مجلاتی که توسط وزارت علوم ایران دارای درجه علمی پژوهشی هستند معمولا این کار را انجام نمی دهند. این نوع مجلات برای شما اعتبار می آورد ولی برای کشور باعث سرافکندگی است. این مجلات در موقع ارتقا و مصاحبه دکترا اعتبار دارند ولی در موقع گرفتن ایندکس های معتبر مانند اسکوپوس و آی اس آی عاجز هستند.  

متاسفانه مسولان کشوری که برای مدیریت دنیا برنامه دارند عاجز از ارائه یک برنامه مناسب برای رونق مجلات علمی پژوهشی در داخل کشور هستند. 
سلام لطفا جواب ساجده رو بدین.منم همین مشکل رو دارم. بعد از پذیرش مقاله ام و حالا که قراره چاپ بشه تو ژورنال متوجه شدم ی اشتباه تو رفرنس هام داشتم. 
سلام دوستان یه سوال داشتم
بنده در یک کنفرانس بین المللی داخلی شرکت کردم و مقاله ام لاتین بود و اکسپت شد. در سیلویلیکا هم نمایه شد. مدتی هست که مقاله ام از سیویلیکا برداشته شده. و فقط مقاله های فارسی اون کنفرانس در سیویلیکا نمایش داده میشه و هیچکدوم از مقالات انگلیسی که قبلا نمایش داده می شد الان نیست.
بنظرتون چرا؟؟

عرض سلام مشکلی برام پیش اومده لطفا راهنمایی کنید

مقاله ای به ژورنالی داخلی ارسال کردم و چند روز بعد از ارسال متوجه شدم که اشتباهی در قسمت رفرنسهای مقاله پیش اومده. متاسفانه 10 تا رفرنس اضافی داشتم که البته اصلن عمدی نبوده 
باید چکار کنم. لطفا راهنمایی کنید 
ممنونم
۱۲ آذر ۹۵ ، ۰۰:۰۲ مینا رحمتی
چند نفر هستند که مقاله تجربی وان شناسی منتشر می کنند و می نویسند که این مطالعه بر روی دانش آموزان فلان شهر انجام شده و ما مجوز گرفتیم. من کارمند همان اداره هستم و می دانم که چنین مجوزی نگرفته اند و چنین مطالعه ای هم انجام نشده و فقط سرهم بندی مقالات انجام می گیرد. به نظر شما چی کار کنم بهتر است.
۲۵ مرداد ۹۵ ، ۲۳:۰۸ محمدرضا فولادی
با سلام. بنده یک مقاله را همزمان به دو مجله ارسال کردم. یکی از مجلات ایرانی بود و دیگری خارجی. مجله خارجی اکسپت و چاپ کرد مقاله را و سپس به مجله ایرانی میل زدم و درخواست عدم چاپ کردم. سر دبیر مقاله را چاپ نکرد اما یک نامه به دانشگاه محل تحصیل بنده (شیراز) زد و دانشگاه هم جلوی دفاع من رو گرفتند. میخواستم ببینم اجازه چنین اقدامی را دارد دانشگاه و یا سردبیر مجله یا خیر و اینکه من چه کار بکنم. 
۰۱ تیر ۹۵ ، ۱۲:۱۴ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد
بله همه می دونن ولی مساله اینه که متاسفانه در ایران همه چیز شده ارزیابی از روی نام. اگه شما استاد دانشگاه تهران باشی چرند هم بنویسی همه برات چاپ می کنند کلی هورا هم می کشن. ولی اگه یه آدم ناشناس باشی که هیچ کس هم  معرفتیت نکرده باشه به جایی خدا به دادت برسه . ماه ها و ماه ها باید در انتظار نتیجه داوری بمونی. اخرش م نود درصد اوقات با بهانه های الکی ردت می کنن تا جا برای سفارش شده ها باقی بمونه. 
این تولید علم نیست این نمونه عینی تجارت علمه . بعضی وقت ها مقالاتی در نشریات علمی پژوهشی چاپ می شه به اسم اساتید بزرگ و به نام که در حد دانشجوی سال اول هم نیست متاسفانه
بنابراین با عرض تشکر از کار شما باید بگم خانه از پای بست ویران است 
۰۳ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۲۶ میلاد کمندانی
با سلام. میخواستم بدون میشه یک مقاله خارجی رو ترجمه و اون رو تو همایش های داخلی ارائه کرد یا نه؟؟؟؟؟
آیا اگر داوران بفهمند جریمه ای داره یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با تشکر
با سلام من یه عدد مقاله رو به کنفرانس  داخلی فرستادم میشه همان مقاله رو به مجله علمی پژوهشی بفرستم  لطفا راهنماییم کنید 
                                                                 با تشکر
سلام وقت به خیر من دیروز مقاله ام رو به یک ژورنال خارجی فرستادم اما متاسفانه به خاطر سرعت پایین نت در قسمت نویسنده ها اسم خودم  و استاد راهنمام رو نوشتم اما به لیست نویسنده ها اضافه نمیشد بعد از چند بار تکرار بالاخره اضافه شد اما در پذیرش نهایی مقاله به جایه اسم استاد راهنما سه بار اسم خودم ثبت شده ، ژورنال خارجی
http://help.elsevier.com/app/answers/detail/a_id/88/p/7923.
   میشه راهنمایی کنید من باید چیکار کنم

با سلام به همه دوستان
در هیچ مساله ای نگاه یکطرفه جالب نیست. به نظر می رسه دوستان خوبم فراموش کردن که اساتید محترم هم همان مراحل دانشجویی پر دردسر رو گذروندن. و همونطور که در ارتباط بین بعضی اساتید و دانشجو در حق دانشجو اجحاف میشه موضوع عکس هم اتفاق میفته.
من نمیدونم دانشجویان محترمی که از اساتید شون گله دارن از کدام دانشگاه هستن که استفاده از امکانات دانشگاه و ... رو از شرایطی که به دلیل حضور استادشون در تیم هست فراموش کردن!!! اگر دانشجویی تمام مراحل کار و با امکانات خودش و خارج از دانشگاه انجام داده باشه میتونه مدعی باشه. در غیر این صورت حقی وجود نداره. شاید در ظاهر امر دخالت استاد کم باشه که من به شخصه نمیتونم بپذیرم اما در باطن همون ازمایشگاهی در اون فعالیت داشتید با گرنت اساتیدتون و با همت اونها خریداری شده...
از نظر من باید احترام دو طرفه استاد و دانشجو رعایت بشه چیزیکه این روزها به کل فراموش شده.
در ارتباط با نویسنده مسیول بودن هم قانون تمام دانشگاههاست که مقاله مستخرج از پایان نامه نویسنده مسیولش راهنما هست چون هر گونه تخلف و اشتباهی به استاد راهنما بر میگرده. اما در سایر مقالات به توافق بین دانشجو و استاد مربوط میشه و بخش مربوط به هزینه های انجام شده.
در اخر خطابم به اون دانشجوی خوبم هست که یک اشتباه تایپی در مورد امثال و امسال و چنان بزرگ میبینه که به خودش اجازه توهین به شخص دیگری میده حتی اگر استاد نباشن... به نظر کار درستی نمیاد مخصوصا در این جمع که همه متفق به اجرای عدالت و احقاق حق هستند
متشکرم
 سلام
من مقاله ای به زبان فارسی در کنفرانس بین المللی چاپ کردم منتها الان میخوام همون مقاله را به کنفرانس بین المللی دیگری اما به زبان لاتین ارسال کنم چرا که این کنفرانس مقالات را در isi چاپ خواهد کرد و من به این مقاله  برای دکتری خیلی نیاز دارم
ایا این کار من مشکل داره؟ ممکنه برام بعدا مشکل درست کنن؟
لبته به دبیرخانه کنفرانس تماس گرفتم گفتن که ارسال کنید داور خودش اینو بررسی میکنه..
خواهشا بگید من الان چکارکنم؟
مجددا سلام
من همون یدونه مقالمو به چندتا کنفرانس بین المللی و همایش داخلی فرستادم. ژورنال isi نیست داخلین.
سلام در مورد همین مطلب فرستادن همزمان یک مقاله به دو مجله سوال داشتم حالا الان که این 2 تا مجله فهمیدن. این شخص اسمش وارد لیست سیاهه این 2 مجله میشه و دیگه حق ارسال مقاله به این 2 مجله رو نداره یا کلا بلاک بین المللی میشه و دیگه حق ارسال مقاله isi رو نداره و اینکه این موضوع که به مجلات داخلی دیگه نمیرسه که؟ و اینکه این بلاک شدن چند سال طول میکشه؟ خواهشا پاسخ بدید تو بد مخمصه ای گیر افتادم.
پاسخ به سام.  اگر کنفرانس داخلی withdrawal را قبول کند، میتوانید هرجا که دوست دارید آنرا submit کنید. ولی خیلی از کنفرانس ها حاصر نیستند که انصراف نویسندگان را قبول کنند.   موفق باشید.
اگر مقاله ای به کنفرانس داخلی بفرستم و داوران هم قبولش کنن بعد من منصرف شم و بهشون اطلاع بدم که مقاله ام چاپ نشه, میتونم ان را به جایدیگه ای بفرستم؟
با سلام و تشکر از مطالب جالبتون من هم به استاد راهنمام اعتماد داشتم و مقاله هم دادم ولی بعد متوجه شدم اسم اول و نویسنده پاسخگو را اسم خودشون را زدن الان که جواب داوری اومده میگه برو رفعش کن نمیدونم جایی هست بشه اعتراض کرد و مقاله هامو برگردوند یا نه
با سلام و تشکر از مطالب آگاه کننده شما
من از پایان نامه ام یه مقاله به کنفرانس داخلی فرستادم حالا قصد دارم مقاله مفصل تر رو خارجی یا داخلی چاپ کنم آبا امکان داره
اگر لازمه که ارجاع بدم به مقاله کنفرانس این ارجاع به چه شکل در فهرست یا جای دیگه باید باشه
ایا عنوان کنفرانس باید ذکر بشه
سلام.
چکیده مقاله ام در یک کنفرانس به چاپ رسیده اما کامل آن  را هنوز چاپ نکرده اند واکنون منصرف شده ام که شکل کامل مقاله ام را چاپ کنند.
در نظر دارم آن را در یک ژورنال معتبر چاپ کنم. آ‌یا چنین امکانی برایم هست؟
با تشکر.
سلام
ببخشید امکانش هست بخشی از قانون جهانی که اجازۀ انتشار دو مقاله را نمی دهید در اختیار بنده قرار دهید؟
یعنی اگر بخواهیم این بحث را در جمعی مطرح کنیم باید به چه قانونی و به کجای آن قانون ارجاع دهیم؟
با تشکر
توی دانشکده ما اتفاق جالبی افتاده.  یه دانشجو برای پایان نامه ش دو  تا استاد  راهنما داشته، استاد اولش از دانشگاهه خودمون  بود  و استاد دومش  از دانشگاهه دوره کارشناسیش .  مقاله تز ارشدش  رو با استاد دومش و به اسم دانشگآه کارشناسیش چاپ کرده و اسم استاد اولش رو هم نذاشته چون میگه اصن تو جریان نبوده و خود استاد هم از این موضوع ناراضی نیست.   حالا دانشگاه ما  گیر داده و میگه که خلاف کرده و حق مالکیت تز طبق قانون مال ماست و میگه دانشجو اجازه نداشته از تز مقاله استخراج کنه و به اسم یه دانشگاه دیگه چاپ کنه.   حالا شما چی فکر میکنین؟   
میشه مقاله ای رو که واسه دفاع ارشد از پایان نامه استخراج شده رو خود دانشجو واسه کنفرانس بفرسته ،فقط به دلیل اینکه استاد راهنما وقت نمیکنه و معلوم نمیشه که میفرسته یا نه?
من دقیقا دو مقاله نوشتم دوماه قبل دادم استاد بفرسته ،بعد دوماه گفته فقط یکیشو فرصت کردم بخونم و بفرستم (جالبه ازشون پرسیدم کدوم رو فرستادید یادش نبود!!!) اصلا میترسم نفرستاده باشن
اعتبار کنفرانس ها ،کنگره های داخلی که میگن مقالات با نمایه ISI یا ISC یا سیویلیکا چاپ میشه رو از کجا بدونیم؟
این کنفرانس های داخلی چه فرقی از لحاظ اعتبار دارن؟
میشه یکی کامل توضیح بده
به باران
باران به استاد راهنمات بگو اسم خودت را اول خواهی نوشت و اسم اونو به عنوان نویسنده مسئول. به هیچ وجه نذار همه چی زو به اسم خودش تموم کنه. اگه از عهدش نیومدی و استادت اصرار به چاپ مقاله به اسم خودش کرد، بگو تحت عنوان نامه به سردبیر ازش شکایت می کنی. چون طرح در دانشگاه به اسم تو ثبت شده. 
۲۰ تیر ۹۴ ، ۰۷:۵۶ پاسخ به مریم.
"اسامی ژورنالهای رایگان را لطفا بفرستید".  تقاضای جالبی بود.  مثل اینه که بگیم "من جزوه میخوام". 
چه رشته‌ای؟  چه گرایشی؟  چه زبانی؟ چه ضریب تاثیری (if ) ؟
با سلام
اسامی ژورنالهای رایگان را لطفا بفرستید
با تشکر

بنده دانشجوی کارشناسی ارشد هستم از کار پایان نامه ام مقاله نوشتم چون رو دوتا مدل کار کردم یه مقاله آماده کردم که دوتامدل توش هست و برا ژورنال خارجیه، اما مقاله دیگه ام فقط یکی از مدل ها توش اومده، فارسی هست و اینکه همپوشانی مدلی که مشترک استفاده کردم کمتر از 30 درصده (فقط نتیجه کار که یک نقشه و نمودار هست مشترکه).ارسال این دو تا مقاله از نظر تعهداتی که به مجلات داده میشه در خصوص چاپ مشکلی داره؟؟اگه امکان داره زود جوابمو بدید چون باید شهریور دفاع کنم

با سلام و خسته نباشید
من برای پایان نامه کارشناسی ارشدم روی یک موضوعی کار میکنم بهمن ماه پروپوزالم را در ایران داک ثبت کردم و تایید شد حالا متوجه شدم که دقیقا مثل کار من در ایران انجام شده که حالا مقالش ثبت شده البته این کار در یک شهرستان بوده و کار من در تهران انحام خواهد شد، سوالی که داشتم آیا منم میتونم مقاله ای که  از پایان نامه خودم درمیاد را ثبت کنم؟ یا این کار اشکال است
خبلی ممنون میشم اگر راهنماییم کنید
نوشتن اسم استاد در مقاله برای تایید آن است اعتبار مقاله را بالا می برد
 A.E دقیقا منم یه کار مشابهی توسط یکی از استادام دیدم که یه مقاله ای رو که قبلا به زبان فارسی چاپ کرده بود به زبان انگلیسی و بدون هیچ تغییری توی یه ژورنال دیگه دوباره چاپ کرده بود! ولی واقعا این درسته آخه ؟.مگه آدم میخواد خودش گول بزنه؟ بالاخره هر مقاله ای باید یه حرف تازه برای گفتن داشته باشه یا نه؟ به نظر من فقط به کمیت و تعداد و ارتقاو...داره بها داده میشه نه به کیفیت و اینها  متاسفانه همش ضعف جامعه علمی در حال حاضر میرسونه.

با سلام

چندین بار با مقاله هایی مواجه شدم  (از جمله استاد خودم در دانشگاه تهران این کار رو کرده)  که یک  مقاله با یک عنوان و کاملا مشابه چه در  روش تحلیل داده ها چه در شکلها و ...  یکبار فارسی و یکبار به زبان انگلیسی  چاپ شده است. آیا این کار بلامانع هست؟  ممنون از پاسخ

دوستان من یهوبلاگ پیدا کردم که خودم مقالم رو براشون ارسال کردم و مقدار پلاجراسیم رو چک کردن و لینک پی دی اف رو برام ارسال کردن از سایت اصلی پلاجراسیم ولی هزینه داره که خیلی هم نیست به نظرم حتما این کار رو انجام بدین چون قطعا تمام زورنال ها مقالات رو چک میکنن.

plagiarism.blogsky.com
پاسخ به محمد کیا.   اینکه آیا از پایان نامه میتوانید مقاله ISI استخراج کنید سوال مشکلی است و اساتید باتجربه این کار را میتوانند انجام دهند.  البته میتوانید تعداد کاراکترهای اس در پایان نامه خودتان را بشمارید و سپس تعداد کاراکترهای آی را ضربدر دو کنید. اگر این دو عدد برابر هستند شما میتوانید مقاله ISI استخراج کنید. 
میخواستم بدونم چطور متوجه بشم از پایان نامه خودم متوجه بشم مقاله ای اس ای اسخراج میشه یا نه؟؟؟؟
سلام آیا میشود پایان نامه ی یک نفر را مقاله ای به اسم یک نفر دیگر کرد؟آیا این کار تخلف به حساب میاید؟ممنون میشم که به سوال من جواب بدید؟


با سلام خدمت همه،
خطاب به مدرس دانشگاه آزاد: تو اینقد بی سوادی که نمیدونی "امثال" رو اینجوری مینویسن نه "امسال" ، بقیه حرفات هم مثل امسالت کشکه... هرکی دیگه جای تو بود دیگه اظهار فضل نمیکرد...
من یه مقاله آی اس آی معتبر میخوام بدم اگه اسم استاد راهنمای عزیزمو ننویسم چی میشه؟ چون خیلی اذیت میکنه همش میگه این کارو بکن اون کارو بکن خسته م کرده خودشم هیچ کاری نکرده... جدیدا جواب ایمیل هامو هم نمیده خیلی اذیت میکنه، در ضمن اگه اسمشو بنویسم زود به ایمیلش از طرف ژورنال اطلاع رسانی میشه و قاطی میکنه، رو این حساب اسمشو نمیخوام بنویسم وگرنه به درک کاری که نکرده اسمشو مینوشتم...
خواهش میکنم زودتر جواب بدید... البته میدونم ممکنه توصیه نامه علمی بهم نده که از خیرش گذشتم بلای دیگه ای نمیتونه سر مقاله ام بیاره؟ خودم داور چند تا ژورنال بین المللی هستم...
دوستان عزیز سلام. عموما وقتی حرف از تقلب است منظور تقلب سر امتحان و کپی کردن تکلیف درس مد نظر نمی باشد.  وقتی بحث تقلب هست منظور تز کارشناسی ارشد و رساله دکتری و مقالات مستخرج از آنهاست.  اینجا منظور از تقلب ارتقاء مدرک دانشجو و عموما ارتقاء مرتبه استاداهاست.  بیشترین مسئولیت به ترتیب بر عهده دانشگاه و بعد برعهده استاد  و نهایتا برعهده دانشجوست.   البته این به آن معنی نیست که دانشجوها احساس کنند که اگر استاد اهمیت نمی دهد و دانشگاه عکس العملی نشان نمی دهد پس ما هم تقلب کنیم.  فقط سلسله مراتب تقلب را مطرح می کنم.   اگر استاد به صورت مستمر با دانشجو جلسه داشته باشد و خودش موضوع تز را مطرح کرده باشد غیر ممکن است که دانشجو بتواند یا بخواهد که تقلب کند و تز را بخرد یا کپی کند.  اگر دانشگاه نشان بدهد که با اساتید متخلف برخورد شدید می کند و او را اخراج می نماید مطمئن باشید که استادان مراقب تز دانشجوهای خود خواهند بود.  جدیدا دیدم که یکی از اساتید یک مقاله را در دو مجله چاپ کرده بود و تنها کاری که دانشگاه کرد از استاد خواست که یکی از دو مقاله را به دلخواه خودش در پرونده ارتقاء به دانشگاه تحویل دهد!   استادها بیشترین مسئولیت را دارند.  استادی که خودش جدیدا بی دردسر رساله دکتری خودش را نوشته و مدرک گرفته است به دانشجو به عنوان ابزاری برای ارتقاء نگاه میکند و نگرانی و مسئولیتی نسبت به دانشجو احساس نمیکند.  برای چنین استادی مهم نیست که دانشجو چطور مقاله را آماده کرده است مهم این است که نام او در مقاله ، در جایگاه مناسب برای ارتقاء ، قرار داشته باشد.  بیشترین مسئولیت به عهده استاد است.  
 جالب هست واقعا این چه موج مسخره ای هست که توی ایران به راه افتاده .همه ارزشها  فراموش می کنند یه عده فقط به قصد ترفیع خودشون. استاد راهنما حتی یه اپسیلون هم در جریان پایان نامه نیست و حتی نمیدونه دانشجوش چجوری و با چه هزینه ای کار تزش به پایان رسونده و اونوقت انتظار داره اسم خودش اول بیاد تعداد نفرات نویسنده کم باشن و نویسنده مسول خودش باشه تا امتیاز بگیره. واقعا حال آدم بد میشه از این طرز تفکر. فقط برام جالب هست که انسانیت داره به قعر چاه سقوط میکنه که بعضی ها به خاطر منافع خودشون حاضرند هرکاری انجام بدن و هر چیزی رو زیر پاشون له کنند!!!
آقای مدرس خطابم به شماست

خوابی یا خودتو زدی به خواب؟ دوست عزیز استاد راهنما هیچ کمکی به انجام پایان نامه نمیکنه. من استادم دکتراشو از تربیت مدرس گرفته، مثل شما کلی ادعا داشت ولی به هیچ سوالی جواب نمیداد و فقط میگفت برو سرچ کن. حتی موضوع پایان نامه رو هم بعد یک ماه و با کلی دردسر تعیین کرد. تمام هزینه و زحمت کار تحقیقاتی با من بود. ایشون حتی یک بار هم نیومد آزمایشگاه ببینه دارم چیکار میکنم. حالا من بیام مقاله بنویسم، ایشون در تهیه مقاله هم نقشی نداشته باشه و اسمشو اول بزنم؟ دوست عزیز من نه تنها اسم خودمو اول زدم، نویسنده مسئول هم خودم شدم. شمام به جای ادعا کردن یا تو فرایند مقاله نویسی و پایان نامه کمک کن یا از جیب مبارک خرج کن و تو هزینه کیت های آزمایشگاهی به دانشجو کمک کن تا اسمتو بزنن تو مقاله
ببخشید یک سوال دارم که ممنون میشم کمکم کنید تا ازین دو راهی بیام بیرون.
من مقاله پایان نامم رو اول فرستادم به یه همایش بین المللی که تو ایران بوده، الان استاد راهنمام خیلی منو ترسونده که دیگه نمیونم isi کنمش! البته برا isi چند تا مبحث اضافه جدید دارم.
خواستم کمکم کنید که متوجه بشم آیا صحبتش درسته یا عین باقی صحبتاش باد هواست؟
سلام.من یک مقاله حقوقی در مورد یکی از جرایم در کشور چین نوشتم آیا این مقاله قبول میشه؟به نظر شما کجا بفرستمش؟سپاس

سلام

خیلی نگرانم.لطفا اگه کسی می دونه جوابمو بده

من با دوتا استادم،یک مقاله دادیم تو این مقاله از داده های دانشجوی قبلی یکی از همین استادهام استفاده کردیم بدون اینکه رفرنس به اون دانشجو بدیم یا حتی اسمشو به عنوان نویسنده بیاریم.من به استادم گفتم این کار اشکالی نداره گفت نه، استاد حق داره از داده های دانشجوهای قبلیش استفاده کنه و هیچ منعی نداره . حالا مقاله چاپ شده و اون دانشجو اعتراض کرده. کسی می دونه اون اگه شکایت کنه چه اتفاقی می افته؟

سلام میشه بگید من میتونم مقالمو به دو تا همایش داخلی بفرستم و هر کدوم که زودتر اکسپت شد هزینشو بدم و ثبت نام کنم؟ مشکلی واسه اون یکی پیش نمیاد؟

لطفا اگه کسی میدونه سریع جواب بده

۱۵ دی ۹۳ ، ۰۷:۲۵ استاد دانشگاه
عجیب هست که مشکل ترتیب نفرات در عنوان مقاله هنوز حل نشده. 
آیا واقعا کسی نمیدونه که نفر اول باید کسی باشه که عمده کار را انجام داده و ترتیب نفرات بعدی هم بر اساس میزان کار انجام شده در تولید مقاله تعیین میشه؟
آیا واقعا این مساله اینقدر بغرنج و پیچیده هست که از فهم و شعور بعضی اساتید ما خارج هست؟ اسم استاد تنها در صورتی باید به عنوان نفر اول درج بشه که ایده اصلی کار متعلق به ایشون باشه، اگر دانشجو تمام کارها و تحقیقات را انجام داده باشه، حتما اسم دانشجو باید نفر اول ذکر بشه.
بعضی اساتید که معروف و مشهور هستند حتی برای خودشون زشت میدونند که اسمشون اول و قبل از اسم دانشجو باشه (در صورتی که ایده اصلی متعلق به آنها نباشه)، حالا در ایران دانشجو را مجبور میکنند که اسم استاد را اول بزنه؟ آن استاد احمقی که این کار را میکنه باید با تیپا از دانشگاه بیرون انداخت!
با سلام و خسته نباشید خدمت شما
من یک سوال داشتم، اگر یک مقاله که توسط ۴ نفر نگارش شده، یکی از نویسندگان بدون اطلاع به سایر نویسندگان، مقاله را برای نشریه ای داخلی ارسال نماید و سایر نویسندگان هم مقاله را برای مجله داخلی دیگری ارسال کرده باشند و در هر دو نشریه پذیرش شود، چه کاری می توان در این شرایط انجام داد؟
من هم تو مقالات ارشدم اسم استاد راهنما اولم رو نزدم ایشون هم واسه مصاحبه دکتری استعداد درخشان دانشگاه دیگری به من توصیه نامه نداداما من در مصاحبه به دانشگاه مربوطه گفتم که چون ایشون بامن خوب نبودن من نه اسمشون را زدم نه ایشون توصیه نامه دادند و گفتم استاد راهنما دومم همه کار واسم کرد و من تاابد قدر دان زحمتهاشونم و اسمشون در همه مقالاتم هست،من راهمون روز مصاحبه گفتن بر میدارند و الان ترم ۳ دکتری هستم.البته باید بگم حتی ایشون نگذاشتن که من را دانشگاه خودم دکتری برداره اما خدا خواست رفتم یه دانشگاه بهتر
با سلام وعرض خسته نباشید به بچه های گل
بچه ها میشه ی لطفی بکنید ادرس ژورنال های رایگان بگید ممنون میشم
با سلام.از دید من جایگاه یک استاد طوری نیست که با دانشجوها یکی به دو کنه.خدا را شکر استاد من انسان فهمیده ای هست و من برای مقاله نام خودم رو ابتدا زدم وایشان هم فرستادند.اینجا دیگه بحث احترام نیست اینجا بحث رعایت دادگری هست. 
سلام
من همه مقالاتم را (دوران ارشد)با استاد راهنما دومم نوشتم چون استاد راهنما اولم تا میدید مقاله نوشتم میگرفت و به من میگفت کار نداشته باش برو و کلا باهام مشکل داشت.کتابی با هم ترجمه کردیم که اسم منو نزد.الانم فقط اسم استاد راهنما دومم هست و خودم.دانشجوی دکتری هستم ایا این مشکلی داره؟
سلام.
من یک مقاله را که در یکی از نشریات isi بسیار معتبر چاپ شده بود دقیقا پیاده سازی و شبیه سازی نمودم. اما نتایج پیاده سازی من کاملا متفاوت با نتایج مقاله است. با احتمال بسیار زیادی مطمئنم که در نتایج تقلب شده و عددسازی شده.

 به نویسندگان اون مقاله هم که ایمیل میزنم و ازشون توضیح میخوام اصلا جواب ایمیلهای من رو نمیدن.

میخواستم بپرسم که چطوری میشه تقلب اونهارو فاش کرد

ممنون میشماگر سوالم رو جواب بدید.
۲۶ آبان ۹۳ ، ۰۱:۴۰ دانشجوی دانشگاه تهران
من یک توصیه به تمام دانشجوها می کنم.... به هیچ عنوان نه اطلاعات پایان نامه را کامل کف دست استاداتون بزارین نه بهشون مقاله رو بدین چاپ کنند. هم خودتون رو نفر اول بزارید هم مسئول مکاتبات... عملا استاد راهنما 1 درصد هم مشارکت نداره و فقط وقت چاپ مقاله سر و کله اش پیدا می شه ... چاپ مقاله هم کاری نداره باید کمی بگردین تا ژورنال های رایگان پیدا کنید.
۱۵ آبان ۹۳ ، ۲۰:۴۸ مدرس دانشگاه آزاد
جناب دانشجو

شما و امسال شما دانشجو نیستید شهرت جو هستید. بی احترامی چیزی است که امروزه حق پنداشته می شود. وای!!!
البته از دانشجو نماهای امروزی بیشتر از این نمیشه انتظار داشت.

جناب اگر افتخاری نیست خواهشن دانشگاه تشریف نیارید و کار تحقیقی خودتان را هم به نام خودتان چاپ نمایید.
چرا از استاد راهنما یا مشاور می خواهید که پایان نامه ی شما را تایید نماید؟
بفرمایید برای خودتان مثل این شرکت های بیرونی دکان و بازار راه بیاندازید.

من یک قسمت از حرف شما را قبول دارم و انهم به خاطر استاد نماهایی است که به عنوان استاد جذب شده اند. و این تقصیر اساتید برجسته نیست. این قصور از جایی دیگر آب می خورد.
داداش دانشگاه تهران، شریف و... همینطوری دانشگاه نشدند. زحمت زیادی برای اونها کشیده شده. کافیست یکبار پیش اساتید بازنشته ی قدیمی تشریف ببرید و خاطرات اونها رو گوش بدید. همانجا بر دستان آنها بوسه خواهی زد.
خیلی چیزها هویت ملی خودشو از دست داده و روز به روز بدتر می شه. من حرفی برای گفتن ندارم. چون گوش شنوایی نیست. سکوت سکوت سکوت

در پاسخ به جناب مدرس دانشگاه
1-  منظورتان دقیقا از افتخار نسبت به اینکه اسم در کنار استاد راهنما بیاد چی هست؟ دانشجویی دو سال شب و روز زحمت کشیده و طرحی را به نتیجه رسانده، حالا نسبت به اینکه اسمش در کنار اسم استاد بیاد باید افتخار کنه؟ به چی  این مساله باید افتخار کنه؟ حال شما خوبه قربان؟
2- اگر کار و ایده اصلی بر عهده دانشجو بوده، هم اسم دانشجو باید اول بیاد و هم به عنوان نویسنده مسوول ذکر بشه. در ضمن اگر استاد راهنما نقش خاصی در هدایت پروژه و انجامش نداشته، نباید اسمش در مقاله ذکر بشه. یا اگر نقشش خیلی کم بوده، میشه در انتهای مقاله ازش تشکر کرد. 
3- اعتبار علمی یک فرد به کاری که انجام داده ربط پیدا میکنه، نه لزوما به استاد دانشگاهی که باهاش کار کرده.
4- قسمت دوم نوشته تان را تصور کردم طنز هست. چند باری خواندم تا مطمین بشم طنز هست یا جدی. با فرض اینکه جدی نوشتید جواب میدم:
ترتیب نفرات در مقاله بر اساس زحمتی که افراد در تولید نتایج و به سر انجام رسیدن پروژه کشیده اند تعیین میشه. یعنی شما واقعا استاد دانشگاه هستی و این مساله ساده را نمیدانی؟ 
گاهی یک استاد دانشگاه موضوع را تعریف میکنه، و میگه اثر فلان چیز را روی بهمان چیز بررسی کن، بدون اینکه هیچ ایده دیگه ای داشته باشه، و بدون اینکه اصلا بدونه این کار انجام پذیر هست یا نه! دانشجو وقت میگذاره، تحقیق میکنه و بررسی میکنه و در نهایت وقتی نتیجه کار به صورت مقاله چاپ میشه قطعا اسم دانشجو باید نفر اول باشه.
ولی گاهی نه، استاد ایده را داره، میگه برای انجام این کار باید از این استفاده کنی و تمام مسیر را میگذاره جلوی پای دانشجو (که البته برای تحصیلات تکمیلی معمولن  اینکار انجام نمیشه و دانشجو وظیفه تحقیق را داره)، و دانشجو فقط زحمت پیاده کردن ایده را میکشه و اصل کار ایده بوده، در اینجا اسم استاد باید اول بیاد.
این روالی هست که در همه دنیا انجام میشه. به نظر هم منطقی و منصفانه است. هر کس کار اصلی را انجام داده باشه، اسمش نفر اول میاد.

به نظر من باید دید که چه کسی زحمت کار رو کشیده.
در مورد پایان نامه خودم زمانی که به اساتید مختلف مراجعه کردم برای راهنمایی کسی قبول نکرد. بحث تخصصی بود و عزیزان هم فقط تئوری میدونستند. در نهایت به مدیر گروه مراجعه کردم و ایشون هم قبول نکردن.
یکی از اساتید که ساکن شهر خودمون بود رو معرفی کرد و گفت ایشون رو به عنوان راهنما معرفی کن و خودت تمام مراحل رو انجام بده. سالها توی اون زمینه فعالیت می کردم و شغلم محسوب میشد. جالب بود که در کنار پایان نامه خودم دانشجوهای دیگه رو هم که موضوعات نزدیک به موضوع خودم داشتن هم راهنمایی می کردم.
توی جلسه دفاع کسی از من سوال نپرسید و سوالی هم نداشتن که بپرسن.
نمره من شد هفده و اونهایی که از من راهنمایی میگرفتن و توی جلسه دفاعیه و متن پایان نامه کلی اشتباه داشتن نوزده و نیم عایدشون شد.
آقای مدیر گروه علاوه بر سمتی که در دانشگاه بی اعتبار ما دارن، استخدام آموزش و پرورش هم هستن. در ضمن توی یکی از دانشگاههای معتبر هیئت علمی شدن( بند پ بی تاثیر نبوده)
الان چون نمیرسن تشریف بیارن دانشگاه یکی رو گذاشتن به عنوان کارشناس گروه و خودشون فقط حقوق میگیرن.

این وضع داشنگاهای ماست. و از ماست که بر ماست.
۱۰ آبان ۹۳ ، ۲۰:۳۰ مدرس دانشگاه آزاد
در پاسخ به آقای ناصر

هیچ مشکلی بوجود نمیاد. جنابعالی باید افتخار کنید که در کنار استاد راهنمای عزیزتان نام شما آورده شده باشد. اگر تمام مقاله را نوشته و حتی متحمل هزینه ی چاپ شوید. اعتبار علمی شما در درجه ی اول به استاد راهنما ارتباط پیدا میکند.

نوشته ی زیر ارتباطی به جواب شما عزیز ندارد.

من نمی دانم چرا باب شده که مثلا اسم دانشجو اول نوشته بشه!
مخصوصا در دوره ی کارشناسی ارشد. همه ی ما ها می دونیم که تربیت دانشجوی کارشناسی ارشد بسیار مشکل تر از دانشجو ی دکتری است.
استاد راهنما واقعا زحمت می کشه و بیش از 70 درصد کار پایان نامه اعم از تعریف موضوع، هدایت موضوع، ویرایش پایان نامه و نوشتن و نگارش و ویرایش و ارسال مقاله همه بدوش استاد راهنماست.
از طرفی من از این متعجبم که دانشجو با کمال پررویی می خواد اسمش جلوی استاد ثبت بشه. مثل این می مونه که از در بخوان وارد بشن اول دانشجو وارد بشه!!!!. این قیاس مع الفاروق نیست بلکه این موضوع بسیار شدیدتر از اینه.
من تو تمام دوران تحصیل جرات نکردیم سر مو جلوی استاد بالا بگیریم (نه از ترس از روی احترام)
سیستهای وزارت علوم فقط مبتنی بر حرمت شکنی استادها بوده و هست.



آقای ناصر
Corresponding Author نویسنده مسوول هست که اگر کسی سوالی در مورد محتوای مقاله داشت باهاش تماس بگیره.
اگر تمام زحمت مجله به دوش شما بوده، شاید بهتر باشه اسم شما به عنوان Corresponding Author ثبت بشه.
باسلام

من دفاع کردم و خیلی به دنبال مجلات علمی پژوهشی و خارجی برای چاپ مقالم بودم که بعد از یک ماه استاد راهنمام با من تماس گرفت و گفت اگر تو مجلات خارجی می خواهی چاپ کنی و چاپ نکردی بفرست که چاپ کنم و نمرتو بگیری از مقاله
وقتی براش ارسال کردم که اگر ایرادی داره بفرسته در ابتدا اول اسم خودش با عنوان داخل پرانتزCorresponding Author را آورده بود و بعد اسم من را

می خواستم اگر شما دوستان مطلع هستید بفرمائید این برای من چه فرقی دارد و چه مشکلی ممکن است در سابقه داشتنن مقاله ای اس ای درست کنند با توجه به این که تمام هزینه را هم من پرداخت می کنم؟؟

تشکر
در جواب محمد

شما می توانید اینکار رو بکنید چون تا هزینه واریز نشه آقاین هندی مقاله رو منتشر نخواهند کرد
باسلام احتراما بنده مقاله ای را به یک ژورنال هندی فرستادم سریع اکسپت شده ودرخواست پول کردند اکنون من پشیمان شده می خواهم مقاله را به ژورنالی دیگرکه اعتباربیشتری دارد ارسال کنم ایا می توانم

باتشکر
در جواب مهدی
اقا مهدی عزیز شما هیچ کاری نمی توانید بکنید
و این تقصیر بر گردن مرکز ISC محترم است
این مرکز می خواد مثلا ادای مراکز دیگر رو دربیار ولی متاسفانه یک کار ردست رو غلط انجام میده
خیلی خوبه که این مرکز مجلات رو رصد می کنه
ولی باید مثل مراکز دیگر تاریخ خروج بزنه یعنی از این تاریخ به بعد این جزو لیست ما نیست
ولی علیرغم تماس های زیاد کسانی که دچار این مشکل شدند متاسفانه این مرکز پاسخ گو نیست یعنی در یک شب این مرکز رزومه چند سال پیش رو به باد میده
در حالی که من و شما مقصر نیستیم ما میریم تو سایت و از سایت این مرکز ژورنال انتخاب می کنیم

حالا شما باید چیکار کنید؟
اگر داشجوی دانشگاه آزاد هستید و این مجله ای که مقاله در اون منتشر شده و جزو ISC خارجی هست هیچ فرقی با یک زورنال بین المللی بدن ISC  نداره و دانشگاه به شما 1 نمره خواهد داد

البته لازم به ذکر است که درسته مجله از لیست خارج شده ولی بلک یا همان لیست سیاه نیست

بسیاری مجلات معتبر هستند که ایندکس ISC  را ندارند

موفق باشید
با سلام. من مقاله ای در یک مجله که isc بوده چاپ کردم الان بعد از گذشت یک ماه میبینم از لیست isc خارج شده و به عنوان نامعتبر شناخته شده!!
تکلیف من چی هست و چیکار میتونم بکنم ؟!!
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید..
سپاس

با سلام

خواهش میکنم اگر کسی اطلاعی تو این زمینه داره راهنماییم کنه

چند روزه از این سایت راهنمایی خواستم کسی جواب نداده.


در خصوص چاپ مقاله ام که میخوام آی.اس.آی بشه مشکلی برام پیش اومده.
در مورد مقاله ای که حاصل دست رنج پایان نامه ام هستش، استاد راهنمام
تهدید کرده این مقاله رو که نتایج خاص و باارزشی ازش بدست آوردم رو به
نام خودش تموم کنه و این در حالیه که تمام بار علمی و زحمتش رو دوش خودم
بوده و حتی می تونم بگم تلاش شبانه روزیم روی پایان نامه و نتایجش، تو از
دست دادن کارم هم بی تأثیر نبود.
ضمن اینکه ایشون فقط بخاطر اینکه زودتر مقاله آی.اس.آی و از امتیازاتش
بهره مند بشه بارها اصرار داشتند تو نتایج تحلیل تقلب اعمال بشه اما من
بشدت مخالفت میکردم.

الانم کل اطلاعات دقیق و درست پایان نامه و مقاله ام در اختیار ایشون هست
و تقریبا دو هفته پیش تهدیدم کردند که مقاله رو به نام خودش میخواد ارسال
و چاپ کنه.

می خوام از ایشون شکایت کنم و از طریق قانونی پیگیرش باشم؟ به کجا باید مراجعه کنم؟
لطفا راهنماییم کنید.

با سپاس و تشکر

در جواب کسی اطلاع داره

این مسئله می تونه برای شما مشکلاتی بوجود بیاره
خصوصا استادت
به لحاظ اخلاقی و قانونی انتشار موضوع یکسان از یک کار واحد صحیح نیست
چند تا پیشنهاد میدم
1- اگه بشه یک مقاله دیگه ای از کارت بکش بیرون و دوباره منتشر کن
2- به ژورنال ایمیل بزن که حتما نام استاد رو تغییر بده البته برای اینکار خیلی باید ایمیل بزنی خصوصا اگر مجله هندی باشه که خیلی چون سرشون شلوغه
۳۱ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۲۶ ز❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊

هر کس اطلاع داره لطفا جواب بده 

باسلام و عرض احترام

من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم و قبل از انجام دفاع و کد خوردن اقدام به چاپ مقاله به اتفاق استاد راهنما و مشاورم کردم. متاسفانه به دلیل سفر و مشکلاتی که بین دانشگاه و اساتید من پیش اومد دانشگاه این اساتید رو حذف کرد و من یک هفته مونده به دفاعم با استادای جدید دفاع کردم.
من یک کنفرانس و یک مقاله آی اس آی با نام استادای قبلی دارم
آیا میشه این کنفرانسو با نام استادای جدیدم چاپ کنم؟
اگه با نام قبلیا چاپ کنم بعدا در مصاحبه دکترا مشکلی پیش میاد برام؟
بدجور گیر کردم. تروخدا هر کس اطلاع داره بگه ....
سلام
مطمئن باشید گستردگی ارسال مقاله برای مجلات متعدد، از مافیایی که توی مجلات وجود داره و علناً اعلام می کنن که برای چاپ، اسم یکی از داورهای ما را پای مقالتون بزنید، بیشتر نیست!! و اساساً این مسأله می تونه به ارسال یک مقالهد برای مجلات متعدد دامن بزنه.
واقعاً جای تأسف داره که هر مجله ای برای خودش یه سازی میزنه:
مثلاً برند مجلات دارای مجوز از وزارت علوم ، از برند مجلات دارای مجوز از دانشگاه آزاد معتبرتره! یا مثلاً هرکدوم، یه صفحه آرایی و چینش مطالب مخصوص به خودشون را دارن! یا بعضی مجلات با وجود تأیید مقاله از سوی داور اول و دوم، با إعمال سلیقه سردبیر مجله، مقاله را رد می کنن!! یا بعضی از مجلات میگن نویسنده اول مقاله باید دکتر باشه!
اگه میخواید کاری بکنید، برید این مسائل را إفشاء کنید و اینقدر جوشه مجلات را نزنید؛ اونا خودشون بلدن چطوری حقشون را از دانشجوهای  مظلوم بگیرن!!!!!!!!!!!
سلام

خواهش میکنم جواب بدید. خیلی خیلی برام مهمه.

من یک مقاله آماده کردم که در اون یک ایده اصلی وجود داشت و بعد تو همون مقاله با استفاده از تکنیکی همون ایده اصلی را بهبود دادم و همه نتایج رو تو یک مقاله اوردم (ایده اصلی، ایده اصلی بهبود یافته و نتایج هر دو). 

حالا سوالم اینه که اگر من در یک مقاله دیگه فقط ایده اصلی  و نتایج مربوط به آنرا بیان کنم. به نظرتون میشه این دوتا مقاله را بطور همزمان برای داوری به دو تا ژورنال بفرستم. متاسفانه دو مقاله از نظر ظاهر خیلی شبیه به هم هستند. اما اون تفاوتی را که گفتم با هم دارند.
لازم به ذکر است که اصلا قصدم چاپ هر دو تا مقاله نیست و فقط میخوام هرکدوم که زودتر پذیرفته شد فقط همون رو چاپ کنم و بیخیال اون یکی میشم.
به ناهید:
اگر اسم مجله را نیز اعلام می کردید بهتر بود. می خواهم این مجله را بررسی کنم. به نظر من مجله ی خوبی نیست که برای واریز هزینه فقط یک روز مهلت داده است و لازم است موارد مختلفی سنجیده شود.
درخواست شما از مجله درست بوده، کار را ادامه دهید.

- ممکن است مقاله را به مجله بی اعتباری فرستاده باشید.
سلام
امروز اکسپت مقاله م اومده بعد فقط تا فردا وقت داره واسه واریز هزینه چاپ
در خواست کردم بهم وقت بدن فعلا جواب ندادن
تو همچین مواقعی باید چیکار کرد؟
لطفا راهنمایی کنید
سلام
میشه خواهش کنم یکی منو راهنمایی کنه؟
یکی از دوستام پایان نامشو دفاع کرد.بعد با هم قرار گذاشتیم که من از پایان نامش یه مقاله در بیارم و ترجمش کنم و تو یه مجله ی آی اس آی چاپ کنم و در عوضش اسم منم تو نویسندگان مقاله (که اشتباه منم همین بود) باشه. اونم قبول کرد.
طبق آیین نامه ها و ... در مقالات مستخرج از پایان نامه نباید به غیر از اسم راهنما و مشاور و دانشجو کس دیگه ای باشه.
حالا که مقاله با اسم منم چاپ شده نمیدونم باید چکار کنم.
اگه از دستم شکایت بشه حکمش چیه؟؟؟
۱۰ مرداد ۹۳ ، ۱۱:۴۰ کاظم استادی
سلام علیکم
بنده مقاله ای تحت عنوان:
بررسی مسأله ارسالِ همزمان یک مقاله به مجلات مختلف
نوشته ام که حاوی استفتائات 20 تن از مراجع تقلید نسبت به این مساله می باشد.

سلام
من اوایل اذرماه مقاله ای را جهت چاپ به یک مجله ارسال کردم و اواخر فروردین از طریق سایت به من اطلاع داده شد تا رفرنس نویسی و چند اشکال جزیی در متن را برطرف کنم و دوباره ارسال کنم.بعد از طی این مراحل هم اکنون از ۳۱فروردین تا الان که سه ماه می گذرد خبری مبنی بر پذیرش یا عدم پذیرش نشده .ایا این طبیعی است؟ من مجاز هستم مقاله را به مجله دیگر بفرستم؟لطفا در این زمینه من را راهنمایی کنید.باتشکر
سلام
در پاسخ به جواب آقای سعید عرض کنم که طبق بخشنامه ها و با توجه به رعایت اخلاق علمی ذکر نام استاد راهنما الزامی هستش

ولی به مسئله توجه کنید که دانشگاه های دولتی و آزاد ضوابط خودشونو دارن
به نظر من به آخرین بخشنامه ها توجه کنید به ویژه دانشگاه آزاد که اخیرا خیلی زود به زود بخشنامه هاش عوض میشه
برای مثال در دانشگاه آزاد استاد راهنما باید دوم باشه و مولف مسئول هم باید راهنما باشه

موفق باشید
امیر
با عرض سلام و ادب

بنده تحقیقی مرتبط با پایان نامم ولی کاملا انفرادی انجام دادم و قصد دارم اون رو به یک همایش داخلی ارسال کنم. آیا ذکر نام استاد راهنمای اول به عنوان یکی از نویسندگان تحقیق الزامی است یا می توانم از وی نام نبرم؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمائید
از پاسخ گوئی شما بسیار متشکرم، حتماً تبلیغ این سایت مفید رو به دوستان و اساتید دیگر انجام  خواهد داد.

با سلام

ضمن تقدیر از فعالیت شما

من مقاله ای رو در جمعیت پسران بررسی کردم و آنرا در یک ژورنال  داخلی پذیرش کردم اما بعد از مدتی علاقه مند شدم همان متغیرها رو در جمعیت دختران نیز بررسی کنم و آنرا نیز  در مقاله ای تنظیم  کردم و در یک ژورنال دیگر پذیرش کردم. این دوم مقاله شباهت زیادی دارند اما یکی نیستند. آیا در اینجا کاری غیر اخلاقی صورت گرفته است؟

پاسخ:
باید در مقاله دوم حتما به مقاله اول ارجاع دهید و به طور شفاف تغییرات مقاله دوم را بیان کنید. داوران و خوانندگان باید از ارتباط این دو مقاله آگاه باشند. اگر شباهت زیاد باشد، این کار خلاف است.

سلام

من یک مقاله به ژورنال ایرانی فرستادم و اکسپت شد و همان مقاله را با اضافه کردن دو موضوع دیگر و آنالیزهای دیگر به ژرنال خارجی فرستادم و اکسپت شد از نظر قانونی و در مصاحبه دکتری مشکلی پیش نمی آید؟

هم آزمایشگاهیم از شکلی که برای مقاله ام آماده کرده بودم سوء استفاده کرده و الان هر دو مقاله پذیرش شده اند و البته مقاله وی زودتر از مقاله من پذیرش شده. آیا این مشکلی برای من ایجاد می کنه؟

سلام
من یک مقاله به مجله داخلی فرستادم که رد شده، آیا می توانم آن را به مجله دیگری بفرستم

با سلام، من یه مقاله برای یه ژورنال آی.اس.سی فرستادم و اکسپت شده و در سابت ژورنال چاپ شده است. آیا الان می تونم درخواست حذف آنرا از سایت ژورنال بدم و مقالم از سایت آن ژورنال برداشته بشود.؟

با سلام
بنده دو مقاله در یک مجله خارجی چاپ کردم. حالا تصمیم دارم آن دو مقاله که هر دو راجب یک موضوع با دو متغیر متفاوت است ترکیب کنم و تحت عنوان یک مقاله در یک مجله داخلی چاپ کنم. آیا این امکان پذیر است؟ برای مصاحبه و روزومه بنده مشکلی پیش نمی اید؟ به قولی رسوایی نیست؟
۲۸ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۵۷ شاهین نجفی
آقای محمدی عزیز
کلا این کار به لحاظ اخلاقی درست نیست
وقتی کارتون در سطح بین المللی هست نیاز به چاپ در داخل نداشته باشید

البته خودم پیشتر این اشتباه رو کردم.
سلام. سئوال من اینه که میشه یک مقاله رو همزمان به یک ژورنال داخلی و خارجی فرستاد؟ با یک عنوان و بدون تغییر عنوان آن؟
با سلام مجدد خدمت شما اساتید محترم،
لطف بفرمایید سوالات را پاسخ دهید. شما که این سایت بسیار مفید را جهت آگاه نمودن امثال من راه اندازی نموده اید تا به وضعیت علمی کشور کمک شود، خواهشمندم جهت پربارتر شدن، پاسخگوی سوالات باشید.
با سپاس

با سلام خدمت اساتید محترم و جناب دکتر قدسی

من میخواستم بدونم از کجا میشه مطمئن شد که یک همایش که ادا میکنه ایندکس تامسون هست درست میگه یا دروغ میگه؟ چون من یک همایش در تایلند با ادرس http://www.ftcse.theired.org/index.htmlمیخوام شرکت کنم که همین شرایط رو داره . خواهش راهنمایی بفرمایید.

در پست قبل فراموش کردم ایمیل را بنویسم.

با سلام،

من یک مقاله را برای کنفرانسی ملی ارسال کردم و چاپ شد و در سیویلیکا موجود است(البته من برای ارائه شفاهی در کنفرانس شرکت نکردم). این مقاله را بعدا تکمیل کردم و به کنفرانس ملی دیگری فرستادم و در آنجا هم پذیرفته و چاپ شد. هنوز مقالات این کنفرانس در سیویلیکا نمایش داده نشده اند.(اما حتما در آینده ای نزدیک قرار می گیرند) قسمت هایی از مقاله دوم مانند: چکیده(با کمی تغییرات)، مقدمه و پژوهش­های گذشته و.. کاملا مشابه مقاله اول است. در ضمن به دلیل عدم آگاهی، در مقاله دوم به مقاله اول و کنفرانس قبلی ارجاع نداده ام. من با این موضوع از طریق این وب سایت آشنا شدم. این موضوع که دو مقاله با قسمت­های کاملا مشابه در سیویلیکا یا کنسرسیوم محتوای ملی و تامین کننده اطلاعات و اسناد مقالات کنفرانسهای کشور قرار گیرد برای خود من خوشایند نیست. متاسفانه این کار از عدم آگاهی من از قوانین علمی کشور ناشی شده است. به نظر خودم تنها مقاله تکمیل شده در سیویلیکا یا ... موجود باشد بهتر است. برای اینکه مقاله اول دیگر نمایش داده نشود چه باید کرد و به کجا اطلاع داد؟ لطفا راهنمایی بفرمایید پیش از اینکه سوء تفاهم  یا مشکلی برای من پیش آید.

با تشکر

سلام
من مقاله بسیار خوب و کاملی را در یک ژورنال علمی پژوهشی داخلی چاپ نمودم، البته مقاله من واقعا استحقاق اینکه در یک ژورنال خارجی و در سطح ISI چاپ شود را داراست و زحمت بسیاری برای ان کشیدم اما چون نزدیک به دفاعم بود و نمره آن را نیاز داشتم و باید سریعتر انرا در جایی چاپ می کردم تا به دفاعم برسد ناچار شدم این کار را انجام دهم. حال در کشور کانادا زندگی می کنم و قصد ادامه تحصیل در اینجا را دارم اما این مقاله چون به زبان فارسی و در یک ژورنال علمی پژوهشی چاپ شده ارزش چندانی ندارد. آیا امکان این وجود دارد که من آن را به انگلیسی ترجمه کنم و برای یک ژورنال ISI بفرستم؟ خواهش می کنم در این مورد مرا راهنمایی کنید. متشکرم.
سلام
من یک آزمایش انجام دادم و با اون دو مقاله تهیه کردم تو این دو مقاله فقط بخش ازمایش یک جور هستن (شکل ها و نمودارها) ولی چکیده، نتیجه گیری، موضوع به کلی فرق می کنه. 
ایا ارسال این  دو مقاله به دو ISI مشکلی داره لطفا راهنماییم کنید
با تشکر : ع س
سلام.آیا می توان مقاله ای که در مجلات isiیاisc چاپ شده را به همایش داخلی ارسال کرد؟ممنون
آیا اگر مقاله را که حاصل از پایان نامه است و در یک مجله علمی تخصصی به چاپ رسیده و سپس باتغییر بسیار کمی به یک مجله علمی پژوهشی ارسال شود. تخلف است؟ و باید خسارت داوری را پرداخت یاخیر؟ با تشکر از راهنماییتان.
سلام مقاله فارسی چاپ نمودم که فقط خلاصه آن  ایندکس شده و قابل دسترسی به زبان انگلیسی هست آیا چاپ کل مقاله به زبان انگلیسی ،تقلب محسوب میشود و به معنی چاپ مجدد هست
۲۳ مهر ۹۲ ، ۱۹:۳۵ رویا علوی
جناب "سلام" میخواهید مقاله ای که قبلا چاپ شده را با عوض کردن عنوان و تغییر چکیده دوباره چاپ کنید.  یعنی اگر کسی مقاله اصلی و مقاله کپی شما  را دقیق نگاه نکند فکر کند که واقعا شما دو مقاله متفاوت نوشته اید ولی در واقع هر دو یک  مقاله است که دو بار و به عنوان دو مقاله متفاوت چاپ شده است؟ درست متوجه شدم؟  حالا سئوال شما این است که اگر یک جنس را دوبار به دو  نفر بفروشیم  آیا این کار "غیر اخلاقی است"
سلام .خسته نباشید دوستان.
ببخشید من یه مقاله تو همایش داخلی دارم .برای نمره پایان نامه کارشناسی ارشدم نیازش داشتم ولی چون فرمت معرفی دانشگاه خودمونو توش رعایت نکردم . نمره شو بهم ندادن . من میتونم همون مقاله رو عینا بفرستم برای یه همایش دیگه و فقط اسمشو و چکیده شو تغییر بدم ،تا بتونم از نمره مقالم استفاده کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا یه کار غیر اخلاقی محسوب میشه؟؟؟؟؟ ممنون میشم اگر پاسخ بدید . منتظرم.
ایلیا اگر همان مقاله را دقیقا برای ژورنال بفرستید کار صحیحی نیست ولی بسط دادن مقاله ای که در کنفرانس به تبع رسیده و اضافه کردن حداقل 40 درصد مطالب جدید و ارسال به ژورنال ایرادی ندارد.  بسیاری از ژورنالها معتبر نویسندگان مقالات خوب کنفرانس های خوب را دعوت میکنند که همان مقاله کنفرانس را بسط دهند و به ژورنال آنها ارسال کنند. البته حداقل 40 درصد مطالب جدید را فراموش نکنید . این مطالب جدید منظور مقدمه و شکلهای اضافی و ... نیست و از نظر محتوایی و علمی باید مطالب بسط داده شوند.
لطفاً نظر قبلی که براتون فرستادم رو پاسخ بدین. ممنون. ضمناً پاسخ نظرم را در به صورت خصوصی به ایمیلم بفرستید و نمایش ندهید.
با سلام من چند سای پیش یک مقاله به همایش بین المللی فرستادم و پ چکیده آن  پذیرش و در سایت کنفرانس موجود است ولی برای ارائه نرفتم و مقاله هم چاپ نشد. اگر الان بخواهم به یک ژورنال داخلی یا خارجی بفرستم مشکلی نداره؟ لطفا راهنمایی بفرمائید
۲۹ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۲۶ مرتضی افشار

آقای هادی بابایی

احتمالا شما در black list قرار گرفته اید  و بار اول به مدت یکسال و بار دوم به مدت 5 سال محروم می شوید. منبع

http://www.socialcontentreview.com

۲۹ شهریور ۹۲ ، ۱۴:۱۲ هادی بابایی
سلام. ieee بدلیل ارسال مقاله کپی محروم کرده:( اطلاع دارید چه مدت محروم میکند؟!!
با سلام اگه  مقاله ای توی داخل چاپ بشه حالا بخوام همون رو به ژورنال خارجی بفرستم اگه 30درصد تغییرش بدم(اونجور که شنیدم) کافیه؟
برای من هم همچین موردی پیش آمد که مقاله رو برای همایش برنامه ریزیو حفاظت محیط زیست دانشگاه ازاد همدان فرستادم و بعد که در همایش شرکت کردم و گواهینامه رو گرفتم بدون هیچگونه ثبت نامی چند ماه بعد از طریق پست گواهینامه ای برای همان مقاله در همایش گردشگری که اصلاه مقاله من هیچ هم خوانی با محورهای همایش نداشت و اصلا بنده اقدامی نکرده بودم ارسال شد و حالا هم در سایت سیلیویکه یک مقاله برای دو همایش ثبت شده که اصلا روح بنده هم بی خبر است و این اشتباه دست اندرکاران برگزاری همایش است و هیچ ربطی به جامعه علمی ندارد و این به دلیل برگزاری همایشهای علمی است که هیچگونه پشتوانه علمی نداره و فقط یک کلاهبرداری برای پول جمع کردن هست ...
اگر اطلاع یابیم یک مقاله تکراری در دو همایش مختلف چاپ شده جایی هست که بتوان تخلف فرد را گزارش کرد؟ 
پاسخ:
با سردبیران همایش ها تماس بگیرید.
(از ناشناس 7 اردیبهشت 92)
من بهشون ایمیل زدم گفتم کارشون غیر اخلاقی و غیرمعمول هستش، و گفتم شما مقاله ای از من چاپ کردید که کمی غلط در متنش داره و علاوه بر این ما کانفلیکت پیدا کرده ایم با اسپانسرمون باید شما تایید نهایی مارو میگرفتید(همه جا روال همینه) و تقاضا کردم مقاله را حذف کنند وگرنه اقدام قانونی انجام میدم، جواب زیرو دادن:
We will get back to you after looking into the details.

منظورشون چیه منتظر خبر ازشون باشم یا اونا منظر جزئیات از من هستند؟بهشون هنوز نگفتم قبل شما توسط اسپانسرمون مقاله چاپ شده (میترسم با ژورنال اولی یکدفعه تماسی  بگیرند و خرابکاری بشه) موندم نمیدونم چیکار کنم، لطفا یکی از اساتید بزرگواری کنند و راهنمایی کنن.
مورد من با مورد "ناشناس" ارسال شده در ۰۷ اردیبهشت ۹۲ ، ۱۴:۴۲
دقیقا به یک صورت است.
مجله اول که معتبرتر است، 2 بار ادیت کردم و در نهایت اوکی شد، اما مجله دوم من فقط یک چیزی (خیلی داغون و دست و پا شکسته) سابمت کردم. مجله دوم بدون هیچ تغییر و حتی ایمیلی به من، دقیقا همون فایلی رو که سابمت کردم، گذاشته روی سایتش به عنوان مقاله چاپ شده.
مجله دوم این کار رو تقریبا 8 ماه بعد از مجله اول انجام داده.
آیا امکان دارد که بشود کاری انجام داد؟
با سلام
متاسفانه من مقاله اولی بودم و بعلت عدم اگاهی یک مقاله را به دو ژورنال ارسال کردم(شنیده بودم روال همینه!) بعد از 6ماه اکسپت اولیه مقاله از ژورنال اول امد(ISI) و بعد از تصحیحات خواسته شده داوران سرانجام در ماه آخر 2012 چاپ شد. حال با کمال تعجب متوجه شدم مقاله من توسط ژورنال دوم (ISIنیست)بدون هیچ اطلاعی (اعم از نیاز به ادیت یا تبریک اکسپت! یا تایید نهایی من) سال 2013 چاپ شده و واقعا غافلگیر و متحیر شدم که چرا بدون هیچ اطلاعی اینکارو کردن اونهم بعد از چاپ مقاله در زورنال اولی! گرچه حالا آگاهم که بنا به چه دلایل اخلاقی نباید اینکار را میکردم ولی اقدام مجله دوم هم یک نوع سوءاستفاده به نظر میرسه. حال از شما خواهش دارم بدون سرزنش مرا راهنمایی بفرمایید آیا کاری میتونم بکنم؟
من یه مقاله تو کنفرانس داخلی دادم که چکیدش تو کتاب کنفرانس چاپ شده و به صورت کامل از سایت سیویلیکا قابل دریافته.

آیا میتونم همونو به یه مجله داخلی بفرستم؟ چون اون کنفرانش شماره ISBN نداره

اگه نمیشه و بعدا برام بد میشه چه راهی دارم تغییرش بدم یا با مجله مربوطه هماهنگ کنم؟

در صورتی که مجله مشکلی نداشت، لازمه از اون کنفرانس هم اجازه بگیرم یا نه؟

اینو میپرسم چون در مورد چاپ تو ژورنال های خارجی سوالی که ازشون کردم گفتن اگه کنفراس شماره ISBN نداشته باشه چاپ میکنیمش

ممنون
پاسخ:
بله می شود به شرطی که این مطلب به طور شفاف و با ارچاع کامل به مقاله قبلی در مقاله بیاید. داوران و سردبیر مجله‌ی دوم هستند که تصمیم می گیرند که مقاله را بپذیرند یا خیر. بعضی ها انتظار تغییر زیادی دارند و برخی نه.
یه مقدار با جزویات بیشتر توضیح بدید لطفا.
بله حتما چی؟
وفتی زمان اعلام نتایج یکی باشه،‌جظ.ری میتونن بفهمن؟
اگه یکی کامل تر شده باشه چی؟ در اون صورت چطور؟
منطورم همایش های بین المللیه در ضمن

پاسخ:
شما نباید یک مقاله را همزمان به بیش از یک کنفرانس بفرستید. داوران اگر بدانند که مقاله ای که داوری می کنند همزمان در جای دیگری داوری
می شود مقاله را رد خواهند کرد.  یک مقاله اگر در کنفرانسی چاپ شود بعدا می توانید آن را تکمیل کنید و پس از ارچاع به کنفرانس قبلی و توضیح در مقاله و مشخص کردن دقیق تغییرات آن را به کنفرانس دیگر یا مجله بفرستید. همه چیز باید از نظر داوران دوم شفاف باشد.
ارسال یک مقاله به دو همایش که تقریبا زمان ارسال مقاله ها توشون یکیه مورد داره؟
یعن اگه جفتشون مقاله رو تایید کنن بعد چی میشه؟
پاسخ:
بله حتما
اگر کار انجام شده در یک مقاله خارجی را پیاده سازی و تست کنیم آیا ارزش ارائه در یک کنفرانس داخلی را دارد؟ اگر نه تا چه حد تغییرات در تست‍های انجام شده مطلوب است؟
پاسخ:
حتما به کار انجام شده باید ارجاع دهید و با صراحت مطلب فوق را در مقاله ذکر کنید. اگر داوران کنفرانس داخلی بپذیرند، خوب مشکلی نیست.
 با سلام
بنده از پایان نامه یک مقاله برای کنفرانس فارسی ارسال کردم. اما چون به زبان فارسی است و ارزش بین المللی ندارد آن را برای یک کنفرانس خارجی ارسال کردم که پذیرش شد همچنین مقاله کامل را قصد دارم در یک ژورنال چاپ کنم ایا این اشکال دارد؟
پاسخ:
شما باید در مقاله دوم به مقاله اول ارجاع دهید. اگر داوران با علم به این مطلب مقاله را بپذیرند اشکالی ندارد. همچنین در مورد مقاله ژوزنال. البته کاملا معمول است که مقاله گسترش داده شده  به ژورنال ارسال شود.
در مورد چند بار چاپ کردن یک مقاله همه می دانند که این کار موجب رسوایی است. اما خیلی ها هستند که نمی دانند و اساسا این امر را منکرند که نباید همزمان مقاله ای را به چند جا فرستاد و بعد غیر از یکی، بقیه را انصراف داد.

می گویم: اینکار تخلف است.
می گویند: چرا تخلف است.
می گویم: چون وقت داوران و سردبیر نشریه یا کنفرانس را تلف می کند.
می گویند: مگر این نیست که حق من است مقاله ام را برای نشریه ای بفرستم و پس از گرفتن کامنت ها اعلام انصراف کنم و بعد دوباره مقاله را برای جایی دیگر بفرستم. حال چه فرقی می کند که وقت داوران را به صورت متوالی تلف کنم یا موازی.
می گویم: اگر آشکار شود برایتان بد می شود.
می گویند: اولا که از کجا می خواهد آشکار شود. کدام سردبیر یا رییس کنفرانس بیکاری است که یکسال بعد از انصراف مقاله انصرافی را جستجو کند تا ببیند جای دیگری منتشر شده یا نه. تازه اگر چنین فرد بیکاری پیدا شود، از کجا می فهمد که ارسال همزمان بوده یا نه.
به عنوان آخرین تیر در کمان می گویم: لااقل این کار را در مورد کنفرانس ها و ژورنال های داخلی انجام ندهید چون ممکن است با وجود اعلام انصراف باز هم مقاله تان را چاپ کنند و آنگاه با داشتن مقاله تکراری در رزومه تان بی آبرو شوید.
ارسال ىک مقاله ابتدا به یک کنفرانس و سپس مقاله کامل را به یک مجله کاملا معمول و پسندىده است. البته در مقاله مجله حتما باید به مقاله اول ارجاع داد. برخى از مجله ها اگر تغییر اندک باشد نمى پذیرند.
با سلام وتشکر از مطالب خوب و آمزنده تون
متاسفانه من به دلیل ناآگاهی، مقاله ای را که در یک کنفرانس فرستاده بودم با کمی تغییر در یک مجله چاپ نمودم.
فکر می کردم می شود و الان هر دو در اینترنت موجودند.
لطفا راهنمایی بفرمایید چه باید بکنم؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی