Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

تکالیفم را سگ خورد: موجه یا نه؟

قاسم جابری پور | شنبه, ۹ شهریور ۱۳۸۷
دانشجویی برای تبرئه خودش از نمره ضعیفی که گرفته بود عنوان کرد سگ خانگی شان مسوول تمامی این اتفاقات است. بن پارکر که در درس انگلیسی نمره ضعیف D و در درس تاریخ نمره E گرفته، گفت سگش حافظه USB یی را که هزاران لغت درسی را در آن ذخیره کرده بود، قورت داده است. به گزارش دیلی تلگراف این سگ دو ساله در عرض 10 دقیقه نتیجه ساعت ها تلاش این دانشجوی ممتاز را به هدر داد. پارکر 26 ساله در این رابطه می گوید؛ «زمانی که این اتفاق افتاد من منزل نبودم. وقتی برگشتم مادرم از من پرسید در USB چه اطلاعاتی داشتم. من هم گفتم همه چیز، آن وقت بود که مادرم جریان را برایم تعریف کرد. سگم روبی، USB را یک مرتبه قورت نداده بود بلکه تا می توانست آن را جویده بود. به همین دلیل هیچ امیدی به بازگرداندن اطلاعات حیاتی آن حافظه سیار نداشتم. آنقدر عصبانی بودم که می خواستم هر چه سریع تر یک تاکسیدرمیست خوب پیدا کنم و روبی را به او بدهم. اما نمی توان از دست توله کوچکی با چشم های براق مدت زیادی عصبانی بود.» او که پیش از شروع دوره دو ساله این کلاس، تمامی استرالیا و امریکا را زیر پا گذاشته بود، می افزاید؛ «وقتی به استادان گفتم سگم تکالیفم را خورده آنها چشمان شان را تنگ کردند و گفتند این دلیل صحیحی نیست و هیچ استثنایی برای من قائل نمی شوند (به نقل از روزنامه اعتماد).»
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۰۶/۰۹
قاسم جابری پور

نظرات (۲)

۱۰ شهریور ۸۷ ، ۱۲:۲۸ قاسم جابری پور
بنام خدا- با استفاده Javad از"اصل بر برائت است" در اینجا مخالفم. نگهداری از نوشته ها و مدارک، چه کتبی چه دیجیتالی، ذه خصوص در مورد تکالیف درسی، بالاخص در مورد آزمون در خانه، خودش جرئی از تکلیف است. یادم می آید در درس سیستم عامل پیشرفته در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون (30 سال قبل) موعد تحویل پروژه درس برای گروه 3 نفره ما ساعت 12:15 روز قبل از شروع امتحانات بود. اگر حتی یک دقیقه دیر تر برای تحویل نزد TA می رفتیم کل نمره پروژه می پرید. هیچ عذری از قبیل این عذر هائی که بچه ها در ایران می آورند قبول نبود. برای به موقع تحویل دادن هر سه نفرمان دو شب به خانه نرفتیم و نخوابیدیم.
یکی از استادام می گفت که دفه اول که در دانشگاه ما درس دادن را شروع کرده بود بعد از امتحان پایان ترم تعداد زیادی نامه زیر در دفترش ریخته بودن و داستانای خفن فراوون در مورد دلیل خراب کردن امتحاناشون بچه ها گفته بودن. از نوآوری بچه ها استادم خیلی تعریف می کرد که داستاناشون هر کدوم یه رومان حسابی می شده. حالا قضیه این سگه و خوردن نتایج کار این بابا ، خب درست. اما حالا نتیجه ای که می گیریم چیه؟ یعنی اگه یه دانشجو بگه که گربه تکلیفامو لیسیده باید حرفشو باور کرد. یعنی اصل بر برائته مگه غیر اون ثابت بشه؟ پس باید استادا همه عذرها رو بپذیرن حتی اگه عذری به این شلی باشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی