Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

نظر پروفسور پرهامی

قاسم جابری پور | يكشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۸۷
بنام خدا- با توجه به نکاتی که در مجموعه Likes and dislikes وب سایت استاد فرزانه جناب آقای دکتر پرهامی دیده بودم نطر ایشان را در مورد این بلاگ جویا شدم. ایشان با اظهار تاسف از اینکه به ایجاد چنین بلاگی محتاج شده ایم موارد زیر را ابراز نمودند:

I had visited the website on "profs against plagiarism" upon receiving a message from Dr. Ghodsi. While it is a worthwhile cause, it is regrettable that such a site is needed at all. Today, I saw that an article by David Parnas has been posted there. In an ideal world, each person's research is evaluated based on technical content, contribution, and impact. The problem is that no two researchers would agree on these metrics for any given article, even assuming that you could find experts to comment on the work. Such an assessment is difficult, even in a country like the United States where there are many experts in any given subfield of computer science and engineering. So, counting articles does serve a useful purpose, at least as an initial or rough indicator. If someone has published only a handful of articles, then s/he should be classified as insufficiently active in research. On the other hand, publishing scores of articles is probably an indication of an active research program. It is the intermediate cases that pose a problem. This reminds me of teaching assessment through student surveys. Our university recognizes the shortcomings of such surveys and recommends that they be used only to flag ineffective faculty and to recognize very good teachers. Arguing over middle-of-the-road scores of 2.2 versus 2.5 is deemed inappropriate. In short, the surveys are not meant to place a total order on faculty with regard to teaching effectiveness. In the same way, counting articles should not be used as a total ordering mechanism. One final thought: I think that faculty should stop worrying about who is getting ahead by publishing in "easy" journals and focus on their own work and contributions. In the long run, effective researchers will be recognized. The reward of good research should be personal satisfaction that comes from discoveries and training of ethical students who will spread this style of work, rather than competition for monetary or other rewards.

Regards. ... B. Parhami
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۰۶/۱۰
قاسم جابری پور

نظرات (۱)

I totally agree with Prof. Parhami. Numbers do count! On the other hand, geography plays a great role here! In the states, where Prof. Parhami resides now, a person with many papers is an active scholar. In Iran I know someone who submits 30 papers to one conference (CSI conference). Although I believe that supervising a class of 30 graduate students is difficult but forcing them to submit conference papers does not mean hard research work. With all due respect for Prof. Parhami, in short, I think number of publications for someone in the states has a different meaning than for someone in Iran.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی