Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

اصلاح عنوان خبر مهر در مورد این بلاگ

محمد قدسی | سه شنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۸۷
لینک خبر مهر

۱- هدف از این سایت به هیچ وجه معرفی متقلبان علمی نبوده و نیست. اطمینان دارم که هیچ‌یک از حامیان اصلی هم به این دلیل این‌جا جمع نشده اند. این نکته به صراحت در معرفی سایت و دیگر پست‌ها آمده است که قرار است «بدون ذکر نام» برخی موارد تقلب را بیان و ریشه‌یابی کنیم و به راه‌کارها بپردازیم. تنها یک مورد از تقلب با اسم این‌جا آمد که هیج شک و شبهه‌ای در مورد آن نبوده و نیست‌. متاسفانه با وجود تاکید این جانب، این جمله در عنوان خبر به اشتباه آورده شده است که حتا در متن خبری که مهر تهیه کرده نیست.

۲- من از این که بینندگان سایت زیاد شده است خوشحالم اما رسانه‌ای شدن آن را مفید نمی‌دانم. شاید هم انجام این مصاحبه‌ی تلفنی درست نبود. در آینده تنها با نگارش، نقطه‌ نظرات خود و همکاران را بیان خواهم کرد.

۳- امیدوارم با ادامه‌ی بحث‌های علمی و منطقی، نشان دهیم که هدف ما والا تر، و وقت ما با ارزش‌تر از آن است که به معرفی متقلبان بپردازیم.

پ‌ن: پس از تماس تلفنی عنوان کمی اصلاح شد.
پن‌۲: ظاهرا خبر ۲۰:۳۰ شبکه‌ی ۲ هم ۴ شنبه این سایت را معرفی کرده و باز گفته که ما قرار است مقالات تقلبی را کشف کنیم. امیدوارم این آقایان هم این پست را بخوانند و بدانند که کار ما این نیست.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۰۶/۱۹
محمد قدسی

نظرات (۴)

از عزم جدی ای که برای مبارزه از چاپ مقاله های بی ارزش آغاز شده، بسیار خوشحال هستم و از اقدام به جای شما قدردانی می کنم.
در سال های اخیر علاقه به چاپ مقاله به حدی رسیده که بسیاری بدون اینکه در عمل کاری انجام داده باشند دست به چاپ مقاله می زنند و بسیاری حتا یک روز را هم برای این کار صرف نمی کنند و با کپی پیست مقالات مختلف مقالات جدیدی می سازند که متاسفانه با داوری های بی پایه مورد پذیرش نیز قرار می گیرد.
با این حال برخی از کسانی که در جنبش شما شرکت کرده اند و اسامی آن ها را درج کرده اید، خود سابقه ی چاپ مقاله در wseas یا informetica یا مجلات پولی و غیر معتبر دیگر دارند و یا من مقالاتی از آن ها سراغ دارم که تفاوت بسیار جزیی ای با پیشینه ی خود دارند و تقریبا مقاله شان شکل تغییر یافته ای از یکی دو مقاله ی دیگر است.
امیدوارم عزم آن ها نیز در این امر جدی باشد و سوابق اینچنینی را از میان سوابق خود حذف کنند.
padideye jadidi ke dar hale etefagh oftadan hast copy kardane payan name haye daneshjooyi tavasote daneshjooyane daneshgah haye digar.
be nahvi ke bande shenidam daneshjooye mekanik dar arze 3 saat payan nameash ra be etmam resand ke 1 saate an marboot be print kardan bood.
salam
man be onvane 1 daneshjoo vaghean teasof mikhoram ke dar daneshgah sanati esfahan ke be ebarati az behtarin haye iran hesab mashavad hanooz asatid hazer nemashavand az ketab tadris konand va be jozvehaye be estelah dastnevis estefade makonand va albate copy kardane ketab ha asase kareshoon hast. omidvaram roozi beresad ke shahede in ghanoon shekani ha nabashim.
با سلام
اول از همه از راه اندازی این وبلاگ تشکر میکنم و امیدوارم که این کار باعث بشود تا یکی از مشکلات فعلی آموزش ما که تقلب در مدارک آموزش و بی ارزش کردن تحصیل است تا حدی مرتفع شود.
نکته دیگر آنکه هر چند در مجموع موافقم که نباید اسم متقلبین آورده شود ولی این قاعده استثنائاتی هم دارد چرا که عملکرد و تقلب بعضی باعث زیر سوال رفتن حیثیت یک نظام آموزشی و حتی یک دولت و یک کشور است. مانند مورد اخیری که بحث مجلس و رسانه ها شده است و حیثیت آموزشی این مملکت مورد مسخره واقع شده است.
به نظرم باید در این مورد اخیر نیز اساتید برخورد قاطع بنمایند و مستقل از بحث سیاسی از آبرو و حیثیت دانشگاه دفاع گردد.
با تشکر
و. درهمی
عضو هیئت علمی دانشگاه یزد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی