Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

پست شماره‌ی ۱۰۰ پس از ۹۹ روز

محمد قدسی | دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۸۷
۹۹ روز ازآغاز راه‌اندازی این سایت می‌گذرد و این صدمین پست به این بلاگ است. فرصت مناسبی است که روند فعالیت‌های این بلاگ را بررسی و ارزیابی کنیم.

۱-پست‌کنندگان:
اگر این ۱۰۰ پست را به ۴ تا ۲۵ پست (برحسب زمان‌) تقسیم کنیم‌، میزان مشارکت افراد در پست در هر دوره‌ به‌صورت زیر قابل جمع‌بندی است. متاسفانه فعالیت این بلاگ دست جمعی به دوش معدودی از اعضاست که امید است در آینده این نقیصه با همکاری دیگر استادان حامی (که بدون محدویت اجازه پست دارند) جبران شود. تعدادی از این پست‌ها از ایمیل‌های فراوانی بوده که ما از حامیان دانش‌جو دریافت کرده‌ایم‌.

نام

۱

۲

۳

۴

جمع

قدسی

4

13

13

16

46

جابری‌پور

6

6

5

9

26

خدیوی

5

1

1

7

جلالی

3

2

5

بازرگان

1

2

3

سماوی

2

2

علی‌پور

2

2

صفری

1

1

2

شریفی

2

2

سلطانیان‌زاده

1

1

شمس‌فرد

1

1

مهدیان

1

1

ترکیان

1

1

جهانگیر

1

1



۲- چهار پستی که بیش‌ترین تعداد «نظر» را در این مدت داشت به شرح زیرند:
فهرستی از مجلات کم ارزش با ۴۵ نظر
گفت‌وگوی من با نماینده‌ی IDOSI در ایران راجع به مجله‌ی WASJ با ۳۲ نظر
اطلاع رسانی اینترنتی یک راه موًثر در پیش‌گیری از تقلب با ۲۴ نظر
نظرات کلی در مورد بلاگ با ۲۳ نظر

۳- تاکنون بیش از ۷۱۰۰۰ بازدید از سایت شده است (متوسط روزی ۷۱۰ بازدید). بیش‌ترین تعداد بازدید در یک روز ۵۱۶۳ است و به زمانی برمی‌گردد که رسانه‌های مختلف اینترنتی گزارش‌های مختلفی تهیه کردند و تقریبا بعد از پست «نهایت بی‌پروایی در تقلب‌» صورت گرفت. به‌طور کلی از منحنی تعداد بازدیدکنندگان در روز می‌توان دید که بینندگان به خبرهای داغ یا افشاگرانه توجه‌ بیش‌تری نشان می‌دهند تا تحلیل‌های علمی.

۴- تاکنون ۶۷ استاد داخل و خارج رسماً از این بلاگ حمایت کرده‌اند و خواسته‌اند که نامشان در بلاگ ثبت‌ شود. البته حامیان واقعی این سایت بسیار بیش از این تعداد است. ۸۰ دانش‌جوی داخل و خارج هم نامشان به عنوان حامیان دانش‌جو درج شده است. تعداد تقاضای درج نام خیلی بیش از این بود، اما امکان درج برخی از تقاضاها به‌دلیل نداشتن وبگاه یا ارسال بلاگ به جای آن مقدور نشد.

۵- انشاء.. به‌زودی و به کمک دکتر صفری از یک موتور و سایت جدید برای این بلاگ استفاده خواهد شد تا مشکلات آن برطرف شود.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۰۸/۲۷
محمد قدسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی