Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

بررسی مدرک تحصیلی مدیران دولتی

قاسم جابری پور | يكشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۸۷
اعتماد دز شماره امروز خود مطلب زیر را با عنوان "برای بررسی مدرک تحصیلی اسامی مدیران دولتی قبل از سال 84 مشخص شد" آورده است. شاید در بعضی موارد مشکوک لازم باشد پرونده های ارتقاء های انجام شده در دانشگاه ها نیز بازبینی شود.

محمدمهدی زاهدی از استخراج اسامی مدیران قبل از سال 84 برای بررسی مدارک تحصیلی و اعلام آنها روی سایتی که به همین منظور طراحی شده است، خبر داد. به گزارش مهر وزیر علوم دیروز در حاشیه نشست روسای دانشگاه ها در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت؛ «کمیته بررسی مدارک مدیران تشکیل شده و اعلام نتایج این بررسی، بستگی به زمانی دارد که مدیران مدارک تحصیلی شان را در اختیار وزارت علوم قرار دهند.» وی افزود؛ مقرر شده مدیرکل امور دانش آموختگان وزارت علوم که مدیریت بررسی مدارک مدیران را عهده دار است هر دو هفته یک بار درباره بررسی مدارک تحصیلی مدیران اطلاع رسانی کند. در حال حاضر اسامی تمامی کسانی که قبل از این دولت بوده اند و بررسی مدارک تحصیلی شامل حال شان شده است روی سایتی که به همین منظور طراحی شده قرار گرفته است. زاهدی درباره مدارک مدیران دولت نهم نیز گفت؛ در مورد این دولت نیز با همه وزرا و معاونان رئیس جمهور مکاتبه کرده ایم و خواستار شده ایم مدارک مدیران را ارسال کنند. وزیر علوم تاکید کرد؛ یزدان پناه مدیرکل امور دانش آموختگان وزارت علوم هر دو هفته یک بار درباره بررسی مدارک مدیران اطلاع رسانی می کند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۰۹/۱۰
قاسم جابری پور

نظرات (۱)

با سلام
من برای یک کنفرانس خلاصه
abstract
مقاله ام را داده ام می خواستم بدونم آیا میشه مقاله ام را در کنفرانس دیگه ارایه بدهم اگر نظرم تغییر بکنه با توجه به اینکه من هنوز اصل مقاله رو ارایه نکرده ام
ممنون
با تشکر محمد
dshoraka@gmail.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی