Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات


--------
Posted on: Wednesday, December 24, 2008 1:30 AM
Author: kdawson
Subject: Software-Generated Paper Accepted At IEEE Conference

Schlangemann writes "Check out the paper Towards the Simulation of E-commerce by Herbert Schlangemann, which is available in the IEEEXplor database (full article available only to IEEE members). This generated paper has been accepted with review by the 2008 International Conference on Computer Science and Software Engineering (CSSE). According to the organizers, 'CSSE is one of the important conferences sponsored by IEEE Computer Society, which serves as a forum for scientists and engineers in the latest development of artificial intelligence, grid computing, computer graphics, database technology, and software engineering.' Even better, fake author Herbert Schlangemann has been selected as session chair (PDF) for that conference. (The name Schlangemann was chosen based on the short film Der Schlangemann by Andreas Hansson and Björn Renberg.)"

Read more of this story at Slashdot.

به زیرنویس هم توجه کنید. جالب است.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۱۰/۰۵
محمد قدسی

نظرات (۵)

استاد قلابی دانشگاه بازداشت شد
متن خبر در ایسنا:

http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1258520
۰۵ دی ۸۷ ، ۲۲:۲۵ Muharram Mansoorizadeh
دو دلیل عمده چنین اتفاقاتی را می توان سهل انگاری در داوری به خاظر کمبود وقت و واگذاری داوری به دانشجویان و افراد بی تجربه بر شمرد.
قبلا هم در همینجا گله کرده ام که در کنفرانس کامپیوتر خودمان داوری برایم نوشته بود:"مقاله خوبی است و مفید است برای جامعه علمی ایران".
در این مقاله یک ستون از جدول اصلی مقاله هنگام ویرایش نکات پیشنهادی استادم، سهوا حذف شده بود که هنگام آماده سازی نسخه نهایی بعد از پذیرش متوجه آن شدم!
یا در کنفرانس برق دو سال پیش مقاله ای را بدون هیچ توضیحی رد کردند و بعد از پیگیری های متعدد کاشف به عمل آمد که اصلا داور یا داوران محترم هیچ پاسخی رد و قبولی نداده اند!
در سال بعد در کنفرانس مشابهی این مقاله براحتی پذیرفته شد!
عده ای از داوران محترم بر اساس نام مولف، موسسه یا دانشگاه محل کار او تصمیم می گیرند و گاهی هم روز آخر مهلت داوری 10 مقاله معوقه را به دانشجویان خود می سپارند که آنها مطابق میل و تشخیص خودشان تصمیم بگیرند.
همانطوری که جناب پیامی هم اشاره کرده، یک فرد بی تجربه با دیدن چنین مقاله ای اول به خودش شک می کند. خجالت نمی کشم که اعتراف کنم اگر این مقاله دست من رسیده بود؛ رد نمی کردم و محترمانه می نوشتم که چیزی از آن نفهمیدم!
حس کردم خیلی پیچیده تر از حد درک من" است به این شک کنم که موقعیت اصلا پیچیده نیست بلکه مسخره است"

البته حرف شا در 99 درصد موارد صحیح
است ولی در یک درصد اشتباه
و توجه کنید که همین 1 درصد علم را
متحول کرده است!
نمونه بارز نسبیت که در هنگام
انتشار تعداد افرادی که ان را
درک کردنن ...ویا آشوب که میگن
مقاله لورنز اولش ریجکت شده..
پس بازم میگم لطفا زود قضاوت نکنید
البته منظورم در مورد ین مقاله نیست!
راجع به این مقاله و نحوه قبول شدن آن یک عده از طریق یک نرم افزار هوشمند جستجو کرده اند و فهمیدن که مسئولین کنفرانس مورد نظر با شهرداری تهران در تماس بوده اند و یک نسخه از مشاور هوشمند ساخته استاد مسعود مولوی را خریداری کرده اند و اکنون آی تریپل ای دارای امکانات هوش مصنوعی شده است و با این مشاور تمام مقالات کنفرانس را به صورت خودکار بررسی می کنند و چون مقاله مورد نظر توسط یک سیستم خودکار تهیه شده بوده است که آشنای سیستم مشاور هوش مصنوعی بوده خلاصه پارتی بازی کرده اند و مقاله را قبولاندن.
مقاله یا دست کم چکیده آن را بخوانید. در آن درس بزرگی برای همه ما هست.
جمله والله عقل من که دیگر قد نمی دهد را تا به حال چند بار شنیده اید. این جمله وقتی به کار برده می شود که شخص در موقعیتی قرار گرفته که برای خودش عجیب است ولی نمی داند این عجیب بودن به دلیل کم اطلاعای خودش است یا به دلیل احمقانه بودن موقعیت.
در گذشته اگر کسی به هنگام خلوت بودن حمام عمومی سر و صدایی می شنید احتمال می داد که شاید از ما بهتران باشد! داستان های بی سر و تهی که دو دهه قبل در مورد مثلث برمودا سر زبانها بود را بسیاری مردم باور کردند. داوران بیچاره ای هم که این مقاله را خوانده اند تصور کرده اند که نفهمیدن این مقاله به دلیل بالا بودن سطح مطلب و احتمالا کم سوادی خودشان است و اگر قدری تردید کرده بودند که این مقاله واقعا بی سر و ته است امروز آبرویشان اینچنین نمی رفت. (کسانی که در شبکه تخصص دارند به IPV7 دقت کنید!)
درسی که من گرفتم این است که اگر در موقعیتی قرار گرفتم که حس کردم خیلی پیچیده تر از حد درک من است به این شک کنم که موقعیت اصلا پیچیده نیست بلکه مسخره است!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی