Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

IEEE Guidelines on Multiple Submission and Prior Publication

محمد قدسی | پنجشنبه, ۳ بهمن ۱۳۸۷


از نظر آی‌تریپل‌یی‌، ارسال همزمان یک مقاله (یا مقالات مشابه‌) به چند کنفرانس یا مجله تخلف حرفه‌ای است. این یادداشت، راهنمایی است برای تعریف این تخلف و نحوه‌ی برخورد با آن.

چنان‌چه قبلاً هم در این بلاگ بحث شد، خیلی ها در ایران (از استاد و دانش‌جو) این کاررا مباح می‌دانند و برای بالا بردن شانش قبولی یک مقاله را به چند جا می‌فرستند. اگر هم جایی به آن‌ها تذکر دهد، می‌گویند که می‌خواستیم یکی از آن‌ها را حذف کنیم، در یکی از این کنفرانس‌ها ثبت‌نام نکرده‌ایم و ...

اگر یک مقاله گسترش‌داده شده‌ی یک کار چاپ شده‌ی قبلی است، که ممکن است در بخش‌هایی خیلی مشابه باشند، باید به کار قبلی ارجاع داده شود. عدم رعایت این نکته هم یک تخلف است.

پ‌.ن: پست قبلی مربوط‌ و بحث‌های مربوط به آن
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۱۱/۰۳
محمد قدسی

نظرات (۵)

از بابت اشاره ی آقای پیامی به گذاشتن لینک و همچنین عملی شدن آن از سوی دکتر قدسی نیز کمال تشکر را دارم. بسیار مفید واقع شد.
از ظرافت کلام و ادبتان کمال تشکر را دارم! به گمان حقیر زمانی که یک مخفف یا سمبلی یا موتو که برای یک شخصیت حقوقی حکم امضا را داشته باشد ترجمه میشود و شکل اصلی اش را از دست میدهد به نوعی تلفظ شده است! مثلا با این روال که شما فرمودید یونیسف را اگر بگوییم یو ان ای سی اف همان است دیگر! کچل حسن یا حسن کچل! ضمناً همان سطر اول لینکی که داده بودم نوشته بود که
The Institute of Electrical and Electronics Engineers or IEEE (read eye-triple-e)
قصد جسارت نیست! دوروبر ما هم کسی دستش لای در نمانده الحمدلله! صرفاً گمان بردم که دکتر قدسی احتمالاً تعمداً این طور نوشته اند! همان آموزش غیرمستقیم! از جناب دکتر هم از بابت این که این سوال و جواب کمی انحراف در بحث اصلی ایجاد نمود عذرخواهی میکنم. بنده جواب خود را گرفتم! دوستان هرطور صلاح میدانند تلفظ کنند!
فکر می کنم بحث قبلی در این مورد کافی باشد و خواهش می کنم در مواردی که مانند این نکته جدیدی در مورد یک بحث قدیمی مطرح می شود لینک آن را پایین مطلب بگذارید تا کسانی که مطلب قبلی را نخوانده اند ابتدا به آن بحث مراجعه نمایند و سوال و جواب ها تکراری نشود.
در مورد نحوه تلفط این کلمه من هر چه به این متن نگاه کردم چیزی نشنیدم بنابراین فکر نمی کنم جناب دکتر قدسی این کلمه را تلفظ کرده باشند ایشان فقط آن را نوشته اند و ما موقع خواندن باید آن را به صورت دیگری بخوانیم حال یا آی تریپل ای یا آی سه تا ای. (اگر این کار ایراد دارد در انگلیسی هم باید آن را I triple E بنویسند) اگر شما موقع خواندن این مطلب چیزی شنیده اید احتمالا دوروبرتان کسی دستش لای در مانده است!
تا آنجا که اطلاع دارم در زمینه ی علوم پایه نیز این کار غیراخلاقی محسوب میشود! کاش مصادیق این "خیلی زمینه های دیگر" ذکر میشد تا ما بیشتر روشن میشدیم. خواهرم که را که رشته اش پزشکی است همیشه نهی میکنم از ارسال همزمان مقاله به بیش از یک کنفرانس! اگر این طور باشد که شما میگویید پس من یک عذر خواهی به وی بدهکارم! ضمناً از آنجا که آقای دکتر قدسی کاری را بی دلیل انجام نمیدهند خواستم از ایشان بپرسم که حکمت این که آی تریپل ایی را بصورت آی ایی ایی ایی تلفظ کرده اند چیست؟

http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE
همون طور که بنده و باقی دوستان در کامنت‌های مربوط به پست‌های قبل گفتیم در مورد کنفرانس‌ها مساله چاپ همزمان در دو یا چند کنفرانس الزاما کار غیر‌اخلاقی محسوب نمی‌شود و به زمینه کنفرانس بستگی دارد. در مورد علوم کامپیوتر و برق ظاهرا این کار غیراخلاقی است ولی در خیلی زمینه‌های دیگر نیست. در ضمن به آقای دکتر قدسی هم یادآوری می‌کنم که اگر قوانین مجامع بین‌المللی حجت است (که به عقیده من هست) بایستی در همه موارد حجت باشد والا این نمی‌شود که حضرتعالی بفرمایید که با محرمانه ماندن رسیدگی به تخلفات در زمان داوری که از آیین نامه ACM نقل شده بود مخالف هستم ولی با آیین‌نامه IEEE در مورد چاپ همزمان موافق هستم. به نظر بنده ما بایستی به قوانین شناخته شده در هر زمینه‌ای صرف نظر از عقیده شخصی خودمان احترام بگذاریم. امیدوارم در هدفی که در این وبلاگ دارید موفق باشید. انتقادات بنده را نه در جهت مخالفت با مسیری که طی می‌کنید بلکه در راستای علاقه‌مندی بنده (و فکر می‌کنم همه دوستان) به روش‌مندی و قانون‌مندی در طی این مسیر ارزیابی کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی