Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

سایت الف پاسخ جدیدی از نویسنده دوم مقاله ای که در نیچر راجع به آن صحبت شده است و موضوع یک پست قبلی در این وبلاگ هم بوده، را به طور کامل چاپ کرده است. برای دوستانی که فرصت خواندن تمام آنرا ندارند اهم نکات این نامه بدون هیچ تفسیر و قضاوتی به طور خلاصه (با جملات اصلی خود نامه) در زیر می آید:
1- اینجانب دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک بوده ام که در سال 1387 فارغ التحصیل گشته ام.
2- دکتر دانشجو تنها نتایج علمی کار تحقیقاتی من را در راستای تحلیلهای SPH مورد مطالعه و بررسی قرار داده و تهیه نمودن مقاله در این زمینه را مناسب دانستند. اینجانب نیز پس از تدوین کامل مقاله و به منظور حفظ اصل امانت داری و به پاس همکاری ایشان به ویژه در رابطه با روش SPH، نام ایشان را به عنوان یکی از نویسندگان مقاله آورده ام.
3- از بی ادبی اینجانب بود اگر اسم ایشان را در انتها می آوردم... چون دانشجویان ایشان از ایمیل دانشگاهی ایشان برای فرستادن مقالاتشان استفاده میکنند لذا ژورنالهای مربوطه ایشان را به عنوان شخص رابط در نظر گرفته اند، حال آنکه تمامی ایمیلهای زده شده به منظور انجام روند چاپ مقاله در ژورنال توسط اینجانب زده شده است.
4- تمامی مسئولیت تدوین و نگارش مقالاتم بر عهده اینجانب(مجید شهروی) است، چرا که ایشان(دکتر دانشجو) در جریان نگارش و تدوین مقالات من نبوده است.
5- با توجه به اینکه این مقالات حاصل برخی از تحقیقات رساله اینجانب است، لذا نمیتواند بدون شباهت با یکدیگر باشند.
6- اینجانب در چکیده و مقدمه از متن مقاله کره ای استفاده کرده ام. ... بخش زیادی از چکیده و مقدمه مقاله اینجانب با مقاله کره ای همخوانی دارد. اما اینجانب در این مورد ایرادی نمی بینم چون کاری متداول و معمول است که به منظور طرح سوال در مقالات صورت میپذیرد.
7- حتی یک کلمه درباره این روش (SPH) در مقاله شخص کره ای آورده نشده است. حال آنکه بخش اصلی مقاله اینجانب درباره روش SPH است. درباره روش لاگرانژ که شخص کره ای هم کار کرده و من هم کار کرده ام نیز تفاوتهای زیادی وجود دارد. (در این پاسخ به تفصیل تفاوتهای روشها ذکر شده که برای اجمال از آن می گذرم).
8- در تمام مقاله من نه تنها به این مقاله رفرنس داده ام بلکه هر 31 مقاله که شخص کره ای در رفرنسهایش بیان کرده را آورده ام.
9- به نظر اینجانب از نظر علمی هیچگونه تقلبی صورت نگرفته است و اتفاقا یک روش علمی جدید در مقاله اینجانب ارائه شده است.
10- حجم مقاله اینجانب 16 صفحه است و قسمتهایی که با مقاله کره ای مشابهت دارد، کمتر از 30 درصد است که خود این تشابهات تنها از متون است که به علت ضعف زبان انگلیسی دانشجویان معمول است.
11- اگر با توجه به متن کامل و علمی فوق بازهم افرادی سوال داشتند، ... فقط کافیست با ایمیل اینجانب majid.shahravi@yahoo.com تماس حاصل نمایند.
12- بر اساس بررسیهای معاون محترم تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، سوابق دکلان باتلر (نویسنده این مقاله ها در نشریه نیچر) نشان دهنده این موضوع است که او صیهونیست میباشد.
13- با توجه به مطالب نوشته شده در نشریه "نیچر"(Nature) این احتمال وجود دارد که این نشریه بیشتر از اینکه دغدغه علمی برای سوء استفاده از علم دیگران داشته باشد، دغدغه سوء استفاده سیاسی از مطالب علمی دارد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۷/۱۱
آرش

نظرات (۱۷)

واژه «to supervise» به معنای نظارت کردن، سرپرستی کردن و یا اداره کردن است، و از این رو «supervisor» به معنای ناظر، سرپرست، مدیر و در جامعه علمی همان استاد راهنما می باشد.

این نظارت و راهنمایی فقط به «تولید علم» و نوشتن یک مقاله علمی ختم نمی شود. در حقیقت یک دانشجوی دکتری به منزله فرزند علمی استاد راهنما تلقی می شود و از این رو آن استاد می بایست تماهی تلاش خود را برای تربیت این دانشجو چه در بعد علمی (آشنایی با مفاهیم علمی جدید، نوشتن مقاله علمی و ...) و چه در بعد تربیتی (اخلاق علمی، شخصیت دانشگاهی و ...) بکار گیرد.

تمامی حرکت های آقای شهراوی به عنوان یک دانشجوی دکتری، مبین این مساله است که آقای دکتر دانشجو نه تنها به وظایف خطیر استاد راهنما بودن عمل نکرده است، بلکه احتمال این نیز وجود دارد که ایشان حتی این وظایف را نمی داند. شواهد موجود نشان می دهند که ایشان به معنی واقعی کلمه یک استاد دانشگاه نیستند، چرا که در غیر این صورت یا چنین سهل انگاریهای نمی کردند و یا تحت چنین شرایطی بلافاصله از جامعه علمی جهانی عذر خواهی می کردند و در صدد جبران بر می آمدند.

در این موضوع آقای شهراوی بایستی تنها پاسخگوی استاد خویش باشد و این آقای دکتر دانشجو است که بایستی مسولیت پاسخگویی به جامعه علمی را به عهده بگیرد. ولی از آنجایی که ایشان به تعبیر یکی از هنر پیشه های معروف «اشتباهی» هستند، نه تنها در مقام شفاف سازی و عذر خواهی قرار نمی گیرند بلکه در کنار چیزهای دیگر، زندگی علمی یک دانشجو را نیز برای همیشه خراب می کنند.

اینکه آقای شهراوی از جامعه علمی عذر خواهی می کنند به نظر امری لازم و پسندیده می باشد. اما اینکه «ایشان» به تنهایی پاسخگوی بسیاری از مسایل باشند(چه به جامعه علمی و چه به ژورنال مربوطه) توهین بزرگی است به استاد راهنما. بنده به سهم خودم از آقای شهراوی تقاضا می کنم به خاطر حفظ حرمت و احترامی که بین ما ایرانی ها از دیر باز مرسوم بوده است، به جهت احترام به استادشان وظیفه شفاف سازی این موضوع را به عهده ایشان بگذارند.
بدون هیچ اظهار نظری، متن عذرخواهی نویسنده مربوطه را کپی پیست می کنم
http://alef.ir/1388/content/view/55329

مجید شهروی، نویسنده همکار کامران دانشجو در نامه‌ای به الف نوشت:

اینجانب مجید شهروی نویسنده همکار وزیر علوم، مجددا اعلام مینمایم که تمامی نتایج مقاله اینجانب با مقاله شخص کره ای متفاوت میباشد. این موضوع در مکاتبات انجام شده توسط اینجانب در هفته گذشته با هیئت تحریریه مجله Engineering with Computers و بررسی انجام شده در حضور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز مشخص و تایید گشته است. در نتیجه اصالت علمی و جدید بودن مقاله اینجانب اثبات شده است.

لذا به هرحال با توجه به اینکه اینجانب در قسمتهایی از متن مقاله خودم که بیشتر در بخشهای طرح مساله بوده است، بدون اطلاع استاد راهنمای خود در تدوین مقاله و به علت ضعف زبان انگلیسی از ادبیات متن مقاله کره ای استفاده کرده ام، از استاد گرامی دکتر دانشجو (وزیر علوم) و از جامعه علمی عذرخواهی مینمایم.
مقاله ها تا کنون نه تنها حذف نشده اند بلکه Citation Count یکی از آنها بالا رفته و توسط معتبرترین نشریه علمی جهان بدان ارجاع داده شده است:)
http://www.springerlink.com/content/5n12821j8030n788/
یک سوال مهم از آقای شهراوی:
«چنانچه عبارات و جملاتی که دقیقا" از مقاله مولفین کره ای در مقاله حضرتعالی و آقای دکتر دانشجو؛ وارد شده است حذف شود، آیا داورانی که قبلا" این مقاله را پذیرفته اند بار دیگر حاضرند باقیمانده این مقاله را (آنچه که شما مطالب جدید می نامید) برای چاپ در این ژورنال بپذیرند؟»

یک سوال دیگر از آقای دکتر دانشجو، که دغدغه دین در دانشگاهها دارد:
«کدامیک برتر است: «کافر راستگو یا مسلمان دروغگو»؟ کدامیک دشمن خداست؟
دفاع دانشجوی دکترای تقلبی از دکتر دانشجوی تقلبی‌تر
آقای سید امیر مرعشی عزیز:

نظر حضرتعالی حاوی چند نکته است که صمیمانه به اطلاع شما می رسانم:

1- به یاد داشته باشید که کار بسیار ناپسند آقایان دکتر دانشجو و دانشجوی دکترایشان یک «اشتباه» تلقی نمی شود بلکه «یک فاجعه علمی» بشمار می آید. این عمل نابخردانه ایشان، آبروی یک ملت با تمدنی کهن را خدشه دار نموده است.

2- به یاد داشته باشید که آقای دکتر دانشجو در حال حاضر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هستند، یعنی بالاترین مقام تصمیم گیرنده در ارتباط با مسایل آموزشی و پژوهشی کلیه دانشگاههای کشور. اکنون از حضرتعالی این سوال را می پرسم: آیا شما می پذیرید که سرنوشت جامعه علمی ایران که قرار است در سالهای آینده جزو برترین ها در منطقه خاور میانه باشد، به دست شخصی بیفتد که دانشجوی دکترایش عملکرد وی در تنظیم رساله اش را اینگونه توصیف می کند؟ بر ماست که نگذاریم سرنوشت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به سرنوشت رساله دکتری آقای شهراوی به نظارت دکتر دانشجو گرفتار شود.

3- به یاد داشته باشید که این خطاکاران «دوستان صمیمی» ما نیستند که بخواهیم «فاجعه» خلق شده توسط آنها را نادیده گرفته و به سادگی از کنار آن بگذریم. دوستان صمیمی ما آنهایی هستند که در مجامع علمی بین المللی برای ملتمان افتخار کسب می کنند و به هیچ قیمتی (کسب امتیاز، گرفتن ارتقا، گرانت و ...) حاضر نیستند با آبروی ملت شان بازی کنند آن هم در سطح بین المللی.

4- من نیز از طرف حضرتعالی و سایر اعضای محترم هیات علمی، این حدیث زیبا از حضرت امام صادق (ع) را به آقای دکتر دانشجو هدیه می کنم:
«مایه زینت ما باشید، نه مایه ننگ و سرشکستگى ما».

5- به یاد داشته باشید کار نیچر و نویسنده گان آن «دلسوزی» برای ملت ها نیست که امروز شامل حال ما نشده است!. آنها مانند هر مجله معتبر از یک خط و مشی ثابت که قبلا" تصویب کرده اند پیروی می کنند. این دیدگاه غلط که بایستی برای حفظ یک چیز، ناحق را پذیرفت و پا روی حقیقت گذاشت، مختص جوامعی است که بنیان شان بر پایه های متزلزل بنا شده است. آیا شما نمونه ای از یک چنین جامعه ای را سراغ دارید!؟ نیچر دنیای پیرامون ما را یک دهکده جهانی می بیند و این دهکده بسیار کوچکتر از آن است که مسایلی نظیر ایرانی بودن و اسراییلی بودن در عملکرد علمی آنها نمود پیدا کند.

6-آیا این جمله شما صحیح است که:«هم آقای شهراوی و هم استاد ایشان به موضوع معترفند.» اگر این جمله شما صحیح باشد، چگونه ممکن است فردی که دغدغه دین دارد و از طرفی به تقلب در کار دیگران معترف است، از پست خطیر کنونی استعفا ندهد؟

جمله پایانی ام را به آقای دکتر دانشجو تقدیم می کنم:
«لاجرم آن کس که بالا تر نشست دست و پایش سخت تر خواهد شکست.»
۱۲ مهر ۸۸ ، ۱۴:۳۴ سید امیر مرعشی
نویسنده نیچر ادعا کرده که بخشهایی از این مقاله از کار دیگران بوده؛ هم آقای شهراوی و هم استاد ایشان به موضوع معترفند. حالا، صهیونیست بودن یا نبودن نویسنده نیچر تاثیری بر درستی یا نادرستی ادعای وی ندارد.

یادمان باشد که دوست صمیمی ما اشتباهات ما را در کوی و برزن جار نمی زند. قطعاً نیچر و نویسنده آن دلسوز ما ایرانی ها نیستند. من قبلاً هم گفته ام که نیچر و به خصوص بخش خبری آن سیاسی کاری می کنند. اما مطرح کردن وابستگی های سیاسی احتمالی این نویسنده نیچر، به باور ما درباره وجود عمل اشتباه در مقاله نوشتن های ما ارتباطی ندارد. کار اشتباهی انجام شده و همه به آن معترفند. همین.

اتفاقاً ما باید مواظب باشیم کاری نکنیم که بعداً جلوی دوست و دشمن شرمنده شویم. امام صادق (ع) می فرماید: مایه زینت ما باشید، نه مایه ننگ و سرشکستگى ما.
همیشه مادرم به من میگفت دروغ نگو چون آن وقت برای پنهان کردن آن مجبور به گفتن دروغ دوم وبرای پنهان کردن دروغ دوم مجبور به گفتن دروغ سوم و ... خواهی شد.
در اینجا آقای شهراوی را می خواهم نصیحت کنم که دفاعیه سوم را ننویسند چون هفتاد میلیون این دفاعیه ها و اصل مقالات را میبینندو مقایسه میکنند. فقط گفتن مطلب مهم نیست صحت آن مهم است.
آقای شهراوی حرفهای خودتان را، خودتان باور میکنید؟
ممکن است نظر آقا یا خانم پیامی درست باشد، ولی باز هم چند نکته اینجا هست، وقتی کسی قبول می‏کند استاد راهنما باشد، آنهم کسی که الان به عنوان وزیرعلوم می‏گوید دغدغه دین دارد باید بر اساس آموزه‏های همان دینی که دغدغه‏اش را دارد به دانشجو بگوید که من فرصت ندارم در مقاله‏ نویسی کمکت کنم، خودت برو در یک کارگاه آموزش مقاله‏نویسی شرکت کن که یادبگیری نباید کل چکیده و مقدمه را کپی کنی، و باز باید بگوید من که فقط گفتم اینکه این کار را مقاله کنی بر اساس ضوابط اخلاقی نباید نویسنده اول و Corresponding Author باشم، حالا اینکه اسم دوم هم باشم به جائی برنمی‏خورد، به هرحال اصل قضیه هرچه باشد یک جای کار می‏لنگد!
در توضیحات ایشان ادعاهای غیر قابل باوری هست. کپی 30 درصدی (که البته بیشتر است) از مقالات خارجی را معمول خواندن، به نویسنده نیچر انگ سیاسی چسباندن، گذاشتن نام استاد را در غیر جایگاه اول را بی ادبی دانستن و از ایشان سلب مسولیت کردن و از همه جالب تر اینکه استادشان پسورد ایمیل خود را در اختیار تمام دانشجویان تحصیلات تکمیلی قرار داده اند تا از آن استفاده کنند (در حالی که دانشجویان خودشان ایمیل و وب پیج دارند).

اما به نظر من نمی توان تمام مطالب ایشان را ندیده گرفت. تاکنون تنها مقاله نیچر بر چنین تقلبی گواهی می دهد و البته مصاحبه هایی با مسئولان ژورنال های علمی که بر مردود کردن مقاله های ایشان تاکید کرده اند اما تا این لحظه هیچکدام از سه ژورنال مختلف مقاله ها را از سایت خود حذف نکرده اند و این نشان دهنده این است که در حال بررسی کارشناسانه موضوع هستند. اما اگر این مقاله ها حذف شود دو علت می تواند داشته باشد:

اول، مقاله از نظر علمی فاقد ارزش است و با تغییرات جزیی در مقالات دیگران پدید آمده است.
دوم، تهیه کننده مقاله کار علمی قابل قبولی انجام داده ولی به دلیل ناتوانی در نوشتن به زبان انگلیسی و ناآگاهی از اینکه این کار تقلب حساب خواهد شد بخش هایی عمده از مقاله دیگران را کپی کرده است (چیزی که در مقاله نیچر در مورد خانم ابتکار هم به آن اشاره شده بود).

گرچه در هر دو صورت مقاله برگشت خواهد خورد (و آنوقت تحریریه این سه ژورنال نیز باید صهیونیست خوانده شوند!) ولی ماهیت عمل کاملا متفاوت است. در این مورد لازم است منصف باشیم. در اینجا صحبت از فارغ التحصیل دکترایی است که آینده اش به خطر افتاده و از دو طرف تحت فشار است و برخلاف نظر برخی دوستان زمانی که پنج شش سال قبل کارش را شروع کرده هیچ کس نمی توانسته لحظه ای تصور کند که استادش در آینده به چنین مقامی برسد و بخواهد دانشجویش را به جایی برساند. من تصاویر و دیاگرام های مقاله را مجددا دیدم و ظاهرا ادعای ایشان در مورد متفاوت بودن درست است. کپی کردن بخش های حساس مانند چکیده و نتیجه گیری بیش از آنکه نشان دهنده متقلب بودن فرد باشد حاکی از ناشی بودن و کم اطلاعی اوست.

اگر مشکل از ناشی از حالت دوم باشد (که البته قطعی نیست) جریان احتمالا از این قرار است: دانشجوی دکترایی وارد دانشگاه می شود و به علت نامعلومی جناب دانشجو را به عنوان استاد راهنما انتخاب می کنند. استاد وقتی برای صرف کردن با دانشجوی دکترا ندارد و طبعا در تهیه مقاله هم هیچ کمکی به وی نمی کند و حتی نمی گوید که چگونه با وجود عدم آشنایی با انگلیسی مقاله بنویسد و فقط تذکر می دهد که چگونه در نوشتن مقاله رعایت ادب شود و در نهایت مقاله آماده شده را بدون خواندن و با استفاده از ایمیل خود برای چاپ ارسال می نماید و بعد از یک سال.....
وزارت بهداشت کاری بهتر از تحقیق در مورد صهیونیست بودن دکلان باتلر خبرنگار مستقر در پاریس نیچر ندارد؟ این استفاده 30 درصدی بر اساس چه رسم الخطی طبیعی و مرسوم است؟ بنظر این حقیر بجای نامه پراکنی و پست در این بلاگ، جناب دکتر شهراوی از طریق اداره حقوقی دانشگاه علم و صنعت و نیز معاون آمریکا و اروپای امور خارچه ایران قضیه را پیگیری کنند. به هر حال گفته می شود که مقاله ایشان از سایت حذف شده است. برای دفاع از کیان علمی دانشگاه علم و صنعت هم که شده است می بایست اعتراض کرد!!!
اینکه شد عذر بدتر از گناه، چطور آقای دانشجو هیچ دخالتی در نوشتن مقاله نداشته، در submit کردن هم هیچ نقشی نداشته، آن برگه مربوط به پذیرش مسئولیت صحت مقاله و عدم انتشارش در یک مجله دیگر را هم تائید نکرده اما وقتی دیده اسمش به عنوان اسم اول در مقاله ذکر شده هیچ واکنشی نشان نداده. کم مانده بود این جناب دکتر شهروی بنویسد آقای دانشجو تا زمان انتشار ماجرااصلا از وجود چنین مقاله‏ای بی‏خبر بوده!
۱۱ مهر ۸۸ ، ۲۰:۰۴ Muharram Mansoorizadeh
در تایید بخشی از این پاسخ لازم به ذکر است که یکی از اساتید دوره کارشناسی هم به من توصیه کرده بود که در نگارش مقاله به زبان انگلیسی از متن مقاله های موجود مشابه استفاده کنم. در یکی دو مقاله کنفرانس هم اینکار را کردم!
استاد راهنمای دوره ارشد و دکتری به شدت با این کار مخالفت کرد و گفت اگر نمی توانی انگلیسی بنویسی، فارسی بنویس و بده یکی برایت ترجمه کند!

البته بخشی از استدلال های ایشان مانند صهیونیست بودن بلاگر نیچر به جوک بیشتر شبیه است تا یک مطلب جدی.
جناب آقای شهراوی

به نظر من شکی نیست که شما خطای بزرگی را مرتکب شده اید و با توجه به جوابی که داده اید هنوز نیز اشتباه به موضوع نگاه می کنید ولی خوشنود باشید که گناه آقای دانشجو استاد راهنمای شما از خطای شما بزرگتر است. فرض می کنیم همه دلایل شما صحیح باشد ولی آیا استاد راهنمای شما نباید در ریز یافته های شما قرار می داشت و یا لااقل توان نگارش مطلب به زبان انگلیسی شما را می دانست تا جلوی چنین جرم بزرگی را بگیرد؟ آیا اصولا وی وظایف خود را در رابطه با شما با توجه به مجموعه گرفتاری هایی که داشت درست انجام داده است که اینگونه از وی دفاع می کنید. راستش بوی ترس و هراس از متن تهیه شده می آید. نکند شما نیز از آن دسته دانشجویانی بودید که به دلیل امتیازات بعدی و ارتباطاتی که استاد راهنما در گشایش مشکلاتی مانند استخدام و غیره دارد وی را انتخاب نموده اید که در این حالت هر دو راه را به اشتباه رفته اید.
1- صهیونیست بودن چه ربطی به تقلب دارد. برخی از دانشمندان جهان یهودی بوده وهستند. همانگونه که از دین های دیگری هم هستند ، از این دست مسلمانان. ظاهرا دروغ بیش از آنجه فکر می کنیم ریشه گرفته است.
2- ظاهرا ببخشید در کلمات ای نویسنده مقاله و یا اشتباه کردم جایی ندارند.
3- باید دید چه پستی به این آقا ، یه پاس خوش خدمتی پیشنهاد می شود.
جالبه اگر یکمقدار دیگه پیش بره نیچر و همچنین دانشمند کره ای بدهکار اینها هم میشن،یک چیزی هم دستی باید به این جماعت پررو و بی شرم پرداخت کنن.


این آقای زرنگ 3 تا نکته در مطالبش بود.

1) مسئولیت همه گندکاریها رو از گردن دانشجو باز کرد و خودش به گردن گرفت

2)سعی کرد کارش رو یک مسئله کاملا نرمال نشون بده و کپی کردن بقول خودش سی درصد از مقاله رو یک کار معمولی جلوه بده.

3) با پررویی طرف مقابل رو صهیونیست بخونه و با رنگ و بوی مسائل سیاسی گندکاری خوودش رو بپوشونه.
اگر اقای دانشجو استاد راهنمای رساله دکتری آقای شهراوی بوده اند در این صورت تمامی مواردی که در پاسخ ارائه شده توسط آقای شهراوی مورد اشاره قرار گرفته شده اند وظایفی بوده اند که باید توسط ایشان به عنوان استاد راهنما انجام می شده که ظاهرابه نحو مناسب انجام نگرفته است. درهرحال این امر نافی مسئولیت های آقای شهراوی نیست. در ضمن خواهش می شود این خبط علمی-اخلاقی را به صهیونیسم و اینقبیل مسائل سیاسی آلوده نکنیم. اینکه ما اشتباهی را انجام دهیم و بعد بگردیم یک نفر را با این واژه ها پیدا کنیم و همه مشکلات را گردن وی بیندازیم لااقل در جامعه علمی قابل پذیرش نیست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی