Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

اسلایدهای مربوط تاراج علمی

Nader Naghshineh | جمعه, ۷ خرداد ۱۳۸۹
باسلام
حدود ده روز پیش آقای دکتر جابری پور با من در مورد همکاری در برگزاری سخنرانی کوتاه در رابطه با نرم افزارهای تشخیص تاراج تماس گرفتند. از انجا که این سخنرانی قرار بود بعنوان بخشی از همایش دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شود بنا شد آزمایشگاه اطلاع رسانی بخشی کوتاه از مواد مربوط به تحقیقات خود را برای این جلسه آماده کند. در این میان برای رعایت موارد مالکیت معنوی درخواست مجوز از دانشگاه تهران برای این ارائه شد. این درخواست از آنجا مطرح شد که برنامه کارگاه آموزشی Plagiarism دانشگاه تهران یک هفته بعد از این جلسه برگزار می شد. مجوز بصورت شفاهی از جانب امور پژوهشی صادر شد.

به پیوست اسلایدهای تهیه شده برای جلسه دانشگاه علوم پزشکی تهران تقدیم می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۳/۰۷
Nader Naghshineh

نظرات (۳)

متاسفانه مهارت ناکافی من در کار با googledoc که برای پیوست کردن اسلایدها باید با آن کار می کردم مانع از قرار دادن اصل فایل شد. مرا ببخشید. اگر برایم e-mail بزنید برای دوستان ارسال خواهم کرد
ای کاش اصل پاورپوینت را منتشر کنید. این ویدیو هم ریز و غیر قابل خواندن است، هم غیر قابل دانلود.
۱۰ خرداد ۸۹ ، ۱۰:۴۸ قاسم جابری پور
من بسیار مسرور شدم از اینکه این دعوت باعث شدم از آقای دکتر نقشینه تقاضای کمک کنم و در حین تماس تلفنی صدای ایشان را بعد از بیست وچند سال بازشناسم و بعد از چند روز به دیدار این دوست قدیمی، که نامش را هم فراموش کرده بودم، نائل شوم. همان نشاط و پویائی جوانی در رفتار ایشان موج میزد. پرکاری بدون چشم داشت و عشق خدمت رسانی ایشان به تهیه این اسلاید ها منجر شد. با سپاس بی پایان از ایشان از اینکه به دلیل ضعف ارتباط با دعوت کنندگان از ارائه اسلاید ها محروم شدم امیدوارم مخاطبین بالقوه آن سخنرانی انجام نشده بتوانند از این طریق بهره مند شوند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی