Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

یادداشت سایت الف در مورد فیلتر شدن سایت ما

محمد قدسی | يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۸۹

در این جا ببینید
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۵/۲۴
محمد قدسی

نظرات (۲)

روال فیل‌ترینگ:
هر سایتی که بازدیدکنندهٔ زیادی دارد را فیلتر کن مگر اینکه عکس آن با نامه و شکایت و دوندگی و... مشخص شود!
حلول ماه رحمت خداوند بر تمامی دوستان عزیز مبارک.
هر چند آمار سایت نشان می دهد که فیلترینگ بر تعداد خوانندگان است سایت اثری نداشته است و در روز اول فیلترینگ هم احتمالا رکورد بازدید کنندگان شکسته شد، من همچنان بر پی گیری این مساله اول از طریق نامه نگاری معمول و اگر نشد از طریق شکایت به دستگاه قضایی تاکید می کنم. فیلترینگ در زمان حاضر مصداق داستانی است که می گویند اول می کشند و بعد می شمارند، اینجا هم اول فیلتر می کنند و اگر شکایتی صورت گرفت بررسی می کنند که آیا واقعا دلیلی برای فیلتر کردن وجود دارد یا نه. همین سایت الف که این خبر را منتشر کرده پس از انتشار استعلام گرفته شده از دانشگاه آکسفورد در مورد آن مدرک کذایی فیلتر شد. چند ماه پیش هم ناگهان متوجه شدیم که تمامی تصاویر ویکی پدیا، از جمله عکس های مقامات سیاسی ایران، نادیدنی شده اند و پس از اندک جستجویی معلوم شد تعدادی، کمتر از 10، تصویر آناتومی بدن انسان مشکل دار تشخیص داده شده و به جای اینکه فقط این تصاویر فیلتر شوند، تمامی میلیون ها تصاویر ویکی پدیا فیلتر شده اند.
در دو نمونه فوق فیلترینگ پس از انجام پی گیری فورا رفع شد و در مورد این سایت هم می تواند چنین باشد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی