Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

دزدی مقاله

محمد قدسی | يكشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۸۹
مقاله اصلی

مقاله دزدی


دزدی در روز روشن. بر روی تصاویر کلیک کنید تا اصل مقاله‌ها را بخوانید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۱۲/۱۵
محمد قدسی

نظرات (۱۴)

سلام خدمت همه دوستان، استادم با بی شرمی تمام مقاله ای رو که من براش 2سال زحمت کشیدم و کلی پول خرج کردم .برداشته اسم منو آخر گذاشته ،آیا واقعا این درسته؟
من چیکار باید بکنم؟؟؟
با اهداء سلام
به اطلاع می رساند موسسه آموزش عالی جامی در نظر دارد در آباد ماه 1390 نسبت به برگزاری همایش ملی کاربردهای شیمی در فناوری های نوین در اصفهان اقدام نماید. با وجود تبلیغات اندک این همایش تاکنون بسیاری از اساتید و محققین عزیز کشور مان نسبت به ارسال مقالات خود به این همایش اقدام نموده اند. کمیته علمی این همایش با توجه به چاپ مقالات برتر در چندیدن مجله بین المللی دقت ویژه ای را در زمینه جلوگیری از سرقت ادبی مبذول داشته است. لیکن متاسفانه تا کنون چندین مورد از مقالات ارسالی از طرف اساتید برخی دانشگاه ها که بطور بسیار ناشیانه ای کپی برداری شده بود کشف گردید. لذا کمیته برگزاری همایش تصمیم گرفت نسبت به درج مصادیق تقلب علمی در وب سایت همایش و اختصاص بخشی از همایش به این موضوع اقدام نماید. به همین دلیل از کلیه اساتید آگاه و مطلع در این زمینه درخواست می گردد جهت ریشه کنی این پدیده زننده علمی در ایران اسلامی دعوت دبیر خانه نخستین همایش ملی کاربردهای شیمی در فناوریهای نوین را پذیرفته و با ارسال مطالب ارزشمند و یا حضور گرانبار خود جهت ایراد سخنرانی در این زمینه ما را در برداشتن گامی هرچند کوچک در زمینه گسترش مرزهای دانش و حرمتهای انسانی در ایران اسلامی یاری دهید. کلیه علاقه مندان می توانند از طریق آدرس ایمیل زیر نسبت به ارسال مقالات و یا اعلام آمادگی جهت ایراد سخنرانی و یا ارسال نقطه نظرات خود به دبیرخانه همایش اقدام نمایند. منتظر حضور پر شور اساتید بزرگوار خواهیم بود.

امیر رضا طلایی
عضو کمیته اجرایی همایش

www.caat.ir
info@jami.ac.ir
The chance that one of the authors (or even both) are not aware of this publication is low but not zero. So I think disseminating personal information about them just because it appears on the article may not be fair. It's like sentencing a murderer without holding a trial even though we have enough evidence that he is guilty.
اعتبار مجلات International Journal of Robotics and Automation یا سایر مجلات acta را میخواستم؟؟؟؟

همیشه از اینکه رسانه آبروی مجرمی که آبروی انسانی را برده حفظ میکنند نارلاحت میشدم
سپاس
جناب آقای قدسی کار بسیار بسیار مثبتی کردید چون بقول دوستان اسم افراد خواه ناخواه با یک جستجوی ساده هویدا میشود. لطفا این دزدی ها را هر جه بیشتر منتشر نمایید جون بقول خودتان باید این افراد بدانند که روزی روزگاری کارشان در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت. متاسفانه این دزدیها در این یکی دو سال اخیر (به دلیل خیلی واضح رفتار دولتمردان!! و کودتاگران و دزدیهای همه جوره ایشان) خیلی بیشتر هم شده است و چندین نمونه از آنرا قبلا برای آقای دکتر شریفی هم ارسال کرده ام که خوب است منتشر گردند. دو پیشنهاد دارم یکی اینکه به منظور اطلاع رسانی در سطح وسیعتر مطالب را تویتر هم منتشر کنید. و دیگر با همت جنابعالی یک پروژه مطالعاتی جهت مطالعه دقیق آماری از این روند تقلب (به خصوص در رشته کامپیوتر) که در این چند ساله روند رو به رشدی! داشته است به عمل آید. این جور مطالعات خیلی برای جامعه علمی ایران و حتی دنیا مفید خواهد بود. با تشکر فراوان
با سلام، کار بسیار خوبی کردید. حذف یا عدم حذف نام نویسندگان کوچکترین تفاوتی نمی کرد کما اینکه در موارد قبلی که نام را حذف کرده بودید هم ما به راحتی یک جستجوی ساده نام نویسندگان را پیدا کردیم و سوابق مشعشع و سایر مقالاتشان را دیدیم. در این مورد بسیار جالب بود که به جای اینکه مقاله یک بینوا از آن طرف دنیا را بدزدند که طرف دستش به جایی بند نباشد محل استقرار مقاله باخته و سارق کمتر از ده کیلومتر با هم فاصله دارد و نکته جالب دیگر آن است که به جای کپی و پیست کردن ساده ابتکار به خرج داده و مقاله را از نظر صفحه آرایی کاملا از ریخت انداخته اند.

مشتاقانه منتظریم تا ببینیم این بار قرار است چگونه چنین گناه آشکاری توجیه شود. و نیز اینکه نویسندگان محترم دلایل بی گناهی شان را اینجا نیاورده اند و فقط باید حضورا به جناب دکتر قدسی بگویند خیلی چیزها را نشان می دهد.

اما جدا از این حرف ها توصیه بنده این است که در چنین مواردی اگر هر دو مقاله به صورت آن لاین موجود است تنها لینکشان را منتشر کنید و اگر نیست آنها را روی یک فایل سرور مجانی بار کنید. ملت می روند و می خوانند و سارق و مسروق را می شناسند و دیگر هم کسی خرده نمی گیرد که چرا نامشان را منتشر کرده اید. از سوی دیگر از آنجا که مقالات منتشره دارای کپی رایت هستند و بنابر قواعد fairuse فقط نویسنده می تواند آنها را در صفحه شخصی خود داشته باشد، این امر به نویسنده هیچ ربطی ندارد اما، ممکن است ژورنال چاپ کننده به این امر معترض شود.
بله اصل ماجرا ، و اینکه بهتر باشه حضوری خدمت برسیم ، تا در مورد حرف بزنیم ،
اصل ماجرا؟
Your efforts against plagiarism epidemic in Iran are great and the fact that you do mention the name of those involved is even better. Well done and all the best.
Dr Hamid Sohrabi
جناب قدسی عزیز از شما به عنوان یک فرد تحصیل کرده این کار بعید بود ، ای کاش قبل از انجام این کار صحبت طرفین را گوش می کردید ، امیدوارم بعد از فهمیدن اصل ماجرا وجدانتون راحت باشه که به این راحتی با آبرو کسی بازی کردید، فکر کنم بازی با آبروی دیگران از دزدی بدتر باشه
بزودی خدمت خواهیم رسید تا از اصل ماجرا مطلعه شوید
خوبست انجام دهندگان چنین کارهایی بدانند که ممکن است روزی کارشان در معرض دید همگان قرار بگیرد.
چه لزومی به حذف نام ربایندگان مقاله هست وقتی که ربایش مثل روز روشن است و کاملا آگاهانه این کار انجام شده است.
بهتر بود اسم نویسنده مقاله دزدی رو نمی زدید!
حقوق مردم رو دزدیده و به قتل عام روشن ذهنان این مملکت دست زده اند. مقاله دزدی مطاع ارزان این بازار آشفته و رنگ به رنگ است.
بفرمایید اجناس گران قیمتتر عرضه کنید، شاید خریداری داشته باشد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی