Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

فارس: استاد خائن دستگیر شد

PaP-admin | سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۱

استاد خائن دستگیر شد

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاهی که مقاله دانشجویش را در نشریه بین المللی به نام خود چاپ کرده بود به جرم خیانت در امانت دستگیر شد.

خبرگزاری فارس: استاد خائن دستگیر شد

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس،  رئیس پلیس آگاهی لرستان با بیان اینکه چندی پیش با شکایت فردی به نام محمدباقر پرونده‌ای تحت عنوان سرقت ادبی و خیانت در امانت پیشروی کارآگاهان برای بررسی گشوده شد گفت: این فرد در شکواییه خود مدعی شد که استادش که فردی به نام محمد 39 ساله است پایان نامه او را ربوده است.

سرهنگ علی کبکی افزود:  با ثبت این شکایت تحققات کارآگاهان برای بررسی زوایای پنهان این پرونده آغاز شد و آنان با بررسی اظهارات شاکی دریافتند که استاد این دانشجو بدون اجازه پایان نامه و مقاله وی را به نام خود ثبت و در یک مجله بین اللملی به ثبت رسانده است.

رئیس پلیس آگاهی لرستان با بیان اینکه پس از تایید اظهارات شاکی، مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این یگان، اقدام به احضار متهم کردند که این استاد دانشگاه در اعترافات خود به بزه انتسابی اعتراف کرد.

وی افزود: این استاد دانشگاه به همراه پرونده تشکیل شده در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

انتهای پیام/

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۰۵/۲۴
PaP-admin

نظرات (۱۳)

منم مشکلی مشابه خانم مریم دارم. استاد راهنمام اسم خانومشو بعنوان مشاور اول اضافه کرده در حالی که رشته خانومش زمین تا آسمون با رشته من متفاوت بود. این موضوع رو به مشاور اصلیم گفتم ولی متاسفانه خیلی ناراحت شدن. قرار بود با ایشون همکاری داشته باشم تا با هاشون مقاله بدم .ولی با این موضوع همه برنامه هام بهم ریخت.
منم مشکلی مشابه به خانم مریم دارم. استاد راهنمام اسم خانومشو بعنوان مشاور اول اضافه کرده در حالی که رشته خانومش زمین تا آسمون با رشته من متفاوت بود. این موضوع رو به مشاور اصلیم گفتم ولی متاسفانه خیلی ناراحت شدن. قرار بود با ایشون همکاری داشته باشم تا با هاشون مقاله بدم .ولی با این موضوع همه برنامه هام بهم ریخت.
خانم مریم
در مورد اینکه استادتان اسم خودش را فرد اول مینویسد و نام پسرش را هم اضافه میکند بدون اینکه کوچکترین کاری انجام داده باشند، شاید بهتر باشه با امور آموزشی دانشگاه و معاونت آموزشی قضیه را مطرح کنید. مطمئن نیستم آیا راه حل مناسبی هست یا نه، ولی امیدوارم سایر دوستان و اساتیدی که در اینجا حضور دارند راه حل مناسب را توصیه کنند.
با سلام
بنده تازه از تز دکتری خود را دفاع کرده ام و شدیدا مورد سو استفاده علمی از طرف استاد راهنمایم قرار گرفته ام. اول اینکه در تمام مقالاتم نوسنده اول و مسؤل مکاتبات استاد راهنما است نام پسرش را هم اضافه میکند بدون اینکه خود و پسرش کوچکترین کاری انجام داده باشند.
ضمنا کلیه کدهای کامپیوتری را هم به زور میگیرد تا به پسرش بدهد و مقالات بیشتری چاپ کنند و اصلاحیه تزم را هم امضا نمیکند تا جواب کلیه مقالات بیاید و کلیه کدها را بدهم و چک شود چکار میتوانم بکنم چرا اطلاع رسانی نمیکنید تا شکایت صورت گیرد.
سلام،من هم یک مقاله آماده کرده بودم،اما یک قسمت خیلی جزیی از کدم اشکال داشت ی دانشجو دکترا به بهانه کمک تمام کدها و تحقیقاتم رو گرفت. من هم از همه جا بیخیر مقاله ام رو حاضر کردم ،دادم به استادم تا به هرجا که میدونه بفرسته.اما استادم نمیدونم چرا !!! مقاله منو با اسم خودش و اون پسره فرستاده به کنفرانس سیستم های هوشمند.درحالی که به من گفته بود با اسم من و خودش میفرسته!!! توروخدا یکی کمک کنه من باید به کجا شکایت کنم!!؟؟؟


مسئول محترم سایت با تشکر از پاسخ شما، پس حداقل راهنمای کنید چگونه می توانیم حق خود را از اساتید طماع و خدانشناس بگیریم. آیا دکتر قدسی پیگیر شکایات هستند؟ من به آدرس ایمیلی که در سایت ذکر شده برای ایشان ایمیل زده ام. ضمنا من دانشجو نیستم و در روند جذب هیات علمی هستم و وابستگی به هیچ ارگانی ندارم. من با نام پژوهشگر ایمیلی دادم و نام استاد خاطی (پ.پ) را ذکرکردم. پیش از آنکه ناراحت مقاله دادن با برنامه ام باشم از رفتار آن استاد ناراحت و عصبانی هستم این استاد نیازی به مقاله آنچنانی ندارد که اجازه بازیچه قرار گرفتن توسط دو دانشجویش شده است. من مورد سوء استفاده و تحقیر این گروه قرار گرفته ام. و از حق خودم در پیشگاه خداوند هرگز نمی گذرم. خواهشمندم بیان کنید برای شکایت از تقلب علمی به کجا باید مراجعه کنم و روند قانونی چیست؟

پاسخ:
متاسفانه امکانات این سایت اجازه نمی دهد که کسی پیگیر شکایت دیگری باشد. شاید بتوان از طریق وزارت  علوم طرح شکایت کرد. این سایت فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد.
مسئول محترم سایت چرا زمانی که اسم یک استاد را در پست خود ذکر می کنیم کامت را تایید نمی کنید. شما هم رفیق دزد و شریک غافله هستید. خدا کسانی را ظلم می کند یا به ظالمان کمک می کنند مورد لعن و نفرین خود قرار می دهد. منتظر عواقب اخروی کارهایتان باشید.
پاسخ:
نمی توان اسامی افرادی را که جرمشان اثبات نشده برد.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

با سلام و خسته نباشید

خواهشمندم راهنمایی کنید برای شکایت از تقلب علمی چه کاری باید کرد و به کجا مراجعه کرد

من پژوهشگر با درجه دکتری هستم سال گذشته استاد گردن کلفت ****** ******  یکی از معتبر ترین دانشگاههای تهران ***** ***** دانشجوی ارشد فرستاد تا کاری بر روی ******* ******* ****** با هم انجام دهیم من نامه دانشگاه مبنی بر پذیرش مشاوری دانشگاه را هنوز دارم. دانشجو با  بهانه اینکه قرار است کار اضافی و تکمیلی بر روی برنامه بنده انجام دهد برنامه کامپیوتری بنده را گرفته و با استخراج جواب برنامه و قرار دادن در برنامه دانشجوی دیگر این استاد پایانه را تمام و مقاله را چاپ کردند. بماند که بنده چقدر برای این گروه وقت صرف کردم و سمینار ارائه دادم و تمام اشکالات آنها را در مورد ******* ******* ****** رفع کردم. این استاد حق الزحمه بنده را پرداخت نکرد و بنده توهین هم کرده است و نام بنده را در مقاله ذکر نکرده است. ضمنا ایمیلی حاوی برنامه را که به دانشجو داده ام را هنوز دارم. آیا امکان شکایت و پیگیری بعد از گذشت 1 سال وجود دارد. آیا با توجه به موقعیت سیاسی و قدرت این استاد نامحترم امکان شکایت از گروه ایشان وجود دارد؟ ضمنا دانشجو نامحترم ایشان هم امسال با همین تقلب (و احتمالا سایر تقلبات) در آزمون دکتری تربیت مدرس پذیرفته شده است.

سلام بر همه دوستان

متاسفانه برای من هم اتفاق مشابه افتاده است لطفا برای نحوه شکایت و پیگیری آن راهنمایی بفرمایید

بخشی از پایان نامه بنده مقاله شد که با استاد corresponding آن بودند
مقاله revised خورد اما بعدا ادامه پیدا نکرد و استاد چیزی به من اطلاع نداد
امسال مقاله را از استادم دیدم که دقیقا همان مقاله قبلی خودم بوده است اما بدون اسم خودم
دقیقا مقابسه کردم و بخش های یکسان را highlight کردم
همه مقاله بحز چند پاراگراف رنکی شده است

لطفا راهنمایی بفرمایید که به کجا شکاین کنم
 شما نگاه کنید تو هر رشته علمی، چند استادی پیدا می‌شن که اگر خداییش بیست و چهار ساعت هم کار کنن، نمی‌تونن این همه مقاله و کتاب داشته باشن. بعد وقتی به مقالات نگاه می‌کنی همواره اسم یک دانشجوی بیچاره ارشد رو زیر اسم اینها می‌بینی!! این حکمرانی استادها منو یاد این جمله میندازه که همه ما فرعونیم، فقط «مصرها»مون با هم فرق داره. پس دیگه هی اربابان قدرت را نکوهش نکنیم، چرا که خودمون هم در «مصر» علم، فرعونیم!!
 به نظر میاد از نظر قانونی یک جای کار لنگه.  فرضا اگر یک دانشجو تز یک دانشجوی دیگه رو کاملا کپی کنه و باهاش مدرک بگیره آخرش چی میشه؟ اصلا کدام قانون از این موضوع صحبت کرده؟  آیا این قوانین از نوع کشوریه یا فقط در این استان خاص کارایی داره؟ آگاهی استان این وسط چیکار میکرده؟
استادا بهتره قبل از اینکه دانشجو انتخاب کنن ازشون بپرسن که تو آگاهی آشنا دارن یا نه.
باید به این دانشجو آفرین گفت.  اگر از اول همه جلو تقلب می ایستادیم حالا مقاله نوشتن و اسم استاد اولش نوشتن بالاجبار نمیشد وظیفه برامون 
مملکت گل و بلبل است. در مواردی با تقلب های محرز هیچ برخوردی صورت نمی گیرد و فرد متقلب حتی یک عذر خواهی خشک و خالی هم نمی کند، چه برسد که پست و مقامش متزلزل شود. در مواردی هم یک استاد دانشگاه به خاطر کپی کردن «فقط یک پاراگراف» از دانشگاه اخراج می شود و یا مانند مورد فوق که اساسا یک جرم آکادمیک است و برخورد آکادمیک (مانند اخراج از دانشگاه) را می طلبد کار به کلانتر کشی و دستگیری می انجامد. همیشه همینطور بوده ایم و هرگز شرم نکرده ایم که چرا گاهی از در دروازه تو نمی رویم و گاهی از سوراخ سوزن رد می شویم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی