Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

نقدی بر «آیین نقد کتاب»

PaP-admin | پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۱

از: سید محسن اسلامی



کل مطلب را از اینجا بخوانید.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۰۷/۲۰
PaP-admin

نظرات (۴)

بله متاسفانه ظاهراً راهی جز سوختن و دم نزدن وجود ندارد. فقط می توانیم به این دل خوش کنیم که این افراد بالاخره می میرند و افتخارات به ناحقشان را با خود به گور می برند. باشد که عذاب الهی گریبانشان را بگیرد.
از وزارت علوم و مقام عالی وزارت چه انتظاری دارید وقتی ضرب المثل شیرین فارسی داریم از این قرار که "رطب خورده منع رطب چون کند".

جناب انسان واقعا اشک در چشمانم حلقه می زند وقتی می بینم درد این خیانت را دیگرانی غیر از من هم تحمل می کنند. به نظر شما نباید وزارت علوم محلی جداگانه در خصوص تقلبات علمی در دانشگاه تشکیل دهد و جدا هم به آن رسیدگی کند. این گونه اساتید باید رسوا شوند تا جرئت تقلب از سایرین گرفته شود. متاسفانه در جامعه ما نسبت به وجهه افراد با سابقه طولانی ارزش زیادی را قائلند و هرگز استادی به خاطر یک دانشجو یا یک استاد رتبه پایین مواخذه نمی کنند. هیچ نهاد و ارگانی در ایران وجود ندارد که در مقابل این گونه تقلبات و ناجوانمردی ها ایستادگی کند. متاسفانه اساتیدی که قدرت سیاسی هم دارند از مصونیت بیشتری برخودارند و اگر شکایتی هم صورت بگیرد نهایتا ضربه را به خود دانشجو بی نوا بر میگردانند. دزدی علمی به مراتب پستر از دزدی اموال است. یک دزد معمولی فقط مال فرد را می برد. ولی  استادی تقلب می کند آینده و زندگی یک انسان را تباه می کند اگر دست من بود حکم اعدام برای این افراد صادر می کردم چون این افراد نه از سر نیاز که از سر طمع و خودبزرگ بینی دست به این اعمال بی شرمانه می زنند

با سلام



آقای م.م.م. مقاله دانشجوی ارشد خود را که تماما کار خود دانشجو بود و ربات آن هم با هزینه شخصی خود دانشجو ساخته شده بود به عنوان یک فصل از یک کتاب چاپ کردند. ولی!!!!: 1- در این کتاب هیچ نامی از دانشجو نبرده اند 2- متن چاپ شده در  کتاب کاملا کپی از مقاله دانشحو در محله Autonomous Robot است و تنها یک مقدمه به آن اضافه شده است 3- نام یک استاد دانشگاه کانادا به کار اضافه شده است که هیچ نقشی در کار نداشته است و به دلیل آنکه فرصت مطالعاتی کانادا را برای م.م.م. تسهیل کرده اسم او اضافه شده است.



مقاله اصلی دانشجو:

Stair Climber Smart Mobile Robot (MSRox)

فصل کتاب چاپ شده:

Bioinspiration and Robotics: Walking and Climbing Robots, Editor: Aleksandar Lazinica

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی