Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

آفتاب: وزیر آموزش عالی آلمان به دلیل سرقت از منابع دیگر در پایان نامه دکترایش، استعفا داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، مدرک دکتری این وزیر آلمانی نیز به همین دلیل از سوی دانشگاه محل صدور، پس گرفته شد.

استعفای "انیته شاوان" تنها چهار روز پس از آن روی داد که دانشگاه دوسلدوروف اعلام کرد این وزیر به صورت سازماندهی شده و عامدانه اقدام به سرقت از منابع دیگر در پایان نامه دکتری خود کرده بود.

دانشگاه دوسلدورف همچنین مدرک دکتری اعطایی به این وزیر آلمانی در ۳۰ سال پیش را به همین دلیل، پس گرفت.

در واکنش به این موضوع، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به خبرنگاران گفت: این وزیر شب گذشته استعفای خود را ارائه کرد و من با قلبی اندوهگین، استعفا را پذیرفتم.

وی افزود: تصمیم این وزیر توضیح می دهد که او منافع عمومی را بر منافع شخصی اش ترجیح می دهد. مرکل به اتهامات مطرح شده علیه این وزیر مستعفی اشاره ای نکرد.

وزیر مستعفی هم گفت که دوستی اش با مرکل ادامه می یابد.

او در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: به تصمیم دانشگاه دوسلدورف در پس گرفتن مدرک دکتریم، اعتراض خواهم کرد. این تصمیم را نمی پذیرم. اقدامات حقوقی را علیه این تصمیم دانشگاه آغاز خواهم کرد ولی هنگامی که یک وزیر آموزش عالی، شکایتی را علیه دانشگاهی پیگیری می کند این موضوع فشارهایی را متوجه دفتر وزیر، وزارتخانه، کابینه و حزب دموکرات مسیحی می کند و من می خواهم جلوی همه این فشارها را بگیرم.

رویترز در این باره می نویسد : با وجود اینکه استعفای شاوان برای مرکل دردسر آفرین است اما این موضوع فرصت های پیروزی حزب تحت رهبری مرکل در انتخابات آینده (۲۲ سپتامبر ۲۰۱۳) را کاهش نمی دهد.
هم اکنون نظرسنجی ها نشان می دهند حزب دموکرات مسیحی به رهبری مرکل با تایید و حمایت ۴۰ درصدی روبه رو است. این موضوع پیروزی آسانی را در اختیار این حزب قرار می دهد.
کد
موافقین ۸ مخالفین ۳ ۹۱/۱۱/۲۲
PaP-admin

نظرات (۱)

در این ماجرا خانم دکتر مقصر نبودن، چون زمان دانشجوی صاحب خانه و بچه و شوهر بودن وقت نمی کردن خودشان کارهای پایان نامه را انجام دهند به همین خاطر با یکی از مراکز تضمینی آلمان تماس می گیرند و از آنها درخواست یاری و کمک می کنند.
آنها نیز فکر نمی کردند که بعدها خانم دکتر، خانم دکتر می شود به همین خاطر از اینور اونور پایان نامه را بستن.
نتیجه ها هم این شد که دیدید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی