Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

Potential, possible, or probable predatory scholarly open-access publishers

PaP-admin | پنجشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۲
موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۰۳
PaP-admin

نظرات (۳)

به نام کاشف حقیقت
ضمن عرض سلام و آرزوی موفقیت برای شما
مایل به عضویت در سایت استادان علیه تقلب هستم.
بنده دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی دانشگاه علم و فرهنگ هستم.
ضمن در مورد بررسی راهکارهای پیشگیری از سرقت پایا نامه های کارشناسی ارشد به همراه یکی از همکلاسهام در حال تهیه مقاله ای هستم
امیدوارم بتوننین در این خصوص کمکمون کنید.

من مخالف هر نوع دریافت پول برای انتشار مقاله هستم. چه برای نویسنده و چه برای خواننده.

اکثر انجمن های علمی معتبر دنیا دارای ژورنال معتبر هستند و با حمایت اعضای خودشون می توانند این ژورنال ها رو هدایت کنند. مثلا در مورد رشته ی شیمی به ژورنال های زیر می توان اشاره نمود:

journal of the iranian chemical society IF:1.6

Journal of the serbian chemical society IF 0.9

journal of the chinese chemical societyIF 0.8

bulletin of the korean chemical society IF: 0.9

و....

مطمئنان تو رشته های دیگر هم از این مجله ها است.

نویسنده ها باید به شرکت های انتشاراتی مانند هینداوی، الزویر، اشپرینگر و ...مقاله نفرستند.

محققین زیاد روی IF های زیاد حساس نباشند. اگر همه با هم همکاری کنیم IF این مجله های انجمن های علمی بالاترین خواهد بود.

 

 

آقای جفری بیل به شدت مخالف سیستم اوپن تکست است و همین شدت مخالفت ایشان که باعث شده بسیاری فکر کنند که ایشان را شخصی استخدام کرده که تمامی ژورنال های اوپن را زیر سئوال ببرد. اگر شک دارید به آدرس همین سایت بروید و بگویید کمی راجع به ژورنال های اوپن تکست که توسط الزویر چاپ می شود بنویسد و آن را زیر سئوال ببرد و ایشان به جای جواب به شما سئوال شما را حذف می کند. این لیست تقریبا شامل تمامی ژورنال های اوپن تکست که ظرف چند سال گذشته پا به عرصه ظهور گذاشته اند می شود و تقریبا هیچ ناشری از قلم نیفتاده است. صحبت های بسیاری در زمینه میزان صداقت این فرد مطرح شده و از آن جمله لینک زیر سودمند است


برای امتحان نام  ژورنال کم کیفیتی که در این لینک هست را می توانید از سایت این فرد مطرح کنید و از ایشان بخواهید کمی راجع به آن صحبت کند و خواهید دید که ایشان صورت مسئله را با حذف پیغام شما پاک می کند. 

شما خودتان کلاهتان را قاضی کنید: در حال حاضر السویر شاهد رشد منفی در درآمد خود است. کلور نیز همین مشکل را دارد. سیتسم اوپن تکست با سرعت نمایی رو به رشد است (برای اطلاعات بیشتر به سایت ویکی پیدیا مراجعه کنید). یک مقاله در سایت اوپن تکست 6 برابر شانس بیشر برای استناد قرار گرفتن دارد تا یک مقاله که باید خواننده پول دهد تا دانلود کند. همه این شواهد حاکی از آن است که ظرف 5 تا 10 سال آینده وضعیت سیستم نشر مقالات علمی در دنیا تغییر خواهد یافت. بنابراین می توان در ذهن پنداشت که شخصی این آقای بیل را برای این منظور استخدام کرده باشد که جلوی رشد ژورنال های اوپن تکست را بگیرد. 

البته جای هیچ شکی نیست که بسیاری از ژورنال های تقلبی و یا کیفیت پایین نیز اوپن تکست هستند که با حساس شدن جامعه علمی دنیا آنها نیز باید نسبت به کیفیت کار خود تلاش کنند. 


نیما 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی